Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soittelen tässä ihan mukavalla asialla...

Vierailija
11.09.2014 |

Olisiko puhelinmyyntifirmojen aika päivittää myyntipuheen aloitus ja vähän muutakin tekstiä? Tuo oli jo vuonna 1996 kun minä sitä hommaa tein ensimmäisen kerran, Me Naisia myytiin pääasiassa. Edelleen mulle soitetaan mukavalla asialla ties mistä lehdestä.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan keksi mitään outoja tekosyitä, että joku kiehuu hellalla, mitä järkeä siinä on? Kyllä minä sanon että en nyt halua, kiitos vaan, jos kysyvät että miksi, sanon että tulee jo monta lehteä enkä ehdi niitäkään lukemaan. Joskus en selittele mitään, sanon vaan että en halua.

Kun itse olin puhelinmyyjä, ja joku löi luurin korvaan, soitin aina takaisin, ja sanoin nätisti että soitin takaisin kun se puhelu jotenkin katkesi oudosti.

Vierailija
2/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:12"]

Olisiko puhelinmyyntifirmojen aika päivittää myyntipuheen aloitus ja vähän muutakin tekstiä? Tuo oli jo vuonna 1996 kun minä sitä hommaa tein ensimmäisen kerran, Me Naisia myytiin pääasiassa. Edelleen mulle soitetaan mukavalla asialla ties mistä lehdestä.

[/quote]

Minulle yksi nuori mies alkoi puhelun aluksi höpötellä jotain tilauslahjastani (taisi olla kyseessä Anna-lehti). Minä siihen, että minulla ei ole ollut minkään lehden tilausta sitten viime vuoden toukokuun, jolloin lopetin kyseisen lehden tilauksen. Ilmeisesti testasi muistiani tai sitten sitä kautta yritti houkutella minut tilaamaan. Ei onnistunut. No, parempi tuokin kuin se itäsuomalaisella aksentilla kailottava naisihminen, jonka äänessä on vähintään 120 desibeliä. Kiitos ei sellaisille myyjille.

Mutta siis, muunkinlaisia aloituksia on kuin olla mukavalla asialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:12"]

[/quote]

Minulle yksi nuori mies alkoi puhelun aluksi höpötellä jotain tilauslahjastani (taisi olla kyseessä Anna-lehti). Minä siihen, että minulla ei ole ollut minkään lehden tilausta sitten viime vuoden toukokuun, jolloin lopetin kyseisen lehden tilauksen. Ilmeisesti testasi muistiani tai sitten sitä kautta yritti houkutella minut tilaamaan. Ei onnistunut. No, parempi tuokin kuin se itäsuomalaisella aksentilla kailottava naisihminen, jonka äänessä on vähintään 120 desibeliä. Kiitos ei sellaisille myyjille.

Mutta siis, muunkinlaisia aloituksia on kuin olla mukavalla asialla.
[/quote]

Olen tehnyt puhelinmyyntitöitä vuosikausia ja ainoa jossa sanotaan että "mukavalla asialla" on lehtimyynti.
Ja vain paska myyjä kysyt että "miten olis?" Koska isittely on kielletty.

Vierailija
4/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette vastannut kyselyymme ja teille on kirjautunut tänne 60 euron etu.

Vierailija
5/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistain paikoista kun soittavat niin aloittavat rempseästi, että "Hei vaan *etunimi*! Mitäs sinne *paikkakunta* kuuluu?"
Muutaman kerran menin siihen lankaan ja kuuntelin hetken kun luulin, että joku tuttu soittaa ja yritin kuumeisesti tunnistaa ääntä. :D

Vierailija
6/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu teille on ihan maksutta tulossa ....

Vierailija
7/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte tämän lehden puoleksi vuodeksi ihan ilmaiseksi, koska olette osallistuneet viime vuoden aikana netissä olleeseen kilpailuumme. Ihan saatte ilmaiseksi nämä lehdet. Joo joo ihan oikeasti ei ole mitään koiraa tähän haudattu ihan ilmaiset lehdet saatte. Laitetaanko lehteä tulemaan? Erinomaista, postikulut eivät kylläkään kuulu tähän erinomaiseen tarjoukseen, niistä veloitamme 80e...

Vierailija
8/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn myyjän nimen. Korostan että kirjoitan sen ylös että soitan sen pomolle jos minulle vielä soitellaan.

Vierailija
9/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:03"]

Kysyn myyjän nimen. Korostan että kirjoitan sen ylös että soitan sen pomolle jos minulle vielä soitellaan.

[/quote]

Tuo nyt on taas ihan tyhmää. Se myyjä soittelee sen takia sulle kun sen pomo käskee, ja jos et osta, se käskee pian jonkun toisen myyjän soittaa sulle.

ap

Vierailija
10/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole soitellut vuosikausiin yksikään puhelinmyyjä, enkä ole edes kieltänyt puhelinmarkkinointia. Jos tilaan lehtiä, en ikinä kirjoita tilauslomakkeelle puhelinnumeroani (dah) ja numeroni on salainen. Turha valittaa, jos ei kiellä puheluita tai jakelee numeroaan jokaiselle kysyjälle.

Vierailija
11/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 20:56"]

Juu teille on ihan maksutta tulossa ....

[/quote]

Jep. Kuten mulle myytiin kerran lehti ilmaiseksi puolen vuoden ajaksi. Tietenkin hyväksyin. Tuli lasku. 12kk -50%, joten lupaus oli vähän sinnepäin. Soitin kustantajalle ja irtisanoin KAIKKI lehteni kesken laskutusjaksojen. Täti siellä oli kovin pahoillan ja lupasi keskustella myyntifirmojen kanssa moraalista.

Vierailija
12/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen puhelinmyyjänä työskennellyt nuorena melko kauankin, ja voin rehellisesti sanoa että n. 1/6 vastanneista osti lehden! Ja tosiaan ihan mukavalla asialla soittelin ;D

Vierailija
13/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitetaan ja ei kerrota myykökotain. Kysyn aina heti: oletko myymässä jotain?

Vierailija
14/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:12"]

Minäkin olen puhelinmyyjänä työskennellyt nuorena melko kauankin, ja voin rehellisesti sanoa että n. 1/6 vastanneista osti lehden! Ja tosiaan ihan mukavalla asialla soittelin ;D

[/quote]

Minkälaisesta materiaalista soittelit? Oliko jatkoja? Silloin kun minä sitä tein, oli suuri osa materiaalista suoraan puhelinluettelosta, tai ikivanhoja lappuja ihmisistä jotka olivat joskus vuonna kivi tilanneet jotain.

ap

Vierailija
15/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei olla mukavalla asialla soittelemassa, jos se tietää vastaajalle turhaa rahan ja ajan menetystä.

Vierailija
16/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:12"]

[/quote]

Minkälaisesta materiaalista soittelit? Oliko jatkoja? Silloin kun minä sitä tein, oli suuri osa materiaalista suoraan puhelinluettelosta, tai ikivanhoja lappuja ihmisistä jotka olivat joskus vuonna kivi tilanneet jotain.

ap

[/quote]

Lappuja ihmisistä, jotka olivat joskus tilanneet jotain. Kysyin onko entuudestaan tuttu lehti jne..

Vierailija
17/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:45"]

Teille on kirjattu 60 euron etusetelu

[/quote]

Mulle olikin 80e etu ja joku hienon, hieno iltalaukku....

Vierailija
18/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan, xxx! Millainen sää siellä espoossa on? Paistaako aurinko?

Ööööö, en tiedä, olen päivät helsingissä töissä...

Vierailija
19/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:43"] Olen monta kertaa alkanut jutella myyjän kanssa, että olen itsekin sitä monta kertaa kokeillut työkseni tehdä eri tuotteilla, ja ollaa puhuttu kuinka paskaa hommaa se on :)

[/quote]

Eikös ne nauhoita kaikki puhelut? Haluatko, että myyjä saa potkut, kun houkuttelet puhumaan pahaa työpaikastaan? 

Kaikenlaista sitä onkin. 

Vierailija
20/58 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuri korvaan vaan kesken selityksen