Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä narsismin tunnistaa?

Vierailija
17.08.2021 |

Niin.

Kommentit (904)

Vierailija
461/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun tapauksessa peilistä?

Sun tapauksessa vastauksesta?

Sun tapauksessa peilaamisesta?

Menehän tosiaan peilin eteen niin näet narsistin, joka ei voi koskaan parantua hulluudestaan.

Kalikka kalahti.

Entä mitä mieltä olet "psykologina" sellaisesta ihmisestä joka leikkii olevansa ammattimuusikko ja soitonopettaja, vaikka ei osaa soittaa lainkaan? Kuluttaa siis vain muiden aikaa valehtelunsa takia, eikä kukaan opi mitään. Mistä sellainen sairas käytös ja valehtelu mielestäsi johtuu?

Miten tämä liittyy aiheeseen?

En näe tällä mitään tekemistä narsismin kanssa.

Silti voit vastata kysymykseenkin, jos ei ole liian vaikea sinulle.

Jos pohjustat ja selität mitä tekemistä tällä on itse aiheen kanssa. Tunnut menevän sivuraiteille.

Ei sitä tarvitse pohjustaa yhtään. Kysymys on perin yksinkertainen: Eli mitä mieltä olet "psykologina" sellaisesta ihmisestä joka leikkii netissä olevansa ammattimuusikko ja soitonopettaja, vaikka ei osaa soittaa lainkaan? Kuluttaa siis vain muiden aikaa valehtelunsa takia, eikä kukaan opi mitään. Mistä sellainen sairas käytös ja valehtelu mielestäsi johtuu?

Ymmärrän tämän kyllä piilovittuiluksi minulle ja siksi en siihen mielelläni vastaa.

Itse pidän soittotaidotonta suunsoittajaa, joka leikkii netissä ammattimuusikkoa ja soitonopettajaa, hyvin lapsellisena valehtelija. Entä sinä?

Ajattelen että kukaan ei toimi niin.

Narsisti kuitenkin toimii niin.

Miksi väität että minä olisin narsisti? Et edes tunne minua ja sinulla on kova tarve peilata persoonallisuushäiriötäsi minuun?

Käytöksesi viittaa narsismiin. Et kykene tuomitsemaan edes patologisia valehtelijoita jotka leikkivät roolileikkejään netissä ja tuhlaavat vain muiden aikaa.

Ahaa, okei…sellaiset hatarat perustelut sieltä narsismin tueksi. Sinulla on siis vain jäänyt levy päälle ja oksennat pahaa oloasi muille. Jätänpä tämän keskustelun tähän.

Voidaan siis todeta, että oikeasti et tiedä mitään soittamisesta.

Soittotaidoton suurisuu 🤔

Joo, onhan se aika typerää leikkiä soittotaitoista jos ei osaa soittaa. Ihan pellen touhua sellainen, mutta helppo uskoa että narsisti pätemisen tarpeessaan on alkanut tuollaistakin roolileikkiä leikkimään anonyyminä netissä. Ja kun jäi valheista kiinni, totesi vaan, että "mitä sitten jos valehtelen".

Ammattimuusikko musiikinopettaja 😞

"Narsisti ei unohda tilanteita, joissa hänen tahtonsa ei toteudu. Tavallista on, että hän kostaa tilanteet, joissa hän kokee tulleensa väärinymmärretyksi tai -kohdelluksi. Narsistin kiukuttelu saattaa muistuttaa uhmaikään juuttuneen pikkulapsen käyttäytymistä."

Narsisti syyttää muita ja kuvittelee olevansa muita parempi. Hän ei näe itsessään mitään vikaa. Ja kaikki vain peilaus postauksen vuoksi. Sinulla meni se tunteisiin. Miksi?

Ei minulla mene narsistien nettijutut ja lapselliset roolileikit koskaan tunteisiin.

Herää, sinä olet tässä se narsisti.

