Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni löi kiusaajaansa

Vierailija
10.09.2014 |

Sain kuulla tänään päivällä tyttäreni opettajalta, että tyttöni oli välitunnilla lyönyt kiusaajaansa. Olivat nimitelleet häntä ensin ja tilanne kärjistyi siihen, että tyttäni hermot petti ja löi ja retuutti pääkiusaajaansa. Kiusaajalla nyt musta silmä ja paita repesi jostain kohtaa.

Mitä tässä nyt sitten voisi tehdä? Tytärtäni on kiusattu jo todella pitkäön ja kiusaajat ovat haukkumisen lisäksi piilottaneet koulutarvikkeita ja levittäneet perättömiä juttuja tytöstäni.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeä saa olla jos oma lapsi osaa lyödä takaisin

Vierailija
62/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:51"]Sain kuulla tänään päivällä tyttäreni opettajalta, että tyttöni oli välitunnilla lyönyt kiusaajaansa. Olivat nimitelleet häntä ensin ja tilanne kärjistyi siihen, että tyttäni hermot petti ja löi ja retuutti pääkiusaajaansa. Kiusaajalla nyt musta silmä ja paita repesi jostain kohtaa.

Mitä tässä nyt sitten voisi tehdä? Tytärtäni on kiusattu jo todella pitkäön ja kiusaajat ovat haukkumisen lisäksi piilottaneet koulutarvikkeita ja levittäneet perättömiä juttuja tytöstäni.
[/quote] helveko hyvä et osas puolustautuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monella näyttää olevan ajatus, että "nytpä se kiusaus loppuu sit". Mutta mä en olisi niin varma. Meidän koulussa yksi kiusattu poika laittoi kerran vastaan nyrkein, ja sen jälkeen kiusaaminen jatkui ja vieläpä paljon kamalampana. Näytti siltä siis, että kiusaajat nyt kokivat, että heillä on oikeus kiusata ja "kostaa" koko kouluajan. Idioottimaistahan sellainen on, ja toivon sydämestäni ap, että teidän kohdalla se kiusaaminen oikeasti loppuu. Niin kuin yksi jo kirjoittikin, niin meillä aikuisilla taitaa olla vähän "romanttiset" käsitykset teinien suhteista; tyyliin kun laitat kovalla kovaa vastaan, niin pärjäät kyllä. Tosiasiassahan teineillä vaikuttaa niin paljon ryhmänpaine ja sosiaaliset suhteet, että siitä nyrkistä ei ole apua kun muut kääntävät sinulle selän. Tulee mieleen sellainen 60-luvun kasvatus; annat vain turpaan kiusaajille niin kyllä ne lopettaa. Mutta kun ei välttämättä lopeta, päinvastoin, tulevat koulun jälkeen pieksimään isolla porukalla.

Vierailija
64/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika on aina liikaa. Jos jotain joutuu kokemaan ja kestämään aivan liian pitkään, tulee se raja vastaan. Joten en yhtään ihmettele, että tyttäresi mottasi jotakuta kiusaajansa. Jos kiusaamiseen ei lainkaan puututa, eli kukaan ei tee asialle mitään, eikä puolusta kiusattua, vaikka pitäisi, niin se on kyllä väärin. Kyseiseen asiaan pitäisi aina puuttua välittömästi. Sillä ei se muuten lopu. Vaan useimmiten pahenee ja vain raa´istuu. Tässä tarvittaisiin nyt myös ulkopuolista asiantuntijaryhmää, joka selvittäisi asiaa. Kokoaisi koko poppoon saman pöydän ääreen. Jossa tehdään n. roolien vaihto, kukin kiusaaja joutuisi vuorollaan kokemaan, miltä kiusaaminen oikeasti tuntuu. Lyöminenkin saattaa joskus olla jopa hyvä. Se ehkä näyttää kiusaajalle ihan konkreettisella fyysisen teon välityksellä sen, miltä kiusaaminen tuntuu.

Vierailija
65/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:51"]

Sain kuulla tänään päivällä tyttäreni opettajalta, että tyttöni oli välitunnilla lyönyt kiusaajaansa. Olivat nimitelleet häntä ensin ja tilanne kärjistyi siihen, että tyttäni hermot petti ja löi ja retuutti pääkiusaajaansa. Kiusaajalla nyt musta silmä ja paita repesi jostain kohtaa. Mitä tässä nyt sitten voisi tehdä? Tytärtäni on kiusattu jo todella pitkäön ja kiusaajat ovat haukkumisen lisäksi piilottaneet koulutarvikkeita ja levittäneet perättömiä juttuja tytöstäni.

[/quote]

Mä en IKINÄ sanoisi lapselleni, että hän teki väärin, jos olisi tuollaisessa tilanteessa toiminut noin. En ikinä. Sen sijaan veisin juhla-aterialle, ja sanoisin, että toimii jatkossa samoin. Mutta VAIN itsepuolustuksena. Ketään ei saa kiusata, mutta itseään saa aina puolustaa. 

T: Itseään puolustanut, kiusaaminen loppui siihen. Ja ei, minusta ei tullut väkivaltaista koulukiusaajaa, vaan erittäin reilu ja ystävällinen ihminen, jonka nenille ei kuitenkaan hypitä.

Vierailija
66/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat ovat joko tunnevammaisia, natseja, mielenterveydeltään sairaita, tai täysiä idiootteja. Jotakin niistä, tai sitten jopa kaikkia niitä.

Vierailija
67/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 07:42"]

Provohan tämä oli, kaikki meni ihan lankaan. Kirjoitin itse nuo provo huutelut koska halusin testata monikoalapeukuttaa ;) Tämä oli parodia toissapäiväisestä ja ihan yhtä tyhmiä te mammat edelleen olette. Hahdhahahahahaa! Ap

[/quote]

Voi lapsi kun sä olet ressukka. Jos haluaa keksi oikeasti hyvän provon, sen pitää olla sellainen, että se on aivan uskomaton, mutta silti saa jengin siihen uskomaan. Se vaatii älyä, suoranaista neroutta.

Mitä mieltä, asteikolla neljästä viiteen, kuinka älykkääksi koet itsesi tämän tekeleen perusteella?

Toisaalta sua pitäisi kiittää, koska tämähän on ihan arkipäivää, ja koulukiusaamisesta ei keskustella koskaan tarpeeksi.

Vierailija
68/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 12:48"]

Kiusaajat ovat joko tunnevammaisia, natseja, mielenterveydeltään sairaita, tai täysiä idiootteja. Jotakin niistä, tai sitten jopa kaikkia niitä.

[/quote]

Niin tai sitten teinejä, jotka seuraa "johtajaa", koska ovat niin epävarmoja itsestään ja sosiaalisesta paikastaan "porukassa".

Mä olen itse ollut kiusattu, mutta varsinkin nyt aikuisena ymmärrän enemmän nuorten käyttäytymistä. En ihan oikeasti voi aidosti väittää, että jos olisi käynyt toisin alaluokilla (eli mua ei olisi kiusattu), niin en olisi itse ollut mukana missään kiusaamisessa. Lapset ja nuoret käyttäytyvät lähes aina ryhmänpaineen mukaan, eikä siihen tarvita erikseen mielisairautta tai tunnevammaisuutta. Se on oman sisimpänsä suojelua -syrji jotain muiden mukana, ettet tule itse syrjityksi.

Ja monet sellaiset, jotka kuvittelee ettei ole itse ikinä kiusanneet, ovat oikeasti kiusanneet. Kaikki se porukan ulkopuolelle jättö, muualle katsominen, ivallisesti puhuminen jostain, on myös kiusaamista. Ja sitähän tekevät aikuisetkin. Mua on ainakin suuresti helpottanut ajatella niin, että kiusaaminen on jotain lapsi- ja nuorisoryhmille hyvin ominaistakin (joka pitää saada kitkettyä pois tietenkin). Olisi hurjaa ajatella että kiusaaminen on vain sekopäiden touhua, sillä se tarkoittaisi sitä että 90% ympärilläni olevista ihmisistä on jollain lailla arvaamattomia  ja hulluja. Lähes kaikki ovat kiusanneet jollain tasolla, jopa minänkin kun en ole alkanut kaveraamaan yhden harrastusporukan tytön kanssa, joka oli kovin hiljainen ja ujo.

