Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" mulla ei ole varaa jäädä kotiin hoitamaan lapsia"

Vierailija
29.08.2006 |

Tätä lausetta en oikein ymmärrä.

Itselläni on todellakin varaa(rahassa katsottuna) jäädä kotiin hoitamaan lapsia vaikka tuloni ovat juuri ja juuri 1000¿/kk. Sillä maksan vuokran 680¿ ja muut menot mainiosti laskut mukaanlukien.

Me pärjätään vallan mainiosti! Rahaa jää parhaimmillaan jopa säästöön.

Sitä ihmettelenkin, että elättekö yli varojenne jos rahat ei riitä vai eikö lastenhoito kotona olekkaan niin kivaa?

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nä juttu. Kolkuttaako edes omatunto????

Vierailija
82/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Asumme vuokralla 3 lapsen kanssa 5h ja keittiö asunnossa jossa todellakin tilaa ja iso oma piha.

2.Ympärillä metsää ja pientaloja, koulumatkalla ei yhtään autotietä, lähipalvelut alle 1km, pk-seudulla

3. Piha kuhisee eri-ikäistä seuraa eli jokaiselle jotain, aina on kavereita

4. Pieni koululainen voi huoletta pyöräillä lähiympäristössä

5. Asunnot isoja perhe asuntoja joissa ei montaakaan juoppoa näy

6. Jos alkaa piha kyllästyttämään voi aina muuttaa muualle nopeallakin varoitus ajalla kun ei ole laina yms. rajoitteita eli naapurinsa voi melkein valita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä mitenkään pysty kaikkia äitejä tuntemaan tai tiedä, miksi heillä juuri tänään on huono päivä!! Tai sitten asutte jossain pikku-pikku-pitäjässä.

Vierailija
84/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- onko kivaa kun äiti on kotona paskaisissa verkkaireissa kaiket päivät

- onko kiva että äiti on laiska ja kouluttamaton

- onko kiva kun sinulla ei ole kavereita koska äitisi haluaa olla kotona ja omistaa sinut

- onko kivaa kun ei ole ikinä varaa tehdä mitään mukavaa

- onko kivaa kun äidilläsi ei ole elämässä mitään muuta kuin koti ja miehen ja lapsen passaaminen

- onko kiva kun äitisi on tyhmempi kuin kavereiden lapset

jne

jne

Vierailija
85/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- onko kiva kun sinulla ei ole kavereita koska äitisi haluaa olla kotona ja omistaa sinut

- onko kivaa kun äidilläsi ei ole elämässä mitään muuta kuin koti ja miehen ja lapsen passaaminen

jne

jne

Vierailija
86/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole lasten (eikä kenenkään muunkaan) elintaso heilahtanut puoleen eikä toiseen olisin sitten töissä tai kotona.

Tosiasia on vaan se, että haluan itse palata töihin. Kokemusta on jo kahdesta ensimmäsisestä lapsesta, että se päivähoito ei ole maailman kamalin paikka ja se ainoastaan ja vain mukamas vahingoittaisi lasta. Meillä on ainakin lapsista tullut kunniallisia, hyväkäytöksisiä kansalaisen alkuja päivähoidosta huolimatta. Ja jos joskus jotain ongelmia tulisikin, niin kyllä silloin vastaus niihin pitäisi hakea ihan kodin seinien sisäpuolelta ja ihan jostain muusta kuin siitä päivähoidosta.

PS. Itse olen aika paljon Kirsi Salon kannalla siinä, että kotiäitiys tavallaan " tyhmentää" . Ja joukossa tyhmyys vielä tiivistyy...

Vierailija
87/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ihan tarpeeksi lähipiirissäni näitä tapauksia että lapsi viedään hoitoon 9 kk iässä kun ei ole rahaa olla kotona. Onneksi on niitäkin joilla on jotain säästössä sen verran että voivat olla pari kuukautta kotihoidontuella.

En minä tarkoittanut että pitää olla tuhanisa euroja säästössä, vaan sen verran että pärjää jos tulee jotain yllättävää. Tällä palstalla on valiteltu että talous meni pieleen kun pesukone hajosi.

Vierailija
88/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Itse olen aika paljon Kirsi Salon kannalla siinä, että kotiäitiys tavallaan " tyhmentää" . Ja joukossa tyhmyys vielä tiivistyy...

[/quote]

Vierailija
89/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jne

jne

Vierailija
90/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen kyllä huomaa taas. On se kumma juttu että kotiäitien pitää niiiiiiin kiihkeästi puolustaa kantaansa. Yrittävät näin kohottaa omaa itsetuntoaan. On se varmaan noloa huomata elävänsä muiden kustannuksella ja siivellä. Säälittäviä

Vierailija
91/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

MEILLÄ ON TOIMIVA PESUKONE JA LAPSET AINA SIISTEISSÄ JA JOPA NÄTEISSÄ VAATTEISSA

- onko kiva että äiti on laiska ja kouluttamaton OLEN JOSKUS LAISKA MUTTA AMK:N KOULUTUKSEN SAANUT JA TYÖ ODOTTAA VUODEN PÄÄSTÄ

- onko kiva kun sinulla ei ole kavereita koska äitisi haluaa olla kotona ja omistaa sinut LAPSILLAMME ON LÄHINAAPUREISSA NOIN 6 KAVERIA, SEKÄ TYTTÖJÄ ETTÄ POIKIA

- onko kivaa kun ei ole ikinä varaa tehdä mitään mukavaa MIKÄ ON MUKAVAA? KOTONA ON IHAN KIVAA KAVEREIDEN KANSSA MUTTA TÄNÄ VUONNA ON KÄYTY PARISSA HUVIPUISTOSSA, ULKOMAANREISSULLA ITALIASSA...

- onko kivaa kun äidilläsi ei ole elämässä mitään muuta kuin koti ja miehen ja lapsen passaaminen TÄMÄ ÄITI ON IHAN TYYTYVÄINEN TÄHÄN, TOSIN OTTAA IRTIOTTOJA SILLOINTÄLLÖIN ;)

??????? JOS VERTAAN ITSEÄNI 1-5 VUOTIAISIIN NIIN PIDÄN ITSEÄNI AIKA ÄLYKKÄÄNÄ ;)))

jne

jne

Vierailija
92/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Rn omista yksiäkään verkkareita, enkä kulje koskaan likaisissa vaatteissa :))

En ole laiska. Päinvastoin. Aikaa on vielä kouluttautua, hoidan lapsia vielä kolme vuotta kotona ja sitten jatkan opiskeluja.

Isommalla on kavereita puistoissa. Ja ketäänhän ei voi luonnollisesti omistaa.

Kyllä lapsi pääsee vaikka mummin tai kummin kanssa lintsille tai mihin vaan. Teemme lähes joka päivä jotakin kivaa, esim. leivotaan, käydään retkillä ym.

- onko kivaa kun äidilläsi ei ole elämässä mitään muuta kuin koti ja

miehen ja lapsen passaaminen

Varmasti on mukavaa :D

:DD

jne

jne

Vierailija
93/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jonkun vieraan ihmisen elämä voi kiristää vannetta pääsi ympärillä NOIN paljon? Miten voitkaan ottaa tuollaisia kilareita sinulle tuiki tuntemattomien ihmisten ratkaisuista?

Ei herranen aika, ei voi olla ihan kaikki.....

Vierailija:

ja sen kyllä huomaa taas. On se kumma juttu että kotiäitien pitää niiiiiiin kiihkeästi puolustaa kantaansa. Yrittävät näin kohottaa omaa itsetuntoaan. On se varmaan noloa huomata elävänsä muiden kustannuksella ja siivellä. Säälittäviä

Vierailija
94/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen niin onnellinen, että mulla on vakituinen työ. Ajatelkaapas, en todellakaan syyllisty näistä keskusteluista, koska tiedän tekeväni meidän perheen kannalta oikein. Onneksi voin tehdä töitä 6 tuntia päivässä ja olla lopun ajan lasten kanssa.

JA EN YMMÄRRÄ KÄSITETTÄ URAÄITI. Olen tavallinen työssäkäyvä äiti.

Ja niistä lähiöistä. Oletteko käyneet tutustumassa pääkaupunkiseudun lähiöihin? Verratkaa näitä paikkoja esimerkiksi johonkin omakotitaloalueeseen. Ongelmia voi olla molemmissa, mutta ei kai kukaan voi väittää, että näidssä lähiöissä ongelmat ovat eritasoisia. Ikävä munkin mielestä, että näin on. En toivoisi kellekään syrjäytymiskierrettä tms.

Vierailija
95/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee ratkaisut parhaansa mukaan, JA KUKAAN TEISTÄ ei ole parempi kuin toinen!!!

Vierailija
96/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se koira älähtää johon kalikka kalahtaa....

tarkoitan näitä kouluttamattomien kotiäitien kommentteja. Jos teillä ei ole koulutusta eikä työtä niin ei sitä niin paljon tarvitse selitellä...

tyhmä mikä tyhmä !

Vierailija
97/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
98/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

se koira älähtää johon kalikka kalahtaa....

tarkoitan näitä kouluttamattomien kotiäitien kommentteja. Jos teillä ei ole koulutusta eikä työtä niin ei sitä niin paljon tarvitse selitellä...

tyhmä mikä tyhmä !

Vierailija
99/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan puolustelisin hampaat irvessä valintaani joka on vain " lapsen hyväksi"

Kylläpä muuten näillä kotiäideillä on aikaa roikkua täällä.... joopa joo ja lapsi on taas päiväunilla ( about 8 tuntia päivässä)

Vierailija
100/117 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä taas pitäisi noudattaa SINUN elämäntapaasi? Ostaa omakotitalo, vaikka ei välittäisi, koska esimerkiksi oma kerrostaloasunto on lähiötä? Mitä eroa on kallilla omakotitalolla ja kalliilla kerrostaloasunnolla?

OKT:ssa asuu vai sivistyneet ja koulutetut ja kerrostalossa vain tyhmät, rumat ja luuseritko?

Itse olen työssäkäyvä, mutta olemme ostaneet 5h+k+s kerrostaloasunnon, koska meillä ei ole mieheni kanssa pienintäkään kiinnostusta omakotitaloa kohtaan. Nytkö olemme tehneet väärin?

Vierailija:

mä olen niin onnellinen, että mulla on vakituinen työ. Ajatelkaapas, en todellakaan syyllisty näistä keskusteluista, koska tiedän tekeväni meidän perheen kannalta oikein. Onneksi voin tehdä töitä 6 tuntia päivässä ja olla lopun ajan lasten kanssa.

JA EN YMMÄRRÄ KÄSITETTÄ URAÄITI. Olen tavallinen työssäkäyvä äiti.

Ja niistä lähiöistä. Oletteko käyneet tutustumassa pääkaupunkiseudun lähiöihin? Verratkaa näitä paikkoja esimerkiksi johonkin omakotitaloalueeseen. Ongelmia voi olla molemmissa, mutta ei kai kukaan voi väittää, että näidssä lähiöissä ongelmat ovat eritasoisia. Ikävä munkin mielestä, että näin on. En toivoisi kellekään syrjäytymiskierrettä tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi