Lapseni löi kiusaajaansa
Sain kuulla tänään päivällä tyttäreni opettajalta, että tyttöni oli välitunnilla lyönyt kiusaajaansa. Olivat nimitelleet häntä ensin ja tilanne kärjistyi siihen, että tyttäni hermot petti ja löi ja retuutti pääkiusaajaansa. Kiusaajalla nyt musta silmä ja paita repesi jostain kohtaa.
Mitä tässä nyt sitten voisi tehdä? Tytärtäni on kiusattu jo todella pitkäön ja kiusaajat ovat haukkumisen lisäksi piilottaneet koulutarvikkeita ja levittäneet perättömiä juttuja tytöstäni.
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:23"]
Onko lapsesi tosikko?! Oma opettajani sanoi aikanaan, että kiusatut ovat liian tosikkoja, eivätkä osaa vastata huumorilla. Itsepuolustuskursille itsetuntoa kehittämään, että oppii laittamaan pahat sanat kiusaajan puutteellisuuden piikkiin!
[/quote]
vain joku vitun tunnevammainen opettaja voi kuitata ja väheksyä kiusaamisen tuolla lailla !!!
t. mies
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:14"]
Kaikki toitottaa etta pitaa sanoa ettei kiusaamiseen saa vastata vakivallalla.
Harvassa on ne jotka sanoo miten siihen sitten pitaisi vastata.
[/quote]
Kaverini poikaa lyötiin mailalla koulun pihassa ja tämä poika otti mailalla lyöneen kiinni otteeseen, heitti hallitulla painiliikkeellä maahan, istui päälle ja piti käsistä kiinni ja odotti että opettaja tulee tilanteeseen. Niin voi tehdä. Lyöminen ei ole vastaus.
[/quote]
Tämä taas ei ollut provon mukainen tilanne, jossa kiusaus jatkuu pitkään. Vai piestiinkö kaverisi poikaa päivittäin, nimiteltiin ja pöllittiin tavaroita?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:51"]
Sain kuulla tänään päivällä tyttäreni opettajalta, että tyttöni oli välitunnilla lyönyt kiusaajaansa. Olivat nimitelleet häntä ensin ja tilanne kärjistyi siihen, että tyttäni hermot petti ja löi ja retuutti pääkiusaajaansa. Kiusaajalla nyt musta silmä ja paita repesi jostain kohtaa. Mitä tässä nyt sitten voisi tehdä? Tytärtäni on kiusattu jo todella pitkäön ja kiusaajat ovat haukkumisen lisäksi piilottaneet koulutarvikkeita ja levittäneet perättömiä juttuja tytöstäni.
[/quote]
Minäkin tien noin aikoinaan. Vedin kiusaajaa kunnolla pataan, niin että veri lensi 3 luokalla. Siihen loppui kiusaaminen! Onneksi minulle oli opetettu, että itseään saa ja pitää puolustaa tarpeentullen! Eipä ole ketään tarvinnut ainakaan lyödä tuon jälkeen :D
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:22"] [quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:08"]Perustelut puuttuu edelleen, pelkkää öyhötystä. Miksi kiusaajan pitäisi vapaasti saada kiusata koko yläasteen? [/quote] Ja miksi sä saat kiusata AV:ta, haistattelemalla ja vetämällä turpaan.. Oon, joo, todella pahoillani, että sua on kiusattu yläasteella. Mut pieni neuvo:drop it! Ja lopeta toi uho ja raivoaminen, se ei ainakaan lopeta koulukiusaamista. [/quote] Mitä ihmeen kiusaamista, sinähän tässä hyökkäilet kimppuun. Tuleeko niitä perusteluja vai oletko tosiaan mieleltäsi sairas öyhöttäjä? [/quote] Mä alan pikkuhiljaa ymmärtää niitä sun kiusaajia.. Sovitaan, että mä oon sairas öyhöttäjä:)
[/quote]
Ja taas tulee hyökkäyksiä, mutta ei mitään rakentavaa millä voitaisiin välttää turpaanveto. :DDDD
No joo, tollolta on aika turha odottaa oikeastaan yhtään mitään :DDDD
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:14"]
Kaikki toitottaa etta pitaa sanoa ettei kiusaamiseen saa vastata vakivallalla.
Harvassa on ne jotka sanoo miten siihen sitten pitaisi vastata.
[/quote]
Kaverini poikaa lyötiin mailalla koulun pihassa ja tämä poika otti mailalla lyöneen kiinni otteeseen, heitti hallitulla painiliikkeellä maahan, istui päälle ja piti käsistä kiinni ja odotti että opettaja tulee tilanteeseen. Niin voi tehdä. Lyöminen ei ole vastaus.
[/quote]
Tämä taas ei ollut provon mukainen tilanne, jossa kiusaus jatkuu pitkään. Vai piestiinkö kaverisi poikaa päivittäin, nimiteltiin ja pöllittiin tavaroita?
[/quote] Kyllä. On jätetty yksin, on kadonnut tavaroita, huudeltu, kuristettu. Kelpaako nämä? Tuo oli se mihin kiusaaminen loppui että ottaa kaverin nippuun, menee päälle ja pitää kiinni ettei toinen pääse lyömään lisää.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:22"] [quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:08"]Perustelut puuttuu edelleen, pelkkää öyhötystä. Miksi kiusaajan pitäisi vapaasti saada kiusata koko yläasteen? [/quote] Ja miksi sä saat kiusata AV:ta, haistattelemalla ja vetämällä turpaan.. Oon, joo, todella pahoillani, että sua on kiusattu yläasteella. Mut pieni neuvo:drop it! Ja lopeta toi uho ja raivoaminen, se ei ainakaan lopeta koulukiusaamista. [/quote] Mitä ihmeen kiusaamista, sinähän tässä hyökkäilet kimppuun. Tuleeko niitä perusteluja vai oletko tosiaan mieleltäsi sairas öyhöttäjä? [/quote] Mä alan pikkuhiljaa ymmärtää niitä sun kiusaajia.. Sovitaan, että mä oon sairas öyhöttäjä:)
[/quote]
Ja taas tulee hyökkäyksiä, mutta ei mitään rakentavaa millä voitaisiin välttää turpaanveto. :DDDD
No joo, tollolta on aika turha odottaa oikeastaan yhtään mitään :DDDD
[/quote]
:D:D Anteeksi miten mä hyökkäsin? :D:D:D
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:20"]
En tajuu sitä et niit "kanssakiusaajia" puolustellaan sillä, et on niin epävarmoja omasta porukastaan yms. Itse aina kun koulussa näin kiusaamista, puolustin rankoin sanoin kiusattua. Ja kun oma entinen kaveripiirini rupesi ilkeäksi mun mielestä, vaihdoin kaveripiiriä. Ja mua itteä ei ole koskaan kiusattu.
[/quote]
Komppi tälle. Yleensähän on yksi ns "pääkiusaaja" jota muut myötäilee. Ei se välttämättä vaadi kuin yhden hyvän itsetunnon omaavan lapsen siitä kiusaajan lähipiiristä joka nostaa "kissan pöydälle". Puolustaisi kiusattua ja ehkä jos vielä saisi kiusaajan hiukan pohtimaan tekojaan.
Ymmärrän kyllä, kaikista ei tarvitse tykätä eikä kaikkien kanssa olla ystäviä, tietenkään. Ja joskus voi olla jotain naljailua tms. Mutta sellainen suora pahantahtoisuus, että toistuvasti haluaa loukata ja satuttaa toista, onhan se jotain täysin järjenvastaista. Eikä mitenkään voi olla kiusatun vika.
Niin, kuka tässä ketjussa hyökkää, tuomitsee, väheksyy muiden kokemuksia, uhittelee :D
Taitaa olla tämä yksi kiusattu sankaritar, kuka on päättänyt omistaa elämänsä netissä raivoamiseen, jankkaamiseen ja väkivallan ihannointiin: sitä saa mitä ansaitsee.
Mä ainakin opetan lapselleni että väkivalta lopettaa vittuilun...
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 07:42"]
Provohan tämä oli, kaikki meni ihan lankaan. Kirjoitin itse nuo provo huutelut koska halusin testata monikoalapeukuttaa ;) Tämä oli parodia toissapäiväisestä ja ihan yhtä tyhmiä te mammat edelleen olette. Hahdhahahahahaa! Ap
[/quote]
provo sinulle mutta arkipäivää niin monille