Vierailija
69/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 12:43"]

Tosi monella näyttää olevan ajatus, että "nytpä se kiusaus loppuu sit". Mutta mä en olisi niin varma. Meidän koulussa yksi kiusattu poika laittoi kerran vastaan nyrkein, ja sen jälkeen kiusaaminen jatkui ja vieläpä paljon kamalampana. Näytti siltä siis, että kiusaajat nyt kokivat, että heillä on oikeus kiusata ja "kostaa" koko kouluajan. Idioottimaistahan sellainen on, ja toivon sydämestäni ap, että teidän kohdalla se kiusaaminen oikeasti loppuu. Niin kuin yksi jo kirjoittikin, niin meillä aikuisilla taitaa olla vähän "romanttiset" käsitykset teinien suhteista; tyyliin kun laitat kovalla kovaa vastaan, niin pärjäät kyllä. Tosiasiassahan teineillä vaikuttaa niin paljon ryhmänpaine ja sosiaaliset suhteet, että siitä nyrkistä ei ole apua kun muut kääntävät sinulle selän. Tulee mieleen sellainen 60-luvun kasvatus; annat vain turpaan kiusaajille niin kyllä ne lopettaa. Mutta kun ei välttämättä lopeta, päinvastoin, tulevat koulun jälkeen pieksimään isolla porukalla.

[/quote]

Mikähän tässäkin oli alapeukutettavaa? Sanoinko että hyväksyn kiusaamisen? en. sanoinko että ei saisi laittaa vastaan takaisin? en. Totesinko, että se kiusaaminen ei valitettavasti lopu välttämättä tuohon (toki voi loppua, mutta ei se ihan oikeasti välttämättä pääty siihen että vetäset vain turpaan kiusaajaa)? Kyllä.

Jos joku tuosta loukkaantui tai on eri mieltä, niin hän kyllä elää aivan eri todellisuudessa kuin minä. Olisi mahtavaa, jos kiusaamisen voisi ihan itse lopettaa, mutta kun ei se niin mene. Ainoa joka voi kiusaamisen lopettaa, on kiusaaja.

Vierailija
70/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lapsena osaa antaa kiusaajalle takaisin niin isona syö masennuslääkkeitä. 

Vierailija
71/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajuu sitä et niit "kanssakiusaajia" puolustellaan sillä, et on niin epävarmoja omasta porukastaan yms. Itse aina kun koulussa näin kiusaamista, puolustin rankoin sanoin kiusattua. Ja kun oma entinen kaveripiirini rupesi ilkeäksi mun mielestä, vaihdoin kaveripiiriä. Ja mua itteä ei ole koskaan kiusattu.

Vierailija
72/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:24"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:18"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:54"]Tyttäresi vajosi kiusaajan tasolle olemalla itse kiusaaja. Vai olisiko pahoinpitelijä parempi sana. [/quote]Mölkki. Pitäisikö kiusaamista sietää [/quote] Ei. Oikeuttaako se mielestäsi väkivallan? [/quote]   Minun mielestäni oikeuttaa kyllä. [/quote] Ja se ei ole kiusaamista

[/quote]

Itsensä puolustaminen ei ole kiusaamista. Älkää viitsikö saivarrella. Tuskin tyttösi olisi lyönyt ellei olisi kiusattu, eli sitä sai mitä tilasi. Se kiusaaja nimittäin. Itse varmaan veisin lapseni heseen syömään tuon kunniaksi.

Olkaa te poljettuja, mutta älkää valittako siitä etteivät kaikki suostu olemaan.

Vierailija
73/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:24"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:18"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:54"]Tyttäresi vajosi kiusaajan tasolle olemalla itse kiusaaja. Vai olisiko pahoinpitelijä parempi sana. [/quote]Mölkki. Pitäisikö kiusaamista sietää [/quote] Ei. Oikeuttaako se mielestäsi väkivallan? [/quote]   Minun mielestäni oikeuttaa kyllä. [/quote] Ja se ei ole kiusaamista

[/quote]

Itsensä puolustaminen ei ole kiusaamista. Älkää viitsikö saivarrella. Tuskin tyttösi olisi lyönyt ellei olisi kiusattu, eli sitä sai mitä tilasi. Se kiusaaja nimittäin. Itse varmaan veisin lapseni heseen syömään tuon kunniaksi.

Olkaa te poljettuja, mutta älkää valittako siitä etteivät kaikki suostu olemaan.

[/quote] 

Juuri näin! Palkitse oikein kunnolla jotta että hän ymmärtää tehneensä tämän asian oikein! 

Vierailija
74/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, näinhän sitä lapsia kasvatetaan. Jos joku huutelee, niin anna turpaan. Turpaanveto ratkaisee kaiken! Ja jos tulee yllätyksenä, että kukaan ei halua jatkossakaan olla väkivaltaisen kanssa kaveri, niin hei: tyttäresi voi pieksää nekin! Hän saa aina nähdä itsensä ainoastaan sankarillisena uhrina, joka puolustautuu muun maailman vääryytt kohtaan, eikä hänen koskaan tarvitse katsoa itseään ja tekojaan sellaisina kuin ne on: kiusaamisena.

Vaikka täällä entiset kiusatut pöksyt märkinä fantasioivat lasten välisestä väkivallasta, niin vanhempana on pysyttävä objektiivisena: väkivalta on aina väärin. Jos toinen haukkuu, niin silloin sanotaan takaisin eikä vajota alemmalle tasolle. Pahaan vastaamalla vielä pahemmalla ei ole oikeutusta, vaan se on mitä se on: väkivaltaa. Jos rohkaiset tyttöä nyt, hän oppii että aina saa turvautua nyrkkeihinsä kun omat sanat loppuu. Hän oppii hakemaan valtaa väkivallalla. Vaikka häntä olisi nimitelty ja hänen tavaroitaan piiloteltu, se ei oikeuta lyömistä. Koskaan. Sitäpaitsi, yhdelläkin lyönnillä saattaa olla vakavat seuraukset. Lyönnin ei edes tarvitse olla kova vaan osua oikeaan kohtaan ja tyttösi on aiheuttanut peruuttamattoman aivovamman tai pahempaa. Siinä on huono selitellä, että no mutQ se sano mua ääliöksi ja naureskeli mulle ni se ansaitsi sen.

Vierailija
75/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:08"]Jos ei lapsena osaa antaa kiusaajalle takaisin niin isona syö masennuslääkkeitä. 
[/quote]

Antaa takaisin-syö masennuslääkkeitä?
Hajoooo.........

Vierailija
76/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 07:42"]

Provohan tämä oli, kaikki meni ihan lankaan. Kirjoitin itse nuo provo huutelut koska halusin testata monikoalapeukuttaa ;) Tämä oli parodia toissapäiväisestä ja ihan yhtä tyhmiä te mammat edelleen olette. Hahdhahahahahaa! Ap

[/quote]

Voi lapsi kun sä olet ressukka. Jos haluaa keksi oikeasti hyvän provon, sen pitää olla sellainen, että se on aivan uskomaton, mutta silti saa jengin siihen uskomaan. Se vaatii älyä, suoranaista neroutta.

Mitä mieltä, asteikolla neljästä viiteen, kuinka älykkääksi koet itsesi tämän tekeleen perusteella?

Toisaalta sua pitäisi kiittää, koska tämähän on ihan arkipäivää, ja koulukiusaamisesta ei keskustella koskaan tarpeeksi.
[/quote] Hahahaa, uskoit itsekin. Provo on provo jos sitä ei itselleni ole oikeasti tapahtunut! En väittänyt että olisi hyvä provo mutta provo kuitenkin. Ap

Vierailija
77/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:54"]

Tyttäresi vajosi kiusaajan tasolle olemalla itse kiusaaja. Vai olisiko pahoinpitelijä parempi sana.

[/quote]

Haistappa pitkä paska, onko parempi menettää mielenterveys vai kumauttaa turpiin ja selvittää asia kerralla?

Hehän pyysivät itse tyttöä mottaamaan, yksinkertaista.

Mikään ei oikeuta ketään repimään toisen mieltä riekaleiksi, siinä pikkuinen muistutus että missä mennään on aivan paikallaan. Suosittelisin pamauttamaan joka kerta uudelleen, kun juntin käytöstavat pettävät. 

Vierailija
78/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:09"]

Hienoa, näinhän sitä lapsia kasvatetaan. Jos joku huutelee, niin anna turpaan. Turpaanveto ratkaisee kaiken! Ja jos tulee yllätyksenä, että kukaan ei halua jatkossakaan olla väkivaltaisen kanssa kaveri, niin hei: tyttäresi voi pieksää nekin! Hän saa aina nähdä itsensä ainoastaan sankarillisena uhrina, joka puolustautuu muun maailman vääryytt kohtaan, eikä hänen koskaan tarvitse katsoa itseään ja tekojaan sellaisina kuin ne on: kiusaamisena.

Vaikka täällä entiset kiusatut pöksyt märkinä fantasioivat lasten välisestä väkivallasta, niin vanhempana on pysyttävä objektiivisena: väkivalta on aina väärin. Jos toinen haukkuu, niin silloin sanotaan takaisin eikä vajota alemmalle tasolle. Pahaan vastaamalla vielä pahemmalla ei ole oikeutusta, vaan se on mitä se on: väkivaltaa. Jos rohkaiset tyttöä nyt, hän oppii että aina saa turvautua nyrkkeihinsä kun omat sanat loppuu. Hän oppii hakemaan valtaa väkivallalla. Vaikka häntä olisi nimitelty ja hänen tavaroitaan piiloteltu, se ei oikeuta lyömistä. Koskaan. Sitäpaitsi, yhdelläkin lyönnillä saattaa olla vakavat seuraukset. Lyönnin ei edes tarvitse olla kova vaan osua oikeaan kohtaan ja tyttösi on aiheuttanut peruuttamattoman aivovamman tai pahempaa. Siinä on huono selitellä, että no mutQ se sano mua ääliöksi ja naureskeli mulle ni se ansaitsi sen.

[/quote]

Tälle kaivataan perusteita. Miksi ahdistelija onkin nyt uhri, kun itse eskaloi tilanteen tähän pisteeseen?

Vierailija
79/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:09"]

[/quote]

Tälle kaivataan perusteita. Miksi ahdistelija onkin nyt uhri, kun itse eskaloi tilanteen tähän pisteeseen?

[/quote]

Kiusattu ei hae "valtaa", millainen ääliö edes kuvittelee tällaista?

Kiusattu hakee vapautusta normaalimpaan elämään, pois ahdistuksen, masennuksen ja pelon valtakunnasta. Tästä ei ole monesti muuta ovea pois kuin taistelu elämästä.

Vierailija
80/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:54"]

Tyttäresi vajosi kiusaajan tasolle olemalla itse kiusaaja. Vai olisiko pahoinpitelijä parempi sana.

[/quote]

Haistappa pitkä paska, onko parempi menettää mielenterveys vai kumauttaa turpiin ja selvittää asia kerralla?

Hehän pyysivät itse tyttöä mottaamaan, yksinkertaista.

Mikään ei oikeuta ketään repimään toisen mieltä riekaleiksi, siinä pikkuinen muistutus että missä mennään on aivan paikallaan. Suosittelisin pamauttamaan joka kerta uudelleen, kun juntin käytöstavat pettävät. 
[/quote]

Haistappa ite, sun mielenterveytesi on näköjään mennyt. Et sitten päässyt kumauttamaan takaisin. Vaikka juntiltahan sä vaikutat ja ilmeisesti kiusaajajengiä. Ainakin näin aikuisena:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi