Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, mikä ihme voi aiheuttaa totaalista väsymystä ja voimattoutta?!

Vierailija
17.08.2021 |

Olen fyysisesti ollut todella väsynyt kohta vuoden. Minulla on hermostollisia kramppioireita aika ajoin. Epäsäännöllinen lyhyt kk. Kierto lääkkeistä huolimatta.
Kaikki on tutkittu eikä mitään löydy!
Masennuslääkettä kokeiltu. Väsyttää lisää.
Väsymys tuntuu kävellessä siltä ettei syke nouse vaikka koittaa mennä lujempaa.
Aamulla kun herää tuntuu ettei nää kun puolilla silmillä, kuin olis musta lippa otsalla.
Jossain on pakko olla vikaa. Ennen urheilin, nyt en jaksa mitään. Sohvalla en silti makaa vaan vähintään 10 000 askeltakin tulee joka päivä, ei vaikutusta.
Autoa en pysty iltapäivisin ja joskus koko päivänä ajamaan väsymyksen takia. Silmät pysyy auki mutta päässä ei liiku mitään ja reaktionopeus olematon.
Onko jollain kokemusta vastaavasta?

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän vastaavia tuntemuksia. Aina väsyttää, en saa aloitetuksi mitään, mikään ei kiinnosta jne. Olin kesäkuussa lomalla neljä viikkoa enkä jaksanut tehdä mitään. Nyt taas sinnittelen töissä, mutta vaikeaa tämä on. Pyykit ja astiat jaksan laittaa koneeseen, mutta ruoanlaittokin on tyyliin nakit ja ranskalaiset. Mies on ihan kyllästynyt kun joutuu kaiken melkein tekemään. Lapset kiukuttelevat, kun haluaisivat että teen heidän kanssaan jotain. En ole vielä mennyt tutkimuksiin mutta täytyisi varmaan mennä. Töistä en uskalla jäädä sairaslomalle, koska sitten ei kohta ole työpaikkaa enää. Tsempit Ap:lle!

Vierailija
62/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniinin sopimattomuus ja huonot yöunet voisi viitata levottomiin jalkoihin. Aiheuttaa päiväväsymystä ja keskittymishäiriöitä.

Jätä se kahvi kokonaan pois, jos sulla on keskittymishäiriölääkkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kilppariarvot olivat oikeesti hyvät eivätkä lähellä viitearvoja.

Jos keskittymishäiriölääkitys väsyttää väsynyttä niin mikä ihmeen ratkaisu tähän sitte mahtaisi olla.

Lievä keskittymishäiriö on todellinen. Todettu kokeilla ja läheisetkin huomaa. Ap

Vierailija
64/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta, enemmän tutkimuksia?

Jos nukut huonosti niin väsyttäähän se. Oletko ollut sairaslomalla? Kannattaisi mennä. Entä kesäloma, paransiko tilannetta? Onko stressiä? Kuulostaa myös burnoutilta, siinä ei ole joskus voimia edes nousta sängystä.

Vierailija
65/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö pahimpaan väsymykseesi näköhäiriöitä? Edes pikkuruista, omituista pistettä, joka "näkyy" myös silmät kiinni?

Minulla on kivuton aurallinen migreeni, joka esiintyy niin harvoin, etten edelleenkään tunnista sitä ennakoivaa väsymystä. Kohtausta edeltää 2-3 päivän väsymys, sitten tulee silmiin ihan pieni valoruutu varttitunniksi (en ehkä edes huomaisi tätä, jollei se estäisi katseen kohdistamista, minkä huomaan lukiessani), ja tämän jälkeen muutaman päivän ajan olen kaatumaisillani uupumuksesta, ja esimerkiksi silmien pitäminen auki on vaikeaa. Olo on sellainen kuin minut olisi mukiloitu jauhelihaksi. Mihinkään ei kuitenkaan satu.

Ei sinulla varmaan tätä ole, mutta kerron nyt kuitenkin, kun ei kenenkään arvaus oikein osu kohdilleen.

Vierailija
66/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melatoniinin sopimattomuus ja huonot yöunet voisi viitata levottomiin jalkoihin. Aiheuttaa päiväväsymystä ja keskittymishäiriöitä.

Jätä se kahvi kokonaan pois, jos sulla on keskittymishäiriölääkkeet.

Levottomiin jalkoihin auttaa kunnon annos magnesiumia iltaisin. Suosittelen kaikille!

Vierailija
67/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuollaista on aiheuttanut

-allergiat, esim pieni muru perunaa, maitoa, tuoretta paprikaa jne. Elin pidemmän pätkän aika suppealle ruokavaliolla ja sitten palauttelin ruoka-aineita käyttöön. Perunaa jouduin siedättämään 8kk että se rupesi sopimaan normaalisti. Maitotuotteita syön mahdollisimman vähän, joskus juustoa tai jätskiä. Usein näiden syönnin jälkeen väsymys ja aivosumu iskee taas kovin. Eli seuraa syömisiäsi löytyisikö sieltä vaikutusta vointiin

-yhdessä vaiheessa väsytti vaikka ruokavalio mielestäni ok. Kokeilin rautalisää kun tkssa ei suostuttu mittaamaan varastoraudan määrää. Minulla rautalisä paransi nopeasti oloa.

- kaliumin puute. Tämä vei kerran minut melkein sänkypotilaaksi ennenkuin syyllinen paljastui. Onneksi korjaantui tapleteilla. Koska ei ole uusinut ei ole selvitetty tarkemmin miksi tämä arvo oli yhtäkkiä tippunut.

Tsemppiä ap. Toivottavasti löydät avun. Itsellä elämä on parantunut huomattavasti kun jaksaminen taas normaalia.

Vierailija
68/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö pahimpaan väsymykseesi näköhäiriöitä? Edes pikkuruista, omituista pistettä, joka "näkyy" myös silmät kiinni?

Minulla on kivuton aurallinen migreeni, joka esiintyy niin harvoin, etten edelleenkään tunnista sitä ennakoivaa väsymystä. Kohtausta edeltää 2-3 päivän väsymys, sitten tulee silmiin ihan pieni valoruutu varttitunniksi (en ehkä edes huomaisi tätä, jollei se estäisi katseen kohdistamista, minkä huomaan lukiessani), ja tämän jälkeen muutaman päivän ajan olen kaatumaisillani uupumuksesta, ja esimerkiksi silmien pitäminen auki on vaikeaa. Olo on sellainen kuin minut olisi mukiloitu jauhelihaksi. Mihinkään ei kuitenkaan satu.

Ei sinulla varmaan tätä ole, mutta kerron nyt kuitenkin, kun ei kenenkään arvaus oikein osu kohdilleen.

Mulla on betaserc lääkitys korvaperäiseen huimaukseen. Silmissä välkkyy useasti kun laittaa ne kiinni. Olen olettanut johtuvan tuosta nystagmuksesta vai mikälie silmäväre nyt onkaan. Tosin nyt taas lievempää kun on lääkitys.

Itsekkin miettinyt tätä mahdollisuuttaa koska välillä väsymyskohtaukseen liittyy myös se että puhuminen on vaikeaa ja oikeesti tuntuu että tolkku on pois.

Näitä oloja on vaan todella usein. Koko ajan olen väsynyt ja sitten lisäksi totaalisia sumuväsymyskohtauksia. Ap

Vierailija
69/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alhaisen kaliumin syy tulee aina selvittää, ellei ole tullut diureettien tai vatsataudin takia.

Sisätautilääkäri otti lisäkokeita ja sanoi ettei lisäkokeita enää tarvita vaikki miten intin.

Kaliumlisällä arvo pysyy juuri viitealueen alarajalla tai laskee pykälän alle. Ap

Vierailija
70/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehkä vilkaista niitä arvoja kriittisesti vaikka lääkäri onkin sanonut että on ok. Todella paljon hoitovirheitä tehdään kilpparin ja niiden rauta-arvojen kanssa kun lääkärit eivät oikeasti tiedä mitä niiden arvojen pitäisi olla. Samaa kuulemma voi olla B vitamiinin kanssa, mutta tämä taitaa olla harvinaisempaa.

Olen koittanut lukea ja tutkia kaikki arvot kriityisesti.

Kortisoli mulla on aamuisin koholla ja jos en syö kaliumlisää saan hypokalemia kohtauksia joissa tulee todella heikko olo ja tajunta pätkii. Näitä minulla oli töissä ollessani plus vielä d vitamiinin puute sekä matka ferritiini arvo.

Nyt nämä siis hoidettu lisillä mutta väsymys vaan on ja pysyy. Ap

Milloin nää kontrollit on siis otettu? Mikä rauta-arvo on nyt ja syötkö edelleen lisiä?

Vierailija
71/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehkä vilkaista niitä arvoja kriittisesti vaikka lääkäri onkin sanonut että on ok. Todella paljon hoitovirheitä tehdään kilpparin ja niiden rauta-arvojen kanssa kun lääkärit eivät oikeasti tiedä mitä niiden arvojen pitäisi olla. Samaa kuulemma voi olla B vitamiinin kanssa, mutta tämä taitaa olla harvinaisempaa.

Olen koittanut lukea ja tutkia kaikki arvot kriityisesti.

Kortisoli mulla on aamuisin koholla ja jos en syö kaliumlisää saan hypokalemia kohtauksia joissa tulee todella heikko olo ja tajunta pätkii. Näitä minulla oli töissä ollessani plus vielä d vitamiinin puute sekä matka ferritiini arvo.

Nyt nämä siis hoidettu lisillä mutta väsymys vaan on ja pysyy. Ap

Milloin nää kontrollit on siis otettu? Mikä rauta-arvo on nyt ja syötkö edelleen lisiä?

Otettu noin kk sitten. Ja syön silti lisiä koska en ainakaan halua arvojen laskevan.

Kaliumia on pakko vetää miltei kellon tarkasti.

Tuo voxra lääke aiheuttaa hikoilua ja sain viime viikolla kalium kohtauksen lisästä huolimatta. Lääkäri käski vaan mennä pivystykseen kohtauksen ilmaantuessa. Muuta ohjetta en saanut. Ap

Vierailija
72/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet huolestunut ja väsynyt, täältä saat vain ilveilyä. Itse en ole onneksi työelämässsä, saisin taatusti lopputilin. Olen itse miettinyt, että tämä koronalla ja rokotteilla pelottelu, ristiriitainen uutisointi ja asialla keuhkoaminen väsyttää meidät henkisesti ja fyysisesti.

Kaiken tämän paskatulvan keskellä alkaa kuvittelemaan kaikenlaista, joka taas herättää vain pilkkaa ja ilveilyä.

Outo väsymys on kamalaa, ei jaksa arkisia puuhiakaan, pitää aina levätä välillä. En jaksa edes kauppaan aina lähteä, kaivelen kaapista ja pakasteesta kaikkea mitä löytyy. Ennen kaupassakäyntikin oli mukavaa vaihtelua, mutta nyt tympäsee nähdä maskipäisiä ihmisiä, joihin itsekin kuulun. Inhoan maskia.

Kerropa tyhmälle missä kohtaa ilveillään? Täällä annetaan vaihtoehtoja .

Vierailija
73/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet huolestunut ja väsynyt, täältä saat vain ilveilyä. Itse en ole onneksi työelämässsä, saisin taatusti lopputilin. Olen itse miettinyt, että tämä koronalla ja rokotteilla pelottelu, ristiriitainen uutisointi ja asialla keuhkoaminen väsyttää meidät henkisesti ja fyysisesti.

Kaiken tämän paskatulvan keskellä alkaa kuvittelemaan kaikenlaista, joka taas herättää vain pilkkaa ja ilveilyä.

Outo väsymys on kamalaa, ei jaksa arkisia puuhiakaan, pitää aina levätä välillä. En jaksa edes kauppaan aina lähteä, kaivelen kaapista ja pakasteesta kaikkea mitä löytyy. Ennen kaupassakäyntikin oli mukavaa vaihtelua, mutta nyt tympäsee nähdä maskipäisiä ihmisiä, joihin itsekin kuulun. Inhoan maskia.

Kerropa tyhmälle missä kohtaa ilveillään? Täällä annetaan vaihtoehtoja .

Yleensä täällä saa vain ilkeilyä mutta nyt on tullut asiallisia vastauksia! Kiitos niistä kaikille! Ap

Vierailija
74/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B 12 vitamiinin puutos. Kala kana maito viljat naamariin heti.

Kannattaa mittauttaa. Itselläni oli hyvä, vaikka väsytti järkyttävästi. Foolihappo sen sijaan huono.

Vierailija
75/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori jos ikä ja sukupuoli jäi huomaamatta, mutta estrogeenin puute vaihdevuosien alkaessa.

Vierailija
76/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mittauttaa. Itselläni oli hyvä, vaikka väsytti järkyttävästi. Foolihappo sen sijaan huono.

On otettu tämäkin! :(

Ainoat löydökset on kalium, ferritiini ja d vitamiini vajeet. Ferritiini nyt ok ja d vitamiini.

Kalium keikkuu viitearvojen rajalla. Ap

Vierailija
77/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori jos ikä ja sukupuoli jäi huomaamatta, mutta estrogeenin puute vaihdevuosien alkaessa.

Estrogeeni suihke aiheutti oireiden pahenemista. Sitten aloitettiin pillerit joissa on estrogeenia ja keltarauhashormoonia.

Yhtäkkiä olo parani mutta palasi samanlaiseksi noin kuukauden päästä eikä ole parantunut enää vaikka lääkitys jatkuu. Kontrolli syksyllä. Ap

Vierailija
78/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoat löydökset on kalium, ferritiini ja d vitamiini vajeet. Ferritiini nyt ok ja d vitamiini.

Mikä tuo ferritiini-arvo nyt on? Entä d-vitamiini?

Vierailija
79/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ehkä vähän siltä, että kroppasi on väsynyt vuosien painostuksen jälkeen. Mainitset, että sinulla oli tapana juosta ja heilua kahvakuulan kanssa päivittäin, et ole "koskaan ollut mikään nukkuja", perhettä on ja miehen vuorotyö sotkee rytmejä.

Nykyihmisen elämä tuottaa pitkäaikaista stressiä elimistölle ja aivoille (en tarkoita tässä nyt stressillä ahdistusta kun et sellaista kerran koe, vaan jatkuvaa fyysistä tekemistä ja henkistä valppautta), ja meitä ei ole tarkoitettu kestämään sitä. Valitettavasti minä tai kukaan muukaan ei vielä tiedä, miten kerran lauennut uupumus saadaan poistumaan.

Veikkaan myös tätä. Itsekin treenasin ja tein töitä aika kovaa vuosia. Pitäisi pitää välillä ihan viikkoja todella tekemättä mitään ja vain rentoutuen. Oma rääkkini ajoi suht samaan tilaan kuin aloittajalla ja sieltä löytyi myös kilpirauhassairaus. Olin ehkä treenillä viimeiset vuodet kompensoinut oireita.

Nykyään ihanteellisena kehona pidetään hoikkaa ja lihaksikasta kehoa keskittyen sen ulkonäköön ja maksimaaliseen suorituskykyyn. Minusta sana suorituskyky on sinänsä sairas.

Mihin sitä suoritusta enää tarvitaan kun koneet tekevät lähes kaikki raskaammat hommat ellei lasketa tiettyjä aloja? Helpoimmalla pysyy kunnossa kun jo ihan liikkuu arjessa vaikka kävellen ja välttää kaikkea sellaista joka tuottaa keholle vahinkoa.

Vierailija
80/112 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo ferritiini-arvo nyt on? Entä d-vitamiini?

Siis tarkotin, että mitkä nuo arvot oli alussa ja mitkä kontrollissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi