Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuloin ystävän vauvakutsuille pupun-hahmon, se oli hetken päästä myynnissä nettikirpparilla

Vierailija
19.08.2021 |

Osui silmään kun googletin eläinhahmoja, joita mahdollisesti neulon tuleviin vauvajuhliin (pari kaveria raskaana) Tuli kyllä paha mieli tuosta :(

Kommentit (288)

Vierailija
61/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei vain syystä ollut heidän tyyliään? Ikävää joka tapauksessa että näit ilmoituksen! Eikö ole kuitenkin parempi, että lahja pääsee jonnekin missä siitä pidetään, eikä sitä haudata jonnekin kaapin perälle?

Minäkin olen antanut pois lahjaksi saatuja tavaroita, koska olen tarkka siitä millaista tavaraa haluan kotiini (suht vähän säilytystilaa). Ei se mukavaa ole, mutta parempi tavaran päästä hyvään kotiin kuin seisoa tyhjänpanttina.

Mitä ihmeen "heidän tyyliä"? Sehän on vauvalle! Vauva kiinnostuu siitä, tai sitten ei, se olisi jäänyt nähtäväksi. Ällöttää nämä mammat jotka järkyttyvät saadessaan vauvalleen lahjaksi jotain muuta kuin harmaata tai beigeä. Ei minkäänlaista ymmärrystä vauvojen kehityspsykologiasta, väreistä, kontrasteista, muodoista ym. "Meidän visuaalinen tyyli" määrittää sen, millä kasvava ja kehittyvä vauva leikkii.

Vierailija
62/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki lahjat pitäisi loputtomiin säilyttää, ihmiset hukkuisivat turhaan, ei-tarpeelliseen/ei omaa silmää miellyttävään krääsään.

Joskus lahja osuu kohdilleen, joskus ei. Eikö ole parempi että se saa uuden elämän jossain, missä sitä arvostetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, tee niitä myyntiin. Silloin tietää kuka niitä oikeasti arvostaa.

Minä ostaisin, jos hintalappu vastaa tuotteen laatua ja kokoa, eli ei pyydetä sellaisesta kämmenen kokoisesta pupusta 50e. Rakastan pupuja ja vauvalla on hirmumäärät pupuja :D On Pentikin halipupuja pari kappaletta, ensipupuja paria erilaista ja vielä yksi lisää. Neulottu luppakorva olisi ihana <3 Samoin kettuhahmot. Mutta lisään vielä, että pupuna haluaisin vaalean tai jonkun veikeän värisen, ei mitään ruskeaa tai edes mustaa välttämättä, mutta enpä kyllä kehtaisi laittaa myyntiin jonkun tekemää tuotetta, vaikka olisi "väärää väriä".

Vierailija
64/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapselle tuotiin kanssa joku ihan itse kudottu pehmolelu. Materiaali oli valittu vähän hankalasti, kun lelu oli osittain tehty hapsulangasta. Siitä lähtee niitä hapsuja irti, eikä siitä vaan ole leluksi vauvalle, joka pistää kaiken suuhunsa.

Vierailija
65/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ap sulle kuuluu mitä sille pupulle tapahtuu? Aika moni saa lahjoja, jotka ei syystä tai toisesta miellytä. Itse minimalistina laitan surutta kaikki kiertoon mitä en itse halua. Näin tavara pääsee sinne missä sitä käytetään tai halutaan eli win win. Lahjaasi ja vaivannäköäsi varmasti arvostetaan, se ei silti tarkoita että sun antamat tavarat pitäisi ikuisesti säilyttää. Jos ei tykkää niin ei tykkää.

Lahja oli vauvalle, ei vanhemmalle eikä etenkään sulle.

Vierailija
66/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei vain syystä ollut heidän tyyliään? Ikävää joka tapauksessa että näit ilmoituksen! Eikö ole kuitenkin parempi, että lahja pääsee jonnekin missä siitä pidetään, eikä sitä haudata jonnekin kaapin perälle?

Minäkin olen antanut pois lahjaksi saatuja tavaroita, koska olen tarkka siitä millaista tavaraa haluan kotiini (suht vähän säilytystilaa). Ei se mukavaa ole, mutta parempi tavaran päästä hyvään kotiin kuin seisoa tyhjänpanttina.

Mitä ihmeen "heidän tyyliä"? Sehän on vauvalle! Vauva kiinnostuu siitä, tai sitten ei, se olisi jäänyt nähtäväksi. Ällöttää nämä mammat jotka järkyttyvät saadessaan vauvalleen lahjaksi jotain muuta kuin harmaata tai beigeä. Ei minkäänlaista ymmärrystä vauvojen kehityspsykologiasta, väreistä, kontrasteista, muodoista ym. "Meidän visuaalinen tyyli" määrittää sen, millä kasvava ja kehittyvä vauva leikkii.

