Hei rokotetta pelkäävä! Mistä lähteestä tietosi pääosin on lähtöisin, jonka takia pelkäät rokotetta?
Kärkkäisellä se on MV-lehti.
Onko se sinulla Seiska?
En tiennytkään, että ihmiset arvostavat Seiskaa ja MV-lehteä noin paljon
Kommentit (1369)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei koronaa pelkäävä! Oletko koskaan ottanut selvää koronasta itse? Ovatko ajatuksesi koronasta yksi yhteen sen kanssa mitä luet iltalehdistä?
Tästä linkistä voit tarkistaa oman riskisi kuolla tai joutua sairaalaan koronan takia:
https://qcovid.org/CalculationMinulla kuolemanriski on 0.0005% eli 1/200 000
Riskini joutua sairaalaan on 0.0193%, eli 1/5181Mikä sinun riskisi on? Kerro!
Oho..... kuolemanriski 0,005% 1/ 19608
Riski joutua sairaalaan 0,047% 1/1842
T. 50v pullukka
COVID associated death 0.0049%
T 49v semipullukka. Onko tommonen vaara edes mitattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin....
Saanen vähän epäillä tätä sinun tilastoasi.
Joka sadasko muka kuolee? Ei helvetissä. Katsoin videon jossa selitettiin ja näytettiin laskutoimitus jonka mukaan mahdollisuus kuolla koronaan on 0,05 prosentin luokkaa
Kannattais oikeasti ottaa asioista selvää, eikä luulla. Suomessa on noin 120.000 vahvistettua koronatartuntaa, kuolleita vähän toista tuhatta, kuolleisuus-% on luokkaa 0.85, jos se olisi yksi niin joka sadas kuolisi, tuolla se on joka sadaskymmenes. Samalla prosenttilla rokotekuolleisuus olisi sen 250.000. Olisi varmaan huomattu. Tuo 0.05 on taas jostakin hörhösivustoilta tai jostain otettu,
Kannattaa tosiaan ottaa niistä asioista selvää.
Suomessa on edelleen reippaasti koko Euroopan vähiten koronatartuntoja per miljoona asukasta. Se selviää tuolta: https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Korona ei myöskään ole millään tavalla erityisen vaarallinen tavallisille ihmisille, se selviää kun käyt tekemässä tämän tesin https://qcovid.org/Calculation
Ehtiikö/tietääkö joku vastata: nyt kun ruotsissa ei eristäydytty koronalta ja hankittiin se laumasuoja niin rokotetaanko siellä myös ihmiset samoin kuin täällä, vai luottavatko hankittuun suojaan? Voi olla kysytty jo aiemmin, en jaksa selata koko ketjua lävitse. Kiitokset asiallisesta vastauksesta etupainotteisesti..
Vierailija kirjoitti:
Keskutalaisella ministerillä ei luulisi olevan varaa nimitellä potentiaalisia äänestäjiä foliohatuiksi.
Olipa kiva nähdä, että viittasit tähän. Vähän etsiskelin tietoa siitä, että olinko ainoa joka ihmetteli, että miten ministeri voi puhua tällä tavalla. Populismi on levinnyt todella pahasti.
Ei ole montaa viikkoa siitä, kun THL:n Salminen kertoi TV:ssä, että suomalaista yhteiskuntaa ei voida täysin avata ainakaan ennen sitä kuin kaikki rokotuksen haluavat keski-ikäiset ovat onnistuneet rokotteen saamaan.
Ja nyt tämä herra ministeri puhuu, että hallituksen sähläämiseen perustuva ravintola-alan pitäminen kurimuksessa toista vuotta samaan aikaan, kun pidetään rauhassa festareita ja ties mitä joukkotapahtumia, olisikin 'rokotevastaisten foliohattujen' vika.
Käsittämättömän vastuutonta puhetta ministeriltä. Mutta tuoreet kepun omat gallupit ovat varmasti vahvistaneet, että tällainen potaska uppoaa Suomen syviin kansanriveihin.
