Ruotsin yo 2014 kuuntelu
Kommentit (267)
Siis mitenkäs ne kertoimet nyt menikään? :D Miten lasken mun pisteet? :)
Hej på alla !!
Vet ni att jag fick 100/90 och jag är jätteglad<33333 ja paloautot on yleensä röda?
MITEN VOITTE MUISTAA MITÄ OOTTE BASTANNU ET MITEN VOITTE MUKA LASKEE PISTEEEEEETE?!?!
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:49"]
MITEN VOITTE MUISTAA MITÄ OOTTE BASTANNU ET MITEN VOITTE MUKA LASKEE PISTEEEEEETE?!?!
[/quote]
Mä ainakin opettelin oman vastausrivin ulkoa niiitten viimosten kaheksan minuutin aikana :D
Miten voi olla mahdollista että vieläkään ei olla saatu kysymyksiä tänne?
Muistaako kukaan että kuinka monta kysymystä siinä ekassa osiossa oli? :)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:53"]Muistaako kukaan että kuinka monta kysymystä siinä ekassa osiossa oli? :)
[/quote]
25
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:53"]Muistaako kukaan että kuinka monta kysymystä siinä ekassa osiossa oli? :)
[/quote]
5 kysymystä
Ehkä se vaan on niin, että kellään ei ole niitä vastauksia tai jos on, niin ei ole tällä palstalla niitä jakamassa...
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:53"]Muistaako kukaan että kuinka monta kysymystä siinä ekassa osiossa oli? :)
[/quote]
25
[/quote]
Eikun oho... Luulin että kysyit monivalintoja
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:53"]
Muistaako kukaan että kuinka monta kysymystä siinä ekassa osiossa oli? :)
[/quote]
kuus!
Kyllä harmittaa, että taisin sitten onnistua mokaamaan sekä englannin, että ruotsin kuuntelut. Kaikista inhottavinta on se, että olen kuuntelukursseilla kuunnelluista yo-kokeista saanut 70-80 pisteen tasoa (molemmissa aineissa). Nyt sitten kun oli tosi kyseessä ja yritin vielä varsinkin englannissa ihan tosissani kuunnella, niin sain huonommat pisteet kuin ikinä. Hyvällä tuurilla saan englannista 60-62,5 pistettä kokonaisuudessaan. Varmaan ikinä ei ole mennyt niin montaa monivalintaa, kuin nyt meni. En tajua. Avoista pitäisi tulla ihan ok:sti, mutta jos sensuurit on tosi tiukkoja, ne päättää varmaan alkaa nipottaa pikkuasioista ja saan vielä huonommin.
Tänään sitten ruotsia en stressannut läheskään niin paljoa kuin englantia ja otin paljon rennommin. En tosin yhtään tiedä paljon tulen saamaan pisteitä, koska avot kusin oikein kunnolla. Saan 3-6 pistettä, riippuen siitä miten tiukka sensuuri on (ja vaikea arvioida, koska en yhtään muista tarkalleen miten vastasin eli menetänkö esim. kohdassa neljä pisteen siitä, jos laitoin muotoon "hakenut opiskelupaikkaa", koska ilmeisesti Minea hakee sitä (futuuri). Saatoin tosin laittaa sen muotoon, jossa aikamuoto ei käy ilmi, että... Sen näkee sitten)
Ei hyvältä kuitenkaan näytä tämäkään kuuntelu. Kellään sattuisi olemaan vihkoa, niin tietäisi ne monivalinnat? :)
Mutta hei kaikki, ÄLKÄÄ lannistuko, meni miten meni. Tämä on 1/3 arvosanasta, kirjallinen on vielä edessä! Ja keskipitkässä ruotsissa saa menettää paljon enemmän pisteitä esim. L:ään kuin pitkässä englannissa. Toki johtuu siitä, että tasoero, mutta silti. Tsemppiä hurjasti kaikille loppukirjoituksiin! :)
Sattusko joku muistamaan ensimmäisen osion kysymyksiä? 1. Miksi ei ollut kesätöissä? 2. Mitä sai tehdä lempimuusikon kanssa? (Vai oliko se kolmas..?) 3. Missä oppi tuntemaan toisensa? 4. Miksi kantoivat soittimia? Ja viimeinen tais olla se että miten hoitaa musiikin ja koulun yhtäaikaa? Korjatkaa jos oon väärässä
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:33"]Sattusko joku muistamaan ensimmäisen osion kysymyksiä? 1. Miksi ei ollut kesätöissä? 2. Mitä sai tehdä lempimuusikon kanssa? (Vai oliko se kolmas..?) 3. Missä oppi tuntemaan toisensa? 4. Miksi kantoivat soittimia? Ja viimeinen tais olla se että miten hoitaa musiikin ja koulun yhtäaikaa? Korjatkaa jos oon väärässä
[/quote]
1. Suoritti kai opintoja?
2. Sai soittaa
3. Via studier
4. Ne halus että se näyttää todelliselta? (Verklig)
5. Ne on nii lähellä ja on helppoo siten
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:33"]Sattusko joku muistamaan ensimmäisen osion kysymyksiä? 1. Miksi ei ollut kesätöissä? 2. Mitä sai tehdä lempimuusikon kanssa? (Vai oliko se kolmas..?) 3. Missä oppi tuntemaan toisensa? 4. Miksi kantoivat soittimia? Ja viimeinen tais olla se että miten hoitaa musiikin ja koulun yhtäaikaa? Korjatkaa jos oon väärässä
[/quote]
1. Suoritti kai opintoja?
2. Sai soittaa
3. Via studier
4. Ne halus että se näyttää todelliselta? (Verklig)
5. Ne on nii lähellä ja on helppoo siten
[/quote]
1. Ei menny kesätöihin siks että saa opinnot suoritettua loppuun :)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:33"]Sattusko joku muistamaan ensimmäisen osion kysymyksiä? 1. Miksi ei ollut kesätöissä? 2. Mitä sai tehdä lempimuusikon kanssa? (Vai oliko se kolmas..?) 3. Missä oppi tuntemaan toisensa? 4. Miksi kantoivat soittimia? Ja viimeinen tais olla se että miten hoitaa musiikin ja koulun yhtäaikaa? Korjatkaa jos oon väärässä [/quote] 1. Suoritti kai opintoja? 2. Sai soittaa 3. Via studier 4. Ne halus että se näyttää todelliselta? (Verklig) 5. Ne on nii lähellä ja on helppoo siten [/quote] 1. Ei menny kesätöihin siks että saa opinnot suoritettua loppuun :)
[/quote]
Siis oliks toi 4. kohta mikä niist vaihtoehdoista? se B:kö?
Pakko minunkin tulla tänne vielä märisemään... Kurssien keskiarvo 10, ruotsinopettajan järjestämästä preliminääristä L, ja nyt sitten varsinaisen yo-kuuntelun avoimista 4/10...
Kyllä, olen pettynyt.
Kyllä, olen lukenut.
Kyllä, olen viime vuosien kuunteluista saanut 85-87/90.
Nyt tuntuu kuin YTL olisi pilannut koko tulevaisuuden.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:49"]
[/quote]
Meillä ainakin käytiin noi ruotsintunnilla tänään läpi, joten tiedän että opettajan vastausten perusteella 3 monivalintaa meni väärin. Kaikkiin avoihin opettajakaan ei ollut saanut täyttä vastausta.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:35"]
Perseilleen meni koko paska koe. Saa vaan nähä, että tuleeko enää päästyy koko yo-koetta läpi. Avoista tuli pyöreet nolla pistettä, yleensä oon saanut vähintään sen n:10 pistettä avoista
[/quote]
Oletpa huono. Olisiko kannattanut lukea?
[/quote]
Kyllä mie siihen luvin, en mie nyt kuunteluihinkaan mee ilman lukemista. Taijat vaan olla joku ylimielinen.
[/quote]
Näillä aivoilla pitääkin olla... olen suomenruotsalainen, joten ruotsi kielenä helppo. Toisaalta olen kirjoittanut jo 5 ainetta, kolme ällää ja kaksi eetä. Helppoa.
[/quote]
:D Tuollaisella tuloksella nyt ei kannata vielä olla ylimielinen. Olet täällä antanut itsestäsi erittäin epäkypsän ja typerän vaikutelman :p