Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soittelen tässä ihan mukavalla asialla...

Vierailija
11.09.2014 |

Olisiko puhelinmyyntifirmojen aika päivittää myyntipuheen aloitus ja vähän muutakin tekstiä? Tuo oli jo vuonna 1996 kun minä sitä hommaa tein ensimmäisen kerran, Me Naisia myytiin pääasiassa. Edelleen mulle soitetaan mukavalla asialla ties mistä lehdestä.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa tuo homma kuitenkin jotenkin kannattaa, kun sitä vaan kaikki jatkaa, suurin osa firmoista vaan käyttää hyväksi epätoivoisia työttömiä ja nuoria joilla ei vielä ole mitään hajua mistään, eivät kuulu liittoon ym.

Vierailija
22/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyn aina niiltä, jotka tarjoaa jotain "ilmaiseksi", että mihin se velvoittaa. Eräs korosti kovasti, että veloituksetta jotain, mä sit jankkasin sitkeästi, että mihin se velvoittaa, ni olis pitäny perua jotain jne. Totesin, että koska se ei tuu aidosti velvoitteetta, et saa laittaa. 

Nyt oon huomannu, että aina vaan useammin riittää ystävällinen, en halua. Ei tarvi alkaa jankata ja väitellä niin ku aiemmin. En periaatteesta lyö kenellekään luuria korvaan.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:43"] Olen monta kertaa alkanut jutella myyjän kanssa, että olen itsekin sitä monta kertaa kokeillut työkseni tehdä eri tuotteilla, ja ollaa puhuttu kuinka paskaa hommaa se on :)

[/quote]

Eikös ne nauhoita kaikki puhelut? Haluatko, että myyjä saa potkut, kun houkuttelet puhumaan pahaa työpaikastaan? 

Kaikenlaista sitä onkin. 

[/quote]

Ei tietenkään nauhoita. Tuhansia ja tuhansia puheluita jossain huijarifirmassa, ei todellakaan.

Vierailija
24/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:21"]

Kaipa tuo homma kuitenkin jotenkin kannattaa, kun sitä vaan kaikki jatkaa, suurin osa firmoista vaan käyttää hyväksi epätoivoisia työttömiä ja nuoria joilla ei vielä ole mitään hajua mistään, eivät kuulu liittoon ym.

[/quote]

No onko ihmekään kun toimeentulotukea ei saa hakea tai on työnvieroksuja. Muuta työtä nuorille tai pitkäaikaistyöttömille ei ole.

Vierailija
25/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuri korvaan vaan kesken selityksen

[/quote]

Ei tuosta ole mitään hyötyä, voi sanoa ystävällisesti että ei kiitos. Yrittävät tehdä työtään, eivät kiusallaan sinulle soittele. Annat itsestäsi erittäin sivistymättömän kuvan, alkoholisti tms.

Vierailija
26/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:25"]

Luuri korvaan vaan kesken selityksen

[/quote]

Ei tuosta ole mitään hyötyä, voi sanoa ystävällisesti että ei kiitos. Yrittävät tehdä työtään, eivät kiusallaan sinulle soittele. Annat itsestäsi erittäin sivistymättömän kuvan, alkoholisti tms.

[/quote]

Päinvastoin, se säästää aikaa myyjältäkin. Jos ei kerran osta millään, parempi lopettaa puhelu, jotta pääsee myymään toiselle.

Vierailija
27/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse vastata höpöttäjälle mitään, painaa vain sitä punaista luuria.

Vierailija
28/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kans jo vuosia sitten tullut tää puhelu tyyliin, "mukavalla asialla, ihan etelänmatkaa en pysty tarjoamaan, mutta..."

Toi kohta ihan etelänmatkaa en pysty tarjoamaan tulee ainakin aina ihan samassa sanamuodossa, on tullut varmaan ainakin koko aikuisikäni (20 vuotta) ja vieläkin lähes viikottain

Näiltä en osta koskaan, vaikka muuten joskus jotain ostankin

Vierailija
29/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:11"]

Jep. Kuten mulle myytiin kerran lehti ilmaiseksi puolen vuoden ajaksi. Tietenkin hyväksyin. Tuli lasku. 12kk -50%, joten lupaus oli vähän sinnepäin. Soitin kustantajalle ja irtisanoin KAIKKI lehteni kesken laskutusjaksojen. Täti siellä oli kovin pahoillan ja lupasi keskustella myyntifirmojen kanssa moraalista.

[/quote]

Tuo on se perinteisin "mukava asia". Minä sain ilmaiset puolen vuoden lehdet, koska niin oli heti puhelun alussa luvattu. En tietenkään siltä myyjältä, vaan ko firman johtajalta, jolle avauduin myyntitaktiikasta. Harmi vain, että se lehti oli Apu :)

Vierailija
30/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ongelma on se, että joskus on ollut ihan kivoja tarjouksia, joita olen sitten hetken mielijohteesta ihan hyvällä mielellä tilannut - vaikka aku ankka extran kesäkuukausiksi, jota en olisi netin kautta tullut tilanneeksi, mutta oli kiva kun tilasin. Joskus jonkun lehden tilaajana olen ihan oikeasti saanut etuna vaikka 2 kk jotain muuta lehteä ilmaiseksi. Joten ekana kysyn mitä myyt. Jos sanoo reilusti sen, niin asia on ok ja voin sanoa kyllä tai ei kiitos. Mutta ärsyttää just noi, jotka sanoo, että saat sitä tai tätä ilmaiseksi (koska olet niin hyvä asiakas) ja vaikka kuinka kysyy, että edellyttääkö tämä multa jotain maksua jossain vaiheessa tai jonkun tilaamista, niin sitä ei paljasteta kuin vasta viime metrillä, vaikka sitä kysyy moneen kertaan. Se mua ärsyttää suunnattomasti.

Vierailija
31/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut alalla töissä ja täytyy sanoa, että ei ihme että teille soitellaan jatkuvasti :D A) Joku ehdotti, että käskee myyjää poistamaan nimensä rekisteristä...c'moon, kuka teistä oikeasti luulee että se 17v lukiolainen siellä hallitsee koko soittorekisteriä?! Koneelle ilmestyy numero, jonka jälkeen painetaan soita ja tasan ainoat napit sen lisäksi on katkaise puhelu tai luo soittopyyntö. Joten todennäköisesti myyjä sanoo teille joo joo minä poistan, näyttää ruudulle keskaria ja painaa tahallaan ostamattomuutesi syyksi ei vastaa, jotta teidän puhelinnumero tulee seuraavan soittolistalle mahdollisimman nopeasti. B) Luuri korvaan. Jälleen kerran syyksi ei vastaa ---> seuraavan soittolistalle tai sitten pommitus takaisin "huonojen linjojen takia". C) Kiire, ei millään kerkee, hätätilanne ---> soittopyyntö ja seuraavalla kerralla vittuillakseen "heippa Minna täältä anna lehdeltä täällä taas, viimeks sulla tuntu olevan huono paikka mutta nyt..." D) Vittuilu. Varma tapa saada ei vastaa ja joutua seuraavan soittolistalle. E) Anna nimesi ja ilmoitan esimiehellesi, jos et lopeta soittelua. Todennäköisesti samaan aikaan esimies huutaa soittajan toisella puolella että ei suljeta puhelinta perkele sä myyt sinne vaikka väkisin nyt kysy se hetu! Joten mitä tästä opimme: Sanokaa painokkaasti ettette tarvitse, kiittäkää soitosta ja toivottavaa hyviä päivänjatkoja tai työpäivää. Kun olette mukavia, ei myyjä kehtaa enää tuputtaa ja on iloinen että edes yksi puhelu tuli ilman huoran tai lehmän leimaa ja kiltisti painaa teille statuksen ei osta.

Vierailija
32/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon kiitos ei, ja lyön luurin korvaan. Mistä tuleekin mieleen eräs toinen aloitus aveellä :D

Vierailija
33/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoo kaikille lehdenmyyjille olevansa sokea.

Vierailija
35/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on markkinointiesto eikä yhdestäkään lehdestä soitella vaikka olen tilannutkin lapsille jotain aku ankkaa ja lahjalehtiä joillekin. Ihanaa kun ei tarvii kuunnella niitä höpötyksiä. Yksi puhelinsoitto, ilmainen palvelu.

Vierailija
36/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 22:07"]Olen ollut alalla töissä ja täytyy sanoa, että ei ihme että teille soitellaan jatkuvasti :D A) Joku ehdotti, että käskee myyjää poistamaan nimensä rekisteristä...c'moon, kuka teistä oikeasti luulee että se 17v lukiolainen siellä hallitsee koko soittorekisteriä?! Koneelle ilmestyy numero, jonka jälkeen painetaan soita ja tasan ainoat napit sen lisäksi on katkaise puhelu tai luo soittopyyntö. Joten todennäköisesti myyjä sanoo teille joo joo minä poistan, näyttää ruudulle keskaria ja painaa tahallaan ostamattomuutesi syyksi ei vastaa, jotta teidän puhelinnumero tulee seuraavan soittolistalle mahdollisimman nopeasti. B) Luuri korvaan. Jälleen kerran syyksi ei vastaa ---> seuraavan soittolistalle tai sitten pommitus takaisin "huonojen linjojen takia". C) Kiire, ei millään kerkee, hätätilanne ---> soittopyyntö ja seuraavalla kerralla vittuillakseen "heippa Minna täältä anna lehdeltä täällä taas, viimeks sulla tuntu olevan huono paikka mutta nyt..." D) Vittuilu. Varma tapa saada ei vastaa ja joutua seuraavan soittolistalle. E) Anna nimesi ja ilmoitan esimiehellesi, jos et lopeta soittelua. Todennäköisesti samaan aikaan esimies huutaa soittajan toisella puolella että ei suljeta puhelinta perkele sä myyt sinne vaikka väkisin nyt kysy se hetu! Joten mitä tästä opimme: Sanokaa painokkaasti ettette tarvitse, kiittäkää soitosta ja toivottavaa hyviä päivänjatkoja tai työpäivää. Kun olette mukavia, ei myyjä kehtaa enää tuputtaa ja on iloinen että edes yksi puhelu tuli ilman huoran tai lehmän leimaa ja kiltisti painaa teille statuksen ei osta.
[/quote]

itsekin alalla töissä vuosikausia olleena voin sanoa että aika monessa soittokoneessa on kyllä nappi: Soittokielto tai poista listalta.

Vierailija
37/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiti ei ja luuri kiinni. Soittajiin uudelleen ja sama taas. Mäkin jaksan.

Vierailija
38/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään pystyy laittaa puhelimiin "Estä tämä soittaja". Ja vaikka ne soitot saattaa tulla eri numeroista niin alku on aina sama, 040 335-alkuinen esim.

Vierailija
39/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan sinulle nyt tosi mukavalla asialla... olet vastannut kyselyyn ja osallistunut arvontaan jossa voi voittaa 10 000 euroa rahaa... ei et ole vielä voittanut... Ja tämä lehti on sinulle meidän tosi hyvänä asiakkaana täysin ilmainen. Veloitamme vain ihan pienen postituskulun...

Puhelu alkaa kirjakielellä ja myyjän hoksatessa minun olevan savolaenen alakaa viäntee levveellä murteella että eekös laeteta tästä tulemaan sullekkii tämä tillaas ja kaapan piälle kuuven kympin arvone puukkosetti iha ilimatteeks...

Vierailija
40/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota en ole koskaan huomannut että soittajan murre vaihtuisi, itse aikoinaan soittelin mielelläni pohjanmaalle kun olen sieltä kotoisin, sai puhua ihan rauhassa omalla murteella, ja ihmiset tykkäsivät. Voi olla että harvoin mulle soittelee pohjalaiset myyjät, kyllä jotkut kuulostaa kyllä itäsuomalaisilta, ehkä niitä myyjiä on sielläpäin enenmmän...

ap