Aivan kuin ministereiden keuliminen AVIlle tai STM:n ohjauskirjeet siitä, että 2 metrin etäisyyksiä ei tarvitse noudattaa, samalla kun ovat juuri itse säätäneet lain jossa mm. edellytetään 2 metrin etäisyyksiä ja AVI tehnyt niinkuin kyseinen laki edellyttää.
Hallitus käyttäytyy vastuuttomasti kokonaisuudessaan sälyttäessään syitä toilailuistaan 'rokotevastaisten' niskaan säilyttääkseen oman suosionsa. Alkaa muistuttaa painajaista.
Erehdyin ottamaan sen pirun piikin ja nyt kärvistelee kivuissa ja juuri luin että se piikin antama suoja on surkea. Kiitos vaan kaikesta.
mRNA rokotteiden keksijä Robert Malone Twitterissä
Kaikille, jotka tiedän sairastaneen koronan, on tullut verisuoniin liittyviä oireita.
Kaikille, joiden tiedän saaneen haitallisia vaikutuksia rokotteesta, on tullut verisuoniin ja sydämeen sekä silmiin (näköön) liittyviä haittoja. Rytmihäiriö -> pysyvä sydänsairaus, keuhkoembolia, mustelmia.
Rokotteen valmistajat eivät kommentoi, mistä nämä haittavaikutukset mahdollisesti johtuvat. Kriitikko-lääkärit ja tutkijat kyllä kommentoivat. Herättää epäilyksiä.
Lisäksi tämä Fauci ym. laboratoriotyypit, rokotteiden kehittäjät ja viruksen vapaaksipäästäjät ovat todennäköisesti toimineet tietoisesti tienatakseen tällä rikoksella. Ei kiinnosta osallistua koekaniiniksi. Olen jo sairastanut.
Vierailija kirjoitti:
Ehtiikö/tietääkö joku vastata: nyt kun ruotsissa ei eristäydytty koronalta ja hankittiin se laumasuoja niin rokotetaanko siellä myös ihmiset samoin kuin täällä, vai luottavatko hankittuun suojaan? Voi olla kysytty jo aiemmin, en jaksa selata koko ketjua lävitse. Kiitokset asiallisesta vastauksesta etupainotteisesti..
Laumasuojan saa, hyvin yksinkertaistettuna rokottamisella ja sairastamisella. Ruotsissa on samoin kuin meillä, aloitettu rokotukset joilla suojaa hankitaan. Sitä ennen kuoli 13 000 ihmistä enemmän kuin meillä. Semmoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa kiva nähdä, että viittasit tähän. Vähän etsiskelin tietoa siitä, että olinko ainoa joka ihmetteli, että miten ministeri voi puhua tällä tavalla. Populismi on levinnyt todella pahasti.
Ei ole montaa viikkoa siitä, kun THL:n Salminen kertoi TV:ssä, että suomalaista yhteiskuntaa ei voida täysin avata ainakaan ennen sitä kuin kaikki rokotuksen haluavat keski-ikäiset ovat onnistuneet rokotteen saamaan.
Ja nyt tämä herra ministeri puhuu, että hallituksen sähläämiseen perustuva ravintola-alan pitäminen kurimuksessa toista vuotta samaan aikaan, kun pidetään rauhassa festareita ja ties mitä joukkotapahtumia, olisikin 'rokotevastaisten foliohattujen' vika.
Käsittämättömän vastuutonta puhetta ministeriltä. Mutta tuoreet kepun omat gallupit ovat varmasti vahvistaneet, että tällainen potaska uppoaa Suomen syviin kansanriveihin.
Aivan kuin ministereiden keuliminen AVIlle tai STM:n ohjauskirjeet siitä, että 2 metrin etäisyyksiä ei tarvitse noudattaa, samalla kun ovat juuri itse säätäneet lain jossa mm. edellytetään 2 metrin etäisyyksiä ja AVI tehnyt niinkuin kyseinen laki edellyttää.
Hallitus käyttäytyy vastuuttomasti kokonaisuudessaan sälyttäessään syitä toilailuistaan 'rokotevastaisten' niskaan säilyttääkseen oman suosionsa. Alkaa muistuttaa painajaista.
Totuus sattuu... Kyllä, ne rokotevastaiset ovat niitä foliohattuja. Ja kyllä, heidän ja deltavarianttia Pietarista tuoneiden futisfanien syytä, että joudutaan turvautumaan vieläkin rajoituksiin. Olisi kannattanut ajatella kunnolla, ja uskoa asiantuntijoita eikä säheltää omin päin. Totta kai myös me vastuullisesti toimineetkin saamme kärsiä, kaikki kärsivät näiden "omalla järjellä" päättelevien takia. Festareita ei tietenkään pitäisi pitää vielä pitkään aikaan, ei ainakaan ennen kuin 100% kansasta on saanut 2 rokoteannosta.
Rokotevastainen ja koronarokotteesta kieltäytyvä ovat aivan eri asioita, ja luulen että sen tiedät itsekin. Kunhan haluat niputtaa minut samaan sarjaan kaikkien tietämiesi hullujen ja idioottien kanssa.
Jos korona olisi minulle vaarallinen, ja rokote antaisi sitä vastaan tehokkaan ja pitkäaikaisen suojan, ottaisin sen ilman muuta. Korona kuitenkaan EI OLE vaarallinen minulle, eikä edes kenellekään jonka tunnen, eikä rokote anna tehokasta ja pitkää suojaa kuten kaikki muut rokotteet, ja kuten rokotteen pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on huolestuttavaa tämä ihmisten leimaaminen 'rokotevastaisiksi' ja suoranainen lynkkausmieliala. En ymmärrä sitä. En ole itse rokotevastainen, mutta tiedän että rokotettunakin voin kantaa koronaa ja tartuttaa sitä muihin. Suomessa ei ole sellaista lääkevahinkojärjestelmää, joka korvaisi vahinkotilanteessa edes murto-osaa rokotteesta aiheutuneesta vahingosta. Tämä nähtiin narkolepsiatapauksissa, esimerkiksi elinikäisestä vammautumisesta ja työkyvyttömyydestä (jatkuvan nukahtelun vuoksi) lapselle 12.000 € korvaukseksi.
--
En pelkää enkä tosiaankaan ole rokotevastainen, mutta tästä em. syystä en ota ainakaan tällä hetkellä markkinoilla olevia rokotteita. Vakuutuslääkäri tekee päätöksen siitä, onko haitta pitkäaikainen ja onko syy-yhteys juuri rokotteesta => korvauksia turha vinkua.
"Koronarokotteiden haitoista on maksettu Suomessa korvauksia, parhaillaan käsittelyssä on 192 tapausta – korvaussummien erot selittyvät näillä syillä -- Suomessa annetut koronarokotteet kuuluvat lääkevahinkovakuutuksen piiriin. Yli puolet korvaushakemuksista on evätty." https://www.aamulehti.fi/koronavirus/art-2000008198018.html
"15 ihmistä on saanut Suomessa korvauksia koronarokotteen aiheuttamista haitoista -- Haittavaikutuksista korvauksia saaneet ovat pääosin terveydenhuollon henkilökuntaa, jotka on rokotettu ensimmäisten joukossa. Korvausten suuruus on ollut 600–2 000 euroa. Ylen haastattelemalle Minnalle maksettiin tuhat euroa tärinästä." https://yle.fi/uutiset/3-11924153
Ja tyyli tuskin tulee muuttumaan, kyllä noista narkolepsiakorvauksistakin on saanut jengi tapella ja osa tappelee vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Omassa lähipiirissä yksi todistetusti Pfizerin rokotteen aiheuttamaan veritulppaan kuollut, ja toinen on ollut rokotteen jälkeen 6 viikkoa sairaalassa joista 2 viikkoa teholla, syynä verenkiertohäiriöt, yksityiskohtia en tiedä.
Molemmat on varmistettu rokotehaitoiksi. Kuolleen, ennen rokotetta perusterveen miehen omaisia tämä tieto ei lohduta.
Yhtään koronakuolemaa ei lähipiirissä ole, ei myöskään sairaalaan joutuneita.
Rokote siis johtaa vakavissa haitoissa 2-0.
Olen ehtinyt jo ottaa molemmat rokotteet, mutta puhe kolmannesta, neljännestä ja viidennestä piikistä huolettaa.
Lisäksi tämä ennennäkemättömän laaja rokotepainostuskampanja ärsyttää ja epäilyttää. Ehkä se on joku suomalainen perusominaisuus, joka pistää epäilemään kaikkea mitä yritetään aivan väkisin tuputtaa.
Sinun lähipiirisi ei kelpaa todisteeksi rokotushaitoista. Kyseessä on aivan liian pieni ja valikoitu ihmisjoukko. Aivan yhtä perustellusti ja totuudenmukaisesti minä voin väittää, että tiedän 14 koronatapausta omasta lähipiiristäni. Näistä 14 tapauksesta 1 kuoli, 3 joutui tehohoitoon, 3 tai 4 sairastui vakavasti (long-covid tai muuten vakavat oireet). Vain kahdella tauti oli hyvin lievä. Rokotteen on ottanut lähipiirissä ainakin kaksin tai kolminkertainen määrä, mutta vakavia rokotehaittoja ei ole saanut kukaan. Pahimmat haitat ovat olleet päänsärky, kipu käsivarressa ja lievä kuume.
Minun tapauksessani siis korona johtaa vakavissa haittavaikutuksissa 8-0. Mutta oikeasti tällaiset selvitetään isoissa väkijoukoissa. Rokote ei koskaan pääse käyttöön, jos testausvaiheessa tulee vakavia haittavaikutuksia. Jos testausten jälkeen massarokotuksissa huomataan harvinaisia vakavia haittoja, ne tutkitaan ja tehdään tarvittavat muutokset rokotteen käyttöohjeistukseen. Niin tehtiin Astra-Zenecan rokotteen osalta, kun huomattiin, että sillä näyttää olevan yhteys hyvin poikkeuksellisiin veritulppiin, ilmeisesti erityisesti nuorilla. Riski on silti hyvin pieni, joten AZ:n rokote on edelleen hyvä ja käyttökelpoinen, mutta mikään pakko sitä ei ole käyttää, koska tarjolla on vaihtoehtoja. Mutta jos AZ:n rokote olisi ainoa mahdollisuus, todennäköisesti sitä kannattaisi riskeistä huolimatta käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin....
Joka sadasko muka kuolee? Ei helvetissä. Katsoin videon jossa selitettiin ja näytettiin laskutoimitus jonka mukaan mahdollisuus kuolla koronaan on 0,05 prosentin luokkaa
Kannattais oikeasti ottaa asioista selvää, eikä luulla. Suomessa on noin 120.000 vahvistettua koronatartuntaa, kuolleita vähän toista tuhatta, kuolleisuus-% on luokkaa 0.85, jos se olisi yksi niin joka sadas kuolisi, tuolla se on joka sadaskymmenes. Samalla prosenttilla rokotekuolleisuus olisi sen 250.000. Olisi varmaan huomattu. Tuo 0.05 on taas jostakin hörhösivustoilta tai jostain otettu,
Suomessa on edelleen reippaasti koko Euroopan vähiten koronatartuntoja per miljoona asukasta. Se selviää tuolta: https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Korona ei myöskään ole millään tavalla erityisen vaarallinen tavallisille ihmisille, se selviää kun käyt tekemässä tämän tesin https://qcovid.org/Calculation
Edelleen, noin joka sadas Suomessa koronaan sairastunut on kuollut, monessa muussa maassa luku on tuplat ja ylikin.
Helppo laskutoimitus, Suomessa noin 100.000 tartuntaa ja noin 1000 kuollutta.
Jos tuossa olis täys ratikka ja tietäisit, että yksi sen kyydissä olevista kuolee, hyppäisitkö empimättä kyytiin?
Vierailija kirjoitti:
Jos korona olisi minulle vaarallinen, ja rokote antaisi sitä vastaan tehokkaan ja pitkäaikaisen suojan, ottaisin sen ilman muuta. Korona kuitenkaan EI OLE vaarallinen minulle, eikä edes kenellekään jonka tunnen, eikä rokote anna tehokasta ja pitkää suojaa kuten kaikki muut rokotteet, ja kuten rokotteen pitäisi.
Mistä tiedät? Että korona ei ole juuri sinulle vaarallinen? Me olemme täällä Suomessa (tuurilla?) säästyneet alle 3-kymppisten kuolemilta, mutta jo niin lähellä kuin Ruotsissa on kuollut alle 2-kymppisiäkin.
https://www.verkkouutiset.fi/kolmas-alle-20-vuotiaan-koronakuolema-ruot…
Tuo oli siis syksyllä 20, en tiedä paljonko sen jälkeen on kuollut. Mutta maailmalla on kuollut parikymppisiä oikeasti hyväkuntoisia urheilijoita, ei mitään 3-kymppisiä painoindeksi 40 läskejä "perusterveitä". Ongelma on siinä, että tiedät vasta siinä vaiheessa, onko korona juuri sinulle vaarallinen, kun olet siihen sairastunut. Riski on alle 4-kymppisellä pieni mutta joka tapauksessa riski on suurempi kuin rokotuksen riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa lähipiirissä yksi todistetusti Pfizerin rokotteen aiheuttamaan veritulppaan kuollut, ja toinen on ollut rokotteen jälkeen 6 viikkoa sairaalassa joista 2 viikkoa teholla, syynä verenkiertohäiriöt, yksityiskohtia en tiedä.
Molemmat on varmistettu rokotehaitoiksi. Kuolleen, ennen rokotetta perusterveen miehen omaisia tämä tieto ei lohduta.
Yhtään koronakuolemaa ei lähipiirissä ole, ei myöskään sairaalaan joutuneita.
Rokote siis johtaa vakavissa haitoissa 2-0.
Olen ehtinyt jo ottaa molemmat rokotteet, mutta puhe kolmannesta, neljännestä ja viidennestä piikistä huolettaa.
Lisäksi tämä ennennäkemättömän laaja rokotepainostuskampanja ärsyttää ja epäilyttää. Ehkä se on joku suomalainen perusominaisuus, joka pistää epäilemään kaikkea mitä yritetään aivan väkisin tuputtaa.
Sinun lähipiirisi ei kelpaa todisteeksi rokotushaitoista. Kyseessä on aivan liian pieni ja valikoitu ihmisjoukko. Aivan yhtä perustellusti ja totuudenmukaisesti minä voin väittää, että tiedän 14 koronatapausta omasta lähipiiristäni. Näistä 14 tapauksesta 1 kuoli, 3 joutui tehohoitoon, 3 tai 4 sairastui vakavasti (long-covid tai muuten vakavat oireet). Vain kahdella tauti oli hyvin lievä. Rokotteen on ottanut lähipiirissä ainakin kaksin tai kolminkertainen määrä, mutta vakavia rokotehaittoja ei ole saanut kukaan. Pahimmat haitat ovat olleet päänsärky, kipu käsivarressa ja lievä kuume.
Minun tapauksessani siis korona johtaa vakavissa haittavaikutuksissa 8-0. Mutta oikeasti tällaiset selvitetään isoissa väkijoukoissa. Rokote ei koskaan pääse käyttöön, jos testausvaiheessa tulee vakavia haittavaikutuksia. Jos testausten jälkeen massarokotuksissa huomataan harvinaisia vakavia haittoja, ne tutkitaan ja tehdään tarvittavat muutokset rokotteen käyttöohjeistukseen. Niin tehtiin Astra-Zenecan rokotteen osalta, kun huomattiin, että sillä näyttää olevan yhteys hyvin poikkeuksellisiin veritulppiin, ilmeisesti erityisesti nuorilla. Riski on silti hyvin pieni, joten AZ:n rokote on edelleen hyvä ja käyttökelpoinen, mutta mikään pakko sitä ei ole käyttää, koska tarjolla on vaihtoehtoja. Mutta jos AZ:n rokote olisi ainoa mahdollisuus, todennäköisesti sitä kannattaisi riskeistä huolimatta käyttää.
Kiva. Mutta miksi haluat vakuuttaa minut ottamaan rokotteen jota en halua enkä tarvitse? Enhän minä estä sinua ottamasta rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hereillä kirjoitti:
Mikä vttu ihmisiä vaivaa? Eikö ne osaa olla enää kipeänä? Mikä vit tu siinä on niin vaikeaa, onhan viruksia ja flunssia ja tauteja aina ollu.
Mutta ei kun voi kauhia ei voi olla kipeänä ni pakko ottaa 1.2,3,4 vit tu vaikka kuinka monta piikkiä jotain täysin luonnotonta täysin KOKeELLIsTA litkua kehoon.
Tajuatteko että vakuutusyhtiötkin sanoo siinä vaiheessa voivoi se on kuule kokeellinen piikki, jos meet valittamaan että sait haitan rokotteesta.
Ymmärrän että tämä tauti voi olla vakava 80-90v ikääntyneille, niin on sama esim influenssan kanssa.
Jännä vaan kun influenssa tapaukset on kokonaan kadonneet tilastoista.
Nyt nitä silmiä vit tu auki!
Kuinka monen uskot saavan vakavia oireita rokotteesta?
Mieti sitä hetki.
Sen jälkeen mieti, että jokaisesta sadasta koronaan sairastuneesta on Suomessa kuollut yksi. Jos rokote olisi yhtä vaarallinen, meillä olisi nyt 250.000 rokotteeseen kuollutta.
Kumpaa siis kannattaa pelätä enemmän, koronaa vai rokotetta?
Tuota noin....
Saanen vähän epäillä tätä sinun tilastoasi.Joka sadasko muka kuolee? Ei helvetissä. Katsoin videon jossa selitettiin ja näytettiin laskutoimitus jonka mukaan mahdollisuus kuolla koronaan on 0,05 prosentin luokkaa
Minä todellakin pelkään enemmän rokotetta ja siitä tulevia ongelmia joihin et saa todellakaan mistään mitään apua kuin itse tautia jonka suurin osa sairastaa lievänä.
Minä tiedän henkilöitä jotka eivät edes tienneet sairastavansa koronaa sen verran pieni nuha oli.
- - - - -
"Joka sadasko muka kuolee? Ei helvetissä"
Koronaan kuolleita Suomessa 1.008 (20.8.2021)
Koronaan sairastuneita 120.870
Hiukan alle prosentti ihan 0,3 sekunnin päässälaskulla. Ihan oikeilla haminoilla tuon prosentin kanssa ollaan.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/finland/
- - - - -
Tuolla oli hyvä esimerkki ja vertaus rokotteen vaarallisuudesta verrattuna itse tautiin:
-Kun itse tautiin kuolee lähes prosentin todennäköisyydellä, rokotukseeen on kuollut todistettavasti 1 ihminen.
Tauti itse 1/100
Rokote 1/4.850.000
.
Jännä logiikka vaarallisuudesta teillä rokotekielteisillä.
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Luvut puhukoon puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus sattuu... Kyllä, ne rokotevastaiset ovat niitä foliohattuja. Ja kyllä, heidän ja deltavarianttia Pietarista tuoneiden futisfanien syytä, että joudutaan turvautumaan vieläkin rajoituksiin. Olisi kannattanut ajatella kunnolla, ja uskoa asiantuntijoita eikä säheltää omin päin. Totta kai myös me vastuullisesti toimineetkin saamme kärsiä, kaikki kärsivät näiden "omalla järjellä" päättelevien takia. Festareita ei tietenkään pitäisi pitää vielä pitkään aikaan, ei ainakaan ennen kuin 100% kansasta on saanut 2 rokoteannosta.
Rokotevastainen ja koronarokotteesta kieltäytyvä ovat aivan eri asioita, ja luulen että sen tiedät itsekin. Kunhan haluat niputtaa minut samaan sarjaan kaikkien tietämiesi hullujen ja idioottien kanssa.
Mistä tiedät, että korona ei ole sinulle vaarallinen? Minäkin tiedän perusterveen alle 30-vuotiaan suomalaisen, joka kuoli koronatartunnan seurauksena. Vaikka nuorten ihmisten kuolemanriski koronan takia on pieni, se ei ole 0. Sinulla voi olla esimerkiksi vakavalle koronataudille altistava geenimuunnos tai sitten saatat sairastaa piilevänä jotakin vakavalle koronataudille altistavaa sairautta.
Montakohan vuotta nämä koronan ympärillä pyörivät keskustelut vielä jatkuvat? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin....
Edelleen, noin joka sadas Suomessa koronaan sairastunut on kuollut, monessa muussa maassa luku on tuplat ja ylikin.
Helppo laskutoimitus, Suomessa noin 100.000 tartuntaa ja noin 1000 kuollutta.
Jos tuossa olis täys ratikka ja tietäisit, että yksi sen kyydissä olevista kuolee, hyppäisitkö empimättä kyytiin?
Noin 100000 TESTATTUA tartuntaa. Todellisuudessa tartuntoja on paljon enemmän, oireettomia ja lieväoireisia, mutta kukaan ei voi varmasti tietää, kuinka paljon. Tämä laskee kuolinprosenttiakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku pelkää koronaa? Itse en ota rokotetta, koska sen hyöty on nolla. Voit edelleen sairastua ja levittää koronaa sen rokotteen jälkeen. Eikä se rokote edes vähennä sen levitystä tai vakavaa sairastumista. Kun on omasta terveydestä kyse niin pitää olla itsekäs.
Meinaatteko ottaa neljänne ja viidennen rokotteen, kun se tulee saataville?
Saattaa hyvin olla, että otan neljännen ja viidennenkin rokotteen, jos siihen joudutaan. Otanhan influenssarokotteenkin joka vuosi.
Eikä edes testeissä keneenkään pistettä vettä, vaan fysiologista suolaliuosta.
Mutta tässä nyt tämän loputtoman one liner -keskustelun perusteella oli ilmeisesti kyse YLE Pohjanmaan lyhyestä, lastenkoronarokotetutkimusta koskeneesta videopätkästä? Kyllä, tutkimuksissa varsin usein on se verrokkiryhmä, joka ei rokotetta (tai lääkettä) saa, koska täytyy pystyä tutkimaan, mitä vaikutuksia sillä rokotteella on. Jollain tavalla ne tutkimuksen koekaniinit täytyy kuitenkin kaikki saada uskomaan, että ne mahdollisesti sai rokotteen (tai sitä lääkettä), koska jos ne tietäisi saaneensa tai jääneensä ilman, se saattaisi vaikuttaa tutkimuksen tuloksiin.
Ei ikinä uskoisi, että tällaisia asioita joutuu selittämään. Toisaalta, tuskinpa tässäkään oikeasti on ymmärryksestä kyse vaan siitä, että näin saatiin kätevästi jätettyä ihmisten silmiin vale, joka jonkun puheissa muuttuu totuudeksi.