Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempic ja painonpudotus

Vierailija
18.08.2021 |

Te, jotka olette käyttäneet Ozempicia painonhallinnassa; minkälaisia tuloksia ja missä ajassa?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä kun paino putoaa noin nopeasti, niin eikö siitä jää hirveitä roikkoja ihoa? Itse laihduttelen hiljalleen noin 1-2kg kuukaudessa, jotta nahka pysyisi edes vähän paremmin perässä, ja silti jo ekojen 15 kg putoaminen on saanut mut näyttämään rumemmalta kuin 140kiloisena, mistä lähdin. Houkuttelis siis kokeilla, mutta toi kammottaa. Roikkoleikkaus ei olis mun kohdalla mahdollinen.

Mulla oli vaan se noin 20 kg ylimääräistä, joten iho muutoin kuin kaulan alalta ei sano mitään.

Mutta nyt olis Richard Fish onnessaan kun näkis mun kaulan... vanheneva nainen, jolta kaksoisleuka katoaa.. oh joy.

Vierailija
42/78 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä kun paino putoaa noin nopeasti, niin eikö siitä jää hirveitä roikkoja ihoa? Itse laihduttelen hiljalleen noin 1-2kg kuukaudessa, jotta nahka pysyisi edes vähän paremmin perässä, ja silti jo ekojen 15 kg putoaminen on saanut mut näyttämään rumemmalta kuin 140kiloisena, mistä lähdin. Houkuttelis siis kokeilla, mutta toi kammottaa. Roikkoleikkaus ei olis mun kohdalla mahdollinen.

Se on iästä ja ihotyypistä kiinni. Roikko joko tulee tai on tulematta. Yleensä ei yli 35-vuotiaan nahka kiinteytys laihtuessa. Sitä tapahtuu onnekkaalla alle 30-vuotiaalla paljon todennäköisemmin jos on perinyt oikean kudostyypin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllähän ruokavaliota pitäs muuttaa aina myös...

Tasan aina tulee kilot takas muuten kun lopettaa ton lääkkeen.

Niin, ei sitä lopeteta, vaan käytetään loppuelämä..

Vierailija
44/78 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13 viikkoa ollut käytössä ja paino on pudonnut 15 kg. Pudotettavaa vielä 25 kg, silloin jään vieläkin lievästi ylipainoiseksi, mutta se riittää minulle. Tavoite on, että jouluun mennessä olisi -20kg ja loput 20 kg ensi vuoden aikana. Hienosti on auttanut minulla ja paino on pudonnut nopeaa vauhtia. Toki ylipainoa on valtavasti ja tiedän, että jossain vaiheessa laihtuminen hidastuu. Pysyvää elämänmuutosta, parempaa terveyttä tavoittelen.

Päivitän; 24 kg mennyt, eli tavoite jouluun saavutettu ja ylitetty. Ruokailut sujuvat ilman erityisempää miettimistä. Joskus jotain herkutteluakin, mutta kohtuudella. Nyt syöminen on lähinnä pakollista polttoainetta, eikä itse tarkoitus.

Päivitän; 40 kg on paino pudonnut vuodessa. Tavoite saavutettu. Lääkitys jatkuu vielä ainakin vuoden.

Vierailija
45/78 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4vko takana, noin 4kg lähtenyt

Vierailija
46/78 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4vko takana, noin 4kg lähtenyt

Mitä vahvuutta olet käyttänyt? Minulla lääkäri nostattaa annosta kerran kuukaudessa.

Vierailija
47/78 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, mihin kohtaan omakantaan se laitetaan?

Vierailija
48/78 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuudennella viikolla, eka .5 annos takana. Ruokahalu selkeästi vähentynyt ja makeanhimo varsinkin. Paino pudonnut, mutta en tiedä kuinka paljon, kun lomalla ei Ile vaakaa mukana, vaatteet kuitenkin löysempiä .

Ozempic näyttäisi aiheuttavan ylipainoiselle samankaltaisen olotilan kuin luonnollisesti hoikalla ihmisellä on aina: ruoka ei ole jatkuvasti mielessä ja liiallista herkuttelua on helppo välttää. Voi kunpa kaikki hoikat ihmiset saisivat kerrankin tuntea, miten vaikeaa painonhallinta on, jos ruokahalu on hiukankin virittynyt kulutusta korkeammalle tasolle ja mieliteot vaivaavat jatkuvasti! Loppuisi vihdoin sen syö vähemmän ja liiku enemmän toitottaminen!

Vierailija
49/78 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu oudolta kun ei ole jatkuvaa nälkää. Helppoa noudattaa ravitsemusterapeutin laatimaa ruokavalioa, johon kuuluu pizzaakin kerran viikossa. Pizzaa menee vain 50% vähemmän kuin aiemmin ja loppupäivänä ei tee mieli mitään muuta kuin vettä.

Olen pyytänyt toisen puolikkaan laatikkoon kotiin vietäväksi. En ilkeä kavereiden kanssa pizzalla ryhtyä kinaamaan pizzerianpitäjän kanssa siitä saisinko tilata lastenpizzan kun se kerran minulle sopisi paremmin.

Olen lukenut tuota ravintoloitsijoiden palautetta kun vatsastaan leikatut pyytävät leikatun kortilla lastenpizzaa ja en ole valmis samanlaisen aggression kohteeksi. Yhdenkin kommentin logiikkaa jäin ihmettelemään: leikatun pitää aikuisena ihmisenä maksaa enemmän ravintolalle lautasen ja aterimien pesusta sekä pöytäpaikasta kuin aikuisten seurassa olevan lapsen. Saisiko tuon logiikan mukaan joku henkisesti lapsen tasolle jäänyt sen lastenpizzan jos kaverit sen todistaisivat tai mukanani olisi asian osoittava dokumentti?

Vierailija
50/78 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuudennella viikolla, eka .5 annos takana. Ruokahalu selkeästi vähentynyt ja makeanhimo varsinkin. Paino pudonnut, mutta en tiedä kuinka paljon, kun lomalla ei Ile vaakaa mukana, vaatteet kuitenkin löysempiä .

Ozempic näyttäisi aiheuttavan ylipainoiselle samankaltaisen olotilan kuin luonnollisesti hoikalla ihmisellä on aina: ruoka ei ole jatkuvasti mielessä ja liiallista herkuttelua on helppo välttää. Voi kunpa kaikki hoikat ihmiset saisivat kerrankin tuntea, miten vaikeaa painonhallinta on, jos ruokahalu on hiukankin virittynyt kulutusta korkeammalle tasolle ja mieliteot vaivaavat jatkuvasti! Loppuisi vihdoin sen syö vähemmän ja liiku enemmän toitottaminen!

Mittanauha kulkee matkallakin mukana.

Vierailija
51/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivitä tänne edistymistäsi, kun palailet lomalta. Tsemppiä painonhallintaan!

Vierailija
52/78 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivitä tänne edistymistäsi, kun palailet lomalta. Tsemppiä painonhallintaan!

Minä olen jatkanut pizzaperjantailla mutta joko otan puolikkaan pizzan kotiin tai kotona leikkaan jäisen pakastepizzan puoliksi ja paistan sen.

Kävin huvikseni kaupassa karkkihyllyllä ja valitsin sieltä Pätkiksen. Yksi pikkupatukka riitti ihan hyvin minulle. Vielä viime jouluna pystyin syömään koko laatikollisen niitä mini-Pätkiksiä.

Muuten kyllä olen merkinnyt tunnollisesti syömiseni Fineliin. Mikään esikuva en ole ja sen vuoksi joudun ponnistelemaan sen eteen että saan täytettyä päivän ravintoaineidentarpeeni. Viime viikolla sain keskimäärin 2300 kcal vuorokaudessa. Lääkäri haluaa tietää lähinnä vyötärönympärysmittani ja olemme sopineet, että meillä on puhelinvastaanotto jos ei ole kyse labratulosten selvittelystä.

Vierailija
53/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida vaikutukset alussa vielä näkyä mitenkään? Toinen 0,25 pistetty viikonloppuna ja siirryn  0,5:een seuraavaksi. 

Paino on pudonnut pari kiloa, mutta toisaalta oon kyllä hyvinkin aktiivisesti laskenut kaloreita ja tuntuu kyllä että koko aika on nälkä.

Missä vaiheessa lääke alkaa vaikuttaa? Ei mulla ole ollut mitään sivuvaikutuksiakaan tosin tuosta vielä

Vierailija
54/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten tulee se laihduslääkekasvot. Naama on kuin vanha luuranko kun kaikki rasva lähtee. Ruotsin Madde muuttui rumaksi.

Vierailija
55/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tämän villityksen lääkettä oikeasti tarvitsevat, jotka sairastavat diapetes 2,  saavat kielteisen kela-päätöksen korvattavuudesta. Kiitos v..ti.

Vierailija
56/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei taida vaikutukset alussa vielä näkyä mitenkään? Toinen 0,25 pistetty viikonloppuna ja siirryn  0,5:een seuraavaksi. 

Paino on pudonnut pari kiloa, mutta toisaalta oon kyllä hyvinkin aktiivisesti laskenut kaloreita ja tuntuu kyllä että koko aika on nälkä.

Missä vaiheessa lääke alkaa vaikuttaa? Ei mulla ole ollut mitään sivuvaikutuksiakaan tosin tuosta vielä

Mulla laski paino ekan 4 viikon aikana 5-6 kiloa, toisen piikin jälkeen nälkä katosi eikä ollut sivuvaikutuksia. Annoksen noston jälkeen 2. piikin jälkeen alkoi järkyttävä pahoinvointi ja sen seurauksena paino putosi reippaasti. Lopetin pariksi kuukaudeksi ja nyt aloitin taas alimmalla annoksella, jota aion jatkaa toisetkin 4 viikkoa sivuvaikutusten välttämiseksi. Nyt nälkä katosi vasta 3. piikin jälkeen. Ei sivuvaikutuksia toistaiseksi.

Vierailija
57/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ja sitten tulee se laihduslääkekasvot. Naama on kuin vanha luuranko kun kaikki rasva lähtee. Ruotsin Madde muuttui rumaksi.

No, minulla eivät ole kasvot muuttuneet muuten kuin hoikemmaksi, olen oikein tyytyväinen kasvojeni ulkonäköön nyt.

Vierailija
58/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15kg lähti puolessa vuodessa ja siihen jämähti. Haittapuolina hinta ja helvetilliset ummetukset. Ensuosittele ja lopetin saatavuus heikkeni.

Vierailija
59/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii hyvin, mutta en ymmärrä miksi sitä määrätään ihmisille jotka voisivat laihduttaa ihan vaan kaloreita laskemalla. Sen pitäisi olla viimeinen oljenkorsi, kuten laihdutusleikkauskin on. Mulle ei se nykyinen maksimiannos (1G) sopinut, tuli viikoksi vesiripuli ja ei kyennyt syömään mitään. 0.5g on ollut ok ja siihen tottuu. Paino laskee hitaasti mutta varmasti. Toki jos haluaa niitä huipputuloksia nähdä niin silloin on myös katsottava mitä syö, eikä vaan että syö vähän. Kyllä ne 3 tuhatta kaloria tulee nopeesti täyteen ihan valmisruokiakin syömällä. 

Vierailija
60/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kiitos tämän villityksen lääkettä oikeasti tarvitsevat, jotka sairastavat diapetes 2,  saavat kielteisen kela-päätöksen korvattavuudesta. Kiitos v..ti.

Ei se ihan niin mene. Ensinnäkin tosi harva diabeetikko ylipäätään käyttää ozempicia. Diabetes lääkkeet on aika laaja kirjo ja vaihtoehtoja paljon. Syy ei ole missään muussa, kun lääkkeen valmistajassa. Sama firma on saanut sakkoja siitä ettei ole ilmoitettu etukäteen useiden lääkkeiden saaatavuuskatkoksista. Ozempic on yksi kymmenistä, joissa ongelmia saada nyt. Tosin Ozempicia saa taas aika hyvin missä vaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi