Mulla on paranoidinen skitsofrenia, 2-suuntainen mielialahäiriiö ja asperger!
Eli kolme vakavaa tautia samassa paketissa (pistäkää paremmaksi!). Ilmeisesti nämä tasapainottavat toisiaan, sillä on pystynyt elämään suhteellisen normaalia elämää eli opiskelemaan, tekemään töitäkin + seurustelemaan.
Olisi hauska kuulla onko muilla vastaavanlaisia diagnooseja.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:17"]
Oletko mies ja seurustelet mun kaverin kanssa???
[/quote]
Olen miespuolinen henkilö ja edellisestä seurustelusuhteesta on jo pari vuotta aikaa (joka kesti 10 vuotta). Ikää on kertynyt 40 vuotta.
[/quote]
No minä jo ajattelin, että olemmeko me "seurusteleet". Emme luultavasti, koska aikajana ei täsmää, ja tällä tuntemallani miehellä oli suhteen aikana vain bipo-diagnoosi. Assi-diagnoosia ei ollut, mutta miehellä oli kyllä tosi voimakkaita assi-piirteitä. Aistiyliherkkyyttä, todella hyvä pimeänäkö, selkeästi jotenkin älyllinen ja usein pieleen menevä tapa prosessoida sanatonta viestintää. Surullista tuossa oli, että diagnoosin puutteessa kaveri oli ajautunut työhön, joka vaatii sosiaalista lahjakkuutta. Siitä aiheutuva stressi taas ei ehkä oikein ainakaan auttanut bipon hallitsemisessa.
Mulla on paljon suvussa skitsofreniaa, ja näen joskus harhoja (esim tuoli leijailee mun yläpuolella ja pelkään että se putoaa mun päälleni) ja monesti koen että esim kaupassa nauravat ihmiset nauravat mulle. Mutta mä en välitä noista asioista enkä anna niiden häiritä, ja elän täysin normaalia elämää enkä ole edes miettinyt että mulla voisi olla mt-ongelmia. Liittykö noi jotenkin skitsofreniaan?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:05"]Mulla on paljon suvussa skitsofreniaa, ja näen joskus harhoja (esim tuoli leijailee mun yläpuolella ja pelkään että se putoaa mun päälleni) ja monesti koen että esim kaupassa nauravat ihmiset nauravat mulle. Mutta mä en välitä noista asioista enkä anna niiden häiritä, ja elän täysin normaalia elämää enkä ole edes miettinyt että mulla voisi olla mt-ongelmia. Liittykö noi jotenkin skitsofreniaan?
[/quote]
Nyt kun luin tekstini niin kuulostinpas hullulta!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:49"]
Te kaikki keillä on noita useita diagnooseja: onko teillä perhettä, lapsia?
[/quote]
Ap:lla ei omia lapsia, mutta olen toiminut isäpuolena 13 vuotta. Isäpuolena olo on opettanut ennen kaikkea empatiaa toisia kohtaan.