Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mitään luonnonmukaista lääkettä masentuneisuuteen?

Vierailija
17.08.2021 |

En haluaisi lääkäreiden tuputtamia lääkkeitä, mutta en jaksaisi enää tätä suruakaan.
Vuosi sitten tuli ero ja en pääse yli siitä miehestä. Päivät pitkät itken ja suren kun on ikävä ja kun pitäisi selvittää asioita, mutta ei voi kun yhteydet on poikki. Tämä on mennyt ihan masennukseksi, kun mikään ei kiinnosta ja mitään ei jaksa. Sitä vain odottaa jotain ihmettä, että mies tulisikin takaisin.
Onko mitään muuta keinoa saada parempi mieli kuin ne lääkärien lääkkeet?

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unikon maito. Latinan kieliseltä nimeltään (Laudanum).

Laudanum on oopiumunikkoa sekoitettuna väkiviinaan.

Vierailija
122/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä pyörryttää on avuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta

Kasvikset

Marjat

Oik3at ystävät ei feikit

Kalaöljyt ja kala

Ei näistä ole ollut mitään apua tämän vuoden aikana…

Googlasin mäkikuisman. Näyttää oikeasti auttavan masennukseen, mutta siinäkin sellaisia sivuvaikutuksia, että en tiedä uskallanko edes kokeilla. Ja voisinko edes.

Ap.

Ei auta. Minusta kuulostaa muutenkin, että sinun kohdallasi on kyse surusta eikä masennuksesta. Tiesitkö, että perheterapeutille voi hakeutua myös yksin? Esimerkiksi juuri käsittelemään eron aiheuttamia tunteita,

Sitä minäkin olen sanonut lääkärille sekä hoitajalle, jonka luona kävin keskustelemassa kaksi kertaa, että ei se lääke tätä surua ja ikävää poista. Mutta nyt on alkanut tuntua, että enää ei jaksaisi. Voisin kokeilla melkein mitä vaan, vaikka sitä lääkitystä, että saisi paremman mielen.

Ap.

Eihän muutkaan lääkkeet poista itse sairautta, vaan lievittää pelkästään oireita. Miksi masennuslääkkeiltä odotetaan aina jotain ihmeitä? Moni masentunut pettyy lääkitykseen juuri siksi, ettei siitä seurannutkaan ihmeparannusta, vaan suurin työ pitääkin tehdä itse. Lääke on pelkkä apuväline. 

Sen perusteella, mitä olen ihmisten kokemuksia kuunnellut, niin masennuslääkkeiden haittavaikutukset ovat olleet niin voimakkaita, että ne ovat invalidisoineet yhtä paljon kuin itse masennus. Lääke ei siis ole ollut mikään apuväline. Kukaan tuntemani ihminen ei ole saanut niistä todellista apua masennukseensa.

Eräs ihminen, joka koki suhteellisen lievää masennusta eikä ollut aiemmin ollut mitenkään itsetuhoinen, alkoi tuntea vahvaa halua lopettaa päivänsä aloitettuaan SSRI-lääkityksen. Pelästyi yllykettään ja lopetti heti saman tien lääkkeen ottamisen.

Joitakin varmaan auttavat, mutta koskaan ei voi tietää etukäteen, miten itse reagoi johonkin lääkkeeseen. Joten muut vaihtoehdot kannattaa mielestäni kokeilla ensin. Enkä pidä siitä, että masennusnappeja tarjotaan nykyisin  ihmisille melkein kuin karkkeja. 

Jassoo. Itse taas tunnen monta jotka ovat saaneet avun ja jatkaneet syömistä. Ehkä yhden ihmisen tutut ei ole mitenkään kattava otanta.

Lisäksi, SSRI/SNRI-lääkkeiden lisäämä itsetuhoisuus on HYVIN TUNNETTU LÄÄKEOHJEESSA LUKEVA SIVUVAIKUTUS. Jos jatkaa lääkkeen syömistä noin 2 viikkoa niin se loppuu (niillä kenelle sellaista ilmenee, itselleni ei koskaan ole tullut). Lääkäri voi määrätä lyhyeksi aikaa rauhoittavaa lääkitystä joka neutralisoi tuota vaikutusta.

Ja on muitakin lääkkeitä kuin SSRIt.

Moderneista masennuslääkkeistä on olemassa myös objektiivisia tutkimustuloksia. Hyödyt suhteessa haittoihin ovat pienet. Harva saa noista lääkkeistä oikeasti avun. Omaakin kokemusta toki lääkkeistä löytyy aika paljon. Suosittelen ap:lle terapiaa mikäli se on taloudellisesti mahdollista.

Vierailija
124/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites maisemanvaihdos tai esim vapaaehtoistyö mistä saisi sisältöä elämään? Voisi olla hyvä myös mittauttaa vitamiinitasot.

Vierailija
125/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus

Vierailija
126/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaöljyt, ashwagandha, maitohappobakteerit. Liikunta, hyvät ihmissuhteet, terveellinen ruokavalio ja meditointi. Luova tekeminen.

Mäkikuismaa en ole itse kokeillut, koska se tekee ehkäisypillerit tehottomiksi kuulemma.

Vierailija
127/137 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää yksin. Puhu jollekin. Kaverille, sukulaiselle, tai terapeutille. Tutustu uusiin ihmisiin. Elämällä on vielä paljon kaikkea ihanaa sinulle annettavanaan <3

Vierailija
128/137 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psilosybiini. Oon käynyt yhteensä 6v terapiassa mutta ensimmäinen sienitrippi toi suuremman avun. Kuvittele tilanne että sun aivoille tehdään tyhjennys ja palautetaan tehdasasetukset ja voit aloittaa ns puhtaalta pöydältä. Siltä musta tuntui, kokemus oli kuitenkin niin rankka että uudestaan en ihan heti aio kokeilla. En kannusta ketään kokeilemaan ja rikkomaan lakia mutta halusin kertoa.

Vierailija
129/137 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psilosybiini. Oon käynyt yhteensä 6v terapiassa mutta ensimmäinen sienitrippi toi suuremman avun. Kuvittele tilanne että sun aivoille tehdään tyhjennys ja palautetaan tehdasasetukset ja voit aloittaa ns puhtaalta pöydältä. Siltä musta tuntui, kokemus oli kuitenkin niin rankka että uudestaan en ihan heti aio kokeilla. En kannusta ketään kokeilemaan ja rikkomaan lakia mutta halusin kertoa.

Tuota on taas alettu tutkia ihan hallituissakin olosuhteissa ja tulokset ovat olleet lupaavia. Harmi vaan, että Suomessa möngitään jälkijunassa. Sehän on huumetta!

Vierailija
130/137 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5htp, kärsimyskukkauute, mäkikuisma, vahvat kalaöljyt, sahrami, noni, homeopatia, kukkaterapia, eteeriset öljyt, brahmi, cbd jne. jne.

Vierailija
131/137 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mutta sitä ei saa laillisesti. Toki netin kautta voi tilata omalla riskillä.

Sienillä voi olla potentiaalia masennuksen hoidossa ja nythän tuota tutkitaan jo Ruotsissakin. Mutta en kyllä suosittelisi niitä kokemattomalle amatöörille vaikeassa masennuksessa. Olisi upporikasta ja rutiköyhää uhkapeliä omalla psyykkeellä.

Itsellä on takana pitkä ja vaihteleva masennus, missä olen sieniä hyödyntänyt satunnaisesti. Itselle niistä tulee pidemmäksi aikaa rauhaisa ja tasapainoinen olo. Paitsi kerran kun olin aika ahdistunut ja yritin hyödyntää sienten voimaa, niin tripillä tuntui että sekoan lopullisesti eikä elämässä ja maailmassa ole yhtään mitään järkeä. Voihan siinä näyssä olla perääkin, mutta jos tuommoinen olo jäisi päälle, niin ei hyvä. Elämänhalua kuitenkin on vielä jäljellä. Nykyään jopa paikoin iloa.

Vierailija
132/137 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teaniini suurina annoksina.

Vierailija
133/137 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketamiini

Vierailija
134/137 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilokaasu auttaa masennukseen

Vierailija
135/137 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Liikunta.

Vierailija
136/137 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vuosien mittaan saanut apua sahramista ja KSM66-valmisteesta. 

Myös magnesiun-lisää kannattaa kokeilla. 

Vierailija
137/137 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, nimittäin urheilu ja liikunta, terveellinen ravinto, riittävä uni ja hyvät ystävät. Lisäksi hommaa itsellesi uusi mies, olet surrut jo riittävän kauan, ehkä se toivottavasti alkaa jo helpottaa. Pidä huolta itsestäsi, pukeudu hyvin ja meikkaa.