Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Join alkoholia kahdesta syystä (nyt en yhdestäkään)

Vierailija
06.10.2022 |

Syy numero yksi: Pystyin olemaan juhlissa selvin päin, en ole ujo. Minua ei sinänsä haitannut olla kuskina eikä minulla ole enää kavereita joita haittaa jos en juo. Join silti, koska tunsin tiettyä eristyneisyyttä jos en juo. Koin että alkoholi toi kalvon juovien ja juomattomien välille ja erotuin porukasta. Ajattelin, että juomisen täydellinen lopettaminen olisi nykyisen elämäni ja ihmissuhteiden hylkäämistä sellaisena kuin olen ne aina tiennyt. Tuntui että jään ihan yksin tässä maailmassa.

Nyttemmin olen oppinut rakastamaan itseäni ja ajattelemaan omaa parastani. Nautin omasta seurastani erinomaisesti enkä tarvitse muita ihmisiä tunteakseni itseäni mukavaksi. Näin minua ei haittaa jos vaikka juhlissa olen ainoa selvin päin, koska viihdyn silti. Lähden kotiin sitten kun koen etten enää viihdy! Illan onnistumista ei enää mitata illan pituudella kuten ennen vaan sillä oliko mukavaa!

Syy numero kaksi: fyysinen riippuvuus. Noin viiden päivän välein tuli himo vetää pullo viiniä vastoin parempaa tahtoa ja tietoa. Mieli kyllä keksi kaikki tekosyyt hakea se viini Alkosta. Vähän juustoa ja suklaata kylkeen, vaahtokylpy ja hyvä leffa jos se sitä vaatii. Nyttemmin kun tajusin, että olen fyysisesti riippuvainen, niin ratkaisu on hyvin yksinkertainen. Lopettaa kokonaan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostis

Vierailija
2/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas join siitä syystä, että sain kireyteen, stressaamiseen ja murehtimiseen taukoa edes hetkeksi. Kun join pullollisen viiniä, ei painolastit ollut harteilla.

Lopetin, kun juomisen jälkeiset päivät ahdisti entistä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta tuo ensimmäinen syy. Ajattelin että alkoholi saa minut kuulumaan joukkoon.

Kävin kuitenkin ulkona esim. opiskelijabileissä, en kovin läheisten ystävien kanssa kun sellaisia ei ole. Oli mukavaa kun nousuhumalassa tuntemattomienkin kanssa oli hauskaa ja syntyi tunne että heidän kanssa on joku yhteys.

Kuitenkin usein join liikaa, ja loppuillasta kun olin ihan naamat niin olinkin hyvin yksin. Siinä vaiheessa muuttuu vain sellaiseksi vaivaannuttavan känniseksi naiseksi, ja tajuaa että ketään ei oikeasti kiinnosta pääsenkö kotiin turvassa vai en. Siitä vasta ulkopuolinen olo tuleekin

Vierailija
4/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten kuvitellaan, että se loppuillan järjetön sössötys ja kehää kiertävä jankutus koetaan jotenkin syvälliseksi 😄 Kännissä möläytellään asioita mitä kadutaan sitten jälkikäteen.

Vierailija
5/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostoväki

Vierailija
6/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli ennen yksi syy: vietin aikaa kavereiden kanssa ja kävin tapahtumissa. Alkoholi toi intoa ja hieman itsevarmuuttakin. Se myös kuului asiaan. Join oikeastaan vain kodin ulkopuolella muutamia saunakaljoja lukuun ottamatta.

Nykyään kavereilla on perheet ja keski-ikäisyys on ottanut vallan. Tällä hetkellä juon aina vain yksin, aina kotona ja syy sille on, että vain alkoholin avulla kykenen hetkeksi pakenemaan maailmaa, joka surettaa ja ahdistaa. 

Vierailija
7/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein absolutistina tuntuu, että helposti jätetään porukasta ulkopuolelle ihan vaan siksi etten halua juoda.

Ja aina pitäisi olla selittelemässä miksi en halua juoda

Vierailija
8/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein absolutistina tuntuu, että helposti jätetään porukasta ulkopuolelle ihan vaan siksi etten halua juoda.

Liikut silloin väärässä porukassa.

Vierailija
9/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-juopot on  saatanan rasittavaa kuunneltavaa.

Vierailija
10/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten kuvitellaan, että se loppuillan järjetön sössötys ja kehää kiertävä jankutus koetaan jotenkin syvälliseksi 😄 Kännissä möläytellään asioita mitä kadutaan sitten jälkikäteen.

Se ettet sinä osaa juoda ei tarkoita etteikö muut osais. Muutenkin ihme touhua tollane turhien katumine.

Vierailija
11/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työporukasta on vaikea päästä eroon, ellei työpaikkaa vaihda

Vierailija
12/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juopot vielä rasittavampaa.

Vierailija
13/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt AA-ryhmässä?

Vierailija
14/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työporukasta on vaikea päästä eroon, ellei työpaikkaa vaihda

Missä töissä joutuu selittelemään ettei halua juoda?

Vierailija
15/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt AA-ryhmässä?

En

Vierailija
16/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ne jotka ei enää dokaa sun kanssa

Vierailija
17/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli ennen yksi syy: vietin aikaa kavereiden kanssa ja kävin tapahtumissa. Alkoholi toi intoa ja hieman itsevarmuuttakin. Se myös kuului asiaan. Join oikeastaan vain kodin ulkopuolella muutamia saunakaljoja lukuun ottamatta.

Nykyään kavereilla on perheet ja keski-ikäisyys on ottanut vallan. Tällä hetkellä juon aina vain yksin, aina kotona ja syy sille on, että vain alkoholin avulla kykenen hetkeksi pakenemaan maailmaa, joka surettaa ja ahdistaa. 

Mitä tapahtuisi jos et joisi ja oppisit kohtaamaan sen maailman ihan selvänä?

Vierailija
18/18 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta viisi viikkoa juomatta ja olo on ihan mahtava. En kadu päätöstä ja tänäkin viikonloppuna minulla on ollut niin hauskaa! Tapahtumat ja juhlat on tosi kivoja kun ei tarvi murehtia alkoholista missään muodossa. T. Aloittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä