Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi meidän pitäisi sääliä kiusaajia?

Vierailija
12.09.2014 |

Sanotaan, että kun kiusaajilla on itsellä ongelmia ja heillä on huono olla. Mitä siitä, oikeuttaako se sitten sen että nämä saavat kiusata koska HEILLÄ on huono olla? Mä en pysty kunnioittamaan ihmistä joka on joskus kiusannut jotain. Jos joku kiinnostavan tapainen henkilö sanoisi että on kiusannut jotain, helkutti en kunnioittas enää tippaakaan kyseistä henkilöä. Itseä on kiusattu monta vuotta yläasteella. Muistan kuin eilisen, kun kerroin opettajalle tästä (kiusaamista oli mm. potkiminen töniminen haukkuminen syrjiminen) ja rehtori sanoi että kun tällä jani-petterillä on niin huono olla koska hänellä on huonot kotiolot. Mitä helv... Aivan kuin minun pitäisi sääliä ja yrittää ymmärtää ihmistä, joka tahalleen yrittää pilata toisen elämän ja laskea itsetuntoa? Ehei, minä en todellakaan, en todellakaan kunnioita kiusaajia. He ovat ihmiskunnan SYÖPÄÄ. Ties kuinka moni kiusattu kärsii huonosta olosta koska jani -mikael-petteri kärsii huonosta olosta ja kostaa sen ihmiselle joka ei koskaan ole tehnyt mitään pahaa ko henkilölle. Sitten muka pitäisi yrittää ymmärtää koska kiusaaja kärsii huonosta olosta. Voi luoja ei. Syöpää.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein!

Vierailija
2/26 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heillä edes ole mikään paha olo, onhan tuosta olemassa tutkimuksiakin. Päinvastoin, kiusaajilla on yleensä oikein mainio olo. Ovat hierarkiassa ylimpänä ja vallantunne on koukuttavan ihana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:32"] [quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:17"]OT, eikö ap nyt itsekin syyllisty kiusaamiseen aloituksellaan? Siis haukkuu ihmisiä saastaksi... [/quote] Saasta - sanaa ei mainita missään vaiheessa aloituksessa. [/quote]   Vain kahdesti. [/quote] Öh, tiesitkö että syöpä ei tarkoita saastaa?

[/quote]

Juuri näin. Saastasta pääsee eroon pesemällä eikä se leviä kudoksessa, syöpä sen sijaan on paljon vaikeampi hoitaa ja siitä aiheutuu etäpesäkkeitä. Kiusaajien vertaaminen syöpään on varsin osuva rinnastus, sillä kiusaaminen tuottaa uusia kiusaajia eli niitä syövän etäpesäkkeitä.

Vierailija
4/26 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 17:56"]

parempi olisi hoitaa se kiusaajan pää kuntoon, sitten ei tarvi maksaa sen kaikkien kiusattujen hoitoja.

[/quote]

Juuri näin. Opettajille pitää antaa takaisin keinot viedä eristää kiusaajat muusta yhteisöstä siksi aikaa, kun tämä muulle yhteisölle haittaa aiheuttaa. Nykyään ei olisi mikään ongelma käyttää videovalvontaa ainakin fyysisen kiusaamisen toteamiseen, jolloin opettajan mahdollinen subjektiivisuuskaan ei olisi ongelma.

Vierailija
5/26 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 17:56"]

parempi olisi hoitaa se kiusaajan pää kuntoon, sitten ei tarvi maksaa sen kaikkien kiusattujen hoitoja.

[/quote]

Näinpä juuri.

Itse olin kiusattuna luokat 3-5. Voisin sanoa, että mikään ei vituttanut sen enempää, kuin aikuisten perustelut "No kun sillä Niinalla on niin vaikeat kotiolot ja vanhemmat eronneet ja silleen". Tuli aika paha mieli 9-vuotiaalle, jolla oli vielä sekaisemmat perhetaustat, kuin vanhempien ero. Enkä silti kiusannut, ei olisi tullut mieleenkään.

Vierailija
6/26 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kiusaaja on entinen kiusattu,joka yrittää ottaa tilanteen haltuun ja korjata asian omalta kohdaltaan. Kun sosiaaliset taidot on vajavaiset, kuten lapsilla yleensä on, eikä aikuisten tukea aina saa.

Vierailija
7/26 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:32"] [quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:17"]OT, eikö ap nyt itsekin syyllisty kiusaamiseen aloituksellaan? Siis haukkuu ihmisiä saastaksi... [/quote] Saasta - sanaa ei mainita missään vaiheessa aloituksessa. [/quote]   Vain kahdesti. [/quote] Öh, tiesitkö että syöpä ei tarkoita saastaa?

[/quote]

Juuri näin. Saastasta pääsee eroon pesemällä eikä se leviä kudoksessa, syöpä sen sijaan on paljon vaikeampi hoitaa ja siitä aiheutuu etäpesäkkeitä. Kiusaajien vertaaminen syöpään on varsin osuva rinnastus, sillä kiusaaminen tuottaa uusia kiusaajia eli niitä syövän etäpesäkkeitä.

[/quote]

Hyvin sanottu, ymmärtäminen on virhe sillä kiusaaja käyttää sitä hyväkseen. Minä yritin ymmärtää vuosikausia ja antaa anteeksi. Kiusaajan näkökulmasta se on heikkouden merkki, ja lisää potkua peliin eli kiusatun empatiakyky ei muuta kiusaajan toimintaa.

Vierailija
8/26 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin tekemisiin joku aika sitten ihmisen kanssa joka kiusasi minua ala-asteaikoina. Hän ei edes muistanut ikinä tavanneensa minua (en tietenkään puhunut aiheesta mitään, mutta kun ilmeni että olimme asuneet samassa naapurustossa), eli niin kovasti voi kiusaaminen kalvaa kiusaajien omaatuntoa vielä aikuisena :(

Minä muistin hänet kyllä erittäin hyvin.

Vierailija
9/26 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusaajilla ole edes mikään huono olo. Opettajat sun muut jotka "puuttuu" kiusaamiseen, sanoo vaan että koittaa ymmärtää kun 'Kallella' on niin huono olla että pitää vain olla huomioimatta. Jaa. Oikeastaan ihmiset ovat aina kiusaajien puolella. Olen sen huomannut. T: 9 vuotta kiusattu.

Vierailija
10/26 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin fyysistä väkivaltaa ei hyväksytä missään muodossa, niin ei psyykkistä väkivaltaakaan eli kiusaamista tule hyväksyä.

Vierailija
11/26 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sääli.

Vierailija
12/26 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ymmärrys loppuu tasan siinä vaiheessa, kun kiusaaminen alkaa. Jos jonkun on pakko kärsiä niin olkoon sitten se joka kiusaamisen aloittaa. Tulee vähemmän sivullisia uhreja.

Vierailija
13/26 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette, alapeukuttajat? Jokaisessa kommentissa on enemmän ala- kuin yläpeukkuja, mutta silti kaikki kommentit ovat kiusaajan vihaamista. Eli?

Vierailija
14/26 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan säälin, koska ne on niin noloja ja säälittäviä. Mutta mun sympatioita ne eivät saa.

Vierailija
15/26 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kiusaaja on täällä nyt sarjaalapeukuttanut kaikki kommentit ja aloituksen, vaikka ihan totta niissä kaikissa puhutaan. Olisi kiva kuulla mitä mieltä alapeukuttaja on kiusaamisesta? Hyväksytkö kiusaamisen? Onko kiusaaminen oikein? Pitäisikö kiusaajaa, joka on aiheuttanut viattoman ihmisen henkisen kunnon heikkenemisen, niin pitäisikö kiusaajaa ymmärtää ja sääliä ja halata että "et ole tehnyt mitään väärää"?

Vierailija
16/26 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 13:52"]

Mitä mieltä olette, alapeukuttajat? Jokaisessa kommentissa on enemmän ala- kuin yläpeukkuja, mutta silti kaikki kommentit ovat kiusaajan vihaamista. Eli?

[/quote]

Varmaan siksi, kun täällä on niin paljon entisiä kiusaajia ja harmittaahan se heitäkin jälkikäteen, eivätkö haluaisi, että heihin kohdistuu noin paljon vihaa. Eivät sitten kuitenkaan halua kommentoida mitään. 

Mutta olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Mitään ei tarvitse hyväksyä vain siksi kun sillä tekijällä on niin paha mieli. Eihän se oikeuta lisäämään sitä pahaa oloa ympäristöön. En sääli. Ihmettelen, miksi pitäisi hyväksyä kiusaaminen noin typerästä syystä. Minuakin on kiusattu ja kyllähän ne kiusaajat olivat monella tavalla viallisia, huonot kotiolot, taitamattomia, hieman tyhmempiä ja eivät kyllä ole elämässään edenneet kassasta/siivoustyöstä pidemmälle, osa on alkkiksia ja pari vankilassa. Kyllähän sen huomasi lapsena, että onnettomia hekin olivat, mutta en mitenkään silloin kuten nytkään ymmärrä sitä toimintaa.

Vierailija
17/26 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/26 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varmaan siksi, kun täällä on niin paljon entisiä kiusaajia ja harmittaahan se heitäkin jälkikäteen, eivätkö haluaisi, että heihin kohdistuu noin paljon vihaa. Eivät sitten kuitenkaan halua kommentoida mitään" ei pahalla entiset kiusaajat, jotka ei haluaisi että heihin kohdistuu niin paljon vihaa. Mutta itsepä olette sen aiheuttanut. Ansaitsette kyllä sen vihan, koska olette pahoittaneet toisten ihmisten mielen tahallaan ja varmaan viattomien ihmisten mielen. Ei teille tipu sympatiaa. Paha saa aina palkkansa.

Vierailija
19/26 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, eikö ap nyt itsekin syyllisty kiusaamiseen aloituksellaan?

Siis haukkuu ihmisiä saastaksi...

Vierailija
20/26 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:17"]OT, eikö ap nyt itsekin syyllisty kiusaamiseen aloituksellaan?

Siis haukkuu ihmisiä saastaksi...
[/quote]
Lueppa aloitus uudestaan, ei siinä ketään kiusata. Sanotaan vain että he ovat syöpää , koska ovat aiheuttaneet niin monen ihmisen henkisen (ehkä fyysisenkin) kunnon heikkenemisen. Totta, että kunnalla menee kaikkeen terapia kustannuksiin ja sun muihin paljon rahaa koska monet kiusatut kärsii niin paljon kiusaamisesta että tulee mt ongelmia. Näin on. Monet traumatisoituu, masentuu, sairastuu. Siihen kunta on velvollinen maksamaan (jos kyseessä on alaikäinen) terapiat, mahd. osastojaksot(?). Ja aika kalliiksi tulee. Kiitos kiusaajien:)