Mun mieheni on ihan kamalan itsekäs.
En tiedä, voiko itsekkyyttä ihmisessä muuttaa. Mua häiritsee se kuitenkin niin paljon, että mietin eroa melko usein. Tässä muutamia esimerkkejä hänen luonteestaan.
-odottaa, että ruoka on hänelle valmiina, kun tulee "väsyneenä" kotiin. hän ei kuitenkaan esim käy kaupassa tai jos käy niin tuo itselleen vaikkapa grillattua kanaa(yksi annos), koska hänen sattui tekemään sitä mieli. muut syövät minun ostamaani ruokaa
-siivotessani pudotin hänen kynsileikkurinsa kylppärin pesukoneen alle. keräsin muut tiputtamani tavarat, leikkuria en huomannut. kun mies tarvitsi sitä, hän tajusi sen olevan koneen alla(joka olisi helppo siirtää) hän laittoi minulle viestin, että hakisinko uuden leikkurin apteekista, koska olen pudottanut vanhan pesukoneen alle. hän ei siis vaivautunut siirtämään konetta. menin kotiin ja nostin leikkurin koneen takaa hänelle.
-meillä on takonrakennus menossa. maalaus on kallista, joten mies lupasi "tehdä sen halvemmalla". hän kertoi "palkkatoiveensa". palkka siis maksetaan hänelle yhteiseltä lainatililtä. eikä ihan halvalla suostunut tekemään.
-kotitöitä mies ei tee ollenkaan. jos kysyn, miksei tee, hän suuttuu. sanoo, ettei aio puhua enää mitään koko iltana. pahimmassa tapauksessa häipyy kokonaan, esim työpaikalleen. tulee takaisin, kun minä olen pyytänyt anteeksi(sitä että kehtaisin häntä pyytää jotain tekemään)
-kaikki miespuoleiset tuttavani hän haukkuu, esim kehitysvammaisen näköiseksi, idiooteiksi, onnettomiksi,,,
-meille on tulossa vauva. mies ilmoitti, että hän haluaa myös sitten vaikka uuden auton, koska MINÄ saan vauvan. hän ilmoitti myös, ettei aio osallistua vauvan hoitoon tai kustannuksiin. nimen hän haluaa kuitenkin saada päättää ja hänen sukunimensä on ehdoton edellytys.
tässä nyt jotain, lisääkin tulee tarvittaessa. sanokaas mielipiteitä mun KULLASTANI,,
Kommentit (135)
Voi ap, näytä tämä ketju miehellesi! Varmasti kyllä suuttuu edes jos kerrot että olet tänne asiasta kirjoittanut, eikä suostu lukemaan, vai mitä? Mutta yritä edes!
Ihan hirveältä kuulostava ihminen, joka ikinen ansaitsee niin paljon parempaa.. Paljon tsemppiä ja voimia!
Voi morjens, kunnon tiimipelaajan olet itsellesi löytänyt. "Mies" laskuttaa puolisoaan yhteisen talon maalaamisesta, ja toinen vielä suostuu! Ei tollainen tule mihinkään muuttumaan, turhaan jäät sen kanssa elämääsi pilaamaan.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 08:48"]
-meille on tulossa vauva. mies ilmoitti, että hän haluaa myös sitten vaikka uuden auton, koska MINÄ saan vauvan. hän ilmoitti myös, ettei aio osallistua vauvan hoitoon tai kustannuksiin. nimen hän haluaa kuitenkin saada päättää ja hänen sukunimensä on ehdoton edellytys.
[/quote]
Et sitten ollutkaan tosissasi. No hyvä niin.
Jos näytän tämän ketjun miehelleni, se varmasti häipyy. Ei palaa takaisin, ellen soita ja anele ja pyytele anteeksi. Lainat jäävät maksamatta ja joudun sitä kautta vaikeuksiin. Mieluummin itse ensin mietin, mitä hänen kanssaan teen ja valmistaudun kaikkeen. Tiedän, että kriisin hetkellä mies ei vastuutaan kanssa. ap
Vierailija 09.09.2014 klo 08:48
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 08:48"]
[/quote]
[/quote]
Ikävä kyllä totta joka sana. ap
"-odottaa, että ruoka on hänelle valmiina, kun tulee "väsyneenä" kotiin. hän ei kuitenkaan esim käy kaupassa tai jos käy niin tuo itselleen vaikkapa grillattua kanaa(yksi annos), koska hänen sattui tekemään sitä mieli. muut syövät minun ostamaani ruokaa"
Siis ketä nää muut on??? Ketä MUITA teillä asuu? Käsitin, että eka lapsi tulossa...
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 13:20"]
Mä olen taas välillä miettinyt, että sillä on vaan niin huono itsetunto, että heikkoina hetkinä muuttuu aivan hirveäksi. Narsisti mies ei ole, mielumminkin vaillejäänyt jostain ja kokee, että joutuu kokoajan pitämään puoliaan. Kyllä mies halaa ja hyvät hetket on ihania. Nämäikävät piirteet näkyvät nyt aiempaa enemmän ja häivähdykisä on tietty ollut näkyvissä kaiken aikaa.
Oltiin noin 1.5 vuotta yhdessä ennen talon rakentamista ja raskautta eli ei kovin kauaa. Tässä on vielä se, että minä olen laittanut kaikki omat säästöni yhteiseen taloon. Paperi on kyllä tehty, että jos ero tulee ja talo menee myyntiin, saan omani pois. En haluaisi vielä luovuttaa. ap
[/quote] Kyllä narsistikin halata osaa, ja narsistiin rakastuneet sanovat, että hyvät hetket ovat olleet todella ihania. Jos olette noin vähän aikaa olleet yhdessä, ja jo nyt mies on tuollainen, huonolta näyttää.
En yhäkään ymmärrä, miksi ihmeessä suostut tuollaiseen?
"-odottaa, että ruoka on hänelle valmiina, kun tulee "väsyneenä" kotiin. hän ei kuitenkaan esim käy kaupassa tai jos käy niin tuo itselleen vaikkapa grillattua kanaa(yksi annos), koska hänen sattui tekemään sitä mieli. muut syövät minun ostamaani ruokaa"
Siis ketä nää muut on??? Ketä MUITA teillä asuu? Käsitin, että eka lapsi tulossa...
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 13:50"]
[/quote]
Minulla on lapsia edellisestä liitosta. ap
Oikeesti...olisin lähtenyt jo. Äläkä enää ainakaan anteeksi pyytele ja ajele..kyllä se routa porsaan kotiin ajaa.
Muista laittaa lainatiliin miehen puolelle myös lasku menneistä ja tulevista kotitöistä...niin etteköhän ole tasan.
Kenen toive vauva oli? Ei kuulosta miehen toiveelta?
Sinuna miettisin lapsen tuloa tuollaiseen perheeseen. Jos se on poika oppii se täysin isänsä käytöksen...tai kärsii ikänsä itsekkäästä isästään. Tyttö taas nöyrtyy sun käytökseen ja hankkii myös isona sortavan puolison ja luulee sitä normaaliksi ihmissuhteeksi. Ja mitä sinuun tulee...mieti ku vauva syntyy ja vie sun huomion...miehesi alkaa takuulla huomionkipeänä kenkuttelemaan lisää ja pahemmin.
Ap, tästä ilmaisesta ja anonyymistä parisuhdekurssista on ollut meille paljon apua (suosittelen kaikille, vaikka mitään ongelmia ei parisuhteessa olisikaan). https://www.perheaikaa.fi/nettikurssit/ Tunnekeskeinen parisuhdekurssi. Se on nettikurssi, joka on tarkoitettu pareille, mutta sen voi tehdä myös yksin, jos ei saa toista innostumaan mukaan. Ehdottomasti matalan kynnyksen "terapiaa", jossa tulee miettineeksi suhteen solmuja syvemmin ja avaa silmiään oman ja toisen käyttäytymiselle. Voit tehdä tätä vaikka salaakin mieheltäsi, mutta olisi mahtavaa, jos myös hän näkisi tämän hyvänä mahdollisuutena panostaa parisuhteeseenne.
HUOM AP! En jaksanut lukea koko keskustelua,mutta aloituksen luin huolen kanssa. Sanon nyt että jätä tuo mies. Haluatko että lapsella on tuollainen isä, joka varmaan pakottaa lapsen kuusivuotiaasta saakka tekemään kaiken isän edestä? Hae eropaperit ja muuta omille, hae yksinhuoltajuutta sillä tuo "mies" ei ole todellakaan hyvä isäksi. Hän varmaan suuttuisi lapselle jos lapsi sanoo jotain "loukkaavaa" ja sitten tämä hienohelma mies on koko päivän puhumatta. Ehei, ei tuu kesää... Lapsi tarvii kodin jossa on hyvä ja tasapainoinen vanhempi/vanhemmat, eikä tuollaista (narsisti?) miestä. Hae tosiaan yksinhuoltajuutta ja mies sitten maksaa elarit. Tsemiä paljon!
Minkälainen isäpuoli hän on lapsillesi?
Minkälainen isäpuoli hän on lapsillesi?
No usein melko poissaoleva, uppoutunut esim omaan tietokoneeseen / telkkariin. Joskus juttelee lasten kanssa tai tuo heille vaikka jotain hyvää. Mutta pääasiassa ei kovin osallistuva. Rajat kyllä laittaa. Huolehtii, että kädet pestään vessan jälkeen ja ulkoa tullessa, (tämä menee jo kyttäämiseksi). Jos lapset meluavat, tuhahtelee ja kiroaa itsekseen/ huokailee. Lasten silmissä hän on kuitenkin mielestäni mukava. ap
Miksi sä pyydät anteeksi? Anna sen jäädä sitten vaikka nukkumaan työpaikalleen. Ja jos odottaa valmista ruokaa, sano sille että se käy edellisenä iltana kaupassa, niin teet. Muuten ostat vaan itselles ja jos mies kitisee, niin sanot vaan "noku mun teki tänää mieli tätä valmislasagnea, emmä tajunnu et olis pitäny ostaa sullekki". Nyt mies tietää, että joka kerta kun ovesta ulos vihaisena lähtee niin sä jossain vaiheessa laitat anteekspyyntö-viestejä perään. Ja vielä maksaa itselleen yhteisistä rahoistanne palkkaa?! Mitä hittoa, mikset sä saa palkkaa kodinhoidosta. Huh huh, jätä se mies, lapsellakin parempi olla vaan sun kanssa kun mies ei tunnu sitä rakastavan. Ja lähe jo raskausaikana.
Mä olen taas välillä miettinyt, että sillä on vaan niin huono itsetunto, että heikkoina hetkinä muuttuu aivan hirveäksi. Narsisti mies ei ole, mielumminkin vaillejäänyt jostain ja kokee, että joutuu kokoajan pitämään puoliaan. Kyllä mies halaa ja hyvät hetket on ihania. Nämäikävät piirteet näkyvät nyt aiempaa enemmän ja häivähdykisä on tietty ollut näkyvissä kaiken aikaa.
Oltiin noin 1.5 vuotta yhdessä ennen talon rakentamista ja raskautta eli ei kovin kauaa. Tässä on vielä se, että minä olen laittanut kaikki omat säästöni yhteiseen taloon. Paperi on kyllä tehty, että jos ero tulee ja talo menee myyntiin, saan omani pois. En haluaisi vielä luovuttaa. ap