Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemani mies hakee joka päivä töiden jälkeen ruokaa äidiltään

Vierailija
17.08.2021 |

Siis aikuinen n. 30 v. mies ajaa töiden jälkeen vanhempiensa luokse ja äiti antaa aina ruokaa mukaan. Miehen ei tarvitse itse kokata. Turn off?

Kommentit (404)

Vierailija
361/404 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu mies kävi äitinsä luona lounaalla kunnes äiti joutui hoitokotiin. Alkuun äiti laittoi ruuan ja yhdessä söivät, sitten äidille tuli ruoka ruokapalvelusta ja mies söi eväitään.

Minusta tuo oli hienoa, en turnoffesista tiedä, minulla oli oma puoliso ja mies oli työkaverini. Toiset ihmiset välittävät läheisistään.

Miksei poika ottanut ruuanlaittoa tehtäväkseen vaan äidille tilattiin ruoka ruokapalvelusta? Jos poika ei osannut kokata, niin äiti olisi voinut neuvoa ja mies olisi vain tehnyt äidin ohjeiden mukaan.

Ehkä lounastunnilla ei ole aikaa sekä ajaa äidin luokse että vielä kokata.

Tilanteet voivat tosiaan olla erilaisia. Aloittajan tilanne kuulostaa turn offilta, mutta joillakin yhteinen ruokailu voi olla tilanne seurata vanhusten vointia.

Vierailija
362/404 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta kävisin porukoilla syömässä ainakin pari kertaa viikossa jos asuisivat lähellä. Täysin normaalia toimintaa kaikkialla muualla maailmassa. Onko täällä suurin osa jotain teinejä turnoffeineen?

Laskepa huviksesi miten paljon sinun ruokailut maksaisivat vanhemmillesi aikana ja rahana. Olet ilmeisesti työssäkäyvä ja vanhempasi eläkkeellä. Pyytäisitkö heiltä samalla vähän taskurahaa?

Jos se sama suu on syönyt samassa pöydässä jo 18 vuotiaaksi asti niin mikä siinä yhtäkkiä niin hirveästi lompsaa köyhdyttää?

Se, että vanhemmat ovat eläkkeellä. Jos he olisivat töissä, ei he arkisin ehtisi tehdä lapselle asti ruokaa. Ja jossain vaiheessa äidin kokkausvelvollisuus päättyy, mieluusti ennen kuin äiti on ihan kyrpiintynyt siihen hommaan.

Tämä voi olla haastavaa ymmärtää, mutta.... kaikki ei ehkä koe epämukavana asiana, että kokkaa vähän ekstraa pöytään omalle lapselle, oli se aikuinen tai ei.

Monen vanhan äisin mieltä lämmittää, kun voi tarjota aterian jälkikasvulleen. Samalla voi vaihtaa kuulumisia. Se on yksi tapa osoittaa kiintymystä. Ei pidä painostaa käymään, mutta joa "lapsi" mielellään tulee, niin en ymmärrä miksi ulkopuolisten sitä pitäisi paheksua. Kukin perhe tavallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/404 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu mies kävi äitinsä luona lounaalla kunnes äiti joutui hoitokotiin. Alkuun äiti laittoi ruuan ja yhdessä söivät, sitten äidille tuli ruoka ruokapalvelusta ja mies söi eväitään.

Minusta tuo oli hienoa, en turnoffesista tiedä, minulla oli oma puoliso ja mies oli työkaverini. Toiset ihmiset välittävät läheisistään.

Miksei poika ottanut ruuanlaittoa tehtäväkseen vaan äidille tilattiin ruoka ruokapalvelusta? Jos poika ei osannut kokata, niin äiti olisi voinut neuvoa ja mies olisi vain tehnyt äidin ohjeiden mukaan.

Monet mun tuntemani vanhukset eivät hyväksy sitä, että joku muu ostaa heidän ruuat. Tulee mieleen pula-aika ja häpeä.

Miten sitten, kun vanhuksen omat voimat ei enää riitä kauppareissuun? Mistä ne ruokaa saa? Eihän tuossa ole kyse, että vanhus saa ostokset ilmaiseksi.

No kaupasta sitä ruokaa saa silloin kun sitä ei itse pääse ostamaan. Vanhus voi silti maksaa ostokset itse, ennen tai jälkeen..

Miksi tuossa sitten puhuttiin pula-ajasta ja häpeästä, jos joku ostaa vanhukselle ruuat? Tuohan on normaalia auttamista.

Vierailija
364/404 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään juurikaan kokannut ennen mieheni tapaamista. Söin tyyliin koululla aina ruuat. Nykyään teen ruokaa paljonkin! Et voi tietää, mikä kokki miehestäsikin vielä kehkeytyy, kun ruoan laitto yhdessä opettaa :)

Vierailija
365/404 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mua haittaisi! Sinkkumies, onko sillä merkitystä käykö hakemassa mikroaterian, roiskeläpän, kebun tai äidiltä ruokaa? Luultavasti viimeinen vaihtoehto on järkevin.

Kenen luona sinä syöt?

Vierailija
366/404 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen kyllä itsekin ruokaa, paljonkin, mutta mun äiti tuo silti meille useana päivänä viikossa ruokaa. Hän on eläkkeellä oleva kokki, joka rakastaa ruoanlaittoa, mutta ei ole ketään kenelle kokkailisi. Ja vöhän tylsää myös.

En ole pitänyt sitä mitenkään pahana?

Minusta tuossa ei ole mitään vikaa.

Oma äitini on myös kokki. Rasioita tosiaan tulee ihan kysymättä, joskus ehkä jopa vähän tuputtamalla, mutta antaa äidin tehdä kuten äiti haluaa. Mitäpä tuosta suuttumaan. Joku päivä tämäkin rasiaralli loppuu ja vain muistot äidistä jää...

367/404 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanne anoppi. Kun teistä tulee jotain, niin kokkaa teille molemmille. Menyytoivomuksia vaan kehiin ja mummolle gourmet reseptejä. Mitä suotta urputat. Kouluta tuleva anoppisi.

Vierailija
368/404 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa Euroopan maissa ihan normaalia. Harvassa maassa aikuiset miehet kokkaa päivittäin

On vähän eri asia olla vain kotiäitinä kun mies tuo rahat kotiin. Suomessa nämä mammanpojat on usein yksinäisten äitien elättejä. Niiden äitien kuuluisi etsiä itselleen uutta miestä jolle kokkailla rakkaudella herkkujaan, eikä aikamiespojalleen. Tavallaan ymmärränkin noita mammoja, heillä on pelko yksin jäämisestä. Muistan kuinka mummoni yritti aina houkutella meitä käymään luonaan laittamalla viestiä, että täällä olisi juuri leivottua lohipiirakkaa ja muffinsseja jne. Ja kyllähän sinne sitten tuli joskus piipahdeltuakin. Mutta kovin yksinäinen hän oli ja valitti aina sitä yksinäisyyttään. Olisin toivonut hänen löytävän uuden papparaisen seurakseen.

Mutta nämä äidit kokkailemassa päivittäin pojilleen kuitenkin tekevät lopulta karhunpalveluksen sekä pojalleen, että itselleen. Molemmat jää yksin tuolla menolla. 

Vierailija
369/404 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin!

Mun ex miea kävi äidillään aina lounaalla. Asuttiin parin sadan metrin päässä tästä äidistä. Ei siinä muuten mitään vikaa ollut, mutta kävi myös silloin kun pienet koululaiset olivat omineen esim kesälomalla tms kotona. Lapsiaan ei voinut käydä tsekkaamassa koskaan... ja jos itse olin kotona esim sairaslomalla, niin silti kävi mielummin äidillään kuin esim mun kanssa olis syönyt lounasta. 

Yksi syys iihen miksi on ex :D

Olipas osuva. Mulla tuollainen 50v mies. Jättää mut kotiin 4 lapsen kanssa ja menee äidilleen syömään, hakee eväät töihin, käy kahvilla jne. Perustelee sillä että hän tekee äidilleen palveluksia omakotitalossa... Mites se oma perhe. Oon yrittänyt ymmärtää, mutta vaikeaa on.

Vierailija
370/404 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin käy pari  opiskelijaa pari-kolme kertaa viikossa syömässä. Kyllä ne tässä meidän kanssa syö, jotain välillä pakkaan mukaankin - lähinnä jälkkäriä tai seuraavalle päivälle ruokatarvikkeita, kahvipakettia tms.

En mä kyllä siihen suostuis, että piipahtaisi vaan ja ottaisi ruuan mukaansa tuossa ovella kuten take awayn.  Mä teen ja tarjoilen ruuan vastineeksi saan nuorten juttuja ja seuraa. <3

Olsihan tuollainen aika turn off tapailukumppanissa, ellei siinä sitten ole jotain hellusempaa tarinaa taustalla. - ei taida olla.

Ebtös

Vierailija
371/404 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Mä ja sisarukseni sekä meidän isä kävivät aikoinaan isovanhemmilla (miehen vanhemmat) syömässä koska asuivat siinä ihan lähellä. Mitä pahaa siinä on? Ei kaikki miehet kokkaa

Tuo on jo vanhempien hyväksikäyttöä ! Ettei edes  hävetä !

Vierailija
372/404 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi niin, kuin jos mies on huono kokki ja ruuat olisi kamalia.

Vierailija
373/404 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa jättää tämä. Vaikka muuten olisikin hyvä, niin jos ei yks asia osu mieleen, niin ei muuta kuin vaihtoon. Löydät vielä täysin täydellisen miehen jostain.

Vierailija
374/404 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kannattaa jättää tämä. Vaikka muuten olisikin hyvä, niin jos ei yks asia osu mieleen, niin ei muuta kuin vaihtoon. Löydät vielä täysin täydellisen miehen jostain.

Harvemmin sitä yhden asian takia jää mies kelpaamatta. Se ns. yksi asia on silloin jäävuoren huippu. Tässäkin miehet parkuvat miten viaton asia tämä on, ymmärtämättä millainen taakka heistä tulee läheisille kun eivät osaa huoltaa edes itseään saati muita, ja kuvittelevat asian olevan ok. Vaikka itse olisin supernainen jolla on täydellinen apuverkosto miehestä riippumatta, niin miksi hankkisin lapsia avuttoman miehen kanssa, jonka tiedän päätyvän heille mahdollisesti vuosikymmenien taakaksi jos itse kuolen tai häivyn? Kerro se minulle ja jatketaan sitten keskustelua.

Vierailija
375/404 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa että  pojillakin  on hyvä suhde äitiinsä. Voi samalla  auttaa  äitiään monessa asiassa.

Vierailija
376/404 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on noin 70v ja kokkailee joskus isommankin setin. Saattaa soittaa ja kysyä tarviinko valmista ruokaa, ja kyllä kelpaa. Myös kuskailen häntä milloin mihinkin.

M40

Vierailija
377/404 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikeen. Mikä vikana ? Mies varmaan maksaa äidilleen kulut. 

Parempi auttaa äitiä kuin kotiinkujetusfirmoja tyyppi Fodora. 

Vierailija
378/404 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on noin 70v ja kokkailee joskus isommankin setin. Saattaa soittaa ja kysyä tarviinko valmista ruokaa, ja kyllä kelpaa. Myös kuskailen häntä milloin mihinkin.

M40

Aivan hienoa! Miksi tästäkin pitäisi tehdä ongelma.

Vierailija
379/404 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsis kehua  täällä , jos  näkisin lastani   3  kertaa  vuodessa.  Onneksi  ei ole lastenlapsia.

Vierailija
380/404 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihanaa että  pojillakin  on hyvä suhde äitiinsä. Voi samalla  auttaa  äitiään monessa asiassa.

Ai miten? Eihän tuossa poika tee muuta kuin hakee ovelta valmiit ruuat ja vie likaiset astiat takaisin. Paljon parempi vaihtoehto olisi se, että poika kokkaisi ruuat äitinsä kanssa työpäivän jälkeen ja söisi hänen kanssaan yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme