Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa pliis! Miksi hiukseni lähtevät?

Vierailija
10.09.2014 |

Ohentuneet vuoden aikana niin paljon,että kolmasosa hiuksista jäljellä. Edestä paistaa jo päälaki. Lääkäri ei osaa sanoa mitään,olen monta kertaa käynyt. Kilpirauhasarvot ok.
Masennun kohta totaalisesti.
Mistä hiustenlähtö voi johtua? Kasvavatko takaisin?
T.kolmekymppinen nainen

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pälvikalju?

Vierailija
2/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä kyllä on kun olen opiskeleva yh.
Mitä voin tehdä kun ei stressiä voi poistaakaan tässä tilanteessa kun hoidan kaiken totaalisen yksin. Vai olenko haukannut liian ison palan kun välillä tuntuu,että tulee tosissaan joku burn out..

Vierailija
4/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta priorin tabletti kuuri ja kaikkee tämmöst hius tuotteit jotka auttaa mm. Hiusten harvenemiseeen ja pälvikaljuun

Vierailija
5/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi, sairaudet->lääkitys, hormonit on ylesempiä syitä. Noin suuri karvanlähtö on aika harvinaista. Ootko kilppari arvot tarkistanut?

Vierailija
6/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jo puolitoista vuotta lähtenyt. Lääkäri vaan nauraa ongelmalle ja höpöttää, että ihan hyvät nää kuulemma on (joo todellakin, monesta kohtaa paistaa päänahka jo), eli ei tee asialle mitään. Googlaa mahdollisimman paljon hiustenlähdöstä, niin saat vinkkejä millä EHKÄ se vois rauhoittua. Mä ainakin kokeilen monia vitamiineja mistä luin ja olen vaihtanut shampoon "luomu" versioon. Voi olla että ei tuu auttamaan, mutta olen yrittänyt ainakin. Tietty, jos mulla on pälvikaljun yksi versio (alopecia areata diffusa tai androgeeninen alopecia), niin eihän siihen auta kuin aika. Mut pian kai peruukkikauppaan tai kaljuna olo...

Vierailija
7/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:29"]

Osta priorin tabletti kuuri ja kaikkee tämmöst hius tuotteit jotka auttaa mm. Hiusten harvenemiseeen ja pälvikaljuun

[/quote]

Pälvikalju on autoimmuuni sairaus, ei siihen auta lääkkeet. Ja noi priorinit sun muut on ihan rahan haaskausta, monet jo itsekin kokeillut ja ei mitään tulosta.

Vierailija
8/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä.

Vierailija
9/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:33"]

Mulla jo puolitoista vuotta lähtenyt. Lääkäri vaan nauraa ongelmalle ja höpöttää, että ihan hyvät nää kuulemma on (joo todellakin, monesta kohtaa paistaa päänahka jo), eli ei tee asialle mitään. Googlaa mahdollisimman paljon hiustenlähdöstä, niin saat vinkkejä millä EHKÄ se vois rauhoittua. Mä ainakin kokeilen monia vitamiineja mistä luin ja olen vaihtanut shampoon "luomu" versioon. Voi olla että ei tuu auttamaan, mutta olen yrittänyt ainakin. Tietty, jos mulla on pälvikaljun yksi versio (alopecia areata diffusa tai androgeeninen alopecia), niin eihän siihen auta kuin aika. Mut pian kai peruukkikauppaan tai kaljuna olo...

[/quote]

Jos paistaa jo läpi ja vieläkin lähtee hiuksia niin kyllä kävisin kaikki kokeet läpi(kilppari,haima,kaikki mahdollinen) koska hiustenlähtö naisilla sellaisenaan on erittäin harvinaista ja usein elimistössä on joku vialla, vähintäänkin puutostila. Siis jos puhutaan muusta kun ikääntymisen mukana tulleesta hiustenlähdöstä(vaihdevuodet).

Vierailija
10/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli itsellä sama tilanne muutama vuosi sitten. Kävin päänahan mikrokamerakuvauksessa siihen erikoistuneessa kampaamossa ja sain aineet päänahan hoitoon. En oikeasti uskonut niiden auttavan mutta jo muutaman kk kuluttua oli "sänki" päässä kun uutta tukkaa alkoi kasvaa. Maksoikohan se kuvaus jotain pari kymppiä että kannattaa ainakin kokeilla.

Vierailija
11/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua. Heitä röökit ois. Ala syödä vitamiineja niin rvavntokin imeytyy paremmin. Jos et saa tarpeeksi ravintoa niin se alkaa näkyä hiuksissa ja hampaissa, hampaat irtoo aliravitsemuksesta kans. Nyt alat hoitaa itteesi ja syödä niin kuin pitää. Mulla kans lähti huksia päästä vaikka kuin kun en syönyt riittävästi. Mutta jos sulla vaan lähtee hiukset niin anna mennä ja leikkaa kunnon kalju, joillekin kalju on kaunis.

Vierailija
12/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lopettanut hormonien syönnin esim e-pillereiden? Se saattaa aiheuttaa hiustenlähtöä.

Vierailija
13/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalju naisella??? Hyi VI**U!!! T: Intiaanihiuksinen mies

Vierailija
14/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka?

Vierailija
15/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:33"]

[/quote]

Jos paistaa jo läpi ja vieläkin lähtee hiuksia niin kyllä kävisin kaikki kokeet läpi(kilppari,haima,kaikki mahdollinen) koska hiustenlähtö naisilla sellaisenaan on erittäin harvinaista ja usein elimistössä on joku vialla, vähintäänkin puutostila. Siis jos puhutaan muusta kun ikääntymisen mukana tulleesta hiustenlähdöstä(vaihdevuodet).

[/quote]

No missäs nämä kokeet kävisin ottamassa? Lääkäri kun ei suostu ylimääräisiin kokeisiin, kysytty on. Kilpparilääkitys on ollut jo 5 vuotta, eikä niissä mitään muutosta ole. Vaihdevuosia ei ole. Ei ole puutostilaa, syön ihan normaalisti ja monipuolisesti. Lisäsin vaan muutaman vitamiinin, kun luin, että niistä voisi olla apua. Ei tää selviä ikinä.

Vierailija
17/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minäkään, mikä on vikana. Mulla myös on tukka harventunut. Multa löytyi muutama vuosi sitten keliakia. Luulin, että se ois ollu kaiken takana, mutta ei ole tukka kasvanut takaisin, vaikka ruokavalio on kohdillaan. Ei oo helppoo. :(

Vierailija
18/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei ulkopuolinen auta niin se on vaan sun geeneissäs.

sille ei voi mitään tehdä. monilla miehilläkin on samanlainen geenivirhe

minkä vuoksi hiukset alkavat hävitä pääaelta ja ohimoilta.

nuo hiustuotteet parhaimmillaankin vain pysäyttävät etenemisen.

ameriikoissa on rikkaita ihmisiä jotka ovat yli 10 miljoonaa laittaneet

ja tilanne ei ole auttanut. vain hiusten siirrolla voi saada tukkaa takasi.

20 v päästä voi olla hoitoja, joskaan ei kela niitä taida korvailla.

varmaan paras ajaa kaljuksi suosiolla ylä ja alapää.

Vierailija
19/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä näitä kuvauksia tehdään?

Vierailija
20/35 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:19"]Missä näitä kuvauksia tehdään?
[/quote]
päänahan mikrokamerakuvauksia siis..