Joko hellevalittajat ovat tyytyväisiä, kun sataa sataa sataa?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea sää. Kyllä ne hellepäivät olivat paljon parempia. Meillä ainakin koko perhe nukkui täysin normaalisti, en ymmärrä mitä se lämpötila siihen vaikuttaa, silmät kiinni ja unta palloon.
Taitaa suurin osan sadesään rakastajista olla lapsettomia. Kesällä pystyi lasten kanssa viettämään aikaa ulkona, rannoilla, puistoissa ja metsissä. Lähde nyt sitten kaatosateessa pönöttämään leikkipuistoon seisomaan tumput suorina lasten kanssa.
No pakkoko niitä lapsia on hankkia elämää pilaamaan?
Eivät lapset pilaa elämää. Kesällä oli oikein leppoisaa, mutta nyt täällä on satanut kolme päivää putkeen, eikä olla päästy ulos. Lapset ne tässä alkavat käydä kierroksilla.
Ja jos ei hankkisi niitä tenavia, saisi tehdä melkein koska tahansa mitä haluaa, säästä viis.
Kyllä olen tyytyväinen, ihana viileys ja sade! 🌧☔⛈
Ihanan täydellnen syysilma. Tänä vuonna on ollut mahtava elokuu. Olen erittäin tyytyväinen. ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea sää. Kyllä ne hellepäivät olivat paljon parempia. Meillä ainakin koko perhe nukkui täysin normaalisti, en ymmärrä mitä se lämpötila siihen vaikuttaa, silmät kiinni ja unta palloon.
Taitaa suurin osan sadesään rakastajista olla lapsettomia. Kesällä pystyi lasten kanssa viettämään aikaa ulkona, rannoilla, puistoissa ja metsissä. Lähde nyt sitten kaatosateessa pönöttämään leikkipuistoon seisomaan tumput suorina lasten kanssa.
No pakkoko niitä lapsia on hankkia elämää pilaamaan?
Eivät lapset pilaa elämää. Kesällä oli oikein leppoisaa, mutta nyt täällä on satanut kolme päivää putkeen, eikä olla päästy ulos. Lapset ne tässä alkavat käydä kierroksilla.
Lapsillekin voi hankkia kunnolliset ulkovaatteet.
En. Juuri tästä syystä en pitänyt kerralla rysähtäneistä helteistä. Nyt olisi lämpimiä päiviä vielä syyskuussakin, jos lämpö olisi jakaantunut tasaisemmin ja ylittänyt vain 20 asteen rajan useimpina kesäpäivinä. Mutta yli 30 astetta, huh huh. Asuntoni viileni alle 25 asteeseen vasta toissa viikolla.
Pidän huomattavasti enemmän noin 20 asteesta ja pitkästä leudosta syksystä.
Todella ottaa päähän nämä sateet. Pyöräilen työmatkat ja olen kastunut jo 4 kertaa viikon sisällä aivan läpimäräksi ja pahimmilaan kaksi kertaa saman päivän aikana! Viikonloppuna aamulla lähtiessä näky oli lohduton: Vettä satoi aivan kaatamalla. 5 km matkalla rankkasateessa vesi meni ulkoilupuvun läpi ja olin läpimärkänä hupparia ja aluspaitaa myöten. Vaihdoin kuivat alusvaatteet ja päällysvaatteet sain vaivalla kuivaksi päivän aikana. Illalla kotiin tulessa rankkasade iski jälleen. Olin taas aivan kuin uitettuna ja vaihtovaatteet märkinä.
Kyllä, tykkään, kun on vihdoin satanut. Koska pitkän helle- ja kuivuusjakson jatkuessa pohjaveden taso alenee, tulee maastopaloja, eläimet kärsivät, vanhukset kuolevat ennen aikojaan jne. Nyt vettä riittää taas, ja se on ihmiselle elinehto, ei auringossa grillautuminen.
Sadevalittajat voisivat hankkia itselleen ja lapsilleen kunnon varusteet ajoissa, eikä sitten vasta, kun ne olisi pitänyt olla jo viime viikolla. Näissä asioissa nopeat syövät hitaat. Terveisin ilmalämpöpumpun omistaja jo useita vuosia.
Helppo vastata: kyllä. En minä jatkuvia sateitakaan rakasta, mutta helle vie toimintakyvyn, kun taas sade ja viileys on helposti selätettävissä riittävällä ja oikeanlaisella pukeutumisella. Helteellä on vaikea alkaa repiä nahkaa päältään pois, kun keekoilee jo valmiiksi kalsareissaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihanan täydellnen syysilma. Tänä vuonna on ollut mahtava elokuu. Olen erittäin tyytyväinen. ☺
Nyt on kesä, ei syksy!
Kyllä <3 rakastan sadetta, rakastan ukkosta.
Sateet saa mun puolestani jatkua kauan <3
Ihan umpisurkeaa ja 9 kuukautta samaa paskkaa edessä. Menisin talviunille jos vaan olisi mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Lämpö on ihanaa, mutta tämä kesä hakkasi kaksi viimeistä (myös kuumaa)kesää täysin. Onneksi oli kylmä kevät, niin talo pysyi pitkään kylmänä.
Sitä ihmettelen näissä provohuudoissa, että eikö ihmisillä ole koiria? Helle voi olla vanhalle koiralle kuolemantuomio. Samoin sade aivan kamalaa, kun pitää pestä koiraa koko ajan. Normaali 20-25 kesä olis mukava koiranomistajana. Ei tarvis koko aikaa pelätä koiran puolesta tai pestä tassupyykkiä.
Kukaan ei pakota jotain kapista piskiä ottamaan. Mun mielestä sellaisen pito pitäisi lailla kieltää.
On muuten tosi ihanaa kun sisälämpötila on alle 25 astetta! Välillä on ollut jo vain 23 astetta ja mä niin nautin!
Ei haittaa yhtään, että sataa.
Mistä lähtien sade on ollut helteen vastakohta?
Ei täällä sada.
Pilvi poutainen päivä, asteita 19.
Oikein mukava perjantai-iltapäivä.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä sada.
Pilvi poutainen päivä, asteita 19.
Oikein mukava perjantai-iltapäivä.
Aivan huippusää on tänään ollut, mutta sateet olivat ihanat. Toivottavasti saadaan taas pian usean päivän sateet.
Minä olen säällä kuin säällä lapsena kävellyt tai pyöräillyt kaksi kilometria kouluunkin. Pyöräkin oli joku vanha rottelo. Kovilla pakkasilla tuli paleltumia naamaan kun ei ollut kommando päähineitä. Eikä kunnon villa vaatteita ja sukkia. Tosi surkeissa ja kylmissä vaatteissa.
Ihana sää ja omistan joka sään ulkoiluvaatteet ja kengät. Niissä en nuukaile. Kengät sellaiset että kestää 30 astetta pakkasta eikä jalat palele ohuessa sukassa tai ei tarvitse sukkia välttämättä ollenkaan. Liukkaille säille nahkaiset nastakengät. Ostin heti kun ensimmäiset nahkaiset tuli kauppaan. Muissa palelivat jalat jos ei mahtunut villasukka ja tuuli meni läpi. Kerrospukeutuminen ja teknilliset alusasut.
Nyt minulle vasta kesä alkoikin. Otin työelämässä aina lomat elo-syyskuulle. Aurinkoa en kaipaa yhtään sillä sitä sai jo ihan liikaakin. Hapekas raikas kostea ilma niin on parempi hengittääkkin. Ilmansaasteita on vähiten nyt kun sataa harvase päivä. Silmiä ei rasita liika kirkkaus. On paljon virkeämpi. Puutarhatöitä jaksaa paremmin. Ei huvittanut pahemmin mennä uloskaan helteillä muuten mitä oli pakko kastella.