Miten jotkut lapset ovat jo pienenä niin ilkeitä?
Olen nyt ihmetellyt jonkin aikaa muutamaa lasta, jotka ovat jo leikki-iässä tolkuttoman ilkeitä. Lyövät, komentelevat ja pompottelevat toisia lapsia, eivätkä mitkään kiellot tunnu tehoavan heihin. Heillä on todella ylimielinen asenne aikuisiakin kohtaan, ja kaikki kiellot ja torut kuitataan naurulla tai olankohautuksella.
Olisi mielenkiintoista tietää, millaiset vanhemmat tällaisia lapsia saavat aikaan? Jostainhan se malli on otettu.
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 11:06"]av-miesviha-mammojen lapsia. miesten vihaaminen vie kaikki voimat ja lapsi jää kasvattamatta ja hoitamatta muutenkin
[/quote]
Miesasiainmiehet ne niitä tekee, vihaamalla sekä naisia että lapsiaan, luulemalla että vain naiset lapsia kasvattaa ja hoitaa. ;)
Mun mies on sellainen, että se jatkuvasti arvostelee muita ihmisiä. Olen yrittänyt kysyä, millaisen mallin hän uskoo lapsemme saavan tästä käytöksestä. On aina hirveän häpeissään ja hetkeksi parantaa tapansa, mutta sitten parin päivän päästä alkaa sama juttu uudelleen. Aina joku on köyhä (siis sellainen, joka ei todellakaan oikeasti ole), lihava, ruma, typeriä juttuja kertova jne
minusta sinun kannattaa paikkailla miehesi sanomiasi heti jos vain mahdollista. Näin lapset saavat toisen mallin ja oppivat kyseenalaistamaan sitä, että onko fiksua sanoa noin. Hiljaisuudella viestität miehesi puheiden olevan hyväksyttyjä. Jos miehesi katsoo tv:tä ja huudähtaa vaikka että:"onpa todella paksu muija" niin sano entä sitten, ihmiset nyt ovat erilaisia, tai ei ollut muuten kivasti sanotti isältä
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 11:10"]
Lapsi on syntyjään itsekeskeinen, julma ja ajattelematon. Moraali perustuu vaistoihin, mutta se täytyy opettaa.
[/quote] Niin, ihmisellä on eläimellinen puoli, jonka tarkoitus on taata ruumiin hengissä pysyminen. Siihen liittyy mm. himot. Vain opettamalla voi lapselle saada järkeä, joka on ihmisen henkisempi puoli.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 11:18"]
Kannattaa kiinnittää huomio myös siihen miten perheen sisällä puhutaan toisista ihmisistä ja niiden ulkonäöstä. Jos tv:tä katesellessa aikuiset jatkuvasti päivittelevät miten joku on noin paksu tai huonosti pukeutunut jne niin lapsi oppii sellaisen puheen arkipuheekseen, eikä osaa edes hävetä sitä. Miks teidän äiti on noin läski kysyi yksi poikani kaveri toiselta lapselta. Näinmiten muut lapset kavahtivat? Huomasivat hyvin, että kysymys on epäsopiva ja läskisana ruma Mutta kysyjä ei huomannut mitään.
[/quote]
Mun mies on sellainen, että se jatkuvasti arvostelee muita ihmisiä. Olen yrittänyt kysyä, millaisen mallin hän uskoo lapsemme saavan tästä käytöksestä. On aina hirveän häpeissään ja hetkeksi parantaa tapansa, mutta sitten parin päivän päästä alkaa sama juttu uudelleen. Aina joku on köyhä (siis sellainen, joka ei todellakaan oikeasti ole), lihava, ruma, typeriä juttuja kertova jne.