Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko työnantaja tehdä näin?

Vierailija
12.09.2014 |

Elikkä tein kesällä keikka työtä viikko kerralla. Kaikki muut viikot meni hyvin ja sain täydet pisteet asiakkailta mutta vikalla viikolla meni asiakkaiden kanssa sukset ristiin ja ne ns. irti sano mut vikana päivänä, eli seitsemäs päivä.

Noh tein tossa viime viikolla laskua työnantajalle ja jätin tän viimesen viikon laskuttamatta. Nyt kuitenkin työnantaja vaatii että ne saa vielä rokottaa -150e senkin jälkeen ettein laskuttanut vikaa viikkoa. Sopimus ei sano tästä mitään...

Perustelevat sillä että sain vielä tästä vikasta viikosta huonoa palautetta. Totuus on että, joo sen jälkeen kun sukest meni ristiin ja olin vielä vähän kipeäkin niin en tehnyt parasta suoristusta, mutta työni tein kuitenkin. Olen nähnyt nämä palautteet ja ne on oikeasti täynnä valheita, mutta turhahan niitä on työnantajalle selittää...

Onko näillä muka oikesti oikeus pyytää vielä extra rahaa vaikka en palkkaakaan pyytänyt?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 22:45"]

enemmänkin freelancer.. Äsken pistin näpäkän viestin että välinen sopimuksemme ei tästä mitään sano ja siksi en sitä kyllä lisää miinus lukuna laskuuni. Pelottaa että jättävät kokonaan maksamatta...

[/quote]

Ja siis olen tältä firmalta laskuttamassa KOKO kesän palkkoja... AP

[/quote]

Miks et oot jo aikasemmin kesällä laskuttanut osaa palkasta?

[/quote]

En tarvinnut rahoja silloin ja ajattelin säästää tällä tavalla että nostan vasta kesän jälkeen, niin en sitten tuhlaa aikasemmin. Kesän ajan asiakkaat maksoivat kaiken.

Vierailija
22/25 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas sinisilmäinen. Ensinnäkin, minkä helvetin takia annat työnantajallesi korotonta lainaa laskuttamalla palkkiosi kuukausia, tai edes viikkoja jälkikäteen? Toisekseen, asiakkaat olisi voineet valittaa sinusta jo ekana päivänä jos olisi ollut tarve. Kun viikon työ on tehty, sinä laskutat viikon palkan palautteesta huolimatta. Älä nyt ainakaan enempää anna niiden enää kusta itseäsi linssiin. Olet tainnut niellä jo aika paljon sitä itseään silkkaa hyväuskoisuuttasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 23:21"]

Oletpas sinisilmäinen. Ensinnäkin, minkä helvetin takia annat työnantajallesi korotonta lainaa laskuttamalla palkkiosi kuukausia, tai edes viikkoja jälkikäteen? Toisekseen, asiakkaat olisi voineet valittaa sinusta jo ekana päivänä jos olisi ollut tarve. Kun viikon työ on tehty, sinä laskutat viikon palkan palautteesta huolimatta. Älä nyt ainakaan enempää anna niiden enää kusta itseäsi linssiin. Olet tainnut niellä jo aika paljon sitä itseään silkkaa hyväuskoisuuttasi.

[/quote]

Tiedän... Työ oli unelmien työ ja pääsin tekemään upeita asioita mistä ihmiset yleensä maksaa PALJON. Mutta kyllä mulla on ollu kusetettu maku tästä kaikesta jo kuukausia. Mutta ei kai ne voi nyt olla kuitenkaan maksamatta palkkaa... Laskutin nyt siis ilman sitä vikan viikon palkkaa, mutta en extra kuluja ja lähetin todella näpäyttävän viestin johon pistin, juuri että sopimus ei näin sano niin eivät voi päästää keksiä sääntöjä.

Lisäksi kun alkoivat pyytää tätä 150e extraa niin sanoivat että se sisälsi palauteitta myös aikasemmilta viikoilta (kerroin kuinka olen hyvissä välissä kaikkien kanssa joten mielelläni heidän kanssaan asian itse käyn läpi ja kerroin kuinka sain jokaiselta aikasemmalta viikolta hyvät tipit), mutta kun pyysin nähdä palautteet niin niitä ei ollut yllättäen ja mainitsin tämän huijaus yrityksen myös meilissä, lainaten suoraan heidän aikaisempaa meiliä.. Tiedän firman CEO:n olevan ihan hirviö ja pelkään että hän tästä meilistäni tulistuu..

Miten voisinkaan varoittaa ensi vuoden työntekijöitä...

Vierailija
24/25 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 23:21"]

[/quote]

Tiedän... Työ oli unelmien työ ja pääsin tekemään upeita asioita mistä ihmiset yleensä maksaa PALJON. Mutta kyllä mulla on ollu kusetettu maku tästä kaikesta jo kuukausia. Mutta ei kai ne voi nyt olla kuitenkaan maksamatta palkkaa... Laskutin nyt siis ilman sitä vikan viikon palkkaa, mutta en extra kuluja ja lähetin todella näpäyttävän viestin johon pistin, juuri että sopimus ei näin sano niin eivät voi päästää keksiä sääntöjä.

Lisäksi kun alkoivat pyytää tätä 150e extraa niin sanoivat että se sisälsi palauteitta myös aikasemmilta viikoilta (kerroin kuinka olen hyvissä välissä kaikkien kanssa joten mielelläni heidän kanssaan asian itse käyn läpi ja kerroin kuinka sain jokaiselta aikasemmalta viikolta hyvät tipit), mutta kun pyysin nähdä palautteet niin niitä ei ollut yllättäen ja mainitsin tämän huijaus yrityksen myös meilissä, lainaten suoraan heidän aikaisempaa meiliä.. Tiedän firman CEO:n olevan ihan hirviö ja pelkään että hän tästä meilistäni tulistuu..

Miten voisinkaan varoittaa ensi vuoden työntekijöitä...

[/quote]

Kun olet saanut rahasi tulet tänne kertomaan mistä firmasta kyse, niin ettei sinua tunnisteta.

Ja otat opiksesi tästä! Työelämässä kusetetaan heti, jos antaa merkkiä että on kusetettavissa. Erityisesti naisia. Mitä nuorempi sitä pahemmin.

Vierailija
25/25 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin myös eräässä liikunta-alan firmassa työntekijänä viikon verran. Lopetinkin työn siihen kun kuulin ettei mitään palkkaa siitä makseta koska en ollut vielä saanut myytyä jäsensopimuksia, palkka maksetaan kuulemma niiden perusteella. Eli tein myös 40 h ilmaiseksi töitä!!! vituttaa!