Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei rokotetta pelkäävä! Mistä lähteestä tietosi pääosin on lähtöisin, jonka takia pelkäät rokotetta?

Vierailija
19.08.2021 |

Kärkkäisellä se on MV-lehti.
Onko se sinulla Seiska?
En tiennytkään, että ihmiset arvostavat Seiskaa ja MV-lehteä noin paljon

Kommentit (1369)

Vierailija
1081/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen raskaana ja ei ole riittävästi pitkän aikavälin tutkimuksia mahdollisista sikiövaurioista. Ja ristiriitainen info, ensin ei suositeltu raskaana oleville, sitten ei alle 15rv, nyt suositellaan, mutta omalla vastuulla.

Kohtukuolemat ovat lisääntyneet 5% alle 15rv britanniassa rokotteen jälkeen, THl:n sivuilla ei jaeta mitään kansainvälisiä tutkimuksia.

En halua olla koekaniini enkä altistaa vauvaakaan tälle mysteeri-ihmiskokeelle.

Koska kukaan ei voi tietää rokotteen aiheuttamia mahdollisia sikiövaurioita, eikä edes väitä tietävänsä kun ei ole tarpeeksi dataa, niin miten vastuu rokotteesta voidaan sysätä tällaiselle tavikselle??

Lisäksi hoivakodissa oleva äitini sai kaksi aivoverenkiertohäiriötä viikko molempien rokotusten jälkeen ja menetti toisen jälkeen liikuntakykynsä. Eikä rokote edes ollut sitä Astraa.

En yksinkertaisesti uskalla rokotuttaa itseäni, koska myös kahdella sisaruksellani on nuorena ollut laskimotukoksia.

Pelkään lähinnä istukan verenkierron pysähtymistä, tukos olisi sikiölle fataali.

Joten vastaus: en uskalla ottaa, ei riittävästi ymmärrystä itsellä, eikä tarpeeksi varmuutta antavaa tilastofaktaa tarjolla.

Tarkennan vielä, että ei ole pystytty todentamaan, että keskenmenojen pieni lisääntymispiikki johtuu rokotteesta, ja viimeisimmät tutkimukset väittävät, että rokote ei lisää riskiä,

Mutta miksi kaksi eri dataa? Miksi rokotteen uutisoitiin alussa lisäävän riskiä, nyt se ei lisääkään? Ja edelleenkään ei ole yhtään dataa niistä sikiövaurioista. Nehän tulevat vasta vuosien jälkeen, kuten sikainfluenssarokotteessa.

Osoittautui, että juuri nuoret kärsivät narkolepsiasta. Tervein ja vastustuskykyisin ihmisryhmä rokotetaan mysteerishotilla. Ja tämä on vanhemmille ok, koska rokoteyhtiöt ja lääkärit niin sanovat!

Nopeasti se narkolepsia unohtui…

https://yle.fi/uutiset/3-11902269

”Kun Pandemrix-rokotetta kehitettiin, ei rokotevalmistajilla ollut rokoteantigeeniä eli elävää virusta ja sen proteiinia riittävästi tarjolla.

– Kun rokotetta valmistettiin, varsinaista rokoteantigeeniä ja virusproteiinia ei ollut riittävää määrää tarjolla. Koska siitä haluttiin kuitenkin saada riittävän voimakas immuunireaktio, niin antigeenin vähyyttä kompensoitiin kyseisessä rokotteessa voimakkaalla adjuvantilla.”

Samaa adjuvanttia on osassa koronarokotteita, plus ei koronastakaan ole riittävää määrää rokoteantigeeniä tarjolla, että voitaisiin edes arvata pitkän aikavälin vaikutuksia. Ei ole foliohattuilua todeta, että olemme osa maailmanhistorian suurinta ihmiskoetta. Sitä ei voi kukaan kiistää, sillä koronarokote on kehitetty tosi lyhyen ajan sisällä ensimmäisen virusmutaation löytymisestä.

Tällä hetkellä käytössä olevissa koronarokotteissa ei todellakaan ole adjuvanttia AS03. Suomi on kyllä sitoutunut hankkimaan GSK- Sanofi Pasteurin rokotetta, jossa kyseistä adjuvanttia ilmeisesti on, mutta se on vielä testausvaiheessa eikä sille siis ole vielä edes haettu käyttölupaa.

MRNA-rokotteisiin ei tarvita antigeenia, koska niissä käytetään keinotekoisesti valmistettua mRNA:ta, josta rokotetut elimistö valmistaa ihan itse sitä piikkiproteiinia, joka herättää immuunipuolustuksen.

Olisi kiva, kun nämä syyt pelätä rokotteita edes liippaisivat todellisuutta.

Olisi myös kiva, että rokotusta ajavat tahot voisivat vakuuttaa, että se ei aiheuta sikiövaurioita. Kuten jo totesin, minua pelottaa, ja pelko johtuu tietämättömyydestä. Eikä ristiriitainen THL:n viestintä ja ohjeistus missään nimessä lisää tietoa, se nakertaa sitä.

Vierailija
1082/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää rokotteita, enkä rokottamista. 

Perustelut, miksi en ota rokotusta: nyt markkinoilla olevia rokotteita on kehitetty ja tutkittu aivan liian vähän aikaa.

Rokottamisissa ollaan jo ajallisesti muutenkin myöhässä. Uudet variantit tulevat päihittämään ja voittamaan nyt kehitettyjen rokotteiden suojan ja vasteen.

Tästä on jo olemassa selvät merkit, esim, deltavariantin kohdalla rokotteiden antama suoja putoaa merkittävästi, ja uusien varianttien syntyessä niiden rokotteiden teho vähenee entisestään.

Sitä en tiedä, onko taistelu koronaa vastaan hävitty. Mutta faktat puhuvat puolestaan. Virus on tullut jäädäkseen. Se ei katoa. Ja rokottamisissa ollaan myöhässä. Ja nykyiset rokotteet pelittävät vain jonkin aikaa.

Odottelen lääkeyhtiöiden kehittävän ja valmistavan sellaisen todella virukseen tehoavan rokotteen. Eikä mitään 70 %, tai sitä alle meneviä lantrauksia.

Rokotuskattavuus vähentää viruksen mahdollisuuksia mutatoitua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grafeenin yleisen tutkimuksen ja patentoimisaktiivisuuden keskittyminen Aasiaan on

ymmärrettävää, koska siellä on hyvin paljon myös elektroniikkateollisuutta. Vaikuttaa

siltä, että myös lääkkeellisen, lääkinnällisen ja hoidollisen tutkimuksen painopiste on

erittäin voimakkaasti samalla alueella.- Tuo gradu

Vierailija
1084/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuustutkimusten osittain ristiriitaisetkin tulokset

voivat vaikuttaa yritysten intoon sijoittaa grafeeniin lääkinnällisen hoidon osana. On

mahdollista myös, että tutkimusta tehdään salassa, ja yritysten tutkimustulokset tulevat

julkisiksi vasta, kun tuotteet ovat valmiita markkinoille. Tätä tutkielmaa vastaavan selvityksen tekeminen aikanaan vuosilta 2014–2023 toisi

hyvän jatkumon tälle työlle ja loisi kaaren tuoreen tutkimusalan kehittymisestä

ideoinnista kliiniseen käyttöön. -tuo gradu

Vierailija
1085/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen raskaana ja ei ole riittävästi pitkän aikavälin tutkimuksia mahdollisista sikiövaurioista. Ja ristiriitainen info, ensin ei suositeltu raskaana oleville, sitten ei alle 15rv, nyt suositellaan, mutta omalla vastuulla.

Kohtukuolemat ovat lisääntyneet 5% alle 15rv britanniassa rokotteen jälkeen, THl:n sivuilla ei jaeta mitään kansainvälisiä tutkimuksia.

Koska kukaan ei voi tietää rokotteen aiheuttamia mahdollisia sikiövaurioita, eikä edes väitä tietävänsä kun ei ole tarpeeksi dataa, niin miten vastuu rokotteesta voidaan sysätä tällaiselle tavikselle??

Lisäksi hoivakodissa oleva äitini sai kaksi aivoverenkiertohäiriötä viikko molempien rokotusten jälkeen ja menetti toisen jälkeen liikuntakykynsä. Eikä rokote edes ollut sitä Astraa.

En yksinkertaisesti uskalla rokotuttaa itseäni, koska myös kahdella sisaruksellani on nuorena ollut laskimotukoksia.

Pelkään lähinnä istukan verenkierron pysähtymistä, tukos olisi sikiölle fataali.

Joten vastaus: en uskalla ottaa, ei riittävästi ymmärrystä itsellä, eikä tarpeeksi varmuutta antavaa tilastofaktaa tarjolla.

Tarkennan vielä, että ei ole pystytty todentamaan, että keskenmenojen pieni lisääntymispiikki johtuu rokotteesta, ja viimeisimmät tutkimukset väittävät, että rokote ei lisää riskiä,

Mutta miksi kaksi eri dataa? Miksi rokotteen uutisoitiin alussa lisäävän riskiä, nyt se ei lisääkään? Ja edelleenkään ei ole yhtään dataa niistä sikiövaurioista. Nehän tulevat vasta vuosien jälkeen, kuten sikainfluenssarokotteessa.

Osoittautui, että juuri nuoret kärsivät narkolepsiasta. Tervein ja vastustuskykyisin ihmisryhmä rokotetaan mysteerishotilla. Ja tämä on vanhemmille ok, koska rokoteyhtiöt ja lääkärit niin sanovat!

”Kun Pandemrix-rokotetta kehitettiin, ei rokotevalmistajilla ollut rokoteantigeeniä eli elävää virusta ja sen proteiinia riittävästi tarjolla.

– Kun rokotetta valmistettiin, varsinaista rokoteantigeeniä ja virusproteiinia ei ollut riittävää määrää tarjolla. Koska siitä haluttiin kuitenkin saada riittävän voimakas immuunireaktio, niin antigeenin vähyyttä kompensoitiin kyseisessä rokotteessa voimakkaalla adjuvantilla.”

Samaa adjuvanttia on osassa koronarokotteita, plus ei koronastakaan ole riittävää määrää rokoteantigeeniä tarjolla, että voitaisiin edes arvata pitkän aikavälin vaikutuksia. Ei ole foliohattuilua todeta, että olemme osa maailmanhistorian suurinta ihmiskoetta. Sitä ei voi kukaan kiistää, sillä koronarokote on kehitetty tosi lyhyen ajan sisällä ensimmäisen virusmutaation löytymisestä.

Tällä hetkellä käytössä olevissa koronarokotteissa ei todellakaan ole adjuvanttia AS03. Suomi on kyllä sitoutunut hankkimaan GSK- Sanofi Pasteurin rokotetta, jossa kyseistä adjuvanttia ilmeisesti on, mutta se on vielä testausvaiheessa eikä sille siis ole vielä edes haettu käyttölupaa.

MRNA-rokotteisiin ei tarvita antigeenia, koska niissä käytetään keinotekoisesti valmistettua mRNA:ta, josta rokotetut elimistö valmistaa ihan itse sitä piikkiproteiinia, joka herättää immuunipuolustuksen.

Olisi myös kiva, että rokotusta ajavat tahot voisivat vakuuttaa, että se ei aiheuta sikiövaurioita. Kuten jo totesin, minua pelottaa, ja pelko johtuu tietämättömyydestä. Eikä ristiriitainen THL:n viestintä ja ohjeistus missään nimessä lisää tietoa, se nakertaa sitä.

Kyllä mä ymmärrän, että raskaana pelottaa ihan erilailla ottaa rokote kuin ei-raskaana. Jos huomasit, en sanonut puolta sanaa raskaudesta, THL:n viestinnästä tai ohjeistuksesta.

Käsittelin vastauksessani puheitasi AS03-adjuvanttia ja nykyisiin rokotteisiin tarvittavia antigeeneja. Väitteesi molempiin liittyen olivat fantasiaa.

Vierailija
1086/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄÄN ei ainakaan viittaa siihen ettei garfeiinioksidia ja sen pelkistettyä muotoa EI JO käytettäisi lääketieteessä. Eikä MIKÄÄN ainakaan viittaa siihen etteivät Yksityiset firmat tekisi omia tutkimuksiaan salassa ja yrittäisi hyötyä siitä.

Ja kun tiedämme miten iso raha ohjaa tutkimuksia niin en tykkää yhtään tästä yhtälöstä. Se tutkimus ei ole sovelluksineen mitenkään välttämättä hyvissä käsissä, enempää kuin Epsteinin eugeniikkaaan tähtäävä rahoitus tieteilijöillekään oli.

Sentään Barak, netanjahu ja Clinton ramppasivat saarellaan myös.

Vierailija
1087/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isältä ( 74 v.) Meni kans liikuntakyky toisen rokotteen jälkeen. On muita perussairauksia mutta tähän asti kävellyt ihan okei. Nyt kuntoutetaan itse omalla porukalla ja vähän hän jo kävelee. Tuttava töissä hoitokodissa ja kertoi että vanhuksille tullut paljon haittoja rokotusten jälkeen. Niitä ei vaan edes kysymysmerkillä kirjata potilastietoihin rokotteen aiheuttamiksi.

Vierailija
1088/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika äkkiä hävisi viestini?

Jossa kerroin, että ko ro na realistit.com palvelin on Venäjällä.

Ja domainin haltijatiedot on anonymisoitu, ei mitään mahdollisuutta selvittää, kuka on domainin takana.

Ja pohdin siinä, että tuon tiedon pitäisi pistää miettimään?

Ajattelemaan omilla aivoillaan?

Kuten rokotekriittiset aina kehottavat tekemään?

Nyt jos ajatellaan omilla aivoillaan, niin voisiko olla, että takana on tahallinen yritys horjuttaa luottamusta asiantuntijoihin, viranomaisiin ja hallitukseen?

Mutta miksi se hävisi?

Joku rokotekriittinen poistatti? Kun oma "totuus" alkoi horjua?

Vierailija
1089/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isältä ( 74 v.) Meni kans liikuntakyky toisen rokotteen jälkeen. On muita perussairauksia mutta tähän asti kävellyt ihan okei. Nyt kuntoutetaan itse omalla porukalla ja vähän hän jo kävelee. Tuttava töissä hoitokodissa ja kertoi että vanhuksille tullut paljon haittoja rokotusten jälkeen. Niitä ei vaan edes kysymysmerkillä kirjata potilastietoihin rokotteen aiheuttamiksi.

Ottaen huomioon, millä teholla koronatartunta niittää 70+ vuotiaita? Niin vanhuksilla on vaihtoehdot aika vähissä? Jotkut pikku haitat on pikku juttu? Omat vanhempani 80+ ja heti ottivat rokotteen kun saivat ja olisin ollut aika murheissani, jos eivät olisi ottaneet. Mitään haittoja heille ei tullut.

Vierailija
1090/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja myöskään heidän tuttavapiirissään (asuvat kerrostalossa, jossa asukkaiden keski-ikä 60+ vuotta, asukkaita noin 80) ei ole rokotuksen ottaneille tullut mitään vakavia haittoja,

Vierailija
1091/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla ihmisillä tuntuu olevan tarve valita puolensa ja pitää valitusta mielipiteestä kiinni kynsin ja hampain. Olisi kaikille miellyttävämpää ja kansanterveydelle parempaa jos tähän asiaan ei suhtauduttaisi niin mustavalkoisesti.

Itse olen ottanut molemmat rokotukset, mutta ymmärrän myös niitä jotka epäröivät. Noihin ihan päättömiin huuhaa-tarinoihin en usko, mutta ihan varmasti ei kai voida rokotteen pitkäaikaisvaikutuksia tietää?

Toisaalta en katso olevani tässä asiassa viisaampi kun lääkärit ja muut asiantuntijat, jotka kyllä aika yksimielisesti ovat rokotteen kannalla.

Haluan itse toimia vastuullisesti ja solidaarisesti. En kuitenkaan ryhdy kiistelemään niiden tuttavieni kanssa, jotka eivät rokotetta halua ottaa. Ei ole minun asiani ryhtyä aivopesemään ihmisiä.

Kunnioittakaa toisianne!

Minä kunnioitan jokaista, joka ei perusta rokottamattomuuspäätöstään helposti paljastettiin valeisiin.

Vierailija
1092/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää rokotetta, mutta katson parhaimmaksi odottaa. Mitään kiirettä ei ole koska koronan olen jo sairastanut. Ja sitten aiheeseen. Olen lukenut ihan valmistajien omat tiedot ja tutkimukset rokotteesta, näiden lääkeyhtiöiden rikostuomiot ja aiemmat petokset lääkkeistä ym.  Ja siitä tehnyt johtopäätöksen, että katsotaan nyt mitä ne on, kun monessa tapauksessa on sitten paljastunut jotain. 

Samoin. En pelkää rokotetta, mutta en myöskään näe siitä suurta hyötyä ei-riskiryhmäläisenä. Muut normaalit rokotteet, ei siis kokeilurokotteet, ovat kyllä ajan tasalla.

Vierailija
1093/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää koronaa, jouduin ottamaan rokotteen liikkumisvapauden takia. Tehosteen jälkeen olen käynyt päivystyksessä. Oma kokemus on paras tieyolähde, kutsun rokotetta nykyään moskapiikiksi.

Vierailija
1094/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika äkkiä hävisi viestini?

Jossa kerroin, että ko ro na realistit.com palvelin on Venäjällä.

Ja domainin haltijatiedot on anonymisoitu, ei mitään mahdollisuutta selvittää, kuka on domainin takana.

Ja pohdin siinä, että tuon tiedon pitäisi pistää miettimään?

Ajattelemaan omilla aivoillaan?

Kuten rokotekriittiset aina kehottavat tekemään?

Nyt jos ajatellaan omilla aivoillaan, niin voisiko olla, että takana on tahallinen yritys horjuttaa luottamusta asiantuntijoihin, viranomaisiin ja hallitukseen?

Mutta miksi se hävisi?

En tiedä mutta minä joka toin Montagnierin ja gradun mulla ei ole yhtään mitään tekemistä Venäjäsi kanssa ainakaan eikä ko järjestön. Tuon nämä asiat esille kun media ei tuo. Ja mielestäni nämä pitäisi tietää suomalaistenkin.

Vierailija
1095/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Venäjää lähellä olevista lähteistä, että koronarokote muuttaa ottajansa zombeiksi ja apinoiksi ja sitten aloin etsimään vaihtoehtoisia faktoja. Niitä löytyy yllättävän paljon ja jopa ihan fiksutja koulutetut ihmiset uskovat mielummin propagandaa kuin virallisia lähteitä, sitä olen miettinyt, että mistä tämä yhteiskuntaa vastaan kumpuava epäluottamus ja kapinointi kumpuaa, mutta ehkä osansa on tv:n ja suoratoistopalveluiden salalliittosarjoilla joita on jo tullut vuosikymmenien ajan...

Rokotekriittisyys ja denialismi ovat valioluokan trollauswarea joten jaan niitä päivittäin kaikilla foorumeilla ja nauran iltaisin suihkussa, kun hölmöt uskovat juttuihini.

Vierailija
1096/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKÄÄN ei ainakaan viittaa siihen ettei garfeiinioksidia ja sen pelkistettyä muotoa EI JO käytettäisi lääketieteessä. Eikä MIKÄÄN ainakaan viittaa siihen etteivät Yksityiset firmat tekisi omia tutkimuksiaan salassa ja yrittäisi hyötyä siitä.

Ja kun tiedämme miten iso raha ohjaa tutkimuksia niin en tykkää yhtään tästä yhtälöstä. Se tutkimus ei ole sovelluksineen mitenkään välttämättä hyvissä käsissä, enempää kuin Epsteinin eugeniikkaaan tähtäävä rahoitus tieteilijöillekään oli.

Lukekaa tuo gradu pääsette jyvälle miten teknologia ja ihminen aiotaan yhdistää grafeiinioksidin ja pelkistetyn muodon avulla. Nyt ollaan jo paljon pidemmällä gradu tehtii vasta 2000 l alkupuolella.

Vierailija
1097/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKÄÄN ei viittaa siihen, että grafeenioksidia olisi rokotteissa. Ei tuoteselosteet, ei riippumattomat tutkimukset, ei grafeenin ominaisuudet, ei MIKÄÄN.

Ihmiseen pistettävä rokoteannos on 3 ml, ja siinä on valmistajalta tulevaa rokotetta muistaakseni 1,8 ml (alle 2 ml joka tapauksessa, en ole alalla vaan olen tämän tiedon rokotteen sekoitus ohjeista lukenut) ja loput fysiologista suolaliuosta. Grafeenioksidi värjää liuoksen herkästi ruskeaksi. Pistettävä laimennettu injektio on kirkas, rokoteampullassa saattaa ymmärtääkseni olla hieman sakkaa. Mitä luulet paljonko grafeenioksidia on tuossa pistettä ässä injektiossa ja saako sillä tulehdutettua ihmisen, niin kuin joku täällä epäili?

Vierailija
1098/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäämiseni perustuu omaan kognitiooni eikä mihinkään tiettyyn "lähteeseen". Pelkään, koska mulla on ollut pienestä lapsesta asti erittäin paha neulakammo. Olin 4 vuotiaana ulkomailla sairaalahoidossa keuhkokuumeen takia ja joka päivä antibiootit annettiin IV:nä musitan että itkin siellä jatkuvasti ja pelkäsin koska piikit inhottivat minua silloin.

Otin ensimmäisen koronarokotteeni pari viikkoa sitten ja pyörryin lattialle niinkuin minulle usein käy myös verikokeissa.

Vierailija
1099/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKÄÄN ei viittaa siihen, että grafeenioksidia olisi rokotteissa. Ei tuoteselosteet, ei riippumattomat tutkimukset, ei grafeenin ominaisuudet, ei MIKÄÄN.

Ihmiseen pistettävä rokoteannos on 3 ml, ja siinä on valmistajalta tulevaa rokotetta muistaakseni 1,8 ml (alle 2 ml joka tapauksessa, en ole alalla vaan olen tämän tiedon rokotteen sekoitus ohjeista lukenut) ja loput fysiologista suolaliuosta. Grafeenioksidi värjää liuoksen herkästi ruskeaksi. Pistettävä laimennettu injektio on kirkas, rokoteampullassa saattaa ymmärtääkseni olla hieman sakkaa. Mitä luulet paljonko grafeenioksidia on tuossa pistettä ässä injektiossa ja saako sillä tulehdutettua ihmisen, niin kuin joku täällä epäili?

No ei ehkä yhdellä rokotteella, mutta kun niitä annetaan lisää ja lisää...

Vierailija
1100/1369 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on lähteenä. Inhoan piikittämistä, olen pyörtynyt kerran piikitettäessä. Pelkkä ajatuskin aiheuttaa pahoinvointia.