Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempic ja painonpudotus

Vierailija
18.08.2021 |

Te, jotka olette käyttäneet Ozempicia painonhallinnassa; minkälaisia tuloksia ja missä ajassa?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaan jätätte vehnän pois ruokavaliosta. Halvempaa ja helpompaa kun lääkkeet.

Jaahas. Ja sokeri-ja suklaa-addiktina jatkaisin entistä ruokavaliotani, poislukien tuon vehnän. Kiitos, mutta ei kiitos. Ozempicin ansiosta olen pystynyt muuttamaan ruokavalioni terveellisemmäksi, annoskoot pienemmiksi, olen päässyt sokerikoukusta ja laihtunut alle 5 kk:ssa 24 kg. Mitäpä siihen sanot? Juu ylipainoa on rutkasti ja vielä 16 kg jäljellä ylimääräistä. Pysyviä muutoksia teen ja tottavie jatkossakin aion syödä patonkia tai pullaa, kun siltä tuntuu, mutta maltilla.

Vierailija
22/76 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilussa ollut nyt pari kk ja ekan vko ajan olisin voinut olla kokonaan syömättä ja juomatta, ei tullut edes päänsärkyä tästä. Sitten kuitenkin ruoka maistuu entiseen reiluun tapaan ja herkut myös. Paino ei ole tippunut lainkaan... vatsa löysällä lähes joka päivä, tulee kauhea kouraisi suolistossa jonka jälkeen tyhjenee... kallis lääke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilussa ollut nyt pari kk ja ekan vko ajan olisin voinut olla kokonaan syömättä ja juomatta, ei tullut edes päänsärkyä tästä. Sitten kuitenkin ruoka maistuu entiseen reiluun tapaan ja herkut myös. Paino ei ole tippunut lainkaan... vatsa löysällä lähes joka päivä, tulee kauhea kouraisi suolistossa jonka jälkeen tyhjenee... kallis lääke.

Niin no oli tilanne mikä hyvänsä, ethän sä voi palata vanhoihin tapoihisi, koska paino nousee silloin ennalleen. Lääkkeen tarkoitus on auttaa painonhallinnassa, mutta sinä olet se, joka tekee sen päätöksen, mitä sinne suuhun menee.

Vierailija
24/76 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla Dm 2? Metforemin kanssa usein tulee vatsan löysyyttä ainakin osaksi viikkoa. Minulla ei ole diabeteslääkkeitä ja on melkeinpä ummetusta. Paino on kuitenkin pudonnut ja kykenen hillitsemään mielitekoja ja syömään terveellisemmin. Pienellä ruokamäärällä tulee täyteen ja kylläisyys kestää pitkään. 1/3 toimii erittäin hyvin, 1/3 hyvin ja 1/3 ei toimi. Minulla vaikutus alkoi heti. Nyt kylläisyydentunne ei tule enää niin nopeasti, myös alkuvaiheen röyhtäilyt helpottaneet. Ruokavälit saattavat vieläkin venyä liian pitkiksi, mutta se ei aiheuta ahmimista.

Vierailija
25/76 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempicin avulla tippui 30 kg normaalipainon ylärajalle. Mutta sitten tuli tosi pahoja vatsaongelmia ja Ozempic lopetettiin ja paino alkoi nousta ihan älyttömästi. Nyt palattiin Ozempiciin ja toivottavasti auttaa uudestaan ja vatsa ei kipeydy niin pahastikuin viimeksi.

Vierailija
26/76 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt pistettävää Ozempiciä. Vuodessa tippui parikymmentä kiloa, alkupaino 93kg. Ensin oli 1 paketti (4 vko) 0,25mg, sitten 4vko 0,5mg ja sitten 1mg liuosta.

Todella helppoa, itsellä ei tullut juurikaan mitään sivuvaikutuksia, vähän oli alussa pahaa oloa aamuisin ennenkuin söi jotain. Kerran viikossa pistos, on helppo pistää, kun aina samana päivänä pistää. Ei satu ollenkaan, ei edes tunnu tuo pistäminen.

Miten muutit elämäntapojasi? Tuskin pelkällä piikillä laihduit?

Vierailija
27/76 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt pistettävää Ozempiciä. Vuodessa tippui parikymmentä kiloa, alkupaino 93kg. Ensin oli 1 paketti (4 vko) 0,25mg, sitten 4vko 0,5mg ja sitten 1mg liuosta.

Todella helppoa, itsellä ei tullut juurikaan mitään sivuvaikutuksia, vähän oli alussa pahaa oloa aamuisin ennenkuin söi jotain. Kerran viikossa pistos, on helppo pistää, kun aina samana päivänä pistää. Ei satu ollenkaan, ei edes tunnu tuo pistäminen.

Olen eri mutta sama juttu mullakin. 3kk nyt käyttänyt ja laihtunut 11kg. Ylipainoa reilusti, n 126kg oli lähtö. En ainakaan itse ole vasitusti muuttanut elintapoja, en liiku yhtään enempää ja syön myös herkkuja mutta se määrä. Ei enää tee mieli niin paljoa, ei herkkuja eikä ruokaa. Tulee kylläisyyden tunne helposti ja jo muutama suklaan pala riittää, loppui se ahmiminen. Tosiaan lounaan unohdan helposti syödä, lähinnä siitäs seuraava päänsärky muistuttaa jotain edes syömään myös päivisin.

Alussa maha oli vähän löysällä ja pientä pahoinvointia mutta nykyään ei juuri koskaan. Itse asiassa suolen toiminta on varmaan ns normalisoitunut eli käyn isommalla hädällä muutaman päivän välein, kun ennen aloitusta joka ikinen aamu (ja löysää lirua).

Ainoa muutos, jonka aloitukseen huomaan, että laihtuminen on nyt tasaantunut; tuntuu että alussa kroppa toimi herkemmin ja vaikutus oli pienemmillä annoksillakin suurempaa. Nyt 1kk ajan käyttänyt max annista eli 1 mg/viikko ja tuskastuttavan hidasta. Mieliteotkin jälleen vähän lisääntyneet - tiedä sitten tottuuko kroppa tähän lääkkeeseen vai mikä. Mutta edelleen paino alaspäin, hitaasti ja varmasti. Vielä kun saan sen liikunnan mukaan elämäntapoihin :).

Minulla ei ole diabetestä ja ihan tk-lääkäri sen määräsi pyynnöstä. Maksan lääkkeen täysin itse mutta toisaalta, kauppaan ei enää mene niin paljoa rahaa.

Vierailija
28/76 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän ruokavaliota pitäs muuttaa aina myös...

Tasan aina tulee kilot takas muuten kun lopettaa ton lääkkeen.

Vierailija
29/76 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oooo tsemppiä painonpudotukseen

Vierailija
30/76 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan laihduttaa ja pääsen kyllä eroon kiloista (melkotssaisesti 3 kg/kk).. Mutta mistä saisi wellsisen läkkeen ettei enää päästä itseään samoihin tapoihin kun tavoitepaino saavutettu?

T. Jojo

Vierailija
31/76 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan laihduttaa ja pääsen kyllä eroon kiloista (melkotssaisesti 3 kg/kk).. Mutta mistä saisi wellsisen läkkeen ettei enää päästä itseään samoihin tapoihin kun tavoitepaino saavutettu?

T. Jojo

Mulle työterveyslääkäri totesi kun paino oli laskenut sinne tavoitteeseen (bmi ns. normaali), että nyt sitten ainakin vuoden käytät vielä jotta kroppa tajuaa että tämä on se uusi normaali. Laihduttaminen kun on tosi helppoa verrattuna siihen että painon saa pysyvästi pidettyä siellä tavoitteessa myös. Eli mulla loppui laihdutus mutta elämäntaparemontti jatkuu edelleen.

Vierailija
32/76 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Jojo

Mulle työterveyslääkäri totesi kun paino oli laskenut sinne tavoitteeseen (bmi ns. normaali), että nyt sitten ainakin vuoden käytät vielä jotta kroppa tajuaa että tämä on se uusi normaali. Laihduttaminen kun on tosi helppoa verrattuna siihen että painon saa pysyvästi pidettyä siellä tavoitteessa myös. Eli mulla loppui laihdutus mutta elämäntaparemontti jatkuu edelleen.

Näin olen itsekin ajatellut. Minulla kirjoitettiin resepti vuodeksi ja täytyy keväällä kysellä lääkäriltä jatkoa. Todennäköisesti pääsen tavoitteeseeni -40kg puolen vuoden kuluttua. Ensimmäinen puoli vuotta ja -27kg. Pidän realistisena, että tuo -13kg seuraavan puolen vuoden aikana toteutuu. Ainakin itse haluaisin käyttää lääkettä ainakin vuoden sen jälkeen. Olen niin onnekas, että lääkäri kirjoitti reseptin ja lääke on auttanut tässä muutoksessa niin hyvin.

Vierailija
33/76 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin eilen työterveyslääkärille viestiä ja pyysin lääkettä. Lääkäri ei tunne minua. Kerroin että BMI 39. Kirjoitti lääkkeet heti ja vielä kehui lääkettä perään. Mulla tapahtui jo eka pistoksesta heti muutos. Eilen siis pistin ja tänään ei ole ollut koko päivänä ruokahalua. Mutta ei ole onneksi myös pahoinvointia. Tämä on paras päivä pitkään pitkään aikaan. Pudotettavaa ois 30 kg. Olen ollut lihava vasta viisi vuotta, joten hyvässä muistissa kuinka ihanaa oli normaali painossa (oikea normaalipainoni on -35 kg, mutta mulle riittäisi edes lähelle sitä)

Vierailija
34/76 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mulle ei lääkkeen hinta tunnu missään. Mulla menee herkkuihin tuo satanen jo viikossa.

Vierailija
35/76 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kokeilla Ozempicia, mutta mistä edes löytyisi lääkäri, joka tietäisi sitä käytettävän muuhunkin kuin diabeteksen hoidossa??? Edelleen ylipainon käypä hoito tuntuu olevan "opettele pullukka syömään ja liikkumaan oikein tai tukehdu läskiisi".

Minä sain reseptin ja hain lääkkeen heti apteekista. Kallista on! Toivottavasti lääke tehoaa. Olen varautunut nälkään nyt ihan S-marketin kasviskeitolla, raejustolla ja muulla ruoalla, joka on alle 150 kcal/100 grammaa.

Rahat aion säästää turhuuksista. Mahassa on kuplinut lääkkeen aloittamisen jälkeen ja ilmavaivoihin käytän apteekin sorbitolitonta ilmavaivalääkettä. En ole muuten huomannut mitään eroa.

Olen itse laihduttanut 10 kiloa ja sen jälkeen paino on ollut vuoden jumissa. Olen tänäänkin ihan hiki päässä ollut kaverini kanssa pelaamassa frisbeegolfia. Meillä on uimahalli viikonloppuisin kiinni eli sinne ei voinut mennä saunomaan ja uimaan. Huomenna sitten uimaan.

Painan nyt 136 kiloa. Ajattelin, että joku kysyy asiaa minulta.

Vierailija
36/76 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta sama juttu mullakin. 3kk nyt käyttänyt ja laihtunut 11kg. Ylipainoa reilusti, n 126kg oli lähtö. En ainakaan itse ole vasitusti muuttanut elintapoja, en liiku yhtään enempää ja syön myös herkkuja mutta se määrä. Ei enää tee mieli niin paljoa, ei herkkuja eikä ruokaa. Tulee kylläisyyden tunne helposti ja jo muutama suklaan pala riittää, loppui se ahmiminen. Tosiaan lounaan unohdan helposti syödä, lähinnä siitäs seuraava päänsärky muistuttaa jotain edes syömään myös päivisin.

Alussa maha oli vähän löysällä ja pientä pahoinvointia mutta nykyään ei juuri koskaan. Itse asiassa suolen toiminta on varmaan ns normalisoitunut eli käyn isommalla hädällä muutaman päivän välein, kun ennen aloitusta joka ikinen aamu (ja löysää lirua).

Ainoa muutos, jonka aloitukseen huomaan, että laihtuminen on nyt tasaantunut; tuntuu että alussa kroppa toimi herkemmin ja vaikutus oli pienemmillä annoksillakin suurempaa. Nyt 1kk ajan käyttänyt max annista eli 1 mg/viikko ja tuskastuttavan hidasta. Mieliteotkin jälleen vähän lisääntyneet - tiedä sitten tottuuko kroppa tähän lääkkeeseen vai mikä. Mutta edelleen paino alaspäin, hitaasti ja varmasti. Vielä kun saan sen liikunnan mukaan elämäntapoihin :).

Minulla ei ole diabetestä ja ihan tk-lääkäri sen määräsi pyynnöstä. Maksan lääkkeen täysin itse mutta toisaalta, kauppaan ei enää mene niin paljoa rahaa.

Ihmisen aivot ovat niin tyhmät, että ne pitävät suurinta saavutettua painoa ihannepainona. Sen vuoksi ne saavat meidät toimimaan ja valitsemaan syötävää sekä juotavaa niin, että paino alkaisi nousta ennalleen. Aivot luulevat, että ihminen kärsii nälänhätää.

Sen vuoksi voi tuntua siltä, että lääkkeen teho vähenee. Kannattaa tiedostaa omien aivojensa vastaan haraaminen ja syödä terveellisesti viisi kertaa päivässä. Liian vähäiset ruokailukerrat saavat aivot parkumaan hädissään nälkäkuolemaa ja siksi sitten ihminen syö enemmän kuin on aikonut.

Vierailija
37/76 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ozempicin avulla tippui 30 kg normaalipainon ylärajalle. Mutta sitten tuli tosi pahoja vatsaongelmia ja Ozempic lopetettiin ja paino alkoi nousta ihan älyttömästi. Nyt palattiin Ozempiciin ja toivottavasti auttaa uudestaan ja vatsa ei kipeydy niin pahastikuin viimeksi.

Oliko IBS? Silloin kannattaa kokeilla Fodmap-ruokavalioa. Osalla stressi vaikuttaa suoraan vatsaan.

Vierailija
38/76 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin lähes sata kiloa vuodenvaihteessa (pituus 172). Olen jojoillut 45 vuotta ja painokäyrä on nouseva ollut koko ajan. Välillä kuurin mukana putoaa ja sitten nousee tuplana takaisin.

Nyt pyysin työterveydestä reseptiä ja sain, sisätautilääkäri taisi olla jopa innoissaan, että haluan laihtua ja kokeilla lääkettä. Kirjoitti 2 vuoden reseptin.

Helmikuussa siis aloitin, paino oli tänä aamuna 91.0 - käyn joka aamu vaakassa. Tavoitteeni oli päästä alle 90 juhannukseen mennessä ja alle 80 jouluun mennessä. Kaikki on ollut helppoa. Liikuntaa en ole lisännyt yhtään eli se on pyöreä nolla. Ruokaa vaan ei voi syödä niin paljon kuin aikaisemmin, tulee huono olo ja pitää mennä pitkäkseen vähäksi aikaa. Lisäksi alkoholi ei oikein maistu. Lääkärin mielestä tuo 9 kilon pudotus on loistava tulos reilussa viidessä kuukaudessa.

Jos menette Tallinnaan, käykää omakantaan tekemään merkintä, että reseptilääkkeitä voi ostaa myös Virosta. Maksaa siellä 88 euroa tuo kuukauden satsi.

Vierailija
39/76 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolessa vuodessa lähti -10 kg. 

Vuodessa -20 kg.

Nyt olen ylläpitovaiheessa, ei tarvetta laihtua enempää.

Vierailija
40/76 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä kun paino putoaa noin nopeasti, niin eikö siitä jää hirveitä roikkoja ihoa? Itse laihduttelen hiljalleen noin 1-2kg kuukaudessa, jotta nahka pysyisi edes vähän paremmin perässä, ja silti jo ekojen 15 kg putoaminen on saanut mut näyttämään rumemmalta kuin 140kiloisena, mistä lähdin. Houkuttelis siis kokeilla, mutta toi kammottaa. Roikkoleikkaus ei olis mun kohdalla mahdollinen.