On se kauheaa, jos vanhemmat päättävät millä vauva leikkii! Meille tuli eräältä sukulaiselta paljon epäsopivia leluja vauvalle. Kyllä keräsin pois kaiken, joissa oli teräviä reunoja, irtoava osia jne.

Vierailija
67/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ap sulle kuuluu mitä sille pupulle tapahtuu? Aika moni saa lahjoja, jotka ei syystä tai toisesta miellytä. Itse minimalistina laitan surutta kaikki kiertoon mitä en itse halua. Näin tavara pääsee sinne missä sitä käytetään tai halutaan eli win win. Lahjaasi ja vaivannäköäsi varmasti arvostetaan, se ei silti tarkoita että sun antamat tavarat pitäisi ikuisesti säilyttää. Jos ei tykkää niin ei tykkää.

Kyllä mä oon laittanut pois paljon vauvan leluja. Onko niitä pitää hillota kaapissa kunnes vauva on 18?

Onko kukaan kysynyt AP:n tarinan vauvalta, onko hänellä tarvetta pupulle?

Vierailija
68/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että lapsen huoltajalla on valtuus päättää vauvan leluasioista? 

Vierailija
69/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tehnyt kisun. Niistä ei kukaan voi kieltäytyä 🐱

Vierailija
70/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla osta vauvan äidille pullo punkkua ja lähetä pupu minulle. Lupaan ettet löydä myynnistä ennen kuin kuolinpesää realisoidaan.

Ei kun lähdetään silloinkin pupun kanssa yhdessä uudelle matkalle. Pupu oli minun seuranani minun elämäni seikkailussa, sitten lähden minä vuorostani pupun seuraksi pupun omaan seikkailuun!

Vierailija
71/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, ostaisin sen takaisin, lahjoittaisin sitä arvostavalle ja lähettäisin sitten kuvan tälle alkuperäisen lahjansaajan äidille (oletettavasti), joka päätti lapsensa puolesta ettei se kelpaa.

Oi aikoja, oi tapoja. Jälkimmäisiä ei tunnu nykyäideillä olevankaan.

Vierailija
72/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai minkä tahansa lahjan voi laittaa kertoon/heittää pois, oli se sitten itselle tai vauvalle, halpa parin euron massatuote tai huolella tehty yksilöllinen luomus. Mutta nettikirpparilla myyminen ei ole hyvä vaihtoehto. Mieluummin antaisin tavaran eteenpäin jollekkim muulle, jota ap ei tunne tai veisin sen jonnekin muualle mistä lahjan antajan ei ole kovin todennäköistä löytää sitä. Mitään ei ole pakko omassa kodissa säilyttää, mutta toisten tunteita kannattaa myös hieman ajatella.

Vierailija
73/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko todella valtuus päättää lapsen omaisuudesta? Opiskele lisää, niin opit jos sulla siihen rahkeita on. Tuskin on, kommentistasi päätellen.

Vierailija
74/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, pistää kuva pupun hahmosta.

Vierailija
75/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuneista syistä mua kammottaa tuollainen asenne kun on jotain antanut lahjaksi.

Lahja on lahja, se ei ole enää antajan eikä antaja voi sitoa siihen jotain velvollisuuksia.

Esim. me saatiin jatkuvasti neulottuja vaatekappaleita.

Mä en halunnut käyttää yhtäkään esim. siksi että ne kutittaa. Tai en todellakaan tykännyt väristä. Mulla on ihan itse hankitut, itseä miellyttävät vaatteet ja asusteet.

Niin sitten syyllistäminen! ”Kun minä olen ne vähistä rahoista, tuskalla ja vaivalla tehnyt ja sinä et käytä niitä... Miksi et käytä? Miksimiksi?”

En ole pyytänyt enkä varsinkaan pakottanut ja aikuisena ihmisenä päätän kyllä ihan itse mitä teen ja miten pukeudun.

Vierailija
76/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että kävi noin. Toki vanhemmalla on oikeus pistää myyntiin/lahjoitukseen mitä haluaa (myös lapsensa esineitä), mutta ehkä itse olisin odottanut jonkin aikaa, ettei kävisi juuri näin että tekijä näkisi ilmoituksen. Varsinkin, jos pyysi rahaa pupusta..

Omille lapsilleni minun huomattavasti vanhempi sisarukseni ostelee lomamatkoiltaan toistuvasti erittäin epäsopivia tuliaisia ja antaa synttäri/joululahjoiksi kummallisia lahjoja. Näitä olemme miehen kanssa laittaneet myyntiin/lahjoittaneet pois. Meillä tämä onnistuu, koska tämä sisarus ei juuri käytä nettiä (on eläkeläinen ja teknisesti erittäin osaamaton) eli tuskin ikinä näkisi ilmoituksiamme. Hän asuu muutenkin kaukana meistä eikä ole vieraillut luonamme kuin kerran (me käymme pari kertaa vuodessa kotipaikallani hänen luonaan), joten ei ole todennäköistä että tulisi kylään ja kysyisi missä tavarat ovat.

Pari esimerkkiä näistä lahjoista: 12-vuotiaalle sporttitytölle aivan liian pieni vaaleanpunainen röyhelöinen yksisarvismekko tuliaisiksi etelästä, joululahjaksi 10-v tytölle n. 70 cm korkea enkelipatsas, jossa oli vilkkuvat valot siivissä (tämä löysi uuden kodin vanhainkodista), 8-vuotiaalle pojalle lahjaksi Pentikin tyyny ja käsipyyhkeitä (tämä lahja ei mennyt pois, mutta siirtyi enemmän vanhempien lahjaksi :D).

Vierailija
77/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko todella valtuus päättää lapsen omaisuudesta? Opiskele lisää, niin opit jos sulla siihen rahkeita on. Tuskin on, kommentistasi päätellen.

Jos vauva perii miljoona euroa, niin silloin ei. Joku yksittäinen pupulelu, jonka rahallinen arvo on mitätön, niin todellakin on.

Vierailija
78/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai minkä tahansa lahjan voi laittaa kertoon/heittää pois, oli se sitten itselle tai vauvalle, halpa parin euron massatuote tai huolella tehty yksilöllinen luomus. Mutta nettikirpparilla myyminen ei ole hyvä vaihtoehto. Mieluummin antaisin tavaran eteenpäin jollekkim muulle, jota ap ei tunne tai veisin sen jonnekin muualle mistä lahjan antajan ei ole kovin todennäköistä löytää sitä. Mitään ei ole pakko omassa kodissa säilyttää, mutta toisten tunteita kannattaa myös hieman ajatella.

Erittäin fiksu kommentti. 

Vierailija
79/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, ostaisin sen takaisin, lahjoittaisin sitä arvostavalle ja lähettäisin sitten kuvan tälle alkuperäisen lahjansaajan äidille (oletettavasti), joka päätti lapsensa puolesta ettei se kelpaa.

Oi aikoja, oi tapoja. Jälkimmäisiä ei tunnu nykyäideillä olevankaan.

Joo ei ihme jos susta tuntuu ettei muilla ole tapoja, jos sun mielestä toi sun toiminta olisi hyvätapaista.

Vierailija
80/288 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää että kävi noin. Toki vanhemmalla on oikeus pistää myyntiin/lahjoitukseen mitä haluaa (myös lapsensa esineitä), mutta ehkä itse olisin odottanut jonkin aikaa, ettei kävisi juuri näin että tekijä näkisi ilmoituksen. Varsinkin, jos pyysi rahaa pupusta..

Omille lapsilleni minun huomattavasti vanhempi sisarukseni ostelee lomamatkoiltaan toistuvasti erittäin epäsopivia tuliaisia ja antaa synttäri/joululahjoiksi kummallisia lahjoja. Näitä olemme miehen kanssa laittaneet myyntiin/lahjoittaneet pois. Meillä tämä onnistuu, koska tämä sisarus ei juuri käytä nettiä (on eläkeläinen ja teknisesti erittäin osaamaton) eli tuskin ikinä näkisi ilmoituksiamme. Hän asuu muutenkin kaukana meistä eikä ole vieraillut luonamme kuin kerran (me käymme pari kertaa vuodessa kotipaikallani hänen luonaan), joten ei ole todennäköistä että tulisi kylään ja kysyisi missä tavarat ovat.

Pari esimerkkiä näistä lahjoista: 12-vuotiaalle sporttitytölle aivan liian pieni vaaleanpunainen röyhelöinen yksisarvismekko tuliaisiksi etelästä, joululahjaksi 10-v tytölle n. 70 cm korkea enkelipatsas, jossa oli vilkkuvat valot siivissä (tämä löysi uuden kodin vanhainkodista), 8-vuotiaalle pojalle lahjaksi Pentikin tyyny ja käsipyyhkeitä (tämä lahja ei mennyt pois, mutta siirtyi enemmän vanhempien lahjaksi :D).

Hyvänen aika. ihan nauratti nuo kuvaamasi lahjat. Eihän yhdessäkään lahjassa sinänsä mitään vikaa, mutta ei nyt ihan ole lahjan saaja ja lahja mätsätty.. Mietin juuri omaa 8-v poikaani ja mitä sanoisi jos synttärilahjasta tulisi käsipyyheitä ja koristetyyny xD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän