Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiivis "mousse" ilman liivatetta

Vierailija
14.11.2014 |

Haluaisin tehdä sellaisen mousse tai lemon curd-tyyppisen sitruunatäytteen kookospohjaiselle leivonnaiselle. Mistä lie tämäkin idea lähti kun reseptiäkään ei ole.. Haluaisin siis että sitruunamousse olisi suht helposti leikattavaa, vähän kuten juustokakuissa, mutta liivatetta en haluaisi käyttää, olen aina vierastanut sitä. Onko mitään helppoa keinoa millä saada kiinteä täyte ilman liivatetta? Luin agar-agarista mutta senkin käyttö tuntuu jotenkin vaikealta, olen ihan käsi leivonta-asioissa. Vinkkejä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agaragar ei toimi. Katso noita hyytelösoketeita?

Vierailija
2/9 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein juuri sitruunapiirakan. Täytteeksi tein sitruunakiisselin (sitruunoiden mehusta siis), jota jämäköitin vielä lopuksi vatkaamalla sekaan vaniljakreemijauhetta. Sen avulla täytteestä saa tarvittaessa kuinka jämäkkää tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 08:21"]Mä tein juuri sitruunapiirakan. Täytteeksi tein sitruunakiisselin (sitruunoiden mehusta siis), jota jämäköitin vielä lopuksi vatkaamalla sekaan vaniljakreemijauhetta. Sen avulla täytteestä saa tarvittaessa kuinka jämäkkää tahansa.
[/quote]

Toki tuo ei siis koostumukseltaan ilmavaa moussea vastaa, mutta kiinteää on.

Vierailija
4/9 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaniljakreemijauhe - ihan uusi tuttavuus! Pitääpä tutkailla.. Jos tekisi jotenkin vaikka lemon curd reseptillä, johon lisäisi vanilijakreemijauhetta ja vaikka jotain mascarponea. Saisikohan siten suhteellisen tukevan täytteen. Hyytelösokeria pitää nyt myös googlata myös :) Kiitos vinkeistä!

Vierailija
5/9 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nämä liivatekammoiset lähinnä huvittavat, mutta pistetään nyt yksi linkki: http://www.kinuskikissa.fi/liivatteen-kasviperainen-korvaaja-vegegel/

Vierailija
6/9 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen liivatekammoinen, senverran aladobeja keitellyt, ettei minusta kakkuihin sovi. Pistä ap hetkeksi pakkaseen?

Vierailija
7/9 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mousse on vaahtoa, curd on tahnaa, liivatteella saa aikaa hyytelöä. Googlaa vaikka lemon meringue pie, siitä voit saada jotain osviittaa tai vinkkiä. 

Vierailija
8/9 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä maissipohjainen kiisseli + kovaksi vatkattu valkuainen? Sillä saa sileän koostumuksen ja ei ole ainakaan keinotekoisia ainesosia.

Vierailija
9/9 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saatana sokeria ja viljaa taas :d