Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhtään vähättelemättä unettomuudesta kärsiviä

Vierailija
18.08.2021 |

Kuinka paljon liikutte päivässä? Vaikea uskoa, että uni ei millään tulisi, vaikka väsyttäisi itseänsä joka päivä raskaalla fyysisellä liikunnalla.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähättelet todella törkeästi. Hyvä huudella jos ei ole mitään kokemusta. Ei, liikunta ei ratkaise ongelmaa.

Vierailija
62/101 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin iltaisin viime talvena mirtatsapiinia (meniköhän oikein) pienen annoksen. Minusta se auttoi vähän. Lääkäri kirjoitti sitä melatoniinin lisäksi. Itsellä unettomuuden laukaisi varmaan moni asia kuten tuo jonkun kirjoittama kehon ylivireys ja kaikki muut huolet plus vielä ehkä se talvi aika muutenkin. Liikunta yleensä parantaa oloa, mutta ei silloin. Oli vaan hutera olo kokoajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomuuteen pitäisi voida saada lääkekannabisresepti Suomessa. Nykyäänhän noita ei juuri kirjoiteta ja tästäkin ketjusta saa lukea miten ihmiset napsii lääkecoctailia alkoholin kanssa nukahtaakseen. Gramman kymmenesosa luonnonmukaista indica kukintoa saattaisi monellakin ajaa asian ilman lääkkeiden haittavaikutuksia. Just saying...

Eihän suomessa lääkärit kirjoita huumeita. :D ne kirjoittaa kolmiolääkkeitä jotka ilman reseptiä lasketaan huumaaviksi aineiksi. Joo tuo on kummallista miksei saa vähähaittaista ja toimivaa indicaa. Omin luvin olen kokeillut sitäkin ja sain nukuttua oikein hyvin.

Vierailija
64/101 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi näin kesällä käyn uimassa 6-7 aikoihin aamulla (kävelen 3km), sitten touhuan puutarhassa 2-8h, hoidan lastenlapsia, siivoan, laitan ruokaa, illalla uudelleen uimaan.

Olen hyvin aktiivinen ja kivuista huolimatta liikkuva. Ei mulla liikkuminen auta mitään. En myöskään pysty nukkumasn pöikkäreitä kuin ehkä kerran 55

37v ollut uneton, nukun 2-4h yhtäjaksoista unta yön aikana. Viimeyönä nukahdin 01 ja heräsin 04, nousin ylös 05. Normiyö. Lääkkeet ei ole auttaneet, kaikkea kokeiltu. Onneksi olen jo tk eläkkeellä eikä tarvitse raahautua töihin enää.

Vierailija
65/101 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys, taas kannabis on ratkaisu kaikkeen. Tykkään itsekin pajautella joskus mutta ei se läheskään kaikilla mikään erinomainen unilääke ole. Itse en pysty nukahtamaan ennen kuin vaikutus on laskenut, 2h viimeisistä hatseista ennen kuin pääsen uneen ellen ole pahasti univelkainen. Vaikka olisi 100% indicaa.

Vierailija
66/101 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan vain halusin kysyä kysymyksen, ihmeellisen hyökkääviä vastauksia aloitukseen. Kysymällä näennäisen tyhmiä kysymyksiä nyt vaan yleensä oppii uusia asioita. Pahoitteluni kerta pahoitin useamman palstalaisen mielen. Itse en tosiaan kärsi unettomuudesta ja omista tutuistani moni unettomuudesta kärsivä on sairaanloisen ylipainoinen tai vaihtoehtoisesti todella laiha, eikä kukaan heistä tunnu juuri liikkuvan.

-Ap

Vierailija
67/101 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut että liikunnalla olisi vaikutusta asiaan. Silloin kun treenasin thainyrkkeilyä yms. niin ne treenit olivat todella raskaita, mutta se ei poistanut unettomuutta.

