Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä narsismin tunnistaa?

Vierailija
17.08.2021 |

Niin.

Kommentit (904)

Vierailija
361/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun tapauksessa peilistä?

Sun tapauksessa vastauksesta?

Sun tapauksessa peilaamisesta?

Menehän tosiaan peilin eteen niin näet narsistin, joka ei voi koskaan parantua hulluudestaan.

Kalikka kalahti.

Entä mitä mieltä olet "psykologina" sellaisesta ihmisestä joka leikkii olevansa ammattimuusikko ja soitonopettaja, vaikka ei osaa soittaa lainkaan? Kuluttaa siis vain muiden aikaa valehtelunsa takia, eikä kukaan opi mitään. Mistä sellainen sairas käytös ja valehtelu mielestäsi johtuu?

Miten tämä liittyy aiheeseen?

En näe tällä mitään tekemistä narsismin kanssa.

Silti voit vastata kysymykseenkin, jos ei ole liian vaikea sinulle.

Jos pohjustat ja selität mitä tekemistä tällä on itse aiheen kanssa. Tunnut menevän sivuraiteille.

Ei sitä tarvitse pohjustaa yhtään. Kysymys on perin yksinkertainen: Eli mitä mieltä olet "psykologina" sellaisesta ihmisestä joka leikkii netissä olevansa ammattimuusikko ja soitonopettaja, vaikka ei osaa soittaa lainkaan? Kuluttaa siis vain muiden aikaa valehtelunsa takia, eikä kukaan opi mitään. Mistä sellainen sairas käytös ja valehtelu mielestäsi johtuu?

Ymmärrän tämän kyllä piilovittuiluksi minulle ja siksi en siihen mielelläni vastaa.

Itse pidän soittotaidotonta suunsoittajaa, joka leikkii netissä ammattimuusikkoa ja soitonopettajaa, hyvin lapsellisena valehtelija. Entä sinä?

Ajattelen että kukaan ei toimi niin.

Narsisti kuitenkin toimii niin.

Miksi väität että minä olisin narsisti? Et edes tunne minua ja sinulla on kova tarve peilata persoonallisuushäiriötäsi minuun?

Käytöksesi viittaa narsismiin. Et kykene tuomitsemaan edes patologisia valehtelijoita jotka leikkivät roolileikkejään netissä ja tuhlaavat vain muiden aikaa.

Ahaa, okei…sellaiset hatarat perustelut sieltä narsismin tueksi. Sinulla on siis vain jäänyt levy päälle ja oksennat pahaa oloasi muille. Jätänpä tämän keskustelun tähän.

Voidaan siis todeta, että oikeasti et tiedä mitään soittamisesta.

Soittotaidoton suurisuu 🤔

Joo, onhan se aika typerää leikkiä soittotaitoista jos ei osaa soittaa. Ihan pellen touhua sellainen, mutta helppo uskoa että narsisti pätemisen tarpeessaan on alkanut tuollaistakin roolileikkiä leikkimään anonyyminä netissä. Ja kun jäi valheista kiinni, totesi vaan, että "mitä sitten jos valehtelen".

Sitä juuri. Ei liity narsismiin mitenkään´.

Narsismiin liittyy aina valehtelua. Päästään ns. terve ihminen ei väitä olevansa ammattimuusikko tai soitonopettaja jos ei osaa soittaa. Ei edes netissä.

Päästään terve ammattimuusikko väittää olevansa psykologi.

ei näköjään montaa sivua tarvittu että narsisti sekosi taas täysin.

seuraavaksi vielä viestit pois sensuurin avulla niin asia voidaan unohtaa taas kerran.

Narsisti ja pikkulapsi esittää olevansa soitonopettajia.

Sairashan sellainen tapaus on.

Vierailija
362/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderaattori on narsku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

narsistien vakiokäytöstä netissä on se, että kun eivät pärjää keskustelussa edes valehtelemalla, pilaavat sen lopuksi täysin ja toivovat, että se poistetaan.

ihan paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaskasakkia ja pellejä, kuten joku totesikin.

Ammattimuusikko valehtelee netissä.

Vierailija
364/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menehän tosiaan peilin eteen niin näet narsistin, joka ei voi koskaan parantua hulluudestaan.

Kalikka kalahti.

Entä mitä mieltä olet "psykologina" sellaisesta ihmisestä joka leikkii olevansa ammattimuusikko ja soitonopettaja, vaikka ei osaa soittaa lainkaan? Kuluttaa siis vain muiden aikaa valehtelunsa takia, eikä kukaan opi mitään. Mistä sellainen sairas käytös ja valehtelu mielestäsi johtuu?

Jos pohjustat ja selität mitä tekemistä tällä on itse aiheen kanssa. Tunnut menevän sivuraiteille.

Ei sitä tarvitse pohjustaa yhtään. Kysymys on perin yksinkertainen: Eli mitä mieltä olet "psykologina" sellaisesta ihmisestä joka leikkii netissä olevansa ammattimuusikko ja soitonopettaja, vaikka ei osaa soittaa lainkaan? Kuluttaa siis vain muiden aikaa valehtelunsa takia, eikä kukaan opi mitään. Mistä sellainen sairas käytös ja valehtelu mielestäsi johtuu?

Ymmärrän tämän kyllä piilovittuiluksi minulle ja siksi en siihen mielelläni vastaa.

Itse pidän soittotaidotonta suunsoittajaa, joka leikkii netissä ammattimuusikkoa ja soitonopettajaa, hyvin lapsellisena valehtelija. Entä sinä?

Miksi väität että minä olisin narsisti? Et edes tunne minua ja sinulla on kova tarve peilata persoonallisuushäiriötäsi minuun?

Käytöksesi viittaa narsismiin. Et kykene tuomitsemaan edes patologisia valehtelijoita jotka leikkivät roolileikkejään netissä ja tuhlaavat vain muiden aikaa.

Ahaa, okei…sellaiset hatarat perustelut sieltä narsismin tueksi. Sinulla on siis vain jäänyt levy päälle ja oksennat pahaa oloasi muille. Jätänpä tämän keskustelun tähän.

Joo, onhan se aika typerää leikkiä soittotaitoista jos ei osaa soittaa. Ihan pellen touhua sellainen, mutta helppo uskoa että narsisti pätemisen tarpeessaan on alkanut tuollaistakin roolileikkiä leikkimään anonyyminä netissä. Ja kun jäi valheista kiinni, totesi vaan, että "mitä sitten jos valehtelen".

Narsismiin liittyy aina valehtelua. Päästään ns. terve ihminen ei väitä olevansa ammattimuusikko tai soitonopettaja jos ei osaa soittaa. Ei edes netissä.

Päästään terve ammattimuusikko väittää olevansa psykologi.

ei näköjään montaa sivua tarvittu että narsisti sekosi taas täysin.

seuraavaksi vielä viestit pois sensuurin avulla niin asia voidaan unohtaa taas kerran.

Narsisti ja pikkulapsi esittää olevansa soitonopettajia.

Sairashan sellainen tapaus on.

Sairas psykologi ja narsisti leikkii olevansa soitonopettajia.

Vierailija
365/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tähän ketjuun kirjoittajat on narskuja, paitsi minä!

Vierailija
366/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksinaamaisuudesta. Esitetään jotain niin ihanaa ihmistä face to face mutta selän takana puhutaan p*skaa. Jos hän jää kiinni tästä niin joutuu heti hänen mustalle listalleen ja ei edes esitä enää. Halventaa, puhuu rumasti, kiusaa, v*ttuilee jne. ja tekee kaikkensa että toiselle tulee huono omatunto ja pahimmassa tapauksessa murskaa itsetunnon. 

Vierailija
367/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Touche.

Vierailija
368/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään tyhjentävää listaa tunnistamiseen tuskin on.

Toiset vain ovat ikäviä ihmisiä, kusipäitä tai mitä lienevätkään, eikä mitään diagnoosia ole eikä tule.

Mielestäni paras keino on oman voinnin ja omien tunteiden ja intuition tarkkailu. En nyt tarkoita mitään yletöntä analysointia, vaan pikemminkin sitä, että uskaltaa luottaa omiin ajatuksiinsa ja tuntemuksiinsa.

Jos joku ihminen aiheuttaa pahaa oloa, pahaa mieltä, selittämätöntä huonoa vointia lähellään, hälytyskellot soivat tms. kannattaa näitä merkkejä kuunnella.

Mitään dramaattista ei tarvitse tehdä, vaan tilanteesta voi liueta hiljalleen ja ikävää ihmistä, jonka läheisyydessä on pakko olla esim. työpaikalla voi kohdella etäisen kohteliaasti antamatta mitään tarttumapintaa itsestään.

Vastaavassa keskustelussa joskus luin erittäin finsun kommentin siitä, että se narsisti tai psykopaatti ei ole mikään helposti tunnistettava hirviö, vaan ulospäin hyvinkin tavallinen perus-Pirkko tai- Pertti.

Voi olla varsin perus, siis työssä käyvä, laskunsa maksava ja sitä rataa. Tunne-elämä korostuneen kapea/lattea ja heikko introspektiokyky, eli häntä ei kiinnosta suuremmin miettiä syitä omalle (huonolle/ongelmalliselle) käytökselleen. Pitkäveteistä seuraa, koska hänen ajattelunsa toistaa samoja uria ja muutenkin toistaa paljon itseään jopa fraaseja myöten. Eli kiinnittäisin huomiota tietynlaiseen persoonan elottomuuteen: iloinen voi näennäisesti olla, mutta ilo on jotenkin mekaanista, kuollutta.

Se mikä noissa ihmisissä on juuri se, miten ne vaikuttavat omaan vointiin ja mielialaan. Huono ja omituinen olo voi tulla vasta tapaamisen jälkeen etkä välttämättä pysty yhdistämään sitä kyseiseen ihmiseen. Ovat uskomattoman taitavia herättämään myötätuntoa (useimmiten heillä on jokin uhritarina) ja näyttäytymään syyttöminä uhreina kuitenkin niin hienovaraisesti, että haluat uskoa heidän tarinansa oikeellisuuteen.

En väitä etteikö narsisteilla ole traaginen lapsuus, esim hyväksikäyttöä/väkivaltaa. Heitä saattaa olla vain mahdotonta ns korjata myötätunnon keinoin, koska he ikään kuin pelaavat myötätunnollasi. He sitovat tällätavoin toisen tiukasti itseensä kiinni ja sijaistraumatisoivat sinut. Olet osa heidän sisäistä näytelmäänsä.

Tosiasia on, että he eivät välitä sinusta vähääkään erillisenä yksilönä. Niinkauan kuin uskot heidän uhriuteensa ja viattomuuteensa, olet käyttökelpoinen. Hyödyllinen idiootti.

Vierailija
369/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

narsistien vakiokäytöstä netissä on se, että kun eivät pärjää keskustelussa edes valehtelemalla, pilaavat sen lopuksi täysin ja toivovat, että se poistetaan.

ihan paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaskasakkia ja pellejä, kuten joku totesikin.

Ammattimuusikko valehtelee netissä.

Kannabista ei voida Suomessa laillistaa, koska huumevalistukseen pesiytyneet narsistit syyttävät sitä kaikista lastensa ongelmista, unohtaen kokonaan sen perheväkivallan jota ovat lapsiinsa vuosikausia kohdistaneet.

.

"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"

.

Perheväkivallan takia lapsesta tuli siis mielenterveys- ja päihdeongelmainen. Ihan tavallinen tapaus narsistien perheissä.

.

Huumevalistuksen synty:

.

Mielenterveysongelmainen alkoholisti pahoinpitelee poikansa mielisairaaksi ja syyttää lopulta huumeita kaikesta. Tämän jälkeen kuppaa vero- ja lahjoitusvaroja muutaman miljoonan "huumevalistukseen" ja ajelee ympäri maata 20 vuotta kertoillen itsekeksimiään "faktoja" huumeista kunnes saa itse potkut omasta järjestöstään.

Vierailija
370/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalikka kalahti.

Vastaus on sinulle niin vaikea ymmärrettäväksi, ettet siitä mitään käsittäisi.

-eri

jännä miten rekisteröimätön nimimerkki "eri" tulee aina puolustamaan narsistista käytöstä.

mahtaako "eri" myös olla ammattimuusikko ja soitonopettaja?

ah ha ha!

Saman huomannut, joops!

Vierailija
371/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään tyhjentävää listaa tunnistamiseen tuskin on.

Toiset vain ovat ikäviä ihmisiä, kusipäitä tai mitä lienevätkään, eikä mitään diagnoosia ole eikä tule.

Mielestäni paras keino on oman voinnin ja omien tunteiden ja intuition tarkkailu. En nyt tarkoita mitään yletöntä analysointia, vaan pikemminkin sitä, että uskaltaa luottaa omiin ajatuksiinsa ja tuntemuksiinsa.

Jos joku ihminen aiheuttaa pahaa oloa, pahaa mieltä, selittämätöntä huonoa vointia lähellään, hälytyskellot soivat tms. kannattaa näitä merkkejä kuunnella.

Mitään dramaattista ei tarvitse tehdä, vaan tilanteesta voi liueta hiljalleen ja ikävää ihmistä, jonka läheisyydessä on pakko olla esim. työpaikalla voi kohdella etäisen kohteliaasti antamatta mitään tarttumapintaa itsestään.

Vastaavassa keskustelussa joskus luin erittäin finsun kommentin siitä, että se narsisti tai psykopaatti ei ole mikään helposti tunnistettava hirviö, vaan ulospäin hyvinkin tavallinen perus-Pirkko tai- Pertti.

Narsistin läheisenä onneksi olen huomannut että jonkinlainen narsistitutka on kehittynyt ja kun se hälyttää, vetäydyn automaattisesti pois ihmisen läheltä.

Töissä tuli uusi henkilö töihin joka vaikutti ensin tosi mukavalta ja vaatimattomalta. Pari kertaa tuli tunne, että ihminen käsitti väärin mitä sanoin mutta koska hän oli niin ”kiva reppana ” oikein ajattelin että ensi kerralla kommunikoin selkeämmin tms. Sitten kävikin tilanne jossa henkilö oli lienee arvioinut minun ystävällisyyden perusteella narskututkani väärin ja huomasin että hän kirjaimellisesti vääristeli sanojani ja käänsi erään asian päinvastoin , mutta jälleen näennäisen viattomalla tavalla. Se oli yksi lause minkä ihminen sanoi ja siitä tiesin, että nyt täytyy tästä ihmisestä vetäytyä hyvin kauas.

Asiakkaaksi on sattunu mulle myös narsisti ja kävi niin onnettomasti että kun olin lomalla, yleensä täysin skarppi kollega oli tuurannut ja hoitanut asian narsistin pussiin . Kyseessä oli käytännössä laittomuus joka painettiin villaisella. Asianhoitajana asianosaisilta kuulin henkilön olevan narsisti ja tunnistin sen heti mutta enpäs arvannut että jo loppuunkäsitelty asia voi kääntyä vielä päälaelleen lomani aikana .

Vierailija
372/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalikka kalahti.

Ainakin asioiden vääristelyä. Harhaanjohtamista. Vaikutelmilla pelaamista. Vaikenemista itselle epäedullisista asioista, jolloin itsekin uskotaan omaan totaaliseen syyttömyyteen/vastuuttomuuteen. Pahuus siis ulkoistetaan mustavalkoisen ajattelun mukaisesti aina itsen ulkopuolelle, jolloin maailmankuva on yksiulotteinen ja viholliset selkeät. Hyvin tyypillistä on juuri joko yksittäisten ihmisten tai ihmisryhmien demonisointi.

Naisnarsistit valitettavasti käyttävät hyväkseen ajallemme yleistä malebashingia eli miesten kategorista dissausta, halveksuntaa, jopa demonisointia. Kostonhimo ja lasten välineellistäminen sukupuolesta riippumatta ovat ihan perusnarskumeinikiä, asioista ei kyetä sopimaan aikuismaisesti tai ymmärtämään lasten oikeuksia syvällisesti. Tästä seuraa taas lasten manipulointia ja vieraannuttamista.

Niin, moraali? Mitä se on, jotain syötävääkö?

He eivät edes kykene ymmärtämään koko sanaaa.

Vierailija
373/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun on soitonopettaja maailman parhaita, ihme tuuri oli että otti oppilaaksi.

Vierailija
374/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottakaan Listaan!

Lista tietää.

Vierailija
375/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gaslighting on yksi tyypillisimmistä keinoista hallita uhria. Se tarkoittaa uhrin todellisuudentajun hämärtämistä. Siinä tekijä tietoisesti vääristelee asioita, vaihtaa mielipiteitä, esittää ettei asioita tapahtunutkaan, levittelee uhrista perättömiä tarinoita, valehtelee, saa uhrin itsensä ja muut pitämään uhria harhaisena tai jopa hul lu na.

Suomenkielinen sana on kaasuvalotus. Eipä juuri tuota englanninkielistä parempi. Mikä kuitenkin pahinta, niin tätä käytöstä/tekniikkaa ei tunnisteta viranomaisten taholta, vaan nimenomaan se uhri on se h u llu.

Piilonarsisti on erityisen taitava saamaan muut ns sekoilemaan ympärillään.

Voit alkaa tuhlailemaan pakonomaisesti, nukkumaan huonosti tai sekoilemaan seksuaalisesti, vaikka se ei ole tapaistasi. Näin kävi minulle, kun ystävystyin erään naispuolisen päällisinpuolin järkevähkön ihmisen kanssa, jolla oli kuitenkin rankkaa traumataustaa. Aloin ymmärtää häntä loputtomasti ja samalla voin itse yhä huonommin, käyttäydyin impulsiivisesti ja pakkomielteisesti ja erakoiduin.

Tähän suhteeseen minut altisti tietenkin oma narsistinen lapsuudenkotini.

Nyt olen jo katkaissut välini tuohon ihmiseen, mutta sanompa vain: moni kakku päältä kaunis.

Pahinta narsismissa on juuri sen näennäinen järkevyys. Sen alla on pelkkää tyhjyyttä vailla sydäntä ja kyvyttömyys tajuta toista ihmistä erillisenä. Jonkinsortin mielisairauden muotona minäkin tuon näen, vaikka persoonallisuushäiriöt nähdään omana kategorianaan ja pinnallinen sieluton nykykulttuurimme ruokkii niitä kaikin keinoin.

Vierailija
376/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen jo katkaissut välini tuohon ihmiseen, mutta sanompa vain: moni kakku päältä kaunis.

narsisti on ulkokullattu kakkakikkare.

Vierailija
377/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun on soitonopettaja maailman parhaita, ihme tuuri oli että otti oppilaaksi.

Joko tykki tykittää?

Vierailija
378/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

narsisti on ulkokullattu kakkakikkare.

siinä olennaiset siitä asiasta.

Vierailija
379/904 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itselläni on ainakin skitsoaffektiivinen häiriö, joka johtuu lapsuudessa koetusta väkivallasta, isäni oli väkivaltainen ja päihdeongelmainen narsisti.

Vierailija
380/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista