Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni löi kiusaajaansa

Vierailija
10.09.2014 |

Sain kuulla tänään päivällä tyttäreni opettajalta, että tyttöni oli välitunnilla lyönyt kiusaajaansa. Olivat nimitelleet häntä ensin ja tilanne kärjistyi siihen, että tyttäni hermot petti ja löi ja retuutti pääkiusaajaansa. Kiusaajalla nyt musta silmä ja paita repesi jostain kohtaa.

Mitä tässä nyt sitten voisi tehdä? Tytärtäni on kiusattu jo todella pitkäön ja kiusaajat ovat haukkumisen lisäksi piilottaneet koulutarvikkeita ja levittäneet perättömiä juttuja tytöstäni.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:54"] Tyttäresi vajosi kiusaajan tasolle olemalla itse kiusaaja. Vai olisiko pahoinpitelijä parempi sana. [/quote]   Haistappa pitkä paska, onko parempi menettää mielenterveys vai kumauttaa turpiin ja selvittää asia kerralla? Hehän pyysivät itse tyttöä mottaamaan, yksinkertaista.   Mikään ei oikeuta ketään repimään toisen mieltä riekaleiksi, siinä pikkuinen muistutus että missä mennään on aivan paikallaan. Suosittelisin pamauttamaan joka kerta uudelleen, kun juntin käytöstavat pettävät.  [/quote] Haistappa ite, sun mielenterveytesi on näköjään mennyt. Et sitten päässyt kumauttamaan takaisin. Vaikka juntiltahan sä vaikutat ja ilmeisesti kiusaajajengiä. Ainakin näin aikuisena:)

[/quote]

Vastauksesi oli tyhjää täynnä kuten pääsi, yrität päteä olemattomalla.

Tämä on sitä ehtaa kiusaus-ainesta tämä.

Vierailija
82/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein mielestäni.

Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:54"] Tyttäresi vajosi kiusaajan tasolle olemalla itse kiusaaja. Vai olisiko pahoinpitelijä parempi sana. [/quote]   Haistappa pitkä paska, onko parempi menettää mielenterveys vai kumauttaa turpiin ja selvittää asia kerralla? Hehän pyysivät itse tyttöä mottaamaan, yksinkertaista.   Mikään ei oikeuta ketään repimään toisen mieltä riekaleiksi, siinä pikkuinen muistutus että missä mennään on aivan paikallaan. Suosittelisin pamauttamaan joka kerta uudelleen, kun juntin käytöstavat pettävät.  [/quote] Haistappa ite, sun mielenterveytesi on näköjään mennyt. Et sitten päässyt kumauttamaan takaisin. Vaikka juntiltahan sä vaikutat ja ilmeisesti kiusaajajengiä. Ainakin näin aikuisena:)

[/quote]

[/quote]

Tähän palaan vielä sen verran että juu-u, mukiloin kiusaajat eräänä kauniina kesäpäivänä.

Ei kiusattu enään koskaan.

Jos on varaa aukoa päätään ja tehdä muuta kiusaa päivittäin, niin on sitten varmaan varaa maksaa seuraukset.

Vierailija
84/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 16:54"]

[/quote]

[/quote]

Tähän palaan vielä sen verran että juu-u, mukiloin kiusaajat eräänä kauniina kesäpäivänä.

Ei kiusattu enään koskaan.

Jos on varaa aukoa päätään ja tehdä muuta kiusaa päivittäin, niin on sitten varmaan varaa maksaa seuraukset.
[/quote]
Vaikutat oikeasti täysin tasapainottomalta aikuiselta, haistatteluinesi ja kumauttaminesi. Säälittävä tapaus, sut tunnistaa jo kirjoitustyylistäsi, joka helkkarin kiusaamisketjussa on nämä sun samat urpot argumenttisi. Ja sulla ei mennyt edes jakoon, että tämä ketju oli provo. Jatkat vaan tuota samaa agressiivistä uhoasi. Taidat olla Ap itse ja jatkat tätä uhoavaa yksinpuheluasi. Hanki elämä!

Vierailija
85/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt siitä, miten paljon täällä puolustellaan tuota kiusaajaa ja mennään "väkivalta ei ole ratkaisu"-asenteella. Noin se on kauniissa teoriassa, mutta ei karussa arjen käytännössä. Kouluilla käytännössä ainoa tapa puuttua näihi on antaa jälki-istuntoa ja sitäkään ei saa antaa paria tuntia enempää per kerta. Jos teet muuta on iltapäivälehdet, kaiken maaliman valtuutetut ja muut kilikalityypit kimpussasi.

Meidän pitäisi 2010-luvulla ymmärtää, että jälki-istunto on aikansa elänyt lääke, joka ei tehoa enää pahimpiin tapauksiin, vaan pitäisi keksiä muuta. Se muu voisi olla jotain oikein inhottavaa tekemistä, josta pääsee pois, kun se on tehty. Esimerkiksi tuollainen kiusaaja voitaisi laittaa lajittelemaan aakkosjärjestykseen kaikki maailman valtiot. Opettaja ei auttaisi, vaan kertoisi vain onko järjestys oikein vain ei. Tämä tehtäisiin perjantaina koulun jälkeen ja sitä jatkettaisi vaikka maanantaihin asti, mutta niin kauan, että homma on tehty oikein. Taatusti kiusaamishalut vähenisivät paremmin kuin parin tunnin istumisella.

Nykyään oppilaalla ei valitettavasti ole kuin kaksi vaihtoehtoa:
1) sietää kiusaamista, koska opettajille kertominen ei auta puutteellisten rangaistusmenetelmien vuoksi.
2) vetää turpaan kiusaajia, jolloin itse saa todennäköisesti yhtä kovan ellei pahemmankin rangaistuksen.

Itse valitsin aikanaan tuon vaihtoehdon 1, koska pelkäsin, että vaihtoehto 2 vaikuttaisi liikaa tulevaisuuteeni.

Terveisin, koko yläasteen koulukiusattu.

Vierailija
86/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 17:41"]Olen järkyttynyt siitä, miten paljon täällä puolustellaan tuota kiusaajaa ja mennään "väkivalta ei ole ratkaisu"-asenteella. Noin se on kauniissa teoriassa, mutta ei karussa arjen käytännössä. Kouluilla käytännössä ainoa tapa puuttua näihi on antaa jälki-istuntoa ja sitäkään ei saa antaa paria tuntia enempää per kerta. Jos teet muuta on iltapäivälehdet, kaiken maaliman valtuutetut ja muut kilikalityypit kimpussasi.

Meidän pitäisi 2010-luvulla ymmärtää, että jälki-istunto on aikansa elänyt lääke, joka ei tehoa enää pahimpiin tapauksiin, vaan pitäisi keksiä muuta. Se muu voisi olla jotain oikein inhottavaa tekemistä, josta pääsee pois, kun se on tehty. Esimerkiksi tuollainen kiusaaja voitaisi laittaa lajittelemaan aakkosjärjestykseen kaikki maailman valtiot. Opettaja ei auttaisi, vaan kertoisi vain onko järjestys oikein vain ei. Tämä tehtäisiin perjantaina koulun jälkeen ja sitä jatkettaisi vaikka maanantaihin asti, mutta niin kauan, että homma on tehty oikein. Taatusti kiusaamishalut vähenisivät paremmin kuin parin tunnin istumisella.

1) sietää kiusaamista, koska opettajille kertominen ei auta puutteellisten rangaistusmenetelmien vuoksi.
2) vetää turpaan kiusaajia, jolloin itse saa todennäköisesti yhtä kovan ellei pahemmankin rangaistuksen.

Itse valitsin aikanaan tuon vaihtoehdon 1, koska pelkäsin, että vaihtoehto 2 vaikuttaisi liikaa tulevaisuuteeni.

[/quote]

Mene terapiaan, äläkä vaahtoa AV:lla, kuinka kiusaajat ansaitsevat saada turpaan. Ymmärrätkö itse miten sairaita nuo sinun kommenttisi ovat? Kukaan ei ole puolustellut kiusaajia vaan suurinosa on väkivaltaa ja kostoa vastaan. Mene nyt katsomaan vaikka pikku kakkosta ja rauhoitu:)

Vierailija
87/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 17:41"]Olen järkyttynyt siitä, miten paljon täällä puolustellaan tuota kiusaajaa ja mennään "väkivalta ei ole ratkaisu"-asenteella. Noin se on kauniissa teoriassa, mutta ei karussa arjen käytännössä. Kouluilla käytännössä ainoa tapa puuttua näihi on antaa jälki-istuntoa ja sitäkään ei saa antaa paria tuntia enempää per kerta. Jos teet muuta on iltapäivälehdet, kaiken maaliman valtuutetut ja muut kilikalityypit kimpussasi.

Terveisin, koko yläasteen koulukiusattu. [/quote] Mene terapiaan, äläkä vaahtoa AV:lla, kuinka kiusaajat ansaitsevat saada turpaan. Ymmärrätkö itse miten sairaita nuo sinun kommenttisi ovat? Kukaan ei ole puolustellut kiusaajia vaan suurinosa on väkivaltaa ja kostoa vastaan. Mene nyt katsomaan vaikka pikku kakkosta ja rauhoitu:)

[/quote]

En sanonut, että väkivalta on paras ratkaisu, vaan väkivaltaan johtaa se, että muita aidoisti toimivia vaihtoehtoja ei ole. Väkivallalta vältyttäisiin sillä, että lainsäädännössä opettajille annettaisiin lisää kurinpitovaltaa ja valtaa mm. laittaa oppilaat tekemään jälki-istunnon sijaan kirjallisia tehtäviä tai liikunnallisia tehtäviä ja jatkaa sitä "jälki-istuntoa" niin kauan, että oppilas suorittaa annetun tehtävän oikein.

Vierailija
88/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 17:41"]Olen järkyttynyt siitä, miten paljon täällä puolustellaan tuota kiusaajaa ja mennään "väkivalta ei ole ratkaisu"-asenteella. Noin se on kauniissa teoriassa, mutta ei karussa arjen käytännössä. Kouluilla käytännössä ainoa tapa puuttua näihi on antaa jälki-istuntoa ja sitäkään ei saa antaa paria tuntia enempää per kerta. Jos teet muuta on iltapäivälehdet, kaiken maaliman valtuutetut ja muut kilikalityypit kimpussasi.

[/quote]

Mene terapiaan, äläkä vaahtoa AV:lla, kuinka kiusaajat ansaitsevat saada turpaan. Ymmärrätkö itse miten sairaita nuo sinun kommenttisi ovat? Kukaan ei ole puolustellut kiusaajia vaan suurinosa on väkivaltaa ja kostoa vastaan. Mene nyt katsomaan vaikka pikku kakkosta ja rauhoitu:)
[/quote]

Et sinäkään aivan terveeltä vaikuta, kun puhut noin ihmiselle josta et voi olla 100% varma että se on sama jonka kanssa olet aiemmin inttänyt.

Vierailija
89/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 07:42"]

Provohan tämä oli, kaikki meni ihan lankaan. Kirjoitin itse nuo provo huutelut koska halusin testata monikoalapeukuttaa ;) Tämä oli parodia toissapäiväisestä ja ihan yhtä tyhmiä te mammat edelleen olette. Hahdhahahahahaa! Ap

[/quote]

Voi lapsi kun sä olet ressukka. Jos haluaa keksi oikeasti hyvän provon, sen pitää olla sellainen, että se on aivan uskomaton, mutta silti saa jengin siihen uskomaan. Se vaatii älyä, suoranaista neroutta.

Mitä mieltä, asteikolla neljästä viiteen, kuinka älykkääksi koet itsesi tämän tekeleen perusteella?

Toisaalta sua pitäisi kiittää, koska tämähän on ihan arkipäivää, ja koulukiusaamisesta ei keskustella koskaan tarpeeksi.
[/quote] Hahahaa, uskoit itsekin. Provo on provo jos sitä ei itselleni ole oikeasti tapahtunut! En väittänyt että olisi hyvä provo mutta provo kuitenkin. Ap
[/quote]
Ehkä munkin pitäisi tehdä sellainen provo, että kävin tänään kirjastossa vaikka en käynyt. Huippuhauskaa, jee jee.

Vierailija
90/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 17:41"]Olen järkyttynyt siitä, miten paljon täällä puolustellaan tuota kiusaajaa ja mennään "väkivalta ei ole ratkaisu"-asenteella. Noin se on kauniissa teoriassa, mutta ei karussa arjen käytännössä. Kouluilla käytännössä ainoa tapa puuttua näihi on antaa jälki-istuntoa ja sitäkään ei saa antaa paria tuntia enempää per kerta. Jos teet muuta on iltapäivälehdet, kaiken maaliman valtuutetut ja muut kilikalityypit kimpussasi.

[/quote]

[/quote]

Et sinäkään aivan terveeltä vaikuta, kun puhut noin ihmiselle josta et voi olla 100% varma että se on sama jonka kanssa olet aiemmin inttänyt.
[/quote]

Nyt viimeistään paljastit itsesi, muah.

Vierailija
91/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelut puuttuu edelleen, pelkkää öyhötystä. Miksi kiusaajan pitäisi vapaasti saada kiusata koko yläasteen?

Vierailija
92/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:08"]Perustelut puuttuu edelleen, pelkkää öyhötystä. Miksi kiusaajan pitäisi vapaasti saada kiusata koko yläasteen?

[/quote]

Ja miksi sä saat kiusata AV:ta, haistattelemalla ja vetämällä turpaan..
Oon, joo, todella pahoillani, että sua on kiusattu yläasteella. Mut pieni neuvo:drop it! Ja lopeta toi uho ja raivoaminen, se ei ainakaan lopeta koulukiusaamista.

Vierailija
93/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:08"]Perustelut puuttuu edelleen, pelkkää öyhötystä. Miksi kiusaajan pitäisi vapaasti saada kiusata koko yläasteen?   [/quote] Ja miksi sä saat kiusata AV:ta, haistattelemalla ja vetämällä turpaan.. Oon, joo, todella pahoillani, että sua on kiusattu yläasteella. Mut pieni neuvo:drop it! Ja lopeta toi uho ja raivoaminen, se ei ainakaan lopeta koulukiusaamista.

[/quote]

Mitä ihmeen kiusaamista, sinähän tässä hyökkäilet kimppuun.

Tuleeko niitä perusteluja vai oletko tosiaan mieleltäsi sairas öyhöttäjä?

Vierailija
94/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:14"]

Kaikki toitottaa etta pitaa sanoa ettei kiusaamiseen saa vastata vakivallalla.

Harvassa on ne jotka sanoo miten siihen sitten pitaisi vastata.

[/quote]

Kaverini poikaa lyötiin mailalla koulun pihassa ja tämä poika otti mailalla lyöneen kiinni otteeseen, heitti hallitulla painiliikkeellä maahan, istui päälle ja piti käsistä kiinni ja odotti että opettaja tulee tilanteeseen. Niin voi tehdä. Lyöminen ei ole vastaus.

Vierailija
95/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka väkivalta onkin väärin, anyaa mennä tämän kerran läpi sormien. Kunhan muistutat tytöllesi, että ketään ei saa lyödä.

Vierailija
96/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:08"]Perustelut puuttuu edelleen, pelkkää öyhötystä. Miksi kiusaajan pitäisi vapaasti saada kiusata koko yläasteen?   [/quote] Ja miksi sä saat kiusata AV:ta, haistattelemalla ja vetämällä turpaan.. Oon, joo, todella pahoillani, että sua on kiusattu yläasteella. Mut pieni neuvo:drop it! Ja lopeta toi uho ja raivoaminen, se ei ainakaan lopeta koulukiusaamista.

[/quote]

Mitä ihmeen kiusaamista, sinähän tässä hyökkäilet kimppuun.

Tuleeko niitä perusteluja vai oletko tosiaan mieleltäsi sairas öyhöttäjä?
[/quote]
Mä alan pikkuhiljaa ymmärtää niitä sun kiusaajia..
Sovitaan, että mä oon sairas öyhöttäjä:)

Vierailija
97/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:00"]Iskisin tytölle silmää ja nostaisin peukun ylös.
Hän teki aivan oikein.
Olisimpa itsekin uskaltanut! Menetin niin.paljon nuoruudestani kiusaamisen takia.
T. 7 vuotta kiusattu
[/quote]

"OlisiMpa". Olisitpa käynyt koulusi loppuun.

Vierailija
98/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:26"]Mä ainakin opetan lapselleni että väkivalta lopettaa vittuilun...
[/quote]

Tähän kommenttiin on hyvä haudata tämä ketju ja ihmisyys.

Vierailija
99/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut tapa on puolustaa itseään. Se on raukkamaista ja provosoivaa olla puolustamatta itseään ja muita. Meidänkin koulussa opettajat sanoi että pakko koska ei kukaan muukaan saa sitä loppumaan. 

Vierailija
100/110 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultainen sääntö: lyö aina kovemmin takaisin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän