Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mitään luonnonmukaista lääkettä masentuneisuuteen?

Vierailija
17.08.2021 |

En haluaisi lääkäreiden tuputtamia lääkkeitä, mutta en jaksaisi enää tätä suruakaan.
Vuosi sitten tuli ero ja en pääse yli siitä miehestä. Päivät pitkät itken ja suren kun on ikävä ja kun pitäisi selvittää asioita, mutta ei voi kun yhteydet on poikki. Tämä on mennyt ihan masennukseksi, kun mikään ei kiinnosta ja mitään ei jaksa. Sitä vain odottaa jotain ihmettä, että mies tulisikin takaisin.
Onko mitään muuta keinoa saada parempi mieli kuin ne lääkärien lääkkeet?

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkikuisma. Se auttoi minulle lievään masennukseen, ja on kiva, että sitä saa apteekista. En syö muita lääkkeitä, niin en joutunut selvittämään yhteisvaikutusten mahdollisuutta. Sivuvaikutuksia on paljon vähemmän kuin keskiverto masennuslääkkeellä.

Vierailija
82/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa sen mäkikuisman tuputus, jooko? Sillä on ihan oikeita VAARALLISIA vaikutuksia monien lääkkeiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kuitenkin että on ihan normaalia, että erosta toipumiseen menee useampikin vuosi. Sä olet eronnut vasta vuosi sitten ja ilmeisesti olet yhä tekemisissä exäsi kanssa. Sekin lykkää sitä toipumista nyt. Onko sinun ihan pakko olla hänen kanssaan tekemisissä esimerkiksi lasten takia?

Jos ei, niin pistä täysi pesäero. Älä ole missään tekemisissä ja poista hänet somekavereista jotta hän ei ole sinun elämässäsi läsnä edes sitä kautta. Ei rakkaus lopu nappia painamalla. On normaalia, että sattuu.

Ja jos olo käy kerrassaan sietämättömäksi, kyllä ainakin oman kokemukseni mukaan lääkkeet mukavasti turrutti tunteita. Jos se on sitä mitä kaipaat. Siinä mielessä lääkkeet "toimii". Mutta ei ne tilannetta poista, eikä paranna masennusta. Ehkäpä auttaa vaan antamaan lomaa niiltä liian raskaiksi käyneiltä tunteilta.

Vierailija
84/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkikuisma. Se auttoi minulle lievään masennukseen, ja on kiva, että sitä saa apteekista. En syö muita lääkkeitä, niin en joutunut selvittämään yhteisvaikutusten mahdollisuutta. Sivuvaikutuksia on paljon vähemmän kuin keskiverto masennuslääkkeellä.

AP:lla on diagnosoitu keskivaikea masennus, ei mikään lievä. Ja se on kestänyt jo pitkään. Lääkkeet myös kehittyvät; kun ajatellaan masennuslääkkeitä, perinteisesti on puhuttu ensin trisyklisistä masennuslääkkeistä ja MAO-estäjistä, sekä litiumista. Niiden käytön syrjäytti pitkälti SSRI/SNRI -lääkkeet, joilla oli vähemmän rajuja sivuvaikutuksia. Nykyään on tullut vielä uusia; joku mainitsi tässäkin ketjussa Brintellixin ja Voxran. Itse en ole Brintellixiä syönyt mutta Voxra auttoi masennukseen. Söin muutaman kuukauden ja lopetin ilman ongelmia. Sivuvaikutuksetkin olivat aika inhimilliset.

Vierailija
85/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi uuden miehen kanssa

Vierailija
86/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeopaattinen hoito, varaa aika homeopaatille.

Vierailija
87/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikasienet

Vierailija
88/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin mäkikuismaa ja tulin raskaaksi vaikka söin pillereitä. Jouduin tekemään abortin. Mäkikuisma vaikuttaa moneen muuhunkin lääkkeeseen, eivätkä sen sivuvaikutukset rajoitu siihen. Iso osa luonnontuotteista on täysin tehottomia, ja ne jotka toimivat ovat sivuvaikutuksiltaan monesti ihan samanlaisia kuin synteettiset lääkkeet.

Vierailija
89/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä mitään menetä siinä, että kokeilet lääkkeitä. Toki niistä aina kerrotaan kauhutarinoita, mutta kun positiivisia kokemuksia harvoin kertoillaan. Se on vähän sama kuin ehkäisypillereissäkin, että niistä ikävistä kokemuksista kuulee vaikka kuinka paljon, mutta silti miljoonat naiset käyttävät niitä ilman mitään ongelmia.

Itse koen saaneeni apua lääkkeistä jonkin verran, mutta oikeastaan vasta sitten kun masennuin vakavammin. Silloin kun masennukseni oli vielä lievää, lääkkeet tuntui vain pahentavan oloa, kun tuli ihan zombi fiilis, joten en suostunut niitä syömään kauaa.  

Mutta sitten kun oloni oli lopulta aivan järisyttävän hirveä, olin kiitollinen siitä "zombi-olosta" minkä niistä sain. Lääkkeitä on myös erilaisia riippuen siitä mitä tarvitset. Tarvitsetko unta tukevaa väsyttävää lääkitystä, toimintakykyä kohentavaa piristävää lääkitystä, mitä sinä ylipäätään odotat lääkitykseltä? 

Masennus ei parane millään lääkkeillä eikä huumeilla. 

Tärkeintä (ja valitettavasti masentuneelle usein myös vaikeinta) on huolehtia itsestään. Syödä terveellisesti ja liikkua. Välttää alkoholia ja kahvia ja tavata ihmisiä, vaikkei yhtään tee mieli. 

Vierailija
90/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homeopaattinen hoito, varaa aika homeopaatille.

Voin myös antaa mun tilinumeron niin voit antaa rahat suoraan mulle, jos on niin kauhea hinku maksaa tyhjästä.

Vaikka tilanne olisi heikko, älä anna puoskarien rahastaa sinun epätoivollasi.

Vierailija
91/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta luonnossa, auringonvalo, mukavien ihmisten seura, lemmikin seura (jos sellainen jo on, älä hanki masentuneena jos ei ole), nukkuminen.

Ja sen hyväksyminen että saat olla masentunut. Se ei ole virhe eikä vika eikä häpeän aihe. Sinua ei rangaista mistään, et ole epäonnistunut, olet ihana ihminen jonka laista ei tässä maailmassa ole toista. Kerro tämä peilikuvallesi ääneen päivittäin.

Positiivista ajattelua voi oppia, se ei poista masennusta, mutta se voi auttaa kestämään sitä.

Jos tilanne menee kuitenkin todella pahaksi, esim. alat miettiä itsesi satuttamista, pyydä lääkitys. Jos pilleri päivässä kuuden kuukauden ajan tarkoittaa sitä että jaksat elämää taas eteenpäin lääkekuurin jälkeen, ei se ole sen kummempaa kuin antibioottikuurin syöminen bakteeritulehdukseen.

Niin usein kuulee kuinka ihmiset joutuvat sitten syömäänkin niitä loppuiän. En haluaisi sellaista. Ja entä ne sivuoireet… En tiedä mitä tekisi, mutta en haluaisi enää olla tällainenkaan.

Ap.

Minulla on aina auttanut vyöhyketerapia, mutta sitä pitää tehdä 5-10 kertaa. Joskus jo yksi kerta auttaa jos on tehokas käynti. Kävin itse aikoinaan vyöhyketerapian perus- ja jatkokurssit. Kurssilla opetti lääkäri, joka oli myös vyöhyketerapeutti. Minulla ei ollut paria, joten hän oli minun pari ja näytti minun avulla muulle ryhmälle. Oli tehokas otteissaan. Masennus lähti sen kurssiviikonlopun aikana vaikka olin tosi down ystäväni menehtymisestä silloin.

Vierailija
92/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalan terve! Jeesus Kristus voi parantaa sinunkin masennuksen. Näin kävi minulla.

Masennus voi olla Jumalan kutsu. Minulle tuli apu.

Vierailija
93/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta luonnossa, auringonvalo, mukavien ihmisten seura, lemmikin seura (jos sellainen jo on, älä hanki masentuneena jos ei ole), nukkuminen.

Ja sen hyväksyminen että saat olla masentunut. Se ei ole virhe eikä vika eikä häpeän aihe. Sinua ei rangaista mistään, et ole epäonnistunut, olet ihana ihminen jonka laista ei tässä maailmassa ole toista. Kerro tämä peilikuvallesi ääneen päivittäin.

Positiivista ajattelua voi oppia, se ei poista masennusta, mutta se voi auttaa kestämään sitä.

Jos tilanne menee kuitenkin todella pahaksi, esim. alat miettiä itsesi satuttamista, pyydä lääkitys. Jos pilleri päivässä kuuden kuukauden ajan tarkoittaa sitä että jaksat elämää taas eteenpäin lääkekuurin jälkeen, ei se ole sen kummempaa kuin antibioottikuurin syöminen bakteeritulehdukseen.

Niin usein kuulee kuinka ihmiset joutuvat sitten syömäänkin niitä loppuiän. En haluaisi sellaista. Ja entä ne sivuoireet… En tiedä mitä tekisi, mutta en haluaisi enää olla tällainenkaan.

Ap.

Minulla on aina auttanut vyöhyketerapia, mutta sitä pitää tehdä 5-10 kertaa. Joskus jo yksi kerta auttaa jos on tehokas käynti. Kävin itse aikoinaan vyöhyketerapian perus- ja jatkokurssit. Kurssilla opetti lääkäri, joka oli myös vyöhyketerapeutti. Minulla ei ollut paria, joten hän oli minun pari ja näytti minun avulla muulle ryhmälle. Oli tehokas otteissaan. Masennus lähti sen kurssiviikonlopun aikana vaikka olin tosi down ystäväni menehtymisestä silloin.

Vyöhyketerapia on pseudotieteellistä huuhaata. Se on täyttä uskomushoitoa. Jos haluat AP mennä tuota tietä niin mindfulness ja meditaatio on mahdollista myös kotona, ilmaiseksi.

Vierailija
94/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Samoin akupunktio auttaa. Se on myös Kela-korvauksen piiriin kuuluva jos sen tekee lääkäri.

Vierailija
95/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pontikka

Vierailija
96/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Vyöhyketerapia on pseudotieteellistä huuhaata. Se on täyttä uskomushoitoa. Jos haluat AP mennä tuota tietä niin mindfulness ja meditaatio on mahdollista myös kotona, ilmaiseksi.

Nyt olet valitettavasti väärässä. Vyöhyketerapiassa painellaan kehon akupisteitä, samoja mitä akupunktiossa neuloilla. Ja akupunktio on Kela-korvauksen piiriin kuuluva.

Vierailija
97/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta

Kasvikset

Marjat

Oik3at ystävät ei feikit

Kalaöljyt ja kala

Ei näistä ole ollut mitään apua tämän vuoden aikana…

Googlasin mäkikuisman. Näyttää oikeasti auttavan masennukseen, mutta siinäkin sellaisia sivuvaikutuksia, että en tiedä uskallanko edes kokeilla. Ja voisinko edes.

Ap.

Ei auta. Minusta kuulostaa muutenkin, että sinun kohdallasi on kyse surusta eikä masennuksesta. Tiesitkö, että perheterapeutille voi hakeutua myös yksin? Esimerkiksi juuri käsittelemään eron aiheuttamia tunteita,

Sitä minäkin olen sanonut lääkärille sekä hoitajalle, jonka luona kävin keskustelemassa kaksi kertaa, että ei se lääke tätä surua ja ikävää poista. Mutta nyt on alkanut tuntua, että enää ei jaksaisi. Voisin kokeilla melkein mitä vaan, vaikka sitä lääkitystä, että saisi paremman mielen.

Ap.

Eihän muutkaan lääkkeet poista itse sairautta, vaan lievittää pelkästään oireita. Miksi masennuslääkkeiltä odotetaan aina jotain ihmeitä? Moni masentunut pettyy lääkitykseen juuri siksi, ettei siitä seurannutkaan ihmeparannusta, vaan suurin työ pitääkin tehdä itse. Lääke on pelkkä apuväline. 

Vierailija
98/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oli nuorempana todella masentunut ja lääkitsin itseäni alkoholilla ja irtosuhteilla...

27v olin aivan loppu ja aloitin lääkityksen ja terapian.

Nyt 38v ja edelleen lääkityksenä seronil 20mg/pv ja olen äiti, opiskelin ammatin ja nyt vakkari duuni.

Liikuntaa harrastan ja se onkin toinen tärkeä lääkityksen ja terapian ohessa ja se, että karsit kaikki pahaa oloa aiheuttavat ihmiset elämästä, vaikka kuinka pahaa tekeekin aluksi...

Vierailija
99/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Nyt olet valitettavasti väärässä. Vyöhyketerapiassa painellaan kehon akupisteitä, samoja mitä akupunktiossa neuloilla. Ja akupunktio on Kela-korvauksen piiriin kuuluva.

Mutta vyöhyketerapia ei kuulu korvauksen piiriin?

Akupunktio on myös pseudotiedettä, se perustuu potilaan uskomukseen siitä että se toimii eikä mihinkään akupisteisiin. Akupisteet on todistettu huuhaaksi.

Joissain vaivoissa siitä on saatu (ristiriitaista) näyttöä mutta ei se nyt masennusta paranna. Ja jos parantaa, niin samalla ihmisellä toimii siihen vaivaan myös rukoilu, manifestointi, Maria Nordin ja kaikki muu vastaava paska. Rahaa siihen ei kannata laittaa eikä tukea puoskareita.

Vierailija
100/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkikuismauute.

Heikentää monen lääkeaineen vaikutuksia.

Ihmisillä on outo ajatus siitä, että luonnonmukainen olisi aina parasta. Kasveilla ja luontaistuotteilla voi olla voimakkaita rohdosvaikutuksia, eikä niiden pitoisuuksia välttämättä tiedetä yhtä hyvin kuin lääkkeissä. En tajua tällaista.