Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 45 vuotias vielä sopiva ikä tulla äidiksi?

Vierailija
12.09.2014 |

Mulla on nimittäin kova vauvakuume.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippuu siitä, tuleeko raskaaksi ja onko muuten terve. Siitä vaan , jos haluat. Itse olen nyt 48v ja juuri sairastanut rintasyövän. Onneksi lapset ovat jo murrosiässä ja aikuisia , he ovat ymmärtäneet että öiti oksentaa sytostaattien jälkeen eikä jaksa tehdä ruokaa. 3-vuotias tässä tilanteessa olisi kyllä aikamoinen juttu.

Vierailija
22/84 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:55"]Ihan riippuu siitä, tuleeko raskaaksi ja onko muuten terve. Siitä vaan , jos haluat. Itse olen nyt 48v ja juuri sairastanut rintasyövän. Onneksi lapset ovat jo murrosiässä ja aikuisia , he ovat ymmärtäneet että öiti oksentaa sytostaattien jälkeen eikä jaksa tehdä ruokaa. 3-vuotias tässä tilanteessa olisi kyllä aikamoinen juttu.
[/quote]

On muuten ihan ( huonosta ) tuurista kiinni koska sairastuu vakavasti, ystäväni kuoli 26 vuotiaana rintasyöpään eikä edes ollut ehtinyt lastentekoja ajatellakkaan .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulet luomusti raskaaksi niin et ole vielä liian vanha.

Harva vaan enää ainakaan kovin helposti tuossa iässä tulee raskaaksi vaikka ei vielä vaihdevuosi-oireita olekaan.

Vierailija
24/84 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki nuorikin nainen voi sairastua ja kuolla, mutta riski kyllä kasvaa iän myötä.

Vierailija
25/84 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole! Syytän sinua kouluväkivallasta!!

Vierailija
26/84 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Olen itse 43v ja voisin hyvin kuvitella itseni raskaaksi ja vauvan äidiksi. Jotenkaan minusta ei kuitenkaan ole reilua lasta kohtaan olla niin vanha äiti...

Kun lapsi menisi kouluun, äiti olisi 50v. No, nykyajan 5-kymppiset on kyllä ihan nuorekkaita eikä toinen jalka ole vielä haudassa...

Lapsi olisi rippikoulussa, äiti olisi miltei 60v..

Lapsi lähtisi opiskelemaan ja muuttaisi pois kotoa, äiti olisi jäänyt varmaan just eläkkeelle...

Lapsi menisi naimisiin, tulisi perheenlisäystä ja ne kuuluista "ruuhkavuodet", äiti olisi 70-80-vuotias ja sen sijaan, että isovanhemmista olisi vaikka apua lastenhoidossa niin kiireinen nuori äiti saa oman lastenhoitorumbansa ohella miettiä vanhainkotipaikkaa omalle äidilleen tai kantaa jatkuvasti huolta, että pärjääkö se oma äiti nyt siellä kotona vielä itsekseen...

Lastenlapsille mummo olisi tosiaan se vanha mummeli, joka ei juuri mitään jaksa lastenlasten kanssa tehdä..

Tämähän nyt on ihan worst case skenaario, mutta eiköhän niihinkin pidä valmistautua..

Vierailija
27/84 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisenä odotetaan/on lapsenlapsia.

Vierailija
28/84 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä sentään tiedät mitä haluat. Toisin kuin 20v äidit. Ei ne nuoret leiki lasten kanssa. Ne katdoo videoita ja äiti näpyttää älypuhelinta koko päivän. Aikuinen äiti kenties arvostaa lasta ja haluaa nauttia hetkistä sen kanssa eikä vain keskittyä kuvaamaan lasta ja jakamaan kuvat facebookissa. Muuta iloa siitä lapsesta ei ole nuorelle mammalle kuin ne tykkäykset ja kommentit netin maailmassa.

Vierailija
29/84 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittelisi riskien takia ja muutenkin hieman rupee mietityttää miksei lasta voinut aiemmin hommata...mistä syistä haluat sen nyt sitten.

Vierailija
30/84 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on ekalla ja luulin itse olevan vanha äiti (38). Yhdellä lapseni koulukaverilla on äiti, joka sanoi olevansa 54 (!). Kuopus toki kyseessä, mutta vähän hätkähdin kuulleessani. Lapsen isä on yli 70... Ihan avoimesti asiasta kertoivat, varman siksi ettei kukaan luule isää ukiksi. Pirteitä ja jaksavaisen oloisia silti olivat ja lapsi on huipputyyppi.

Eli pullaa uuniin ap, jos innostaa!

Vierailija
31/84 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 15:42"]

Tuon ikäisenä odotetaan/on lapsenlapsia.

[/quote]

Ai, mun 12 vuotiaan pitäisi alkaa siis pykäämään lapsia, koska olen sinusta ollut "mummoäiti" kun olen saanut lapseni 33-vuotiaana. Just. En todellakaan kuule odota mitään lapsenlapsia seuraavaan 15 vuoteen.

Vaikka itse olet ehkä ollut teiniäiti, niin olisiko aika hyväksyä, että jokainen elää omaa elämäänsä omassa tahdissaan.

Vierailija
32/84 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kuopuksen 41-vuotiaana. Ainakin tuo ikä on vielä ihan hyvä. Mä olen nyt viiskymppinen ja kuopus 9 v ja toistaiseksi kaikki on mennyt fantastisen hyvin. 

Mä olen nuoren näköinen, joten ei ole ollut mitään "ikärasismiakaan". Ei mua oo kukaan viiskymppiseksi uskonut ja lapsen luokallakin on osa lasten äideistä vanhemmaan näköisiä ja oloisia, joten hyvin oon sinnekin joukkoon uponnut. Ystävystynyt olen muutamien lasten luokkakavereiden äitien kanssa ja ovat olleet ihan äimistyneitä, kun ikä on tullut lopulta puheeksi. Osa noista ystävä-äideistä on alle nelikymppisiä ja osa pikkasen päälle nelikymppisiä. Ei sitä ikäeroa välttämättä mistään huomaa.

Mä sanoisin, että itse tietää parhaiten. Jos tuntee, että on valmis äidiksi, niin siitä vaan. 

Vierailija
33/84 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs olet ilkeä,

oliko huono päivä :  )

Vierailija
34/84 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 v. ja ajateltiin vielä kokeilla. Esikoiset ensimmäisistä liitoista justiinsa muuttaneet kotoa. Ei ainakaan isovanhemmiksi haluta ennen kuusikymppisiä. Paremmin osataan kuvitella itsemme vauvan vanhemmiksi, eikä ainakaan vielä vaihdevuosista merkkiäkään. Eikä olla mitään perhetyyppejä, otetaan vauva mukaan työkomennukselle ulkomaille.

Vierailija
35/84 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kuvittelee, että säännölliset kuukautiset on joku merkki hedelmällisyydestä. Eivät ne ole etenkään, jos ikää on 45 tai enemmän. Raskaaksi toki voi tulla, mutta raskaana pysyminen ei enää onnistu niin kuin nuorempana. Kannattaa jutelle oman gynen kanssa ja mittauttaa FSH-hormonin taso. Oma hormonitoiminta alkaa hiipua jo vuosia ennen kuukautistaen pois jäämistä ja varsinaisia vaihdevuosia. 

Vierailija
36/84 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmällisyys on niin yksilöllistä. Toiset on hedelmättömiä jo 40 v., toiset vasta 47 v. Eli ei kannattaisi lykätä sinne 40 + ikäiseksi, raskaaksi tuleminen on tosi vaikeaa ellei mahdotonta. Gyne sanoi joskus että 45 vuotiaana on n. 1 % mahdollisuus tulla luomusiu raskaaksi. Lisäksi kuulemma suurin osa näistä Hollywood julkuista, jotka raskaana esim. 48 v, niin raskauksissa on käytetty toisen naisen munasolua.

Mutta ainahan voi yrittää.

Vierailija
37/84 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaiseni tuli raskaaksi uuden avioliiton myötä  n.45 vuoden iässä,olimme koko suku ensin vähän huolestuneita,mutta se olikin ihan turhaa."Lapsi" on nykyään jo aikuinen itsenäinen 20 vuotias,työssä käyvä ihminen eikä ketään haittaa vaikka hänen äitinsä,ja isänsä ovat yli 60v eläkeläisiä.

Vierailija
38/84 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäreilua lapselle. Vaikka jaksaisitkin vielä hyvin niin aikaisin joutuu lapsi äidittömäksi. Ja lisäksi ne terveysongelmat mitä lapsille saattaa aiheuttaa sillä että pakolla pitää se lapsi maailmaan tuoda. Se että on vauvakuume ei tarkoita että se lapsi pitäisi hankkia

Vierailija
39/84 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 16:10"]

Epäreilua lapselle. Vaikka jaksaisitkin vielä hyvin niin aikaisin joutuu lapsi äidittömäksi. Ja lisäksi ne terveysongelmat mitä lapsille saattaa aiheuttaa sillä että pakolla pitää se lapsi maailmaan tuoda. Se että on vauvakuume ei tarkoita että se lapsi pitäisi hankkia

[/quote]Nuoret vanhemmat ei välttämättä ole tae siitä, että lapset saa pitää vanhempansa pitkään. Itse olen vanhojen vanhempien lapsi ja olen yli viisikymppinen. Isäni on elossa edelleen ja äitikin kuoli vasta muutana vuosi sitten.Tiedän monia perheitä joissa on ollut nuoret vanhemmat, mutta molemmat kuolleet jo nuorina ja lapset jääneet pieniksi.Isäni on hyvä kuntoinen ja voi elää vielä kauan, vaikka onkin 93vuotias.

Vierailija
40/84 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman 50+ ikäisenä luomusti raskaaksi tulleen. Olivat vaan sopineet miehensä kanssa että kokeillaan, kun ekavekarat oli tullut tehtynä jo parikymppinsinä. Lisäksi tiedän yhden 50+ vahinkoraskauden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan