Auttakaa pliis! Miksi hiukseni lähtevät?
Ohentuneet vuoden aikana niin paljon,että kolmasosa hiuksista jäljellä. Edestä paistaa jo päälaki. Lääkäri ei osaa sanoa mitään,olen monta kertaa käynyt. Kilpirauhasarvot ok.
Masennun kohta totaalisesti.
Mistä hiustenlähtö voi johtua? Kasvavatko takaisin?
T.kolmekymppinen nainen
Kommentit (35)
Koska oot niin seksikäs haluakko panna
Onko ap suvussasi harvahiuksisia naisia?
Itsellä on äidin puolelta useampikin, eli selkeästi geeneissä. Mummoni on käytännössä kalju. Äidin sisaruksilla harveneminen alkoi 30-40senä, mutta mulla jo reilu 20senä :( Huono mäihä.
Androgeeniseen hiustenlähtöön voi auttaa Spiresis niminen lääke. Itse sain reseptin ihotautilääkäriltä. Jos kaikki testit on tehty ja syytä ei löydy, niin kannattaa ottaa tuo vaihtoehto huomioon.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:40"]
Onko ap suvussasi harvahiuksisia naisia? Itsellä on äidin puolelta useampikin, eli selkeästi geeneissä. Mummoni on käytännössä kalju. Äidin sisaruksilla harveneminen alkoi 30-40senä, mutta mulla jo reilu 20senä :( Huono mäihä. Androgeeniseen hiustenlähtöön voi auttaa Spiresis niminen lääke. Itse sain reseptin ihotautilääkäriltä. Jos kaikki testit on tehty ja syytä ei löydy, niin kannattaa ottaa tuo vaihtoehto huomioon.
[/quote]
Ei kannata Spiresikseen lähteä, ei sen arvoista. Kun sen lopettaa, niin kahta kauheampi on hiustenlähtö. Oletko lukenut kokemuksia nettipalstoilta? Ei kovinkaan monella hyvää sanottavaa, tai on niin kauan kun käytävät.
Oletko kokeillut biotiiniä? Sitä saa nykyään todella isollakin annostuksella ihan reseptivapaasti, myös esim. Sokokselta.
Entä risiiniöljyä? Googlaa castor oil, ihmiset ovat saaneet tosi hyviä tuloksia. http://www.castoroiluses.net/wp-content/uploads/2014/04/Castor-oil-hair-treatment.jpg
Kaikki vuosien aikana hiuksiin laittamasi kemikaalit ja käsittelyt vievät nyt veronsa. Kannattiko vaalentaa, värjätä, raidoittaa, kihartaa, suoristaa, permanentata, kuivata hiustenkuivaajalla, pestä shampoolla, lisätä hoitoainetta, muotoilla vaahdolla, geeleillä, lakalla ja vahalla? Joku raja päänahallakin on.
Syö kananmuna päivässä mikäli sinulla ei ole kolesteroliongelmia.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 01:57"]
Kaikki vuosien aikana hiuksiin laittamasi kemikaalit ja käsittelyt vievät nyt veronsa. Kannattiko vaalentaa, värjätä, raidoittaa, kihartaa, suoristaa, permanentata, kuivata hiustenkuivaajalla, pestä shampoolla, lisätä hoitoainetta, muotoilla vaahdolla, geeleillä, lakalla ja vahalla? Joku raja päänahallakin on.
Ap, oletko läpikäynyt mitään hormonaalisia muutoksia viime aikoina? Raskautta, hormonaalisen ehkäisyn aloittamista/lopettamista, tms?
[/quote]
Tällaiset kommentit nyt ovat vain ilkeämielisiä. Mistä sinä tiedät, miten ap on hiuksiaan käsitellyt? Useimmat listaamistasi käsittelyistä sitä paitsi eivät kohdistu päänahkaan. Harvoinpa olen kuullut, että hiustenlähtö olisi johtunut käsittelyistä, kyllä fysiologiset tai stressiperäiset syyt johtavat jotakuinkin 100-0. Ja puhun nyt hiustenlähdöstä, en niiden katkeilemisesta/heikkenemisestä/murenemisesta, mitä käsittelyt tietysti aiheuttavat, mutta mikä on väliaikainen tila.
No johan meni lainaus putkeen.
Eli erikseen, Ap, oletko läpikäynyt mitään hormonaalisia muutoksia viime aikoina? Raskautta, hormonaalisen ehkäisyn aloittamista/lopettamista, tms?
Ei välttämättä tarkoita mitään. Minulle käy samalla tavalla n. 6-7 vuoden välein. Ekalla kerralla minä, lääkärini ja kampaaja huolestuimme kunnolla, sillä hiuksia jäi lääkärin käteen kunnon tuppo ja hän yritti hädissään laittaa niitä takaisin :) Sänky oli aamulla täynnä hiuksia, enkä voinut pitää pipoa, kun tuntui siltä, että joka kerta kun riisun pipon niin hiuksia irtosi taas kourallinen. Verikokeet olivat kaikki ok. Olin todella masentunut, kunnes yhtenä iltana hiustenpesun jälkeen huomasin, että uutta hiusta olikin jo alkanut kasvaa. Näytin veljeni mukaan "pitkätukkaiselta siililtä". Näitä jaksoja on tullut useamman kerran, enkä enää ole huolissani. Hiukset ovat aina kasvaneet takaisin.
Yritti laittaa takasin?! :D hih
elämä on. Hiuksia tulee ja menee. Mulla lähti viime vuonna puolen vuoden ajan aivan käsittämätön määrä hiuksia päästä. En huomaa sitä nyt milläänlailla, vaan hiukset on aika helvetin paksut itse asiassa. Lopetin värjäämisen kolme vuotta sitten ja hiusten määrä on lisääntynyt siitä ihan hirveesti... Jos olisin värjäilly vieläkin niin se viime vuotinen sulkasato olisi tehny musta puolikaljun. Nyt on vaan tuuhea tukka. Ei oikeestaan mitään käsitystä, miten tää mun tilanne on tämä :D... No ennen pesin joka toinen pvä hiukset ja suoristin ja kiharsin ja tosiaan värjäsin... Nyt pesen kerran viikossa ja en käsittele hiuksia millään lailla. Tämä vaikuttaa toimivalta kuurilta suosittelen! Lyhyempi malli vaan hiuksiin sellasina aikoina kun hiuksia lähtee.
Vähän myöhässä vastaus, mutta ehkä syynä on vain hiusten lepovaihe ja tukka tuuhistuu taas ilman poppakonsteja, jos ravinto on kohdillaan. Maidon juontia en voi itse suositella. Toivotaan. Itselläni käsittelyistä johtuen hiukset ohentuneet ja hiuspidennykset vei loput. Mutta puolen vuoden päästä on taas kunnon hairi...
Kävin mikrokamerakuvauksessa Tampereella, TT-salonki. Mulla ilmeni että tali ja hilse tukkivat hiusnystyt, joten hius ei päässyt kunnolla kasvamaan. Siinä näki itsekin ruudulta suurennettuna oman päänahkansa. Mulla oli myös silloin pitkään jatkunut työ ym. stressi ja luulen senkin vaikuttaneen. Kestihän se ennenkuin tukka palautui mutta kärsivällisyys kannatti :)