Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuisitteko tekeen tämmöiset työvuorot..?

Vierailija
29.08.2006 |

Olen menossa takaisin töihin ja sain tietää tulevat työvuorot. Mulle on merkitty ensin iltavuoro ja heti seuraavana päivänä on aamuvuoro. No eihän siinä tietysti mitään, mutta kun on pieni lapsi niin sehän tarkoittaa sitä, että äiti on töissä kun lapsi menee nukkumaan ja on vielä nukkumassa, kun äiti menee töihin.

Ts. siinä on vuorokausi, kun en ole lapsen kanssa! Minusta on vähän väärin, kun kuitenkin vuorokausi on aika pitkä aika lapsen elämässä, ja en minä ainakaan tahtoisi olla töiden takia vuorokautta poissa perheen arjesta.. :(

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsi edelleenkin hoidetaan kotona. Hoitajana on joko äiti, isä tai mummi, joka on erittäin läheinen ja tärkeä perheenjäsen. Juuri sen takia olenkin miettinyt, että onko työ sen arvoista ja siitä saamani palkka, koska lapsi on niin pieni.. 1,5-vuotias on mielestäni yksinkertaisesti liian pieni olemaan erossa äidistä tai isästä vuorokauden väh. kerran viikossa. Tätähän minä olen periaatteessa yrittänyt tuoda esillekin, ihan sitä samaa asiaa, josta sinä vouhkaat :)

Sen takia juuri aloitinkin tämän ketjun, koska mielestäni on yksinkertaisesti kohtuutonta laatia työvuorot niin, että ensin menen iltaan, sitten aamuun.. koska lapsi on niin pieni, että vuorokausikin on hänen elämässään pitkä aika!

No, sanoin mitä tahansa, joku ottaa nokkiinsa kuitenkin ja jos haluan olla hyvä äiti, en voi olla hyvä työntekijä. Olen kitisijä, marisija, naiivi jne.. koska koen tällaisen työvuorojärjestelyn järjettömänä. No.. ottakaas tästäkin sit lisää vettä myllyynne ja vetäkää melonit nenään, mulle on ihan sama :D

Enkä edelleenkään aio muuttaa mielipidettäni, sanoitte sitten mitä tahansa ;)

Vierailija
62/69 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatko vaatimaan jatkossa vapaat joulut ja muut pyhät saadaksesi olla perheesi kanssa? Haluatko pitää lomasi lasten lomien mukaan? Näin muutkin perheelliset haaveilevat, mutta EI ole reilua edes olettaa perheettömien tekevän aina joulun pyhät töitä ja kesälomailevan toukokuussa (sekin kun kuuluu kesälomakuukausiin. Valitettavasti). Minä, perheellinen, haluan pelata reilua peliä ja tehdä samalla työvuorosysteemillä kuin muut ja kannatan kiertävää lomalistaa. Näin taataan tasavertaisuus jolloin yksi riidanaihe vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio pyytää jatkossa vapaita jouluja ja muita pyhiä. En haaveile pitäväni lomani lasten lomien mukaan. Mielestäni on reilua, että vapaat kiertää.

Minä en todellakaan oleta, että vain " perheelliset" saisivat vapaat joulut ja muut tekisivät ne vuorot, joita en halua tehdä. Kirjoitan sen vielä yhden kerran, josko se sitten tulisi teille kaikille selväksi: Minä en ajattele olevani yhtään sen erikoisemmassa asemassa kuin kukaan muukaan.. en todellakaan pidä itseäni parempana sen takia, että minulla on lapsi.

Mielestäni se on JOKAISTA työntekijää kohtaan kohtuutonta, että teetetään peräkkäiset vuorot. Oli työntekijä sitten äiti, isä, opiskelija, ihan kuka vain. Se on jokaiselle raskasta päästä työvuorosta klo 22 jälkeen ja mennä aamulla töihin taas klo 6. Ei siinä jää kovin pitkää aikaa levätä.

Että näin. Enköhän minä tosiaankin ole jo tuonut mielipiteeni täysin selvästi esille, ja jokainen lukekoon kirjoittamani viestit uudelleen ja miettiköön sitten toisen kerran omaa suhtautumistaan.

Hyvää yötä!

-ap

Vierailija
64/69 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet töihin sinulle aivan varmasti kerrotaan millaisia työvuoroja tehdään. Sinä itse päätät oletko juuri siinä työpaikassa. Jos olet, teet tietenkin ne vuorot, jotka siihen työhön kuuluvat. Luuletko tosiaan, että kaikki joilla on pieniä lapsia, saavat itse päättää työvuoronsa?

Vierailija
65/69 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai suostut, jos kerran sellaiseen työhön menet, jossa tuollaiset vuorot on.

Vierailija
66/69 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monen täälläkin palstailevan mies on paljon työmatkoilla ja/tai tekee niin pitkiä päiviä, että lapset ovat jo nukkumassa, kun tulee kotiin. Miksi nyt on niin kamalaa, että lapsi ei näe äitiä vuorokauteen, kun on ihan normaalia, että isää ei näe ehkä viikkoon?

Vierailija
67/69 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua tehda noita vuoroja koska se on raskasta itselleen.

Vierailija
68/69 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, niinpä.

Ihan sama, onko lasten kanssa kotona isä vai mummi, silloin kun äiti on poissa. Jos se äiti on poissa joka tapauksessa 38h15min tai mitä lie viikossa...

Eli itselle raskasta mennä illasta aamuun, toki on, tiedän sen omasta kokemuksesta, mutten ole valmis luopumaan niitä päivistä, kun menenkin aamun jälkeen vasta iltaan. Tai jään aamusta päivän tai parin vapaalle ja menen ilta- tai yövuoroon töihin... Ajatteletko nyt ap ihan todella lastasi vai itseäsi? En tarkoita, ettei itseä saa ajatella, täytyykin ajatella, mutta silloin tuota aloitustasi voinee ehkä hieman muokata, vai mitä?

Vierailija
69/69 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkäs ne meidän mammat täällä nyt toitottaa ihan vastakkaisia mielipiteitä kuin on av:n " virallinen" kanta, eli Jani-Petteriä ei ole äidistä erossa ennen armeijaa ollenkaan? Nyt äidin kuuluukin olla duunissa kellon ympäri, olkoon onnellinen kun sillä on sentäs duuni, jos ei kelpaa niin antakoon jollekin toiselle paikkansa. Hoh, voi teitä takinkääntäjiä.

Ap: jos sinusta tuntuu, että joku muu työvuoro olisi kohtuullisempi, voisit varmaan yrittää neuvotella työnantajasi kanssa/vaihtaa työpaikkaa. Kannattaa kuitenkin punnita tarkkaan - ehkä kuvailemasi kaltainen vuoro tuo kuitenkin yhteisiä tunteja enemmän jollekin toiselle päivälle?