Puhutteko ystävienne kanssa seksielämästänne?
Luin tyrmistyneenä edellistä ketjua, josta kävi ilmi, että naiset puhuvat seksielämästään ystäviensä kanssa. Mulle on aina ollut itsestäänselvää ettei tuollaisia asioita puhuta kenenkään muun kuin puolison kanssa! Itse loukkaantuisin miehelleni verisesti, jos hän kertoisi kavereilleen meidän seksielämästä.
Järkyttävää!!
Kommentit (23)
En. Mut jos muut puhuu omastaan, niin aivan sama (kunhan siis mun ei tarvitse kuunnella).
En todellakaan puhu! Kerran eräs ystäväni baarissa kertoi kuinka hiljaista heillä on makuuhuoneessa. Nyt aina kun näen tämän pariskunnan, tulee mieleeni heidän seksittömyys. Yök. En olisi halunnut tietää. Ja tuskin mieskään kovin mielissään olisi jos tietäisi että minä tiedän.
Seurustellessani tiesin naisystäväni kavereiden mieskumppanien peniksen koot melko tarkasti. En olisi edes halunnut tietää ja olen varma että minunkin kokoni oli kaikkien hänen kavereidensa tiedossa. Itselleni ei taas tulisi mieleenkään kertoa kumppanini seksuaalisuudesta ystävilleni. Ymmärrän sinua ap.
En, sen sijaan ex-miehen into puhua asioistamme oli yksi suurimmista syistä eroon.
Ei sillä tavalla yksityiskohtaisesti. Äidiksi tulon jäkeen oli aika luontevaa kuitenkin puhua seksin aloitusajankohdasta ja onko jokin muuttunut. Aiemmin sinkkuaikana pitkät selibaatit ja niiden loppuminen kyllä raportoitiin. Eli sellaista vähän yleisemmän tason asiaa.
En muiden paitsi bestikseni kanssa. Miehetkin ovat kavereita ja tapaamme paljon pariskuntinakin, käymme saunassa yhdessä ym. Ei tosin mitään yksityiskohtia, ihan yleistä vain.
Ympäripyöreästi olen joskus puhunut.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 20:54"]
Ympäripyöreästi olen joskus puhunut.
[/quote]
Naisten ympäripyöreä = yksityiskohtainen selvitys kumppanin seksuaalisesta kyvykkyydestä
Parhaan ystäväni kanssa puhutaan joskus. Ollaan tunnettu aina, ihan muksusta asti.
Onpas yllättävän ei-painotteisia vastauksia..? Onko seksi tabu? Meidän kaveriporukassa puhutaan seksistä ja seksuaalisuudesta ihan yksityiskohtineen siinä missä säästäkin. :D
Ei se ole aihe, jota pitäisi niin suurella häveliäisyydellä peitellä.
Kyllä meillä on kavereiden kesken tapana puhua seksistä, toisten kanssa yksityiskohtaisemmin kuin toisten. Seksi on niin olennainen osa elämää, että olisi outoa, jos siitä pitäisi kavereiden kanssa vaieta. Muutenhan ei voisi ikinä puhua seksistä kenenkään muun, kuin oman kumppanin kanssa! Luulen, että me olemme kavereideni kanssa sellaista "Sinkkuelämää"-ikäluokkaa, että ystävien kanssa on opittu jakamaan ihan kaikki. Kyllähän se tuntuu hyvältä, kun voi jutella, että huh teillekin on käynyt näin, en ole ainut, tai että miten teillä pillerit vaikuttaa halukkuuteen ja millanen se uusi kumppani on.
Mulla oli ystävä, joka kertoi kaiken seksielämästään ja miehensä fysiikasta sekä mieltymyksistä hyvinkin yksityiskohtaisesti. Tämä mieskin oli ystäväni, joten oli välillä hyvin kiusallista tavata häntä naisen avautumisten jälkeen. Mielestäni miehen olisi pitänyt saada valita tietävätkö hänen ystävänsä hänestä hyvin intiimejä yksityiskohtia.
Itse lähden siitä, että seksisuhteeseen kuuluu ehdoton luottamuksellisuus.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:54"]
Mulla oli ystävä, joka kertoi kaiken seksielämästään ja miehensä fysiikasta sekä mieltymyksistä hyvinkin yksityiskohtaisesti. Tämä mieskin oli ystäväni, joten oli välillä hyvin kiusallista tavata häntä naisen avautumisten jälkeen. Mielestäni miehen olisi pitänyt saada valita tietävätkö hänen ystävänsä hänestä hyvin intiimejä yksityiskohtia. Itse lähden siitä, että seksisuhteeseen kuuluu ehdoton luottamuksellisuus.
[/quote]
Oliko palaute positiivista vai negatiivista? Se on hyvin ratkaisevaa.
Kyllä puhun, mutta en kerro yksityiskohtia. Kaveri on se jolle kerron kuinka paljon harmittaa, jos oon ollut pitkään puutteessa. Kaveri kertoo myös mulle samalla tavalla asioistaan. En näe siinä mitään pahaa.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:48"]
"Sinkkuelämää"-ikäluokkaa
[/quote]
Hyi helvetti mikä ilmaus. Oikein kylmät vireet kävi pitkin selkäpiitä, kun kuvittelin tuohon joukkoon itsensä sisäistäviä naishenkilöitä.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:48"]
"Sinkkuelämää"-ikäluokkaa
[/quote]
Hyi helvetti mikä ilmaus. Oikein kylmät vireet kävi pitkin selkäpiitä, kun kuvittelin tuohon joukkoon itsensä sisäistäviä naishenkilöitä.
[/quote]
mä en onneksi sitten taida olla tuota ikäluokkaa (syntynyt -73), kun en koe tarvetta jakaa seksielämääni kenenkään kanssa. Siksi av onkin pelastus. Anonyymisti kun voi sen tehdä.
Seksistä puhutaan siinä missä muistakin asioista. Ei ehkä seksielämästä niinkään. Eli esim. voidaan puhua, onko ok sekstailla kun vauva on samassa huoneessa, mutta ei siitä että mihin reikään mies tykkää laueta.
Puhun ystävilleni kyllä, mutta likaisimmat yksityiskohdat kyllä jätän kertomatta ;)