Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Energiajuoma syövyttänyt pojan hampaat. Oon niin huono äiti kun en ole ollenkaan huomannut missä kunnossa hampaat on.

Vierailija
18.08.2021 |

Omasta mielestäni olen lapsistani niin hyvin huolehtinut kun olen vain osannut. Lapset olleet aina siisteissä vaatteissa ja ruokaa on aina ollut kotona. Hampaidenhoitoon en ole kiinnittänyt ollenkaan huomiota. Olen niin naiiivisti kuvitellut että kyllä 16v osaa ja ymmärtää. Pesullekaan ei ole tarvinnut patistaa kun on omatoimisesti sinne aina mennyt joten kai luulin typeränä että samalla tavalla hoitaa hampaansa.

Kävi tänään hammaslääkärissä ja ihan hirveä lista vahingoista, on reikiä, tulehdusta ja hammaskiveä. Katsoin pojan suuhun ja melkein aloin itkemään siinä lapsen edessä. Hampaat on niin kuin p*liukolla. Ja mä en oo huomannut mitään. Kysyin onko hampaat olleet kipeät niin kuulema joku kohta on. Olisi rakas aiemmin kertonut :(

Ollaan miehen kanssa ihan epäonnistuneita vanhempia. Hitto kun ei olla katsottu paremmin perään.. Hammaslääkäri teki pojasta lasun. Ymmärrän kyllä, hampaiden perusteella voi luulla että ei huolehdita ollenkaan. Oikeasti huolehditaan enkä ymmärrä miten tää nyt meni näin.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Lasu on överi.

Mutt teille muille: tyttäreni pesee hampans 3 kertaa päivässä sähköhammashaejallla ja hoitaa hammasvälit. Hänellä on ain reikiä. Ykis juuri hoidettu hammas. Ikää 20 vuotta. Minä harjasin hänen hampansa suositusten mukaan ekaluokkliseksi asti.

Vierailija
22/26 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16 vuotiaasta ei todellakaan tehdä lasua jos hampaat on huonossa kunnossa. 8 vuotias on eri asia.

Mihin perustat tämän väitteesi? 16v on samalla tavalla alaikäinen ja holhouksen alainen kuin 8v. Jos huoli herää, lasu tehdään.

Koska jos 16 vuotias on tarpeeksi vanha elämn yksin ei häntä yleensä huostaanoteta yms

Lastenkodeissa asutaan 18-vuotiaaksi asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset antavat lasten juoda tuollaisia litkuja? Kyllähän sen jokainen tietää että ovat epäterveellisiä muutenkin ja huonoja hampaille kuten kaikki virvoitusjuomat. Miten ymmärtämätöntä.

Vierailija
24/26 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä enemmänkin geeneistä kiinni missä kunnossa hampaat on. Serkkuni huolehtii aina hampaistaan hyvin mutta silti on 5 reikää ollut samoin hänen äidillään kun taas minä syön paljon sokeria unohdan pestä hampaani ja silti 27 vuotisen elämäni aikana ei ole ollut kun yks reikä

Kariesbakteerin tarttumisesta se on kiinni enemmän kuin geeneistä.

Kai tiedät, miten se tarttuu?

Vierailija
25/26 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rakas... uittu mitä pskaa

Vierailija
26/26 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että 16v luulisi hoitavan hygienian mutta kyllä vaan monen perään pitää katsoa. Siitä enemmän olisin huolissani miksi olet sallinut juoda niin paljon energiajuomia ja limsaa. Sellainen ei saa kuulua nuoren jokapäiväiseen arkeen.