Yhden "peilauspostauksen" perusteella vai? Mitä se sitten tarkoittaakaan.

Esitä vain tyhmää, mutta jos nyt rautalangasta väännetään niin unohda se postaus. Kysymys sinulle kuuluu: miksi syyttelet ihmisiä tällä palstalla syyttä narsisteiksi? Onko sulla joku hyvä syy sille?

Siksi koska joidenkin käytös on selvästi narsistista. Valehtelua ja lapsellisuutta ja narsismin vähättelyä.

Niin. Huomaatko omassa käytöksessäsi jotain luettelemaasi?

En ole valehdellut, enkä vähätellyt narsismia, joka on edelleenkin vaarallisin pään vika maailmassa. Enkä myöskään ole ollut lapsellinen. Miksi koet tarvetta puolustella narsistista käytöstä?

Tässäpä se ydin tuleekin, että minäkään en ole. Joko sekoitat mut johonkin toiseen tai sitten sä halut nähdä pahaa kaikkialla muualla paitsi itsessäsi. Lapsellisuudesta olen eri mieltä kanssasi, mutta mulla saa olla mun mielipide.

Kuvitteletko, että anonyymillä nettipalstalla aina tietää kenen kanssa kirjoittelee? Miksi muuten kirjoittelet tässä ketjussa?

En kuvittele, mutta hän näköjään tietää ja on varma kaikesta.

Kirjoittelen koska halusin aluksi osallistua kuten kuka tahansa muukin ottamaan kantaa mutta tämä narsistiksi syyttelijä otti minut kohteekseen.

Miksi itse kirjoittelet?

Otti se minutkin kohteekseen tässä ketjussa aikaisemmin ja kaksi muuta. Jännä kun kaikki tuntuu hänen mielestään olevan tässä ketjussa narsisteja paitsi hän itse.

Ja sitten alkoikin näköjään narsistien seka(van)kuoron joukkouhriintuminen. Kohta varmaan palstalla kovin kirjoitellut ammattimuusikko ja soitonopettaja soittaa vielä ilmakitarasoolonkin.

Vierailija
462/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä sain kokea, millaista on elää narsistin "hovissa" (mitä en siinä vaiheessa vielä ymmärtänyt), että sen ulkopuolella. Oli älyttömän kaveri heti ja kertoi itsestään paljon ja jakoi "salaisuuksia" ja omaa elämäntarinaansa avoimesti jo heti alkuun eli avasi ns. luottamuksellisen suhteen. Tämähän perustuu sille, että itsekin avaudut ja kerrot omia salaisuuksiasi hänelle. No, jossain vaiheessa niitä tietenkin aletaan kääntämään sinua vastaan.

Oli hirvittävän pätevä ja etevä, vähän parempi kuin muut jo heti alkuunsa. Oli jotenkin vähän liiankin vahvan ja rohkean oloinen, mutta tällä toiminnallaan sai nopeasti nostettua itsensä työyhteisössä ylemmäksi ja hankkiutui esimiesten suosioon. Eteni tätä myötä ja sai ns. erityistehtäviä ja siitä alkoi pikku hiljaa hienoinen pomottelu ja entisen hovin dissaaminen.  Uskoisin, että olin jollakin tavalla uhka tälle narsistille, pidetty työntekijä. Niinpä hän alkoi pikku hiljaa työyhteisössä tuomaan epäkohtia tekemiäni asioita kohtaan esille, suureen ääneen tietenkin, mitenpä muuten. Kertoi miten joku työasia, jonka olin hoitanut oli kuulemma mennyt täysin pieleen ja koska olin hoitanut sen miten olin hoitanutn niin oli siitä ollut ikäviä seurauksia. Olin aivan ihmeissäni ja lähdin tarkistamaan asiaa toiselta asiaan kuuluvalta taholta ja siellä oltiin ihmeissään-en ollut hänen mukaansa tehnyt mitään väärää ja kaikki oli sujunut hyvin. 

Seuraavaksi tämä hovi, johon minä en siis enää kuulunut aloitti siihen aikaan kovassa huudossa olleen laihdutusmenetelmän ohjelmineen ja keskustelin asiasta, koska itsellänikin oli tietoa ja kokemusta asiasta, kunnes tämä klaanin johtaja keksi, että olin jotenkin arvostellut tätä heidän tapaansa toimia. Hän oli nähnyt vaivaa ja jokaiselle heistä erikseen tiedottanut, kuinka olen arvostellut heidän tapaansa toimia "yhden siivellä" jakaen kaikille tuota tietoutta, vaikka olimme todellakin vain keskustelleet yleisesti tuosta menetelmästä, eikä mistään tällaisesta ollut ollut puhetta ikinä. Nyt tämä jo kirjoitettunakin tuntuu lapselliselta, mutta kertoo manipuloivan narsistin kyvystä "ottaa porukka haltuun". Fiksuimmat tuosta porukasta toki ymmärsivätkin ehkä yskän, mutta koska kuuluivat hoviin niin tiesivät myös sen, millaista on, jos ei siihen kuulu. Jos tuossa työyhteisössä halusi jaksaa ja olla, oli ehkä helpompi kuulua tuohon hoviin kuin joutua ulkopuolelle, jos siihen oli koskaan sekaantunut. Tämä narsisti oli äärettömän taitava puhuja, manipuloija ja uskottava edesottamuksissaan.

Näitä edesottamuksia tuli enenevästi. Oli tehnyt virheen työtehtävässä, jossa se olisi voinut aiheuttaa isomman vahingon. Toinen työntekijä huomasi sen ja informoi asiasta tätä narsistia, joka todella puhui jälleen mustan valkoiseksi ja otti vielä toisenkin työntekijän varmistamaan selustansa. Asiassa ei ollut erehtymisen mahdollisuutta että virhe oli tapahtunut, mutta vielä tuossakin vaiheessa hän pystyi itse uskomaan ja puhumaan täysin varmana asiastaan, ettei hän ollut tehnyt eikä aiheuttanut mitään virhettä.

Minä jätin tuon työpaikan taakseni ja hyvä niin. Olen saanut tehdä töitä terveessä ympäristössä, jossa saan arvostusta hyvin tehdystä työstä ja myös ihmisenä. Tämä narsisti eteni johtotehtäviin, jonka jälkeen on  edelleen savustanut työyhteisöistä pois työntekijöitä, joiden tiesin olevan hyviä ja rautaisia ammattilaisia. Lopulta kävi kuitenkin niin, että menetti tuon paikkansa. Mutta edelleen ympärille löytyy hovi joka kaihtamatta uskoo tätä ihmistä ja ihailee ihmisenä-toki tämä ihminen on löytänyt jo seuraavan "oljenkorren", jolla kerää empatiaa taitavasti itselleen ja tekemänsä asiat on taas kuin unohdettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologin silmiin tämä ketju on kiinnostava. Varoituksen sana: ei kannata tuomita ihmisiä kevein perustein. Korkean toimintakyvyn narsistia (psykopaateista puhumattakaan) voi olla vaikea edes ammattilaisen tunnistaa ilman riittävää perehtymistä, jos ollenkaan.

Jos ammattilainen ei kykene tunnistamaan narsistia, niin ei kyseessä ole mikään kovinkaan pätevä ammattilainen.

Ammattilainen voi tunnistaa vain sellaisen, mikä on ylipäätään mahdollista tunnistaa. Äärimmäisenä esimerkkinä psykopatia: on vaikea tutkia sellaista, joka vain harvoin tulee ilmi, ts. tutkittavaksi. Harva narsisti tai psykopaatti (huom. psykopatia-nimistä diagnoosia ei virallisesti ole olemassa) hakeutuu vapaaehtoisesti hoitoon, ymmärrettävistä syistä. Psykopatologinen selitys psykopatiastakin perustuu lähes täysin matalan toimintakyvyn psykopaatteihin (ja sosiopaatteihin - eroa näiden välillä ei useinkaan osata tehdä), jotka esimerkiksi vangeissa ovat yliedustettuina. Korkean toimintakyvyn psykopaatteja löytää pikemminkin vaikka vuorikiipeilijöistä, kirurgeista ja yritysjohtajista. Ja arvaahan sen, kuinka moni kysyttäessä myöntää puhuvansa naamion takaa. Pyskopaatteja kohtaan tunnetaan yleisesti vihaa, eikä silmätikuksi joutuminen ole psykopaatin edun mukaista.

Vierailija
464/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun kaikki tuntuu hänen mielestään olevan tässä ketjussa narsisteja paitsi hän itse.

Älähän nyt valehtele. Minulla on diagnoosi siitä, että en ole narsisti. Onko sinulla?

Vierailija
465/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologin silmiin tämä ketju on kiinnostava. Varoituksen sana: ei kannata tuomita ihmisiä kevein perustein. Korkean toimintakyvyn narsistia (psykopaateista puhumattakaan) voi olla vaikea edes ammattilaisen tunnistaa ilman riittävää perehtymistä, jos ollenkaan.

Jos ammattilainen ei kykene tunnistamaan narsistia, niin ei kyseessä ole mikään kovinkaan pätevä ammattilainen.

Ammattilainen voi tunnistaa vain sellaisen, mikä on ylipäätään mahdollista tunnistaa.

Ja narsistien uhrit ovat parhaita asiantuntijoita sellaisessa asiassa, josta monella ammattilaisellakaan ei ole mitään käytännön kokemusta. Eikä narsisti ammattilaisille riehu, koska pitäisivät narsistia hulluna. Ulkokultaisuus estää sen käytöksen, jota narsistit harrastavat kotonaan ja läheistensä keskuudessa.

Vierailija
466/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun kaikki tuntuu hänen mielestään olevan tässä ketjussa narsisteja paitsi hän itse.

Älähän nyt valehtele. Minulla on diagnoosi siitä, että en ole narsisti. Onko sinulla?

En olekaan ennen kuullut diagnoosista nimeltä ei-narsisti.

Vierailija
467/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei-narsisti on ei-narsisti.

eli ei ole narsisti.

Vierailija
468/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten kyennyt olemaan poissa ketjusta edes muutamaa minuuttia vaikka kovin lupasit.

Vierailija
469/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattilainen voi tunnistaa vain sellaisen, mikä on ylipäätään mahdollista tunnistaa.

Ja narsistien uhrit ovat parhaita asiantuntijoita sellaisessa asiassa, josta monella ammattilaisellakaan ei ole mitään käytännön kokemusta. Eikä narsisti ammattilaisille riehu, koska pitäisivät narsistia hulluna. Ulkokultaisuus estää sen käytöksen, jota narsistit harrastavat kotonaan ja läheistensä keskuudessa.

Nimenomaan, juuri näin. Ja korkean toimintakyvyn psykopaatti itse on psykopatian paras asiantuntija, koska hänen intresseissään on hyvin harvoin paljastaa todellistä minäänsä kenellekään. Hän puntaroi vain ja ainoastaan itselleen koituvaa hyötyä. 

Vierailija
470/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä miten lääkäri voisi tehdä sen narsismidiagnoosin, kun narsisteja ei saada lääkäriin? Kerrotko?

Vierailija
471/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, juuri näin. Ja korkean toimintakyvyn psykopaatti itse on psykopatian paras asiantuntija, koska hänen intresseissään on hyvin harvoin paljastaa todellistä minäänsä kenellekään. Hän puntaroi vain ja ainoastaan itselleen koituvaa hyötyä. 

Kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja, mutta jokainen psykopaatti on narsisti.

Vierailija
472/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattilainen voi tunnistaa vain sellaisen, mikä on ylipäätään mahdollista tunnistaa. Äärimmäisenä esimerkkinä psykopatia: on vaikea tutkia sellaista, joka vain harvoin tulee ilmi, ts. tutkittavaksi. Harva narsisti tai psykopaatti (huom. psykopatia-nimistä diagnoosia ei virallisesti ole olemassa) hakeutuu vapaaehtoisesti hoitoon, ymmärrettävistä syistä. Psykopatologinen selitys psykopatiastakin perustuu lähes täysin matalan toimintakyvyn psykopaatteihin (ja sosiopaatteihin - eroa näiden välillä ei useinkaan osata tehdä), jotka esimerkiksi vangeissa ovat yliedustettuina. Korkean toimintakyvyn psykopaatteja löytää pikemminkin vaikka vuorikiipeilijöistä, kirurgeista ja yritysjohtajista. Ja arvaahan sen, kuinka moni kysyttäessä myöntää puhuvansa naamion takaa. Pyskopaatteja kohtaan tunnetaan yleisesti vihaa, eikä silmätikuksi joutuminen ole psykopaatin edun mukaista.

Valtaosaa narsisteista ja psykopaateista ei varmastikaan koskaan diagnosoida, etenkään heitä, joilla on korkea toimintakyky, eivätkä hakeudu muun sairauden myötä hoitoon. Kuitenkin ne harvat, jotka hoidon piiriin saadaan, ovat psykoterapeuttejen mukaan poikkeavia asiakkaita, ja heidät voi tunnistaa tietyistä piirteistä ja ilmiöistä, joita ovat:

a) Vastatranferenssin puuttuminen terapiasuhteessa. Narsisti ei siis ilmennä oikein minkäänlaisia tunteita, joihin terapeutti voisi reagoida vastatransferenssilla.

b) terapeutin osaamisen kyseenalaistaminen ja epäpätevän olon tuottaminen hänelle

c) terapeutin neuvominen, koska itse tietää paremmin

d) ylimielisyys.

Näiden perusteella ei pelkästään voi diagnoosia tehdä, vaan se vaatii huolellista tutkimista.

Vierailija
473/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosaa narsisteista ja psykopaateista ei varmastikaan koskaan diagnosoida, etenkään heitä, joilla on korkea toimintakyky, eivätkä hakeudu muun sairauden myötä hoitoon. Kuitenkin ne harvat, jotka hoidon piiriin saadaan, ovat psykoterapeuttejen mukaan poikkeavia asiakkaita, ja heidät voi tunnistaa tietyistä piirteistä ja ilmiöistä, joita ovat:

a) Vastatranferenssin puuttuminen terapiasuhteessa. Narsisti ei siis ilmennä oikein minkäänlaisia tunteita, joihin terapeutti voisi reagoida vastatransferenssilla.

b) terapeutin osaamisen kyseenalaistaminen ja epäpätevän olon tuottaminen hänelle

c) terapeutin neuvominen, koska itse tietää paremmin

d) ylimielisyys.

Näiden perusteella ei pelkästään voi diagnoosia tehdä, vaan se vaatii huolellista tutkimista.

Ja lisäksi on Lista, joka tietää.

Vierailija
474/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin ne harvat, jotka hoidon piiriin saadaan, ovat psykoterapeuttejen mukaan poikkeavia asiakkaita.

Mistä syystä ne harvat saadaan hoidon piiriin?

Vierailija
475/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa ihmisissä on narsisti ja rasisti. Toista ihmistä ei voi muuttaa muuta kuin omaa itseään. Ns. uhrit osaavat piikitellä ja ärsyttää toisen ihan äärimmilleen ja sitten kun saavat takaisin niin kuinka se onkaan kamala narsisti ja kiusaaja joka pitäisi viedä lääkäriin.  Siellä on vallankäyttö ongelmia. Kukaan ihminen ei ole täydellinen eikä se ns. uhri ole mikään pyhimys vaan osaa sekin olla julma ja ilkeä, se tekee sen vain sädekehä pään päällään salakavalasti. 

Mikä pakkomielle on olla yhdessä jonkun narsistin kanssa kun voi lähteä heti kävelemään eri suuntaan. Minä pidän hulluina kumpaakin sitä ns. uhria joka sairas sekin ja narsistia. Kumpikin varmaankin saa jotain tyydytystä toisistaan ja nauttii toisistaan niin etten puuttuisi ollenkaan heidän suhteeseensa. Tapelkoon aikansa kunnes jompi kumpi kyllästyy. 

Vierailija
476/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

narsistien vakiokäytöstä netissä on se, että kun eivät pärjää keskustelussa edes valehtelemalla, pilaavat sen lopuksi täysin ja toivovat, että se poistetaan.

ihan paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaskasakkia ja pellejä, kuten joku totesikin.

Ammattimuusikko valehtelee netissä.

Kannabista ei voida Suomessa laillistaa, koska huumevalistukseen pesiytyneet narsistit syyttävät sitä kaikista lastensa ongelmista, unohtaen kokonaan sen perheväkivallan jota ovat lapsiinsa vuosikausia kohdistaneet.

.

"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"

.

Perheväkivallan takia lapsesta tuli siis mielenterveys- ja päihdeongelmainen. Ihan tavallinen tapaus narsistien perheissä.

.

Huumevalistuksen synty:

.

Mielenterveysongelmainen alkoholisti pahoinpitelee poikansa mielisairaaksi ja syyttää lopulta huumeita kaikesta. Tämän jälkeen kuppaa vero- ja lahjoitusvaroja muutaman miljoonan "huumevalistukseen" ja ajelee ympäri maata 20 vuotta kertoillen itsekeksimiään "faktoja" huumeista kunnes saa itse potkut omasta järjestöstään.

Olen samaa mieltä.

Vierailija
477/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakkomielle on olla yhdessä jonkun narsistin kanssa kun voi lähteä heti kävelemään eri suuntaan. Minä pidän hulluina kumpaakin sitä ns. uhria joka sairas sekin ja narsistia. 

Valitettavasti en kyennyt lähtemään eri suuntaan kun olin vasta ala-asteikäinen, ja äitini oli taloudellisesti sidottu narsistiin. Helppo sinun on soitella suuta kun mitään omaa kokemusta ei ole.

Vierailija
478/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakkomielle on olla yhdessä jonkun narsistin kanssa kun voi lähteä heti kävelemään eri suuntaan. Minä pidän hulluina kumpaakin sitä ns. uhria joka sairas sekin ja narsistia. 

Valitettavasti en kyennyt lähtemään eri suuntaan kun olin vasta ala-asteikäinen, ja äitini oli taloudellisesti sidottu narsistiin. Helppo sinun on soitella suuta kun mitään omaa kokemusta ei ole.

Todellakin, kun sitä omaa aitoa kokemusta ei todellakaan ole, niin soitetaan suuta täällä. Johonkin se oma paha olo on purettava, ja helpointahan se on jo valmiiksi lyötyihin purkaa.

Vierailija
479/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa ihmisissä on narsisti ja rasisti. Toista ihmistä ei voi muuttaa muuta kuin omaa itseään. Ns. uhrit osaavat piikitellä ja ärsyttää toisen ihan äärimmilleen ja sitten kun saavat takaisin niin kuinka se onkaan kamala narsisti ja kiusaaja joka pitäisi viedä lääkäriin.  Siellä on vallankäyttö ongelmia. Kukaan ihminen ei ole täydellinen eikä se ns. uhri ole mikään pyhimys vaan osaa sekin olla julma ja ilkeä, se tekee sen vain sädekehä pään päällään salakavalasti. 

Narsisti puolustelemassa sairasta ja väkivaltaista käytöstä? Eipä ole ensimmäinen kerta.

Vierailija
480/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteja on nämä ns. sometähdet😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä