Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koliikki/levottomat/ikuisetvauvat teoria

Vierailija
09.09.2014 |

Olen huomannut että äidit joilla on stressiä ja huolia raskausaikana niin heillä yleensä on ns. vaikeat & levottomat & huonosti nukkuvat vauvat. Olen huomannut itse asian lähipiirissäni. Osaako joku koliikkivauvan äiti kertoa onko heillä ollut vaikeaa raskausaikana juurikin henkisesti?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa oli älyttömästi stressiä, esikoinen itse rauhallisuus. Kuopusta odottaessa elämä oli tasaista ja mallillaan, kuopuksella koliikin tapaista kipuilua ja muutenkin valvottava vauva.

Vierailija
42/47 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:35"]

Koliikki tullee latinan sanasta colon, paksusuoli. 

Keliakia ei tule samasta sanasta: http://en.wiktionary.org/wiki/colon http://en.wiktionary.org/wiki/coeliac

[/quote]

Keliakiasta: "The term coeliac derived from the Greek κοιλιακός (koiliakós, "abdominal")"

Koliikista: "Colic (from Greek κολικός kolikos, "relative to the colon") "

Kolikos ja koiliakos siis kreikaksi. Toinen paksusuoleen liittyvä ja toinen mahaan, mutta eiköhän tuo maha ja paksusuoli ole samaa sanaperhettä / toinen toisesta johdos, sillä muistuttavat niin paljon toisiaan ja liittyvät toisiinsa muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:41"]Esikoista odottaessa oli älyttömästi stressiä, esikoinen itse rauhallisuus. Kuopusta odottaessa elämä oli tasaista ja mallillaan, kuopuksella koliikin tapaista kipuilua ja muutenkin valvottava vauva.
[/quote]

Kuten sanoin, loiset lisääntyvät äidissä jokaisen raskauden jälkeen, ja ensimmäinen lapsi on tervein, toisella voi olla jo koliikkia, ja kolmas rupeaa olemaan koliikki/ ADHD-keissi ja muuta ikävää. Neuvoisin teitä jokaisen raskauden jälkeen edes antibioottikuurille.

Vierailija
44/47 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:58"]

Olen huomannut että äidit joilla on stressiä ja huolia raskausaikana niin heillä yleensä on ns. vaikeat & levottomat & huonosti nukkuvat vauvat. Olen huomannut itse asian lähipiirissäni. Osaako joku koliikkivauvan äiti kertoa onko heillä ollut vaikeaa raskausaikana juurikin henkisesti?

[/quote]

Ei ollut vaikeaa raskausaikana, päinvastoin.

Vierailija
45/47 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monia koliikkivauvoja,jotka ovat parantuneet magnesiumilla.

Nim.henk.koht kokemus

Vierailija
46/47 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaika oli henkisesti kamalaa. Kaduin lasta koko raskauden. Pelkäsin ja näin painajaisia, sillä omat kamalat lapsuusmuistoni nousivat raskauden vuoksi pintaan.

Vauvani ei koskaan itkenyt turhia ja nukkui lähes alusta saakka yöt. Hyväntuulinen ja helppo lapsi. Hymyilevä ja iloinen.

Vierailija
47/47 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa magnesium ja koliikki. Apua saatavilla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi