Riisipuuro ei onnistu vaikka se on herkkuani. Aina palaa pohjaan
Se olisi niin hyvää lempiruokaani ja sekoittelen koko ajan silti palaa ruskeita klönttejä puuroni täynnä
Kommentit (76)
Haudekattila poistaa tuonkin ongelman.
Ei ne klöntit haittaa kuin esteettisesti.
Tykkäätkö uuni-riisipuurosta? Aloin itse tekemään sitä, koska mulla paloi hellalla aina riisipuuro pohjaan.
Ei pala, sitä on hämmennettävä pohjaa myöten siten että koko pohja-ala tulee käytyä läpi.
Ei pala, kun hämmentää eikä pidä levyä liian kuumalla.. En tiedä muistanko oikein, mutta eikö kiehumaito tms. Ollut sellainen, ettei pitäisi palaa pohjaan.
Käytä Kiehu maitoa ja hämmennä, ei varmaan pala
Kiehu maitoa, kevyt keittolämpö, jatkuva hämmentäminen ja onnistuu.
Minäkin osaan keittää riisipuuron.
Maito pitää olla täysmaitoa ja riisiä voi hetken keittää vedessä, ennen maidon lisäämistä. Ja onko hellasi liian kuumalla ja kattila pitää olla paksupohjainen. Soijamaidosta muuten tulee hyvä riisipuuro, mutta hämmentää sitäkin pitää.
Vierailija kirjoitti:
Ei pala, kun hämmentää eikä pidä levyä liian kuumalla.. En tiedä muistanko oikein, mutta eikö kiehumaito tms. Ollut sellainen, ettei pitäisi palaa pohjaan.
Ei tarvita mitään erikoismaitoa, ihan tavallinen rasvainen maito käy.
Varmaan yritetty tehdä rasvattomaan maitoon😂😂😂😂😂.
Kerroskattila. Ei tarvi kun käydä sekoittamassa muutaman kerran ja täydellistä puuroa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita mitään erikoismaitoa, ihan tavallinen rasvainen maito käy.
No ei tarvita, mutta jos sen avulla onnistuu paremmin niin ei ole rikos käyttää. Duh.
Valmista puuro vesihauteessa. Isompaan kattilaan vettä ja päälle pienempi kattila jossa keitetään puuro.
Näin kävi minullekin aina, kunnes jo kauan sitten hommasin haudutuskattilan. Siinä se tulee itsestään.
Näillä onnistun itse: keitä riisiä pidempään pelkässä vedessä, pidempään kuin ohjeessa. Lisää punainen maito ja laita levy ihan pienelle ja anna hautua. Sekoita välillä niin, että käyt läpi koko pohjan puulastalla tai vispilällä. Maltti on valttia. Liian kova lämpö ja kiire polttaa maidon pohjaan.
Kattilaan vettä ja haudutusosaan n. puoli litraa vettä ja riisit. Kun riisit on vähän turvonneet niin litra maitoa ja sekoitus. Pienellä lämmöllä haudutetaan pitkään ja välillä vaan tarkistetaan, että vesi ei pääse loppumaan.
Itse keitän riisin vedessä kypsäksi. Riisin kypsettyä laitan siihen kermaa, kiehautan nopeasti koko ajan hämmentäen. Ei ole koskaan palanut pohjaan. En siis käytä maitoa ollenkaan. Kerman määrän oppii annostelemaan kokemuksen kautta. Määrä riippuu tietysti myöskin kerman rasvaprosentista.
Onko sulla kerroskattilaa?