Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pettämistä teidän mielestä?

Vierailija
12.09.2014 |

Painin suuren ongelman kanssa. Mieheni oli soitellut minulta salaa toisen naisen kanssa. Puheluita muutamia kertoja viikossa ja kestoltaan 5-60 min. Aiheina ollut ihan yleiset päivän uutistapahtumat ja ennen kaikkea kaikenlainen urheiluun liittyvä. Tätä kestänyt vajaa 3 kk. Aluksi soittelleet vähemmän, vain harvakseltaan, mutta sitten useammin mm. jalkapallon mm kisojen takia. Koskaan eivät ole sopineet tapaamisia eli siis eivät ole nähneet toisiaan, muuta kuin ohi mennen lasten harrastuksissa. Siellä aluksi jonkun sanan vaihtaneet ja sitten soittelu alkanut. Lopetti soittelut heti siihen paikkaan, kun sain tietää. Mitä ajattelette? Välillä ajattelen, että ei pettämistä, jos puhelimessa toisen kanssa puhuu. Mieheni sanoi, että olisi ollut ihan sama, vaikka tämä toinen olisi ollut mies, mutta se nyt vain sattui olemaan hyvin urheilusta perillä oleva nainen, kenen kanssa oli mukava vaihtaa ajatuksia itseä lähellä olevista asioista. Välillä ajattelen, että tunnollinen perheenisä etsi vähän jännitystä ja rikkoi rajoja ilman sen suurempia suunnitelmia. Välillä taas olen ihan rikki. Soittelut tosiaankin jäivät siihen ja nyt puhunut kanssani paljon enemmän kaikista asioista.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pettämiseltä vaikuta, jos tosiaan vaan puhelimessa puhuneet. Tietenkin ovat saattaneet vähän ihastua toisiinsa siinä jutellessa mutta jos kerran mies puhelut lopetti heti kun sait tietää niistä niin sinunhan kanssa se haluaa olla. Välillä vaan tekee hyvää puhua jollekulle uudelle arjen asioista jotka on jo kumppanin kanssa käyty läpi jo hirveän monta kertaa ja siinä samalla helposti vahingossa ihastuu. Jos ei kuitenkaan ole asiaa sen naisen kanssa ihastumista pidemmälle vienyt niin en missään nimessä pettämiseksi sanoisi.

Vierailija
2/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Yksi lähimmistä ystävistäni on naimisissa oleva mies. Itse olen sinkku. Soittelenme viikoittain, puhumme työstä, harrastukista jne. Pitkälti samoja juttuja kuin muidenkin ystävieni kanssa. Näemme harvoin, koska asumme eri paikkakunnilla ja teemme vuorotöitä. Ystävyys ei ole pettämistä. En koskisi mieheen pitkällä tikullakaan eikä hänkään tykkäisi kaltaisistani pulskista naisista : ) Mammat, joiden mielestä oma ukko ei saa puhua muiden naisten kanssa voivat muuttaa islaminuskoisiin maihin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpö. Se ei ole pelkkiin puheluihin jäänyt.

Vierailija
4/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, kuka arvo sa tunteva ihminen katselee puolisoa, joka kieltää ystävyyssuhteet vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa? Itse en ainakaan katselisi enkä voisi kuvitellakaan rajoittavani mieheni ystäväpiiriä. Itsentuntoni on tosin kunnossa. Ei ihme, että erot oat niin yleisiä kun kotona on pirttihirmuja jotka pilaavat kaiken turhalla mustasukkaisuudellaan.

Vierailija
5/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän takuu varmasti, etteivät ole toisiaan nähneet. En ole pirttihirmu ja itsetunto kohdillaan. Ärsyttää vain, että toisella ollut aikaa puhua puhelimessa sillä välin kun itse hoitanut kodin. En mäkään ehkä pettämiseksi laske, mutta loukkaavaksi kyllä. Mies pyysi kovasti anteeksi ja sanoi, että puhelut veivät mukanaan, mutta mitään sellaista ei koskaan tekisi, mikä voisi perheemme hajoittaa. Soitin naiselle. Sanoi, että näyttää soittomäärien/-kertojen suhteen aivan eriltä mitä on. Sanoi, että mistään maata mullistavasta eivät puhuneet, erkipäivän asioista, urheilusta ja jostain hänen henkilöjohtaisesta ongelmastaan.

AP

Vierailija
6/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni puhelimessa puhuminen ei ole pettämistä, riippumatta sukupuolesta.

Seksipuhelut erikseen.

Mutta urheilusta puhuminen, c'mon.

Vierailija
7/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että eivät ole nähneet? Kuulostaa aika epänormaalilta jos vain soitellaan kolme kuukautta säännöllisesti. Jos ollut esim. viiden minuutin pikapuheluita niin onko niillä sovittu tapaamisesta tai varmistettu tapaamisajankohta. On tuo omasta mielestä pettämistä ja ärsyttävää. Onko nainen sinkku? Soita hänelle ja kysy mitä he ovat puhuneet ja ovatko nähneet millaisissa merkeissä?

Vierailija
8/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä tietynlaista henkistä pettämistä jos on asian salannut sinulta. Mutta en mä ny tosta mitään kauheaa draamaa enää kehittelisi.

Vierailija
9/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä tiedät että on puhuttu vain säästä ja urheilusta kolme kuukautta? Taitaa mies vedättää... Ja nyt sitten valehtelee kun yrittää turvata oman selustansa. :) Älä mene höplään.

Vierailija
10/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä myös, että on ollut tietynlaista pettämistä, kun on tehnyt sen sulta salaa ja koska lopetti sen heti, kun sait tietää. Itse en ole mustasukkaista tyyppiä, mutta jos mun mies tekisi juuri noin, niin olisin aika rikki. Asia olisi aivan toinen, jos olisin ollut alusta saakka tietoinen asiasta.

Vierailija
11/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Ja lisäisin vielä että kyllä minullekin on soittanut miehen vaimo ja kysynyt mitä ollaan puhuttu. Vaimo tsekkasi puhelinhistorian ja oli ihan asiallinen. Mies ei kertonut olevansa naimisissa. valehtelin tietysti koska en halunnut sekaantua koko asiaan ja en ollut enää mieheen yhteydessä.

Vierailija
12/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos on tosiaan ollut vain juttelua asiasta, joka kiinnostaa molemipia, niin ei ole pettämistä. Ymmärrän silti, ettei tunnu kivalta, jos mies juttelee usean kerran viikossa toisen naisen kanssan pitkiä puheluja, vaikka ne koskisivat vain urheilua, joten on ihan ok sanoa, että asia häiritsee. Ja fiksu mies tekee siitä sen johtopäätöksen, että ei sitten niin usein soittele tai lopettaa sen kokonaan. Kuten sinunkin miehesi teki, mikä kertoo siitä, ettei asia hänelle ollut kovin tärkeä.

Vierailija
13/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 11:33"]

...Ja lisäisin vielä että kyllä minullekin on soittanut miehen vaimo ja kysynyt mitä ollaan puhuttu. Vaimo tsekkasi puhelinhistorian ja oli ihan asiallinen. Mies ei kertonut olevansa naimisissa. valehtelin tietysti koska en halunnut sekaantua koko asiaan ja en ollut enää mieheen yhteydessä.

[/quote]

Miksi ihmeessä valehtelit? Meidän naisten pitäisi pitää yhtä. Nyt tuo mies taatusti löytänyt uuden "puhekaverin" ja vaimoa taas huiputetaan.

Vierailija
14/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, mitä ovat puhuneet?

Vierailija
15/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mäkin puhun yhden kaverin kanssa usein, puhelut ovat kestoltaan kymmenestä minuutista jopa kahteen tuntiin - ja ollaan nähty viimeksi vuosi sitten. Ei se ole tavatonta että puhutaan vaan vaikkei tavattaisikaan.

Vierailija
16/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 11:31"]

Mä olen sitä mieltä myös, että on ollut tietynlaista pettämistä, kun on tehnyt sen sulta salaa ja koska lopetti sen heti, kun sait tietää. Itse en ole mustasukkaista tyyppiä, mutta jos mun mies tekisi juuri noin, niin olisin aika rikki. Asia olisi aivan toinen, jos olisin ollut alusta saakka tietoinen asiasta.

[/quote]

Minä olen myös tätä mieltä.

Kannattaa ap kuitenkin pohtia, olisiko mies voinut soittaa noita (aivan viattomia) puheluja sinun tietäen, niin että sinä et olisi kehittänyt asiasta kamalaa draamaa? Jos tiedät itsekin että olisit suuttunut ja rankaissut miestäsi kohtuuttomalla tavalla, on ymmärrettävää että hän on salannut puheluja vaikka niissä ei ole mitään varsinaista salattavaa ollutkaan.

Jos olet varma, ja miehesikin on voinut olla varma, että mitään draamaa ei olisi soittelusta seurannut sinun taholtasi, niin sitten miehesi on ollut epäreilulla tavalla epärehellinen ja syyllistynyt lievään henkisen pettämisen muotoon.

Vierailija
17/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 11:33"]no jos on tosiaan ollut vain juttelua asiasta, joka kiinnostaa molemipia, niin ei ole pettämistä. Ymmärrän silti, ettei tunnu kivalta, jos mies juttelee usean kerran viikossa toisen naisen kanssan pitkiä puheluja, vaikka ne koskisivat vain urheilua, joten on ihan ok sanoa, että asia häiritsee. Ja fiksu mies tekee siitä sen johtopäätöksen, että ei sitten niin usein soittele tai lopettaa sen kokonaan. Kuten sinunkin miehesi teki, mikä kertoo siitä, ettei asia hänelle ollut kovin tärkeä.

[/quote]

Fiksu vaimo sitten vastavuoroisesti kiinnostuu itsekkin siitä fudiksesta ja hommaa tarvittavat tiedot, jotta voi keskustella yhtä fiksusti miestä kiinnostavasta aiheesta. "Vain urheilua"... tsiisus!

Vierailija
18/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto. Mies harrastaa muutamaa lajia, missä naisiakin. Meilaa ja tekstaileekin niille horoille. Voi mua petettyä:D

Vierailija
19/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh. Ajattelen nyt tämän omalle kohdalleni. Miehellä ei voi olla kenellekään asiaa urheilusta niin paljon että siitä tarvitsisi kolmen kuukauden ajan löpistä ja vielä tunnin puheluita :O Kyllä siinä varmaan jotain ihastusta tms on ollut mukana molemmin puolin. Ehkä mies ei uskalla sitä myöntää. Eritoten jos nämä "urheilu-uutiset" on puhuttu sinun selkäsi takana...

Vierailija
20/28 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan siinä ollut vähintäänkin jännitystä ja kutkutusta ilmassa, sanovat mitä sanovat. Ja soiteltu sinulta salaa. Selkeästi ainakin säpinää haettu, ja varmaan jotain ihastustakin ilmassa. Ei miehet muuten alkaisi toisen naisen kanssa soittelemaan.

Olen pahoillani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi