Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä narsismin tunnistaa?

Vierailija
17.08.2021 |

Niin.

Kommentit (904)

Vierailija
721/904 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti alkaisi myös terrorisoida lääkäriä, jos pitäisi sitä loukkauksena. Älä väittelee narsistin kanssa. Jätä se.

Lääkäriä vainoamalla narsisti todistaisi hyvin sen että on päästään sekaisin.

Narsisti voisi myös esitellä lääkärille raivokohtauksiaan, että lääkäri näkisi kuinka sekaisin narsisti voi olla, ja minkälaista hullunkäytöstä narsistien läheiset joutuvat kokemaan.

siihen virheeseen narsisti ei varmaan koskaan sorru, että esittelisi "ulkopuolisille" omaa hulluuttaan sen pahimmassa muodossa.

siinähän voisi mennä narsisin maine mukavana henkilönä.

Ulkokultaus on vahva narsisteissa.

Vierailija
722/904 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki aspergerit narsisteja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/904 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki aspergerit narsisteja?

Eivät ole. Taitaa aika harva olla, koska yleensä aspergerit ovat aika rehellisiä, mikä ei sovi yhteen narsismin kanssa.

Vierailija
724/904 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut tunnistaa siitä, että kirjoittelen tällä palstalla päivittäin narsisteista. Koska itse olen sellainen, koen olevani asiantuntija.

Narsisti on kaikista vähiten asiantuntija, koska on sairaudentunnoton narsismilleen. Narsistien uhrit taas tietää asiat paremmin kuin lääkärit ja ventovieraat, joille narsisti ei raivoa.

Vierailija
725/904 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut tunnistaa siitä, että kirjoittelen tällä palstalla päivittäin narsisteista. Koska itse olen sellainen, koen olevani asiantuntija.

Käytöksesi on siis Listan mukaista? Yritä parantua.

Vierailija
726/904 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökillä sisältä ummehtunut kiinteä kaappi. Tyhjennettiin se viikonloppuna ja pesin sen ekan kerran. Mies olisi ruvennut heti sitä maalaamaan sisältä. Sanoin että pesen sitä eri aineilla useamman kerran ja antaa tuulettua ja kuivua yön yli välillä jotta nähdään lähteekö haju. Mies lähtee ovesta ulos ja tulee takaisin varastossa säilytettävän punaisen kalustemaalipurkin kanssa ja kysyy että maalataanko se tällä. Sanoin että sitä on turha maalata vielä koska haluan nähdä lähteekö haju pesulla. Sanoin myös että minulla on valkoinen kalustemaalipurkki täällä sisällä. Mies lähtee ovesta ulos ja tulee sisälle ison 9-litran ulkoseinämaalipurkin kanssa ja kysyi että alanko maalaamaan tällä. Sanoin edelleen että haluan katsoa auttaako pesut ja että että sitä ei kannata maalata vielä ja että sitä varten on valkoinen kalustemaali sisällä. Mies lähtee viemään maalin varastoon, tulee takasin sisälle ja puhisee oven suussa vihaisena ja huutaa että "Miksi sinä juoksetat minua koko ajan?" Vaikka juoksettaa itse itseään.

ps. kolmen päivän ja kloriitti-, sitruunahappo- ja höyrypesuripesun jälkeen kaappi ei enää haise.

Vierailija
727/904 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni tuntuu, että tässä ketjussa menee narsisti ja sosiopaatti sekaisin aika paljon.

Tai sitten niissä on liikaa overlappia ihmisissä.

Muhun käy paremmin tuo sosiopatia.

Vierailija
728/904 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3123123123 kirjoitti:

Itsestäni tuntuu, että tässä ketjussa menee narsisti ja sosiopaatti sekaisin aika paljon.

Tai sitten niissä on liikaa overlappia ihmisissä.

Muhun käy paremmin tuo sosiopatia.

Taitaa aika moni sosiopaatti olla myös narsistikin.

Vierailija
729/904 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on ollut ystävyyssuhde narsistin kanssa, oletteko kohdanneet väkivaltaista käytöstä? Luulen, että narsisti ei kohdista fyysistä väkivaltaa ystäviinsä, mutta henkistä väkivaltaa voi olla sitäkin enemmän. Jos narsisti loukkaantuu jostain, hän katsoo oikeudekseen mustamaalata ystäviäänkin.

Minusta tuntuu, että narsisti on niin taitava kuvailemaan asioita, että hän saa ihmiset uskomaan juttuihinsa, vaikka ne voivat olla täysin tuulesta temmattuja tai ainakin vahvasti liioiteltuja. Onko teillä kenelläkään esimerkkiä sellaisesta tilanteesta, että narsisti on kertonut jotain jostain ihmisestä ja ette ole uskoneet?

Olen itse ollut nuorena niin narsistinen (narsisti kuitenkaan), että se on varmaan suojannut minua joutumasta narsistin "ystäväksi". Narsisti ei olisi minusta juurikaan hyötynyt, kun olin niin itsekäs ja itsekeskeinen.

No, normaalilla ihmisellä tapahtuu kypsymistä ajan myötä.

Yksi erittäin manipuloiva ystävä minulla oli nuorena. En pidä häntä narsistina, sillä hän oli kuitenkin suurpiirteinen ja huumorintajuinen. Manipulointitaipumukselleen hän ei vain mitään voinut, koska varmaankin näki muut ihmiset tyhmempinä kuin hän itse oli.

Nyt varttuneemmalla iällä tämä henkilö on saanut itselleen asperger-diagnoosin. Olin lentää pyrstölleni, kun kuulin tästä. Aspergerithan eivät ole taitavia rivien välistä lukijoita tai muiden manipuloijia, kuten tämä nuoruudenystäväni on. He eivät myöskään ymmärrä ironiaa tai itse välttämättä viljele sarkasmia, vai mitä mieltä muut ovat? En voi uskoa diagnoosia, kun tiedän ihmisen ja hänen manipuloivuutensa. Uskon siis, että hän on onnistunut manipuloimaan itselleen diagnoosin, koska hyötyy siitä jotenkin. Voiko olla mahdollista? Ketkä asperger-diagnooseja tekevät?

Ehkä Asperger voi saada jopa myötätuntoa, narsisti ei eli hyvin pelattu.

Vierailija
730/904 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
731/904 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita googleen tai YouTubeen "narsisti vs minä" niin kuulet asiaa.

Yhdessä jaksossa kerrotaan miten narsisti käyttää seksiä vallan välineenä.

Seksuaalisuus ja seksi on eri asioita. Seksuaalisuus on osa ihmisyyttä, jota narsisti ei voi sietää. Sille kaikki on vaan valtapeliä.

Mahtavaa että tietoa aiheesta tulee koko ajan lisää.

Vierailija
732/904 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paljon hyviä esimerkkejä narsistin käytöksestä, siitä miten kohtelee uhrejaan. Myös hovin jäsenet ovat uhreja, he eivät tajua miten paljon heille valehdellaan ja miten se heihin ja heidän omaan elämäänsä vaikuttaa. Itse en nimittäin ole missään tekemisissä niiden kanssa, jotka "minun" narsistini kanssa edelleen haluavat olla tekemisissä, ja jotka myös keräävät minulta tietoa, jota edelleen välittää narsistille. Minusta on tullut loistava siinä, että esitän todella tyhmää (eli tavallaan todistan sen, miten narsisti minua juurikin tyhmäksi kaikille haukkui, ja minun antoi näin ymmärtää) ja naiivia näille ihmisille. En koskaan paljasta mitään sellaista todellista, joka ei kuulu narsistin korviin. Kaikki on kivaa ja ympäripyöreää. Paras kosto narsistille. On ihan mahtava tunne kun tajuaa, miten tyhmä se narsisti oikein loppujen lopuksi on :-)

Vierailija
733/904 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa asiaa on vaahdottu suu pitkällä monia vuosia. Eikö ole tullut vielä asia selväksi?

Vierailija
734/904 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko kertoa, miksi näitä narsimi-ketjua on täällä joka päivä? Mikä on sen ilmiön taustalla, että näistä jatkuvasti täällä kysellään ja kirjoitellaan? Epäilevätkö narsisti-kyselijät olevansa itse narsisteja, vai mistä on kysymys? Vai projisoidaanko itsessä olevat epämiellyttävät asiat toisiin ihmisiin ja syytellään heitä sitten narsisteiksi? Huomio itsestä muihin syyttelemällä muita. Vai onko niin, ettei osata eikä haluta ottaa vastuuta itsestä ja omasta elämästä, mutta sen sijaan syytellään muita kun ovat kohdelleet kaltoin minua, ja jäädään siihen rypemään.

Vierailija
735/904 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lista narsistin käytösmalleista:

Mahtailevuus

Huomiohakuisuus

Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä

Väkivaltainen

Empatian puute

Lapsellisuus

Suuruuskuvitelmat

Manipuloivuus

Epärehellisyys

Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä

Impulsiivisuus

Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)

Hovin kokoaminen

Mustamaalaaminen

Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat

Mitätöinti

Stalkkeroiminen

Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen

Valehteleminen

Hyvä lista mutta lisäisin tuohon vielä "convert narcissist" eli käänteinen narsisti?

Hän on tyyppi, joka pitää itseään ylivertaisena mutta hänen suurin ongelmansa on, että maailma ei tunnista/tunnusta hänen ylivertaisuuttaan.

Uhriutujatyyppi, jonka mielestä hän ei menesty, koska kaikki ovat hänelle kateellisia ja sabotoivat hänen menestymisenmahdollisuuksiaan. Esim. "kyllä minäkin olisin pärjännyt, ellei opettaja olisi ollut kateellinen ja antanut minulle kiusallaan huonot arvosanat eikä tunnustanut minun lahjakkuuttani." "Kyllä sinun kelpaa, kun olet lellikki jota on tuettu koko elämäsi, jos minulla olisi ollut samat mahdollisuudet ja resurssit kuin sinulla, niin tiedä mitä minusta olisi tullut" Tai: "vai on sinulla syöpä, minulla on ollut koko ikäni vakavia sairauksia, joihin lääkäri on evännyt hoidon, minä olen varmasti sairaampi kuin sinä ja minun elämäni on ollut taatusti kovempaa". ...

Perinteisen narsistin kanssa yhteyttä on liioitellut käsitys omasta merkittävyydestään ja ihmisten pitäminen esineinä ja palvelijoina ja kyvyttömyys tuntea empatiaa. Hallitsee lähipiiriään säälillä. jos joku uskaltaa epäillä esim. hänen sairauksiaan, hän nostaa p*skamyrskyn ja on kostonhimoinen. HÄN on kaikista väärinkohdelluin, sairain, alistetuin ja väärinymmäretyin!

Sitten on sosiaalinen narsisti, joka kantaa hyväntekijän viittaa. Hän tunkee somen täyteen tyhjänpäiväisiä itsestäänselviä meemejä ja iskulauseita tyyliin: "kierrätä! Pelasta maailma". Hän "haistelee tuulia" ja on päällään pystyssä kaikissa "mediaseksikkäissä" miekkareissa. Jos joku heittää kiperiä "kontroversiaaleja" kysymyksiä hänen mielipiteistään, hän räjähtää, kanseloi kysyjän välittömästi.

Jos joku hänen aatteellinen hengenheimolaisensa saa enemmän näkyvyyttä kuin hän, hän kiehuu kateudesta ja yrittää vaivihkaan sabotoida "kilpailijansa" tai keksii jonkun tempauksen, missä HÄN pääsee parrasvaloihin.

Hyvin usein paljastuu, että tällainen "hyvis" on yksityiselämässään inhottava tyyppi, joka terrorisoi perhettään ja alaisiaan. Hyvin usein heitä luonnehditaan muistelmissa "ristiriitaisiksi ihmisiksi".

Vierailija
736/904 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä että on ministeri hallituksessa

Vierailija
737/904 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lista narsistin käytösmalleista:

Mahtailevuus

Huomiohakuisuus

Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä

Väkivaltainen

Empatian puute

Lapsellisuus

Suuruuskuvitelmat

Manipuloivuus

Epärehellisyys

Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä

Impulsiivisuus

Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)

Hovin kokoaminen

Mustamaalaaminen

Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat

Mitätöinti

Stalkkeroiminen

Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen

Valehteleminen

Hyvä lista mutta lisäisin tuohon vielä "convert narcissist" eli käänteinen narsisti?

Hän on tyyppi, joka pitää itseään ylivertaisena mutta hänen suurin ongelmansa on, että maailma ei tunnista/tunnusta hänen ylivertaisuuttaan.

On ihan tavallisen narsistin käytöstä, ei mitään "käänteisyyttä". Keskinkertaisuus luulee olevansa ylivertainen. Perusnarsistin juttuja.

Vierailija
738/904 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko kertoa, miksi näitä narsimi-ketjua on täällä joka päivä? Mikä on sen ilmiön taustalla, että näistä jatkuvasti täällä kysellään ja kirjoitellaan? Epäilevätkö narsisti-kyselijät olevansa itse narsisteja, vai mistä on kysymys? Vai projisoidaanko itsessä olevat epämiellyttävät asiat toisiin ihmisiin ja syytellään heitä sitten narsisteiksi? Huomio itsestä muihin syyttelemällä muita. Vai onko niin, ettei osata eikä haluta ottaa vastuuta itsestä ja omasta elämästä, mutta sen sijaan syytellään muita kun ovat kohdelleet kaltoin minua, ja jäädään siihen rypemään.

Onhan se tärkeää tiedottaa narsistien hulluudesta, että ihmiset eivät suhteeseen ajaudu hullun ja väkivaltaisen narsistin kanssa.

Vierailija
739/904 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tässä ketjussa oli keskustelua narsistien ja psykopaattien älykkyysosamääristä, niin kyllä heitä on ihan laidasta laitaan, niin kuin kaikkia ihmisiä. Älykkäät narsistit ja psykopaatit päätyvät yleensä häikäilemättömiksi johtajiksi, liikemiehiksi ja/tai poliitikoiksi, tyhmät puolestaan vankilaan.

Vierailija
740/904 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tässä ketjussa oli keskustelua narsistien ja psykopaattien älykkyysosamääristä, niin kyllä heitä on ihan laidasta laitaan, niin kuin kaikkia ihmisiä. Älykkäät narsistit ja psykopaatit päätyvät yleensä häikäilemättömiksi johtajiksi, liikemiehiksi ja/tai poliitikoiksi, tyhmät puolestaan vankilaan.

Suurin osa ei ole mitään järjen jättiläisiä, vaikka tietysti itse niin luulevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi