Anastasia nimeksi lapselle?
En oikeastaan ole kovin huolissani nimen epäsuomalaisuudesta, haluaisin vain tietää, miltä se teistä kuulostaa... Millaisia mielleyhtymiä herättää? Tulevatko mieleen vain Romanovit?
Kommentit (16)
Kaunis nimi, eikä liian yleinen! :)
Jos olette ortodokseja ja käytte joka viikko kirkossa, niin sopii. Muuten ei.
Mun toinen nimi on Anastasia. Isoäitini äidin nimi. Ei tule usein vastaan, historiallinen hieno nimi :-)
Tulee kyllä mieleen anestesia. Eikös se ole joku nukutuslääkäri tms siihen liittyvä? :D
Tykkään juuri tällaisista kreikkalaistyylisistä nimistä.
Liian pitkä. Epäkäytännöllinen. Anna vaikka toiseksi nimeksi.
Anastasia Lucia > ensin anastaa ja sitten lusii
Kiitos mielipiteistä, odotin tylympää suhtautumista. Olemme ortodokseja, emme kylläkään käy kirkossa joka viikko. Muidenkin lasten nimet hyvin saman tyylisiä kuin Anastasia.
Tiedän yhden Anastasian jota kutsutaan kylläkin Annaksi. Kiva nimi (molemmat).
Jos kerran olette ortodokseja, niin se on varsin kaunis nimi. Luterilaisille tai ateisteille ei sopisi tippaakaan.
Juuri tällä hetkellä mieleen tulee Fifty shades of grey.
Onneksi se unohtuu pian.
Äiti halus nimetä mut anastasiaks mut isi ei tykänny siitä nimestä ja äidin äidillä oli joskus hirvee narttu naapurina jonka nimi oli anastasia.
Jepjep. Minun lapsesta tulee sitten Ljudmila. Eihän Venäjän tarvitse edes hyökätä Suomeen, kun vapaaehtoisesti täällä jo muututaan venäläisiksi: lapsetkin nimetään venäläisillä nimillä!
Minulla tulee mieleen Disney-leffa. Kuulin joskus 6 vuotiaana, että nimekseni meinasi tulla Anastasia ja olen siitä asti ollut katkera koirapuistonimestäni :D En vaan vaihtaakkaan osaa.
Vähän tulee mieleen ananas, ei oikeastaan mitään muuta suuntaan tai toiseen :) Hyvin neutraali nimi on siinä mielessä, ja varmasti melko harvinainenkin Suomessa. Kaunis nimi on!