Vierailija
68/101 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja nämä neropatit, jotka kuvittelevat löytäneensä yksinkertaisen hoitokeinon milloin mihinkin sairauksiin kahvipöydässä, kun sattui tulemaan kerrankin jokin ajatus päähän.

Vierailija
69/101 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätys, taas kannabis on ratkaisu kaikkeen. Tykkään itsekin pajautella joskus mutta ei se läheskään kaikilla mikään erinomainen unilääke ole. Itse en pysty nukahtamaan ennen kuin vaikutus on laskenut, 2h viimeisistä hatseista ennen kuin pääsen uneen ellen ole pahasti univelkainen. Vaikka olisi 100% indicaa.

Mulla indica alussa väsytti luotettavasti, nykyään käytän sitä nukahtamisapuna vain pienellä annoksella yhdistettynä unilääkkeeseen, toimii. Isompi annos saa pumpun hakkaamaan ja estää nukahtamasta.

Vierailija
70/101 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unettomuudesta kärsivänä alan lähinnä itkeä kommentistasi ap. Olen kärsinyt nyt kohta kuukauden unettomuudesta ja aivan kaikki on kokeiltu. Liikun säännöllisesti, mutta sydän alkaa hakkaamaan jo pienimmästäkin ponnistuksesta. Ainoa, mikä valitettavasti auttaa tällä hetkellä on nukahtamislääke. Inhoan käyttää sitä, mutta en voi valvoa yöstä toiseen ja käydä töissä. Nyt kykenen siihen joten kuten vaikka olo ei ole paras mahdollinen. En todellakaan haluaisi käyttää lääkkeitä mutta muuta vaihtoehtoa ei tällä hetkellä ole. Pelottaa hirveästi, etten pääse eroon tästä koskaan enkä enää opi nukkumaan luonnollisesti.

Turvallisempi vaihtoehto olisi kevyt mielialalääkitys. Sitalopraami toimii itselläni erinomaisesti unettomuuteen.

minulla taas tupakka auttaa. Ennenvanhaan tupakointiin ankarasti. Vasta aikuisiällä opin että tupakointi poistaa ahdistusta ja paniikkikohtauksia tehokkaasti. Ei ihme että ennen tupakointiin ja syystäkin. Tupakka auttaa moneen vaivaan.

Vierailija
71/101 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus ei välttämättä ole nukahtamisongelma.

Minä nukahdan nopeasti, mutta joku herättää muutaman tunnin päästä aamuyöllä. Ehkä se on stressi, koska silloin alkaa virkeänä miettiä rästihommia ja viimeisetkin unenrippeet häviää.

Kun tämä toistuu joka yö, se vähäisen unen määrä alkaa syömään sisältäpäin.

Vierailija
72/101 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin kauhea tunne, kun kahden 1-2 tuntia unta sisältävän yön jälkeen menee töihin. On ihan sumussa koko päivän. Sydän hakkaa ja ahdistaa seuraava yö. Sitten saattaa hyvällä tuurilla nukkua 4 tuntia. Ja taas töihin…

Vierailija
73/101 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on niin kauhea tunne, kun kahden 1-2 tuntia unta sisältävän yön jälkeen menee töihin. On ihan sumussa koko päivän. Sydän hakkaa ja ahdistaa seuraava yö. Sitten saattaa hyvällä tuurilla nukkua 4 tuntia. Ja taas töihin…

Minusta se on leppoisaa. Kuin humalassa olisi. Työkaverit pitää ihan kreisinä ja muisti on kuin mummolla. Eipä siihen voi muuta ottaa kuin oikeat kännit ja alkoputki kun olo on heikko jo entisestään. Jossain vaiheessa alko antaa pitkät monen päivän torkut.

Vierailija
74/101 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä jaksaa mitään liikkua  jos ei koskaan nuku?

Kokeile joskus: valvo 40h putkeen ja vedä jumppa päälle.

Vierailija
75/101 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomuus ei välttämättä ole nukahtamisongelma.

Minä nukahdan nopeasti, mutta joku herättää muutaman tunnin päästä aamuyöllä. Ehkä se on stressi, koska silloin alkaa virkeänä miettiä rästihommia ja viimeisetkin unenrippeet häviää.

Kun tämä toistuu joka yö, se vähäisen unen määrä alkaa syömään sisältäpäin.

Jep, juuri tämä! Mulla on sama että nukahdan nopeasti mutta saatan valvoa aamuyöllä pari kolme tuntia. Väsyttää mutta uni ei tule. Selkeä stressioire on.

Vierailija
76/101 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä jaksaa mitään liikkua  jos ei koskaan nuku?

Kokeile joskus: valvo 40h putkeen ja vedä jumppa päälle.

Kumpi tuli ensin, muna vai kana?

Vierailija
77/101 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unettomuudesta kärsivänä alan lähinnä itkeä kommentistasi ap. Olen kärsinyt nyt kohta kuukauden unettomuudesta ja aivan kaikki on kokeiltu. Liikun säännöllisesti, mutta sydän alkaa hakkaamaan jo pienimmästäkin ponnistuksesta. Ainoa, mikä valitettavasti auttaa tällä hetkellä on nukahtamislääke. Inhoan käyttää sitä, mutta en voi valvoa yöstä toiseen ja käydä töissä. Nyt kykenen siihen joten kuten vaikka olo ei ole paras mahdollinen. En todellakaan haluaisi käyttää lääkkeitä mutta muuta vaihtoehtoa ei tällä hetkellä ole. Pelottaa hirveästi, etten pääse eroon tästä koskaan enkä enää opi nukkumaan luonnollisesti.

Turvallisempi vaihtoehto olisi kevyt mielialalääkitys. Sitalopraami toimii itselläni erinomaisesti unettomuuteen.

"Turvallisempaa" olisi varmaan se lääkkeetön hoito, mutta kun ei auta sitalopraamit eikä muutkaan mielialalääkkeet. Kiva että sulla toimii...

Vierailija
78/101 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan vain halusin kysyä kysymyksen, ihmeellisen hyökkääviä vastauksia aloitukseen. Kysymällä näennäisen tyhmiä kysymyksiä nyt vaan yleensä oppii uusia asioita. Pahoitteluni kerta pahoitin useamman palstalaisen mielen. Itse en tosiaan kärsi unettomuudesta ja omista tutuistani moni unettomuudesta kärsivä on sairaanloisen ylipainoinen tai vaihtoehtoisesti todella laiha, eikä kukaan heistä tunnu juuri liikkuvan.

-Ap

Eihän omaa tyhmyyttään kannata pahoitella. Minkä sille mahtaa, jos on tyhmä.

Johan tuo aloituksesi otsikko kertoo sen, mitä mieltä olet unettomuutta valittavista. Yhtään vähättelemättä... :D

Vierailija
79/101 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan joka ei itse ole todellista unettomuutta kokenut, ei ymmärrä mitä helvettiä se on. Yksi yö unetta menee kevyesti mutta 3-4 yötä putkeen rupeaa rassaamaan nuppia jo tosissaan.

Unettomuudesta pääsee kun lakkaa stressaamasta asian kanssa ja päättää että nukkuu sen mitä nukkuu ja jos yöuni jää vajaaksi niin sen voi korvata päikkärillä. Kun homma on hallinnassa niin sitten kannattaa vaan noudattaa normaalia vuorokausirytmiä ja nuttkua yös sekä valvoa päivi. Tämän kirjoitan omasta kokemuksestani.

Ap on siinä väärässä että raskas liikunta tai fyysinen työ hieman ennen nukkumaan menoa ei ainakaan helpota uneen pääsyä.

Vierailija
80/101 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, kuin huono känni (tämän takia ei voi edes alkoholia käyttää koskaan). Lisäksi sattunut muutamia black -outeja liikenteessä, havahdun enkä tiedä yhtään missä olen. Kuitenkin olen ajanut letkassa ihan ok monia kilometrejä. 37v ehdin käymään töissä tuossa kunnossa