Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään uskovaisia

Vierailija
11.09.2014 |

En tiedä mitään niin pelottavaa kuin uskovaiset. Ebola, sarjamurhaajat, ydinsota - pikkujuttuja uskovaisiin verrattuna.

Pelkääkö kukaan muu niitä? Pelottavinta on, että ne saattavat vaikuttaa ulospäin normaaleilta ihmisiltä, eikä niiden tuomitsevia, palavaa vihaa täynnä olevia ajatuksia voi mitenkään arvata.

Miksi uskovaiset muuten ovat yleensä niin kamalan vihaisia? Tuomitsevat ihan kaiken erilaisuuden, eivät siedä kritiikkiä ja jumalanpalvontansa varjolla tekevät kaikenlaisia hirveyksiä solvaamisesta kansanmurhiin. Luulin joskus että uskon pitäisi olla lämmin, kaunis asia, rakkautta. Mutta sehän onkin jotain käsittättömän ahdistavaa. Miten uskovainen jaksaa päivästä toiseen kantaa vihaansa, ahdistustaan ja tuomitsevuuttaan? Ja miksi sellaiseen ideologiaan uskovia hyväksytään? Eihän natsejakaan hyväksytä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän