Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä narsismin tunnistaa?

Vierailija
17.08.2021 |

Niin.

Kommentit (904)

Vierailija
381/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alat oireilemaan masentuneesti tai itsetuhoisesti, voi syynä olla narsisimin vallan alla oleminen. omani oli ylä-asteen ja lukion Regina George. Kaikki ihailivat tätä tyttöä, hän oli niin kaunis ja sosiaalinen. Mutta selän takana haukkui kaikki ja kohteli minua kaikista julmimmin.

Vierailija
382/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistaa, siitä ettei hae virheitä ensisijaisesti itsestään. Exät ovat olleet tunnekylmiä ja itsekkäitä, saattaa nimetä narsisteiksi. Ystäviään, naapureitaan auttaa pyyteettömästi. On muuttoapuna tarvittaessa, auttaa rahavaikeuksissa, osallistuu talkoisiin. Töissä tekee vähän enemmän kuin muut. Muut työtoverit saattavat jopa kadehtia häntä, koska pomo luottaa häneen ja antaa hänelle vastuullisimmat ja taitoa vaativimmat tehtävät.

Hän on hyväsydäminen, ystävällinen ja avulias. Muut pyrkivät käyttämään hyväkseen hänen jaloa sydäntään. 

Parisuhteessa antaa ensin paljon kiitosta miten hän on nyt löytänyt ihmisen, joka ymmärtää häntä ja on myös riittävän älykäs pystyäkseen olemaan vertainen hänen kanssaan. Hän on löytänyt vihdoin sielunkumppaninsa jota hän on aina etsinyt. Jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistaa, siitä ettei hae virheitä ensisijaisesti itsestään. Exät ovat olleet tunnekylmiä ja itsekkäitä, saattaa nimetä narsisteiksi. Ystäviään, naapureitaan auttaa pyyteettömästi. On muuttoapuna tarvittaessa, auttaa rahavaikeuksissa, osallistuu talkoisiin. Töissä tekee vähän enemmän kuin muut. Muut työtoverit saattavat jopa kadehtia häntä, koska pomo luottaa häneen ja antaa hänelle vastuullisimmat ja taitoa vaativimmat tehtävät.

Hän on hyväsydäminen, ystävällinen ja avulias. Muut pyrkivät käyttämään hyväkseen hänen jaloa sydäntään. 

Parisuhteessa antaa ensin paljon kiitosta miten hän on nyt löytänyt ihmisen, joka ymmärtää häntä ja on myös riittävän älykäs pystyäkseen olemaan vertainen hänen kanssaan. Hän on löytänyt vihdoin sielunkumppaninsa jota hän on aina etsinyt. Jne.

Minä en kyllä usko tohon. Ei kaikki hyväsydämmiset ihmiset ole mitään narsisteja. Minun narsisti on kaukana hyvä sydämmisestä ihmisestä.

Vierailija
384/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmitön raivokohtaus milloin mistäkin

Sanojen suuhun laittaminen

Manipulointi

Ei minkäänlaista empatiakykyä

Mahtailu

Ei kestä mitään kritiikkiä,toisia kyllä kritisoidaan

Vierailija
385/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo se pistävä, läpitunkeva stalkkerin/saalistajan katse myös, kun skannaa uhriaan ja yrittää varmaan keksiä mihinkähän heikkoon kohtaan seuraavaksi iskisinkään..:(

Tämä. Koettaa hakemalla hakea vikoja potentiaalisesta uhristaan ja jos kohde nolostuu tai kiusaantuu siitä pistävästä katseella skannailusta, niin se on jo syy kiusata ja piinata uhria. Eli pitäisi pysytellä vain kovana, jos kohtaa kyseistä kohtelua.

Vierailija
386/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapuri häiriköi aiheuttamalla melua jatkuvasti myöhään yöllä ja jos häiriköity naapuri lopulta reagoi siihen suutuspäissään, niin jos tuo häiriköivä naapuri menee sitten heti valittamaan suuttuneelle naapurille, että hänellä on turvaton olo, kun naapurista kuuluu melua, niin onko kyse narsistisesta uhriutumisesta ja syyllisyyden kääntämisestä?

Vierailija
387/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo se pistävä, läpitunkeva stalkkerin/saalistajan katse myös, kun skannaa uhriaan ja yrittää varmaan keksiä mihinkähän heikkoon kohtaan seuraavaksi iskisinkään..:(

Tämä. Koettaa hakemalla hakea vikoja potentiaalisesta uhristaan ja jos kohde nolostuu tai kiusaantuu siitä pistävästä katseella skannailusta, niin se on jo syy kiusata ja piinata uhria. Eli pitäisi pysytellä vain kovana, jos kohtaa kyseistä kohtelua.

Komppaan , lähisuvussa dg narsisti ja hän istui aina lähelle eteeni ja tuijotti minua kun juttelimme. Se outo pistävä tuijotus jatkui, kun en sanonut mitään narsisti jatkoi tuijottamista ja sanoi "olisko tuo sun toinen silmä pienempi kuin toinen". Minä olin teini-ikäinen , narsisti keski-ikäinen. Tätä tasoa on narsistin "keskustelu". Myös aina kun tapasimme narsisti kysyi ensimmäisenä "onhan sinulla kaikki hyvin ,onhan". Jos vastasin kieltävästi sai raivarin , tästä opin että kannattaa vastata "kaikki on hyvin". Ja narsisti hyrisi tyytyväisenä. Nyt tälle narsistin keskustelulle ei voi muuta kun nauraa, miten ne voi olla noin surkeita.

Vierailija
388/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismipiirteinen manipuloi ja ohjailee isoa hovia, joka on valjastettu uhrin tai uhrien kiusaamiseen/tarkkailuun/manipulointiin yhteisvoimin.

Uhri on mustamaalattu "pahikseksi" tai noloksi/oudoksi/"hulluksi"/nynnyksi, joka "ansaitsee" narsistin logiikalla törkeän kohtelun ja hän manipuloi muut uskomaan kyseisiin valheisiinsa.

Hoviaan hän sopivasti mielistelee ja pitää otteessaan, tosin kyseisillä piirteillä varustetun kanssa saa hovinkin jäsen olla aina vähän varuillaan, mielistellä ja tsempata, ettei itsekin päädy kiusatuksi. Narsismipiirteisen puheissa on aina joku pahis/draamaa/juoruja/jännittävää ja niillä hän pitääkin hoviaan kasassa. Oikea elämä ei ole niin värikästä kuin millaisen vaikutelman narsismipiirteinen antaa.

Vierailija
389/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gaslighting on yksi tyypillisimmistä keinoista hallita uhria. Se tarkoittaa uhrin todellisuudentajun hämärtämistä. Siinä tekijä tietoisesti vääristelee asioita, vaihtaa mielipiteitä, esittää ettei asioita tapahtunutkaan, levittelee uhrista perättömiä tarinoita, valehtelee, saa uhrin itsensä ja muut pitämään uhria harhaisena tai jopa hul lu na.

Suomenkielinen sana on kaasuvalotus. Eipä juuri tuota englanninkielistä parempi. Mikä kuitenkin pahinta, niin tätä käytöstä/tekniikkaa ei tunnisteta viranomaisten taholta, vaan nimenomaan se uhri on se h u llu.

Piilonarsisti on erityisen taitava saamaan muut ns sekoilemaan ympärillään.

Voit alkaa tuhlailemaan pakonomaisesti, nukkumaan huonosti tai sekoilemaan seksuaalisesti, vaikka se ei ole tapaistasi. Näin kävi minulle, kun ystävystyin erään naispuolisen päällisinpuolin järkevähkön ihmisen kanssa, jolla oli kuitenkin rankkaa traumataustaa. Aloin ymmärtää häntä loputtomasti ja samalla voin itse yhä huonommin, käyttäydyin impulsiivisesti ja pakkomielteisesti ja erakoiduin.

Tähän suhteeseen minut altisti tietenkin oma narsistinen lapsuudenkotini.

Nyt olen jo katkaissut välini tuohon ihmiseen, mutta sanompa vain: moni kakku päältä kaunis.

Pahinta narsismissa on juuri sen näennäinen järkevyys. Sen alla on pelkkää tyhjyyttä vailla sydäntä ja kyvyttömyys tajuta toista ihmistä erillisenä. Jonkinsortin mielisairauden muotona minäkin tuon näen, vaikka persoonallisuushäiriöt nähdään omana kategorianaan ja pinnallinen sieluton nykykulttuurimme ruokkii niitä kaikin keinoin.

Täällä yksi jo sekosi toistamaan narsistin käyttämiä fraaseja. Kimppaan tätä.

Narsisti näkee vikoja vain muissa eikä suostu katsomaan peiliin. Hän hakemalla hakee vikoja ja kääntää kaiken huomion uhriin.

Vierailija
390/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeisin piirre: löytää aina muista yllin kyllin vikoja, mutta itseään ei osaa kyseenalaistaa lainkaan. Omatkin vikansa kääntää muiden syiksi.

Vierailija
391/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gaslighting on yksi tyypillisimmistä keinoista hallita uhria. Se tarkoittaa uhrin todellisuudentajun hämärtämistä. Siinä tekijä tietoisesti vääristelee asioita, vaihtaa mielipiteitä, esittää ettei asioita tapahtunutkaan, levittelee uhrista perättömiä tarinoita, valehtelee, saa uhrin itsensä ja muut pitämään uhria harhaisena tai jopa hul lu na.

Suomenkielinen sana on kaasuvalotus. Eipä juuri tuota englanninkielistä parempi. Mikä kuitenkin pahinta, niin tätä käytöstä/tekniikkaa ei tunnisteta viranomaisten taholta, vaan nimenomaan se uhri on se h u llu.

Voit alkaa tuhlailemaan pakonomaisesti, nukkumaan huonosti tai sekoilemaan seksuaalisesti, vaikka se ei ole tapaistasi. Näin kävi minulle, kun ystävystyin erään naispuolisen päällisinpuolin järkevähkön ihmisen kanssa, jolla oli kuitenkin rankkaa traumataustaa. Aloin ymmärtää häntä loputtomasti ja samalla voin itse yhä huonommin, käyttäydyin impulsiivisesti ja pakkomielteisesti ja erakoiduin.

Nyt olen jo katkaissut välini tuohon ihmiseen, mutta sanompa vain: moni kakku päältä kaunis.

Pahinta narsismissa on juuri sen näennäinen järkevyys. Sen alla on pelkkää tyhjyyttä vailla sydäntä ja kyvyttömyys tajuta toista ihmistä erillisenä. Jonkinsortin mielisairauden muotona minäkin tuon näen, vaikka persoonallisuushäiriöt nähdään omana kategorianaan ja pinnallinen sieluton nykykulttuurimme ruokkii niitä kaikin keinoin.

Narsisti näkee vikoja vain muissa eikä suostu katsomaan peiliin. Hän hakemalla hakee vikoja ja kääntää kaiken huomion uhriin.

Siis komppaan tätä.

Vierailija
392/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan , lähisuvussa dg narsisti ja hän istui aina lähelle eteeni ja tuijotti minua kun juttelimme. Se outo pistävä tuijotus jatkui, kun en sanonut mitään narsisti jatkoi tuijottamista ja sanoi "olisko tuo sun toinen silmä pienempi kuin toinen". Minä olin teini-ikäinen , narsisti keski-ikäinen. Tätä tasoa on narsistin "keskustelu". Myös aina kun tapasimme narsisti kysyi ensimmäisenä "onhan sinulla kaikki hyvin ,onhan". Jos vastasin kieltävästi sai raivarin , tästä opin että kannattaa vastata "kaikki on hyvin". Ja narsisti hyrisi tyytyväisenä. Nyt tälle narsistin keskustelulle ei voi muuta kun nauraa, miten ne voi olla noin surkeita.

Tuo on totta. Jos ei keksi muuta vinoilun aihetta, niin hermostuu jostain täysin asiallisesta ja viattomasta. Ja jos ei keksi yhtään mitään, mihin tarttuisi, niin koettaa vain v*ttumaisella olemuksellaan ja katsellaan nujertaa toisen.

Yksi ex-kaverini hermostui minulle aina siitä, jos olin hyvällä tuulella tai onnistunut jossain. Siitä alkoi aina draamailu ja huomion kerjääminen sekä minun syytteleminen kaikesta pahasta maailmassa.

Vierailija
393/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva varmaan ymmärsi, että kävin hänen älylleen sopivaa keskustelua. Keskusteli yksinään vaikka käytin samoja kuluneita fraaseja. Siitä voi päätellä jos jonkinmoista.

Vierailija
394/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismin tunnistaa uhrina siitä, kun alkaa olla masentunut, eristäytynyt, kaikki itseluottamus on kateissa ja mielen täyttää loputon negatiivisuus itsestä, usein myös muista (johtuen siitä oman mielen negatiivisuudesta). Uhri voi onneksi parantua ja nousta tästä omasta suostaan, mutta narsistilla oma olotila vain pahenee. Siinä voi mennä vuosia nousta jaloilleen, mutta se onnistuu kyllä. Paljon pitää muistaa antaa itselleen anteeksi, kiusatulle. Eikä hävetä loppuelämää sitä, miten on narsistin murskaamana toiminut tai ajatellut. Pakon (narsistin) edessä ihminen voi tehdä typeriäkin asioita.

Tyypillistä on, että narsisti syöttää uhreilleen (hyötyeläimilleen) kaikenlaisia uskomuksia itsestään, "siirtää" heihin huonot omat ominaisuutensa ja selittää kaikille puhelimessa, kuinka uhri on sitä kaikkea huonoa, mitä narsisti itse on. Esim. minua syytettiin julkisesti loputtomasta sotkusta jonka sain aikaan, vaikka todellisuudessa sotkija oli narsisti itse, eikä kukaan muu. Tämä noin vain yhtenä esimerkkinä. Tätä jauhetaan niin kauan, kunnes uhri alkaa jo uskoa siihen itsekin, ja alkaa potea huonoa omatuntoa siitä. Vaikkei asialle mitään voi.

Vierailija
395/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on mennyt siihen, että epäilen jokaista entistä ja uutta tuttavuutta siitä, että he ovat narsistin kätyreitä. Eli pyrin pitämään kaikki mahdollisimman etäällä itsestäni, ja juttelen vain niitä asioita, jotka voisin paljastaa myös narsistille. Eli mitään uutta ja innostavaa narsisti ei saisi näiden tuttujen kautta. Sen verran pahasti meni luottamus ihmisyyteen ja joihinkin ihmisiin, että myös sivulliset saavat siitä "kärsiä" kun en voi yhtään luottaa, että he olisivat vilpittömiä. En toki usko, että nämä sivulliset siitä sen enempää edes välittävät. Itselleni on aina ollu tyypillistä olla avoin ja mukava, nyt en osaa enää olla lainkaan sellainen (eli oma itseni). Luotan lähinnä vanhoihin koulututtuihini, jotka ovat käytännössä näiden harrastuspiirien (joissa narsisti pyörii) ulottumattomissa täysin. Tämä näkyy eristäytymisenä ja tuollaisena "hyvä päivän tutun" käytöksenä. En edes koeta tutustua muihin lajin ihmisiin enää, kuten ennen narsistia.

Vierailija
396/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koetko olleesi läheisriippuvainen? Joskushan läheisriippuvaisuus rinnastetaan piilonarsismiin eli ns. ohutnahkaiseen narsismiin. Itse koen olevani sekä läheisriippuvainen suhteessa paksunahkaiseen narsistiin että ohutnahkainen narsisti. Ikäänkuin samanaikaisesti uhri ja toimija. Vaikeinta on tiedostaa se oma narsistisuutensa, on helpompaa syyttää paksunahkaista narsistia kuin ottaa vastuu omasta roolistaan suhteessa. Tätä opettelen nyt.

Vierailija
397/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on mennyt siihen, että epäilen jokaista entistä ja uutta tuttavuutta siitä, että he ovat narsistin kätyreitä. Eli pyrin pitämään kaikki mahdollisimman etäällä itsestäni, ja juttelen vain niitä asioita, jotka voisin paljastaa myös narsistille. Eli mitään uutta ja innostavaa narsisti ei saisi näiden tuttujen kautta. Sen verran pahasti meni luottamus ihmisyyteen ja joihinkin ihmisiin, että myös sivulliset saavat siitä "kärsiä" kun en voi yhtään luottaa, että he olisivat vilpittömiä. En toki usko, että nämä sivulliset siitä sen enempää edes välittävät. Itselleni on aina ollu tyypillistä olla avoin ja mukava, nyt en osaa enää olla lainkaan sellainen (eli oma itseni). Luotan lähinnä vanhoihin koulututtuihini, jotka ovat käytännössä näiden harrastuspiirien (joissa narsisti pyörii) ulottumattomissa täysin. Tämä näkyy eristäytymisenä ja tuollaisena "hyvä päivän tutun" käytöksenä. En edes koeta tutustua muihin lajin ihmisiin enää, kuten ennen narsistia.

Tunnistan tunteen. Onneksi minulla oli ennen eroa aika paljon sellaisia ystäviä, joiden kanssa exä ei ollut missään tekemisissä eikä tunne heitä, joten on sentään myös niitä, joihin pystyn luottamaan. Mutta kaikkiin heistäkään en enää luota, jos on olemassa jonkinlainen kytkös, jonka kautta exä voisi mahdollisesti liittyä tähän ystävään. Tällaisten kanssa puhun juuri sellaisella tasolla, että exä ei saisi mitään uutta tietoa, jos tämä ystäväksi luulemani ihminen vuotaisikin asiat eteenpäin.

Heti eron jälkeen en osannut olla tarpeeksi varuillani, kun aloin pikkuhiljaa vasta tiedostaa, että suhteen ongelmat johtuivat juuri exän narsismista, ja sain perääni kaksi "lentävää apinaa". Toiseen heistä en ollut luottanut ikinä, sillä hän on umpikiero ja patologinen valehtelija, mutta toista olin pitänyt oikeasti ystävänä ja oli aikamoinen järkytys, kun hän lipsautti vahingossa asian, jota ei olisi voinut tietää, ellei olisi ollut yhteydessä exään. Hän tajusi mokansa ja lopetti puhelun lyhyeen, ja olin varma, etten kuule kyseisestä ihmisestä enää ikinä.

Mutta tyrmistyksekseni tiedon urkinta sen kun jatkui, välillä hyvinkin läpinäkyvästi niin että yhteydenoton aihe liittyi juuri sillä hetkellä meneillään olevaan tilanteeseen exän kanssa, ja tätä jatkui yli puoli vuotta. Exä tiesi varmasti jo, etten enää luota tähän ihmiseen, koska en kertonut tälle enää mitään muuta kuin kepeää diipadaapaa, mutta tarkoitus olikin todennäköisesti säikytellä ja pitää minut varpaillani. Suhteen viimeiset vuodet olivat päivittäistä henkistä väkivaltaa ja toistuvaa henkeen kohdistuvaa uhkailua, ja lähteminen oli rohkeinta mitä olen koskaan tehnyt.

Vierailija
398/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lista narsistin käytösmalleista:

Mahtailevuus

Huomiohakuisuus

Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä

Väkivaltainen

Empatian puute

Lapsellisuus

Suuruuskuvitelmat

Manipuloivuus

Epärehellisyys

Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä

Impulsiivisuus

Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)

Hovin kokoaminen

Mustamaalaaminen

Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat

Mitätöinti

Stalkkeroiminen

Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen

Valehteleminen

Hyvä on lista. On.

Vierailija
399/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koetko olleesi läheisriippuvainen? Joskushan läheisriippuvaisuus rinnastetaan piilonarsismiin eli ns. ohutnahkaiseen narsismiin. Itse koen olevani sekä läheisriippuvainen suhteessa paksunahkaiseen narsistiin että ohutnahkainen narsisti. Ikäänkuin samanaikaisesti uhri ja toimija. Vaikeinta on tiedostaa se oma narsistisuutensa, on helpompaa syyttää paksunahkaista narsistia kuin ottaa vastuu omasta roolistaan suhteessa. Tätä opettelen nyt.

Miten ohutnahkainen narsismi sulla ilmenee? Todella hienoa, että pystyt tunnistamaan piirteet. Itsellä on persoonallisuudessa epävakautta, ja epävakaiden piirteiden tunnistaminen ja toimintamallien muuttaminen on ollut pitkä tie. Epävakaassa ja ohutnahkaisessa narsistisessa persoonallisuudenrakenteessahan on käsittääkseni paljon samaa.

Vierailija
400/904 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun tapauksessa peilistä?

Sun tapauksessa vastauksesta?

Sun tapauksessa peilaamisesta?

Menehän tosiaan peilin eteen niin näet narsistin, joka ei voi koskaan parantua hulluudestaan.

Kalikka kalahti.

Entä mitä mieltä olet "psykologina" sellaisesta ihmisestä joka leikkii olevansa ammattimuusikko ja soitonopettaja, vaikka ei osaa soittaa lainkaan? Kuluttaa siis vain muiden aikaa valehtelunsa takia, eikä kukaan opi mitään. Mistä sellainen sairas käytös ja valehtelu mielestäsi johtuu?

Miten tämä liittyy aiheeseen?

En näe tällä mitään tekemistä narsismin kanssa.

Silti voit vastata kysymykseenkin, jos ei ole liian vaikea sinulle.

Jos pohjustat ja selität mitä tekemistä tällä on itse aiheen kanssa. Tunnut menevän sivuraiteille.

Ei sitä tarvitse pohjustaa yhtään. Kysymys on perin yksinkertainen: Eli mitä mieltä olet "psykologina" sellaisesta ihmisestä joka leikkii netissä olevansa ammattimuusikko ja soitonopettaja, vaikka ei osaa soittaa lainkaan? Kuluttaa siis vain muiden aikaa valehtelunsa takia, eikä kukaan opi mitään. Mistä sellainen sairas käytös ja valehtelu mielestäsi johtuu?

Ymmärrän tämän kyllä piilovittuiluksi minulle ja siksi en siihen mielelläni vastaa.

Itse pidän soittotaidotonta suunsoittajaa, joka leikkii netissä ammattimuusikkoa ja soitonopettajaa, hyvin lapsellisena valehtelija. Entä sinä?

Ajattelen että kukaan ei toimi niin.

Narsisti kuitenkin toimii niin.

Miksi väität että minä olisin narsisti? Et edes tunne minua ja sinulla on kova tarve peilata persoonallisuushäiriötäsi minuun?

Käytöksesi viittaa narsismiin. Et kykene tuomitsemaan edes patologisia valehtelijoita jotka leikkivät roolileikkejään netissä ja tuhlaavat vain muiden aikaa.

Ahaa, okei…sellaiset hatarat perustelut sieltä narsismin tueksi. Sinulla on siis vain jäänyt levy päälle ja oksennat pahaa oloasi muille. Jätänpä tämän keskustelun tähän.

Voidaan siis todeta, että oikeasti et tiedä mitään soittamisesta.

Soittotaidoton suurisuu 🤔

Joo, onhan se aika typerää leikkiä soittotaitoista jos ei osaa soittaa. Ihan pellen touhua sellainen, mutta helppo uskoa että narsisti pätemisen tarpeessaan on alkanut tuollaistakin roolileikkiä leikkimään anonyyminä netissä. Ja kun jäi valheista kiinni, totesi vaan, että "mitä sitten jos valehtelen".

Sitä juuri. Ei liity narsismiin mitenkään´.

Narsismiin liittyy aina valehtelua. Päästään ns. terve ihminen ei väitä olevansa ammattimuusikko tai soitonopettaja jos ei osaa soittaa. Ei edes netissä.

Olen samaa mieltä.