Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko paluumuuttaja? Kaduttaako Suomeen palaaminen..

Vierailija
12.07.2014 |

Kiinnostaa, kaduttaako Suomeen takaisinmuutto? Kerro, missä asuit ja kuinka kauan ja miksi palasit Suomeen :)

Itse asuin Itävallassa 7 vuotta, iski koti-ikävä ja palasin Suomeen. Tuntuu, että palasi keskelle tyhjää ja kitkerää Suomea. Ihmiset ovat epäystävällisiä, ystävät eivät pidä yhtä ja perheetkin vaikuttaa kaikki tönkkösuolatuilta.

Hirveätä huomata, minkä keskelle on palannut. Mielessä sitä koti-ikävästä maalaa jotain vaaleanpunaista, mikä ei lainkaan pidä paikkaansa.

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun iskee Suomi-ikävä vieraillaan Suomessa ja aina todetaan, ettei sinne ole IKINÄ paluuta.

Vierailija
2/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Itävaltahan on paratiisi. Vai minkä helvetin takia siellä jengi laittaa lapsia kellariin ja panee sukulaisiaan raskaaksi. Ei ihan tervepäiseltä vaikuta sekään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Suomessa eniten v-tuttaa, kun palaatte sinne?

Vierailija
4/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huomasit että "ammattitaidollesi" ei ole kysyntää ja sosiaaliset taidotkin rapistuneet. Takaisin vaan maitojunalla sitten

Vierailija
5/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:22"]

Joo Itävaltahan on paratiisi. Vai minkä helvetin takia siellä jengi laittaa lapsia kellariin ja panee sukulaisiaan raskaaksi. Ei ihan tervepäiseltä vaikuta sekään

[/quote]

Öö, olisikohan se ollut yksi tällainen tapaus joka tuli ilmi. Mutta just tollaiset jästipäät rasittaa Suomessa kuin sinä :)

Vierailija
6/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttavatko suomalaiset todella niin epäystävällisiltä kuin mitä monet ulkomailla asuneet suomalaiset ja toisaalta tänne muuttaneet ulkomaalaiset väittävät?

Vierailija
7/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina taalla asu nyt Helsingisä. Vaikeaa. Haluu takaisin Nykiin. Tama niin pieni mesta. Mulla unohtu suomi kieli. Ollut poissa 20 vuotta. Ei jaksa olla kun elokuu ja sitten mina lahtee pois. Mina ei tykkaa taalla ihmiset ei kiva.

Vierailija
8/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuntuu, että palasi keskelle tyhjää ja kitkerää Suomea. Ihmiset ovat epäystävällisiä, ystävät eivät pidä yhtä ja perheetkin vaikuttaa kaikki tönkkösuolatuilta." No noin minä koen tämän koto-suomen ihan ilman, että olen asunut muualla.

Vierailija
9/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:22"]

[/quote]

Öö, olisikohan se ollut yksi tällainen tapaus joka tuli ilmi. Mutta just tollaiset jästipäät rasittaa Suomessa kuin sinä :)

[/quote]

Muistelepa nyt vähän tarkemmin kuitenkin

Josef Fritzl tuomittiin elinkautiseen vankeuteen ja pakkohoitoon: "Hyväksyn tuomion" - Suomenkuvalehti.fi

Natascha Kampusch – Wikipedia

Itävallassa uusi insestikohu: Isä piti tyttäriään vankina vuosikymmeniä - Ulkomaan uutiset - Ilta-Sanomat

Vierailija
10/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:33"]

Mina taalla asu nyt Helsingisä. Vaikeaa. Haluu takaisin Nykiin. Tama niin pieni mesta. Mulla unohtu suomi kieli. Ollut poissa 20 vuotta. Ei jaksa olla kun elokuu ja sitten mina lahtee pois. Mina ei tykkaa taalla ihmiset ei kiva.

[/quote]Joo näkemiin vaan olet tuolla kielitaidolla täällä pelkkää painolastia.

Vierailija
11/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho, oikein kolme. teepä samanalainen yhteenveto suomalaisista perheentappajista? ei taida 3 oikein riittää. riittääkö edes sata.

Vierailija
12/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:28"]

Vaikuttavatko suomalaiset todella niin epäystävällisiltä kuin mitä monet ulkomailla asuneet suomalaiset ja toisaalta tänne muuttaneet ulkomaalaiset väittävät?

[/quote]Väittääkö tosiaan?

Arabilehti Suomesta: Muslimien taivas | Uusi Suomi

Vierailija
13/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:38"]

oho, oikein kolme. teepä samanalainen yhteenveto suomalaisista perheentappajista? ei taida 3 oikein riittää. riittääkö edes sata.

[/quote]Tehdään vaan mutta tehdään ensin itävaltalaisista perheentappajista. Ei riitä edes tuhat

Vierailija
14/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuoden nykissä (vaihtarina) ja oli pakko palata suomeen... Ei kiva!

Vierailija
15/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä, näin sanovat järjestään kaikki ihan mihin päin maailmaa tahansa muuttaneet tuttuni ja saman olen huomannut itsekin ihanlomamatkojen aikoina.

Jo lapset oietetaan ihan toisenlaiseen kohteliaisuuden kulttuuriin kuin Suomessa. Näin siis suurimmassa osassa valtioita ihan jenkkilästä lähtien. Muista asioista voidaan olla mitä mieltä vain, mutta ystävällisyys ja kohteliaisuus eivät ole Suomessa samassa tasolla kuin muualla.

Vierailija
16/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä pikkulasten odotetaan käyttäytyvän kuin teinit jo ekaluokalla. Kiroilee ja vittuilee.

Suomalaiset on epäuuloisia ja ilkeitä. Valitettavasti.

Vierailija
17/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:53"]

[/quote]

Kyllä, näin sanovat järjestään kaikki ihan mihin päin maailmaa tahansa muuttaneet tuttuni ja saman olen huomannut itsekin ihanlomamatkojen aikoina.

Jo lapset oietetaan ihan toisenlaiseen kohteliaisuuden kulttuuriin kuin Suomessa. Näin siis suurimmassa osassa valtioita ihan jenkkilästä lähtien. Muista asioista voidaan olla mitä mieltä vain, mutta ystävällisyys ja kohteliaisuus eivät ole Suomessa samassa tasolla kuin muualla.

[/quote]Avaapa vähän mitä on kohteliaisuus ja ystävällisyys sinun maailmassa.

Vierailija
18/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun lansi-euroopassa mutta kayn Suomessa noin kerran vuodessa nakemassa sukulaisia ja ystavia. Aina vuoden jalkeen tulee shokkina miten erilainen sosiaalinen kulttuuri onkaan! Jotenkin aistin etta ystavani olivat vihaisia minulle, kun he eivat hymyilleet ja kertoivat asioistaan jurona, ja kesti hetken etta tajusin etta se oli vain puhumisen tapa! Kaikki vaikuttivat todella sarkastisilta ja epaystavallisilta, mutta se oli tosiaankin vain kommunikoinnin tapa. Oli outoa nahda oma kulttuuri vahan ulkopuolisen silmin :)

Pisti myos silmaan, etta kukaan ei ikina tarjonnut mitaan kellekaan. Ei jaateloa, juomaa tai ruokaa, istuimme leiritulella yhtena iltana ja jokainen oli raijannut omat homeiset makkaransa paikalle, vaikka tarjouduin ostamaan ruoat koko porukalle :) tarjoamisen ja jakamisen kulttuuria ei oikein ole Suomessa samassa mittakaavassa kuin kotimaassani.

Odottelenkin jo kuun loppua kun paasen taas vertailemaan kulttuureja Suomen-lomalla :) ja alkuperaiseen kysymykseen liittyen, en usko etta tulen muuttamaan Suomeen ainakaan lahiaikoina, koska maan hintataso on suorastaan naurettava, enka tunne muiden seikkojen tasapainottavan tata tarpeeksi. Olen integroitunut nykyiseen kotimaahani jo, ja pitaisi myos tuo mieheke taivutella muuttamaan pohjoiseen pikkumaahan :)

Vierailija
19/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:39"]

[/quote]Väittääkö tosiaan?

Arabilehti Suomesta: Muslimien taivas | Uusi Suomi

[/quote]

Okei! Tuo uutinen oli todella erilainen kuin mitä olen kuullut. Tunnen henkilökohtaisesti eri maista Suomeen tulleita ja osan heistä ajatukset eivät ole kaikitellen kovin positiivisia. He ihmettelevät ehkä tietynlaisen huomaavaisuuden puutetta arkisissa kohtaamisissa. 

Vierailija
20/129 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 19:08"]

Asun lansi-euroopassa mutta kayn Suomessa noin kerran vuodessa nakemassa sukulaisia ja ystavia. Aina vuoden jalkeen tulee shokkina miten erilainen sosiaalinen kulttuuri onkaan! Jotenkin aistin etta ystavani olivat vihaisia minulle, kun he eivat hymyilleet ja kertoivat asioistaan jurona, ja kesti hetken etta tajusin etta se oli vain puhumisen tapa! Kaikki vaikuttivat todella sarkastisilta ja epaystavallisilta, mutta se oli tosiaankin vain kommunikoinnin tapa. Oli outoa nahda oma kulttuuri vahan ulkopuolisen silmin :)

Pisti myos silmaan, etta kukaan ei ikina tarjonnut mitaan kellekaan. Ei jaateloa, juomaa tai ruokaa, istuimme leiritulella yhtena iltana ja jokainen oli raijannut omat homeiset makkaransa paikalle, vaikka tarjouduin ostamaan ruoat koko porukalle :) tarjoamisen ja jakamisen kulttuuria ei oikein ole Suomessa samassa mittakaavassa kuin kotimaassani.

Odottelenkin jo kuun loppua kun paasen taas vertailemaan kulttuureja Suomen-lomalla :) ja alkuperaiseen kysymykseen liittyen, en usko etta tulen muuttamaan Suomeen ainakaan lahiaikoina, koska maan hintataso on suorastaan naurettava, enka tunne muiden seikkojen tasapainottavan tata tarpeeksi. Olen integroitunut nykyiseen kotimaahani jo, ja pitaisi myos tuo mieheke taivutella muuttamaan pohjoiseen pikkumaahan :)

[/quote]Eikö maalla ole nimeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi