Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstalääkärit apua!

Vierailija
09.09.2014 |

Oireita; nopeasti sahaava kuume, lämpö vaihtelee 35.7 (minun normaalilämpö) ja 38 asteen välillä jopa 2-3krt/tunti. Kuvotus/pahoinvoinnin tunne, mutta en oksentele. Lievä turvotus kasvoissa (etenkin silmäluomet ja limakalvot nenässä), kurkussa ja ehkä yläkropassa muutenkin. Koko ajan nälkäinen olo, melkein heti syönnin jälkeenkin. Aivan luonnoton väsymys (kuumeesta johtuvaa?), mutta kuitenkaan en pysty nukkumaan. Outo kipuilu yläkropassa, sellainen ontto säteilevä kipu pään ja vatsan välillä, eniten kurkun ja keuhkojen välillä, ei erityisesti sisään tai ulos hengittäessä. Ehkä lisääntynyt syljeneritys. Olen 25v nainen, jos sillä nyt mitään väliä on. Raskaana en voi olla, sitä epäilisin ensiksi, mutta seksiä olen harrastanut viimeksi melkein puoli vuotta sitten.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet kuumeillut selittämättömästi 2,5 viikkoa ja olosi on huono. Tuo on ehdottomasti pätevä syy mennä lääkäriin. Varaa siis nyt aika lääkäriin, äläkä enää jahkaile enempää. Suurin osa tänne vastanneista on suositellut joko päivystyksellistä tai kiireellistä lääkärin arviota oireesta. Olen itse tuon kiireellisen kannalla: illalla tai yöllä ei tarvitse mennä, mutta päiväsaikaan pitää. Jos vielä epäröit niin soita terveysneuvontaan, saat sieltä saletisti saman neuvon: HAKEUDU LÄÄKÄRIIN.

Vierailija
2/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen tai mene sinne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin MARS

Vierailija
4/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta, refluxitauti, flunssa, vatsahaava, kihti, reuma, tuberkuloosi ja luulotauti.

Soita lääkärille ja varaa aika.

t: valelääkäri

Vierailija
5/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa? Kuinka kauan tää on jatkunut?

Vierailija
6/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaa epäilin itsekin aluksi, mutta tämä ei ole yhtään itselle tyypillistä oireilua. Yleensä nousee samantien kuume korkealle muutamaksi päiväksi ja on sitten nuhaa ja yskää myös, ja monesti heti keuhkoista tuntee että olen kipeänä, mutta nyt ei mitään. Tätä on jatkunut nyt reilut kaksi viikkoa, koko ajan pahentuen (esim kuume nousee ja laskee koko ajan vain nopeammin, ja ehkä sen takia välillä huimaa). Kilppari-arvot on katsottu alkukesästä, ne oli ok, eikä mulla oikeastaan ole muita "outoja" oireita kuin nämä. Päivystykseen en kehtaa soittaa, kun ei tämä niin akuutti kuitenkaan ole. Ajattelin että lääkäriin kai pitäisi mennä, mutta jotenkin hävettää flunssakauden aikana mennä näiden oireiden kanssa (hah, olen kuin mies: lääkäriin vain pää kainalossa jos silloinkaan).

Vierailija
7/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 siis ap

Vierailija
8/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkokuume.

Vierailija
9/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on jatkunut kaksi viikkoa ja syy täysin auki, niin tosiaan, mars lääkäriin. Ei tällä sekunnilla, mutta soita itsellesi päivystysaika heti huomenaamulla. Heti kun terkkari aukeaa, ettei ajat ehdi mennä. t lääkäri

Vierailija
10/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdus
Jossainkehossa

Vierailija
11/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:02"]Keuhkokuume.
[/quote]
Voisiko olla? Minulla on astma kyllä, mutta ei ole ollut esim keuhkoputkentulehdus-oireita. Muutamia vuosia sitten keuhkokuumeessa oli kyllä kuume pahimmillaan 41, silloin jouduin sairaalaan. On kyllä raskas hengittää, mutta en ole ajatellut asiaa, kun astmalääke ei vaikuta hengitykseen, joten olen tulkinnut tämän olon vain yleisesti raskaaksi. Ap.

Vierailija
12/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulotauti.
T: Oikea lääkäri

Vierailija
13/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen elimistön puolustusreaktio voi saada aikaan lämmön sahaamisen. Miltä imusolmukkeesi kaulalla tuntuvat? Kun elimistö pyytää erilaisia imusoluja avuksi jotain vastaan, siellä ne T-imusolut saattavat olla melko aktiivisina.

Vierailija
14/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:02"]Keuhkokuume. [/quote] Voisiko olla? Minulla on astma kyllä, mutta ei ole ollut esim keuhkoputkentulehdus-oireita. Muutamia vuosia sitten keuhkokuumeessa oli kyllä kuume pahimmillaan 41, silloin jouduin sairaalaan. On kyllä raskas hengittää, mutta en ole ajatellut asiaa, kun astmalääke ei vaikuta hengitykseen, joten olen tulkinnut tämän olon vain yleisesti raskaaksi. Ap.

[/quote]

Jos on astma, voi vaikka eosinofiilit olla sen vuoksi koholla. Terveysneuvonnassa osaavat parhaiten kysyä, jotta voivat arvioida kiirettä. Noin alhaisilla lämmöillä en lähtisi vielä mitään säikkymään, vaan antaa ammattilaisten arvioida.

Vierailija
15/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:19"]Jonkinlainen elimistön puolustusreaktio voi saada aikaan lämmön sahaamisen. Miltä imusolmukkeesi kaulalla tuntuvat? Kun elimistö pyytää erilaisia imusoluja avuksi jotain vastaan, siellä ne T-imusolut saattavat olla melko aktiivisina.
[/quote]
En ole varma että kokeilinko ihan oikeaa kohtaa, mutta siis tuossa leukalinjan jälkeen alaspäin kaulalle? Suunnilleen niiltä kohyi yritin kokeilla, mistä muistan lääkärin kokeilleen joskus. On ainakin kipeät.. voiko kurkku tuntua turvonneelta noiden takia? En edes huomannut mainita aloituksessa, että ne on tosiaan ehkä vajaan viikon kipuilleet koskettaessa, yksi ilta nukkumaan mennessä huomasin kun tyyny painoi siihen kohti. Ap.

Vierailija
16/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imusolmukkeet tuntee kolmella sormella. Voivat tuntua pieneltä kohoumalta jänteessä, joskus ovat pavun tuntuisia ja yleensä kimmoisia. Jos ovat kosketusarkoja, vaikuttaa se ihan normaalilta sairastamiselta tuolla lämmöllä.

Vierailija
17/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Taisin mä sitten löytää oikean kohdan. Tuntuipa isoilta ne imusolmukkeet. Mutta ehkäpä tosiaan katson tätä oloa loppuviikkoon, ja menen käymään lääkärissä jos ei meinaa parantua tai jos olo huononee. En ole ikinä ennen sairastanut "yksin", niin hötkyän varmaan osittain turhaankin. Vaikka kyllä tämä olo on tosi outo! Kiitos ihanat kun autoitte! :) ap.

Vierailija
18/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, vielä yksi kysymys! Mulla on myös ollut pari päivää aivan koko ajan hirveä pissahätä, vaikken ole juonut kovin paljoa tai syönyt mitään kauheasti nestettä sisältävää. Siis olen juonut vähemmän kuin normaalisti, kun kipeänä ei vain mene alas, mutta silti tuntuu että pissaan aivan käsittämättömiä määriä ihan jatkuvasti. Liittyykö tallainen esim flunssaan tai johonkin ikinä? Ei ole mitään kirvelyä, kipua jne. Ap.

Vierailija
19/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyräkuume

Vierailija
20/36 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sairaudet saavat aineenvaihdunnan kiihtymään, mutta sitä ei kannata itse yrittää vähentää olemalla juomatta. Yleisin neuvo on nimenomaan juoda paljon, jotta aineenvaihdunta kiihtyy. Juo lämmintä ja ainakin vähän enemmän kuin normaalisti. Hyvä nestetasapaino edesauttaa paranemista.