Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" mulla ei ole varaa jäädä kotiin hoitamaan lapsia"

Vierailija
29.08.2006 |

Tätä lausetta en oikein ymmärrä.

Itselläni on todellakin varaa(rahassa katsottuna) jäädä kotiin hoitamaan lapsia vaikka tuloni ovat juuri ja juuri 1000¿/kk. Sillä maksan vuokran 680¿ ja muut menot mainiosti laskut mukaanlukien.

Me pärjätään vallan mainiosti! Rahaa jää parhaimmillaan jopa säästöön.

Sitä ihmettelenkin, että elättekö yli varojenne jos rahat ei riitä vai eikö lastenhoito kotona olekkaan niin kivaa?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaan puolustelisin hampaat irvessä valintaani joka on vain " lapsen hyväksi"

Kylläpä muuten näillä kotiäideillä on aikaa roikkua täällä.... joopa joo ja lapsi on taas päiväunilla ( about 8 tuntia päivässä)

Vierailija
102/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asumisen hyvänä puolena on se että jos ei joku asia toimi niin soitan huoltoon ja vola asia on korjatta, siis jääkaappi, vessanpönttö, ovi, hella, ikkuna eikä tarvitse huolehtia että joutuu ottamaan lisää lainaa siihen tai edes yrittää itse korjata.

Monesti olen todennut että lasteni ja omat vaatteeni ovat arvokkaampia ja muodikkaampia kuin monen selvästi " paremman" piirin ihmisten releet. Lisäki ne ovat uusia ja en kierrätä vaatteita sisaruksilla...

Ja minulla on työpaikka odottamassa että olen vapaani pitänyt.

Tuohon provoon verkkari rasviksista voin sanoa että yliopisto kirjanörtit väsyvät pahemmin kuin tällaiset tavalliset duunarit joiden työ on monesti ruumiillisesti paljon rankempaa, joka taas pitää yleiskuntoa väkisinkin korkeampana kuin päätteellä ja palavereissa istuskelu. Eli jaksaa huolehtia lasten ja itsensä ulkonäöstä paremmin, sitten on tietysti vielä erikseen alkoholiongelmaiset yms. joilla on asiat muutenkin huonosti ja heitä en nyt lähde edes erittelemään. Meidän perhe ei kuulu syrjäytyneisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka vastailevat itselleen ! Menkää kuule hoitamaan niitä lapsia

Vierailija
104/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli omasta elintasosta ja shoppailun vapaudesta ei haluta luopua omien lasten tähden. Näin yksinkertaista.

Vierailija
105/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuus on kuitenkin se että ei haluta. Eli miksi ei olle rehellisiä itselle ja muille ja sanota, että en halua elää tiukilla vaan haluan laatua, niinkuin joku kirjoittaja jos tunnustkin.

Itse kuulun jälkimmäisiin, eli haluan laatua enkä häpeä sitä myöntää.

Käytän ennemminkin lausetta " pääni ei kestäisi olla kotona monta vuotta" :-)

Vierailija
106/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyydestä vielä... Olen Salon kannalla siksi, koska olen sen todellakin itsestäni huomannut! Uskallan sen vielä myös ääneen sanoa, vaikka moni muu sitä ei täällä tee. Ja eikä varmasti voikaan tehdä, kun ei ole ahdasmielisyydeltään sitä ole edes huomannut!

Omalla kohdallani toivon, että ensi viikolla alkavat työt pikkuhiljaa korjaisivat asian eikä tämä 4,5kk:tta ole tehnyt peruuttamattomia muutoksia järjenjuoksuun :)

Vielä siis kantani, että jokainen hoitakoon lapsensa ja elämänsä omalla parhaaksi katsomallaan tavalla. Ei kukaan ole toista parempi äiti käy sitten työssä tai hoitaako lapsensa kokonaan kotona!

Vierailija
107/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mun mielestä kotiäiti tekee aivan oikein, jos se kyseisen kotiäidin ja hänen perheensä tilanteeseen sopii. Nyt kyllä luit rivienvälistä asioita, joita ne kirjoittanut. Hin, ja asumme omistusasunnossa kerrostalossa, koska ei ole varaa asua omakotitalossa Helsingissä, vaikka haluaisimmekin. Silloin taas täytyisi tehdä koko päivä ja ehkä iltakin työtä, ja se taas ei meidän perheelle sovi, koska haluan olla lasten kanssa muutenkin kuin iltamyöhään. & tuntia työt päivässä, aikaa lapsille, oma asunto, muttei omakotitalo. Kaikkea ei voi saada.

Vierailija
108/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiyden plussat:

+saan olla kotona

+siivoan silloin kun inspiraatio iskee (ei merkitystä viikonpäivällä)

+olen kotona kun lapset lähtee koulusta ja palaavat sieltä.

+Lapsen sairastuttua, ei ongelmaa.. ollaan kotona

+voin kyläillä " milloin huvittaa"

+ Lomareissulle voidaan lähteä kun vaan miehelle ja lapsille koulun puolesta sopii, minua ei estä kukaan

+ voin istahtaa tänne av:lle ilman omaa huonoa omaatuntoa että käytän pomon työaikaa hurvitteluun

+ voin ottaa pienempien lapsien lääkäri/neuvola ajat milloin vain (ei merkitystä kellon ajalla)

+keittelen kahvit ja nappaan hiukopalaa kun nälättää, siis ei määrättyä ruoka/kahvitaukoa.

miinukset:

- kaikki olettaa kodin olevan aina tip top (olenhan aina kotona)

- kotiäitien oletetetaan lepäävän päivät, et käy työssä, et VOI olla väsynyt

- kun sairastut, ei ole paikkaa minne lapset voisi viedä hoitoon ja levätä (esim. mahatauti)

- Jatkuva kotona olo kyllästyttää, tarvitaan mielen piristystä (esim. remppa kotona, uudet huonekalut jne jne)

- Valtion maksama kotiäitien " palkka" ei riitä edes perusmenoihin, siis tarvitaan mies joka tienaisi edes himpun verran paremmin.

Ihan oikeasti, tämä on tylsää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ehkä se tuntuu ihanalta olla kerran tai kaksi sen 3 vuotta kotona, mutta kun lapsia onkin enempi. Meillä viisi lasta. Jos hoidan kaikki tasapuolisesti kotona vähintään 3-4 vuotiaaksi, tsiisus olen kotona 15-20 vuotta!

En kelpaa sitten enää minnekkän töihin.

Harkitsen nytkin vakavasti työuraa. Miehen kanssa vielä väännöllä tämä asia. Hän toivoo minun olevan kotona, koska itse ei ole koskaan ollut hoidossa. Minä taas halajan jo töihin, eikä hoidossa oleminen ole kamalaa, itse olen ollut 9 kkiästä kouluun asti hoidossa (venhemmilla kolmivuorotyö)

Tämä on puhdas mielipide kysymys, toiset viihtyy kotona ja JAKSAVAT touhuta lapsen kanssa, toiset hakevat voimavaransa työstä jotta taas jaksavat leikkiä lapsen kanssa.

Meillä ei ainakaan enää voi säästää materiaalista (lapsilla). Yläasteikäiset eivät kulje kirppari vaatteet päällä, tarvitaan mopoja ym ym.

Nosta siis hattua molemmille, niin kotiäideille sekä työtä tekeville äideille. Äiti on aina lapselle korvaamaton,rakas, maailman paras, oli hän työssä tai ei.

Vierailija
109/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 15 v, 13 v, 9 v 4 v ja 10 kk. Olen viimeisen 15 vuoden aikana, ollut kotona 10 vuotta, opiskellut 3 vuotta ja tehnyt 2 vuotta työtä (kolmivuorotyö) Aloitin ammattiopinnot vanhimman ollessa 5 v, eli nämä opiskelu/työssä olot ovat tapahtuneet aikana jolloin jo oli lapsia.

Vierailija
110/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi miten oli hyvä lukea kirjoituksesi. Ei mikään tyypillinen yksinäköinen av-kirjoitus. Kiitos siitä.

Vierailija
111/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ollut lapsille aikaa vaiko sitä kun tuli tehtyä liian vähän töitä? No sit sen näkee kai.

Vierailija
112/117 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi käyttää ääkkösiä ulkomailla kun napsauttaa a ja ¨ merkin yhtäaikaa ä :)

Vierailija
113/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun ei ollut lapsille aikaa vaiko sitä kun tuli tehtyä liian vähän töitä? No sit sen näkee kai.

Aikaa lapsille olisi pitänyt löytyä enemmän

Runsaasti työtä, jotta olisi voinut jättää lapsille muutakin kuin vain muiston (maallista omaisuutta)

Vierailija
114/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumme ulkomailla ja kelaa ei ole.

Jos olisin pari vuotta pois toistä en luultavasti saisi toista tyopaikkaa koska olen it-alalla

lisäksi en saisi eläkettä.

pitäisi elää miehen palkalla ja hän tienaa vähemmän kuin minä.

- Hänen palkka on noin 60% kuukausituloista.

Joten olen nyt toissä ja maksan lasten hoitokuluista $1200

Mutta unelmoin kotirouvan elämästä. Rankkaa tämä toissä oleminen on.

älkää kutsuko mua laiskaksi tai itsekkääksi. Sitä en ole.

Haluan lapsilleni kivan asuinalueen koska vain kivoilla asuinalueilla on hyvät koulut.

Slummi alueet ovat todella hirvittäviä. jos et usko niin mene sinne itse lapsiesi kannsa

Ja tietenkin haluan että vanhana voin elää omalla eläkkeellä enkä lapsieni varassa.

Ja pitäisi ruveta säästämään heille yliopisto rahaa. En vain ole siihen vierä keritty.

Taloudellisesti meillä menee ihan hyvin, mutta ei eletä leveästi. Emme vain ole rahalla törsästelijöitä.

Vierailija
115/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- onko kivaa kun äiti on kotona paskaisissa verkkaireissa kaiket päivät

Miksi ihmeessä luulet, että kotiäiti ei voisi meikata, laittaa hiuksia ja käyttää kauniita ja muodikkaita vaatteita?

- onko kiva että äiti on laiska ja kouluttamaton

Miksi luulet, että kotiäidillä ei ole koulutusta? Mistä päättelet kaikkien kotiäitien olevan laiskoja?

- onko kiva kun sinulla ei ole kavereita koska äitisi haluaa olla kotona ja omistaa sinut

Luuletko että kotiäideillä ei ole ystäviä, puistotuttuja ja toisia kotiäitejä lapsineen kavereina? Ainakin täällä päin kotiäidit käyvät samoissa leikkipuistoissa perhepäivähoitajien kanssa.

- onko kivaa kun ei ole ikinä varaa tehdä mitään mukavaa

Ensinnäkin, mukavaa voi olla vaikka rahaa ei käyttäisi euroakaan. Toisekseen, kaikkein köyhimmät voivat saada tuettuja lomia ja muilla on oikealla rahankäytöllä varaa lomailla muutenkin.

- onko kivaa kun äidilläsi ei ole elämässä mitään muuta kuin koti ja miehen ja lapsen passaaminen

Mistä olet tällaisen kuvan saanut? Ovatko sinun ainoat sosiaaliset kontaktisi töissä? Ihmetyttää naiset, jotka tahtovat töihin tavatakseen aikuisia... Minä olen mukana yhdistystoiminnassa, harrastuksissa, vapaaehtoistyössä jne.

- onko kiva kun äitisi on tyhmempi kuin kavereiden lapset

Miten tämä tyhmyys ilmenee? Miten perustelet esim sen väitteen, että hoitovapaalla oleva lääkäri on tyhmempi kuin suurperheen siivoojana työskentelevä äiti? Millaisesta tyhmyydestä on kyse?

Vierailija
116/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

380e /KK riittämään ruokaana vaippoihin sähköön puhelinlaskuun

pesuaineisiin yms

ei todellakaan riitä

mitä lisätienistiä teet?

Vierailija
117/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kotiäiti voisi myös kysyä lapsiltaan

- onko kiva asua kerrostalossa ( ei pääse pihalle silloin kun itse haluaa)

* Asumme tilavassa omakotitalossa

- onko kiva kun ei ole omaa huonetta

* Jokaisella (3) lapsellemme on oma iso huone. Jopa vauvalla.

- onko kivaa kun ei pääse pyöräilemään kavereille ( kerrostaloalueet kun ovat mitä ovat)

* Pyöräilemään pääsevät kavereille

- onko kivaa kun samassa talossa asuu kaikeinmaailman juoppoja ja hulluja

* Ei meillä asu juoppoja ja hulluja

- onko kiva kun koulu on vaarallisen matkan päässä

* Mikä on vaarallinen matka? Meidän lapset tulevat todennäköisesti käymään koulunsa jossain Helsingin erikoiskoulussa, joita ei ihan joka paikassa ole. Mutta onneksi minulla kotiäitinä on aikaa kuljettaa lasta kouluun :)

- onko kiva kun pihalla on särjettyjä pulloja ja tupakantumppeja

* Ei vain ole meidän pihalla!

- onko kivaa kun äiti on kotona paskaisissa verkkaireissa kaiket päivät

* En edes omista verkkareita :D

- onko kiva että äiti on laiska ja kouluttamaton

* Laiska en ole. Kouluttamaton olen papereilla, mutta itse opiskellut asioita itsenäisesti.

- onko kiva kun sinulla ei ole kavereita koska äitisi haluaa olla kotona ja omistaa sinut

* Meillä lapsilla on valtavasti kavereita. Ovat hyvin sosiaalisia lapsia ja heille kaverit on tärkeitä. Mistäkö kotiäitien lapset kavereutuvat; harrastuksissa, puistossa, naapurien muksujen kanssa, ystäväperheen lapsien kanssa, ihan missä tahansa vaikka metrossa tai kaupassa. Ja meillä ainakin ollaan päivittäin muuallakin kuin kotona. Enkä koe omistavani lapsiani.

- onko kivaa kun ei ole ikinä varaa tehdä mitään mukavaa

* Meillä on ainakin vara tehdä kaikkea mukavaa, vaikka lapset kotihoidossa ovatkin.

- onko kivaa kun äidilläsi ei ole elämässä mitään muuta kuin koti ja miehen ja lapsen passaaminen

* Tällä mutsilla ainakin on oma elämäkin, joka ei ole pelkkää kotia, miestä ja lapsia.

- onko kiva kun äitisi on tyhmempi kuin kavereiden lapset

* ?? Mitä tyhmyyttä kotiäitiydessä on?

jne

jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan