Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyylitaiturit, apua!! Millainen mekko sopii tasapaksulle vartalolle?

Vierailija
11.09.2014 |

Pitäisi ostaa kolttu juhliin. Olen harteikas, rintava ja roteva, mutta en lihava. Joku on sanonut, että muistutan tiimalasia, mutta omasta mielestäni vartaloni on ennemmin tasapaksu. En haluaisi pukeutua telttaan tai makkarankuoreen vaan olla nätti ja naisellinen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin vasta nyt lukemaan vastaukset. Mutta siis, vau! Kiitos näistä vinkeistä! Yritän siis hakea zalandolta v-aukkoa, ehkä kietaisumallia, mutta joka tapauksessa sellaista, jossa olisi jotenkin vyötäröä korostava leikkaus ja ehkä A-helma.

Eli sallaiset o-aukolliset, joissa t-paitamainen yläosa ja vyötäröltä alkava levenevä helma, kannattaa jättää ottamatta? En halua näyttää siltä, kuin olisin lypsylle menossa.

ap

Vierailija
2/20 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaupoissa sovittamassa ja ostamassa. Kun tiedät paremmin, mikä sinulle sopii ja missä viihdyt, niin sitten nettikauppoihin. Myyjät osaavat auttaa myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä Zalandolta, mikset mene kauppaan sovittamaan? Pyydät myyjää tuomaan vaikka 10 mekkoa sovitettavaksi niin näet nopeasti mikä näyttää hyvältä ja mikä ei.

Vierailija
4/20 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on aikaa ja varaa, nin suosittelen pätevän ompelijan palveluita. Hyvin istuva kotelopuku, joka korostaa vyötäröä sekä rintoja (rintoja pitää kuulemma korostaa tänä syksynä!). Kietaisumekko on minusta kuin navettatakki, en ole koskaan voinut ymmärtää moista mallia.

Vierailija
5/20 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 10:48"]

Käy kaupoissa sovittamassa ja ostamassa. Kun tiedät paremmin, mikä sinulle sopii ja missä viihdyt, niin sitten nettikauppoihin. Myyjät osaavat auttaa myös.

[/quote]

vihaan vaatekauppoja. en oikeasti tiedä mitään pahempaa kuin sovittaa vaatteita sovituskopissa. onneksi nettikauppoja löytyy nykyään kivasti, muuten varmaan kulkisin vuonna viime vuosituhannen rytkyissä!

ap

Vierailija
6/20 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 10:59"]

Jos sinulla on aikaa ja varaa, nin suosittelen pätevän ompelijan palveluita. Hyvin istuva kotelopuku, joka korostaa vyötäröä sekä rintoja (rintoja pitää kuulemma korostaa tänä syksynä!). Kietaisumekko on minusta kuin navettatakki, en ole koskaan voinut ymmärtää moista mallia.

[/quote]

Kotelomekko ei käy joka vartalotyypille. Minä, joka olen rintava, harteikas ja kapealanteinen enkä omaa selkeää vyötäröä, näytän ihan amerikkalaisen jalkapallon pelinrakentajalta hyvin istuvassa kotelomekossa :| 

Paras malli on ns. fiftarimekon tyylinen, jonka laaja helma tekee minulle lantion ja vyötärön. 

Vierailija
7/20 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 10:41"]

Ehdin vasta nyt lukemaan vastaukset. Mutta siis, vau! Kiitos näistä vinkeistä! Yritän siis hakea zalandolta v-aukkoa, ehkä kietaisumallia, mutta joka tapauksessa sellaista, jossa olisi jotenkin vyötäröä korostava leikkaus ja ehkä A-helma.

Eli sallaiset o-aukolliset, joissa t-paitamainen yläosa ja vyötäröltä alkava levenevä helma, kannattaa jättää ottamatta? En halua näyttää siltä, kuin olisin lypsylle menossa.

ap

[/quote]

O-aukko  käy, jos se on riittävän avara, jotta tuo katseen kasvoihin. Helposti liian pieni o-aukko vain korostaa rintoja ja tekee yläosan liian raskaaksi. Ja jos on t-paitamallinen yläosa, niin kuten edellä  jo joku sanoin, niin 3/4 hihat! Koska jos hihat päättyvät rintojen kohdalle, korostavat niitä liikaa. Ja taas yläosa on liian raskaan näköinen.

Vierailija
8/20 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kietaisumekko tai sellainen missä on vyötäröllä viistot laskokset toispuoleisesti. Muokkaa hyvin kropan mallia. Samoin mekot joissa on joku erikoisesti leikattu yläosa, leveä (korkea) vyötärökaitale ja esim tulppaaninmallinen alaosa.

t toinen pötkylä joka rakastaa mekkoja

Vierailija
9/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävisi kikkailemaan peplumeilla sun muilla. Meinaan siis, että jos nyt kyselet täällä vinkkejä, niin et ole ehkä kovin rohkea pukeutuja. En siis sano pahalla vaan siksi, että nyt jos vedät peplumit tai muut röyhelöt päällesi, niin olosi ei ole kovin kotoisa..

Nyrkkisääntönä voidaan pitää, että kietaisumekko sopii kaikenlaisille vartaloille ja se imartelee tasapaksuja, isorintaisia jne kroppia. Löytyy kaikista hintaluokista, joka värissä ja materiaalin laadussa.

Kietaisumekko on edullinen vaihtoehto suhteessa siihen, että sen saa näyttämään tyylikkäältä vähenmmällä rahalla muilla asusteilla.

Vierailija
10/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

V kaula-aukko kaventaa hartioita, ja A helma leventää alaosaa. Mä sinuna kokeilisin juurikin tuota V kaula-aukkoa ja helma olisi joko A tai suora. Kokeilemalla selviää kumpi paremmin sopii.

Vierailija
11/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri kuvailemasi tyyppinen vartalo ja parhaiten sopii v-aukkoinen (tai isohko o-aukko) yläosasta tyköistuva ja laajahelmainen mekko. Pituus polveen tai mieluiten hiukan alle. Hihat ns. kolme neljäsosa pituiset, ei rintojen kohdalle päättyviä hihoja, ne leventävät hartiaseutua ja rintaosastoa entisestään. 

Vierailija
12/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen vartalo, paitsi että en ole rintava ja lantio on hartioita kapeampi. Semmonen miesmäinen vartalo. Mulla on vähän sama ongelma ja mekot ei yleensä pue mua. Parhaiten mua ehkä kuitenkin on pukenut melko tyköistuvat mekot. Semmoset tunikamalliset mekot (vyötäröltä kireät ja sitten levenee) ainakin saa näyttämään lihavammalta.

Vierailija
13/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korosta vyötäröä mutta ÄLÄ LEVEÄLLÄ VYÖLLÄ vaan vaatteen leikkauksella. Ei siis niin että tasapaksu vaate on kurottu vyöllä.

Vierailija
14/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

V-kaula-aukko keventää ylävartaloa. Kokeile esim. kietaisumekkoa.

Vierailija
15/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

V-kaula-aukko ja A-mallinen mekko

Vierailija
16/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan v-aukkoa. Olkapäiltä istuva, vyötäröltä istuva ja hieman alaspäin levenevä, kiinnitä huomiota myös siihen että materiaali laskeutuu hyvin. Olen vartalotyypiltäni varmaan melko kaltaisesi paitsi etten ole rintava. Käytän paljon neulosmekkoja, kietaisumallit ovat usein mulle hyviä. 

Vierailija
17/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihaton liivimekko, A-linjainen.

Vierailija
18/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen harteikas ja rintava sekä tasapaksu, ja mun mielestä v-aukko on ehdoton ei! Itse tykkään sellaisesta onko se joku o-mallinen vai mikä, mutta että tulee aika alas, rintoja korostamaan.

Vierailija
19/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kietaisumekko kuulostaa mustakin hyvältä. Korostaisin vyötäröä enkä ainakaan laittaisi suoran mallista mekkoa joka vain saisi näyttämään entistä tasapaksummalta. Vyötärön korostus on hyvä keino saada naisellisuutta.

Vierailija
20/20 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peplum-mekko tuo lantiota esille ja vie huomion rotevista hartioista. Simppeli yläosa. Myös tuo kietaisumekko toimii mutta ei ns. t-paitahihalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän