Lapseni löi kiusaajaansa
Sain kuulla tänään päivällä tyttäreni opettajalta, että tyttöni oli välitunnilla lyönyt kiusaajaansa. Olivat nimitelleet häntä ensin ja tilanne kärjistyi siihen, että tyttäni hermot petti ja löi ja retuutti pääkiusaajaansa. Kiusaajalla nyt musta silmä ja paita repesi jostain kohtaa.
Mitä tässä nyt sitten voisi tehdä? Tytärtäni on kiusattu jo todella pitkäön ja kiusaajat ovat haukkumisen lisäksi piilottaneet koulutarvikkeita ja levittäneet perättömiä juttuja tytöstäni.
Kommentit (110)
Kaikki toitottaa etta pitaa sanoa ettei kiusaamiseen saa vastata vakivallalla.
Harvassa on ne jotka sanoo miten siihen sitten pitaisi vastata.
Ei haukku haavaa tee. Väkivalta jo sitten voi tehdäkin.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:12"]Tuossa tilanteessa fyysinen väkivalta on oikein ja suositeltavaa. Nyrkinisku naamaan ei ole MITÄÄN verrattuna siihen henkiseen väkivaltaan mitä tyttösikin on joutunut kokemaan. Kiusaamisesta jää aina arvet koko loppuelämäksi.
[/quote]
Onko henki mitätön? Yksikin lyönti voi tappaa! Itsetuntoa voi kehittää ja henkisiä arpia parantaan, mutta entä elämän menetys, miten sitä hoidetaan.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:51"]Sain kuulla tänään päivällä tyttäreni opettajalta, että tyttöni oli välitunnilla lyönyt kiusaajaansa. Olivat nimitelleet häntä ensin ja tilanne kärjistyi siihen, että tyttäni hermot petti ja löi ja retuutti pääkiusaajaansa. Kiusaajalla nyt musta silmä ja paita repesi jostain kohtaa.
Mitä tässä nyt sitten voisi tehdä? Tytärtäni on kiusattu jo todella pitkäön ja kiusaajat ovat haukkumisen lisäksi piilottaneet koulutarvikkeita ja levittäneet perättömiä juttuja tytöstäni.
[/quote]Kuka kehtaa alapeukuttaa. Kiusaaminen ei olisi loppunut ikinä jos lapsesi ei olisi antanut takaisin. Hyvä. Pisti kuriin ne.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:54"]Tyttäresi vajosi kiusaajan tasolle olemalla itse kiusaaja. Vai olisiko pahoinpitelijä parempi sana.
[/quote]Mölkki. Pitäisikö kiusaamista sietää
Alkuperäinen ongelma eli kiusaaminen on loputtava, sehän on itsestäänselvyys. Toivottavasti tämä ei provosoi kiusaajia entisestään. Mitä opettaja, entä kiusaajien vanhemmat sanovat?
Onko lapsesi tosikko?! Oma opettajani sanoi aikanaan, että kiusatut ovat liian tosikkoja, eivätkä osaa vastata huumorilla.
Itsepuolustuskursille itsetuntoa kehittämään, että oppii laittamaan pahat sanat kiusaajan puutteellisuuden piikkiin!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:54"]Tyttäresi vajosi kiusaajan tasolle olemalla itse kiusaaja. Vai olisiko pahoinpitelijä parempi sana. [/quote]Mölkki. Pitäisikö kiusaamista sietää
[/quote]
Ei. Oikeuttaako se mielestäsi väkivallan?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:24"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:54"]Tyttäresi vajosi kiusaajan tasolle olemalla itse kiusaaja. Vai olisiko pahoinpitelijä parempi sana. [/quote]Mölkki. Pitäisikö kiusaamista sietää
[/quote]
Ei. Oikeuttaako se mielestäsi väkivallan?
[/quote]
Minun mielestäni oikeuttaa kyllä.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:21"]Alkuperäinen ongelma eli kiusaaminen on loputtava, sehän on itsestäänselvyys. Toivottavasti tämä ei provosoi kiusaajia entisestään. Mitä opettaja, entä kiusaajien vanhemmat sanovat?
[/quote]
Kiusaamista on kautta aikojen ollut ja tulee aina olemaan. Meillä on nyt valloilla kiusaamisen hyväksyvä kulttuuri ja ihanteeksi ovat nouseet kiusaajat kaksinaismoralismin turvin. Silma silmästä ja hammas hampaasta.
Tuo kaksinaismoralismi onkin oikein oivallinen sana tähän keskusteluun.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:29"]Mikä saa ihmiset kiusaamaan?
[/quote]
Kysytkö ihan tosissasi?! :D
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:29"]Mikä saa ihmiset kiusaamaan?
[/quote]
Lapsi, kulta! Ei ole ihanne maailmaa, surullisia asioita tapahtuu, eikä kaikkea pystytä selittämään.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:29"]
Mikä saa ihmiset kiusaamaan?
[/quote]
Tilaisuus ja se että sen jatkamisesta kielloista huolimatta ei ole pahemmin seurauksia.
[/quote]
Haluatko ihan oikeasti lukea sitä liibalaabaa. Sillä kompeinsoidaan omaa epävarmuutta. Ehkä on itsekin tullut kiusatuksi vastaavassa tilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:21"]Alkuperäinen ongelma eli kiusaaminen on loputtava, sehän on itsestäänselvyys. Toivottavasti tämä ei provosoi kiusaajia entisestään. Mitä opettaja, entä kiusaajien vanhemmat sanovat? [/quote] Kiusaamista on kautta aikojen ollut ja tulee aina olemaan. Meillä on nyt valloilla kiusaamisen hyväksyvä kulttuuri ja ihanteeksi ovat nouseet kiusaajat kaksinaismoralismin turvin. Silma silmästä ja hammas hampaasta.
Minusta kiusaamiseen on herätty viime aikoina. Vai tuntuuko vain siltä?
Minä olen varmaan tosi yksinkertainen, kun en ymmärrä sitä yhtään enkä osaa ohittaa olankohautuksella.
Itseään voi puolustaa. Jos mikään muu ei mene jakeluun niin vaikka noin sitten. Jossain kukkahattujen ideaalimaailmassa kaikki selviää puhumalla. Tässä oikeassa valitettavasti joskus harvoin tulee vastaan niin jääräpäinen tapaus että se ei puhetta kuuntele. Lisäksi loputtomiin noita ei voi väistää ja paeta.
Laita lapsesi itsepuolustuskurssille niin oppii jotain hyödyllistä.
En ihannoi väkivaltaa, pikemminkin päinvastoin. Olen kuitenkin realisti.