Auttakaa, mikä ihme voi aiheuttaa totaalista väsymystä ja voimattoutta?!
Olen fyysisesti ollut todella väsynyt kohta vuoden. Minulla on hermostollisia kramppioireita aika ajoin. Epäsäännöllinen lyhyt kk. Kierto lääkkeistä huolimatta.
Kaikki on tutkittu eikä mitään löydy!
Masennuslääkettä kokeiltu. Väsyttää lisää.
Väsymys tuntuu kävellessä siltä ettei syke nouse vaikka koittaa mennä lujempaa.
Aamulla kun herää tuntuu ettei nää kun puolilla silmillä, kuin olis musta lippa otsalla.
Jossain on pakko olla vikaa. Ennen urheilin, nyt en jaksa mitään. Sohvalla en silti makaa vaan vähintään 10 000 askeltakin tulee joka päivä, ei vaikutusta.
Autoa en pysty iltapäivisin ja joskus koko päivänä ajamaan väsymyksen takia. Silmät pysyy auki mutta päässä ei liiku mitään ja reaktionopeus olematon.
Onko jollain kokemusta vastaavasta?
Kommentit (112)
Minkä verran nukut normaalisti vs lomalla? Moni uuvuttaa itsensä nukkumalla liian vähän.
Uniapnea testattu, siitä ei ole viitteitä.
Muuten nukun tosi huonosti.
Melatoniinistä tulee masennusoireita, sitä en voi ottaa. Kokeilin.
Lievä keskittymishäiriö todettu. Sain sitä varten lääkkeen kokeiluun, lääke väsyttää vaan lisää vaikka piti piristää. Kokeilen vielä muutaman viikon. Ap
Eikös tuollainen aivosumun tyyppinen tila viittaa usein stressiin tai ylikuntoon?
Mutta siis vielä lisäys etten ole koskaan ollut mikään nukkuja ja silti olen pysynyt ennen arjessa mukana. Ap
Siis onko kokeiltu vain yhtä masennuslääkettä? Itselläni esim. voxra, jonka pitäisi olla piristävä väsytti vain lisää. Mutta toisesta lääkkeestä sain edes vähän virtaa. Ihan hyvin oireilusi voi olla henkistä. Masennus voi näkyä ja tuntua hurjana uupumisena ja väsymyksenä. Jos takana on vain yksi lääkekokeilu, niin kannattaisi kyllä kokeilla muitakin lääkkeitä. Yhden lääkkeen kokeilu ei poissulje vielä mitään ja ei myöskään tuo apua, jos lääke oli vääränlainen.
B 12 vitamiinin puutos. Kala kana maito viljat naamariin heti.
Vierailija kirjoitti:
Ferritiini, d vitamiinit ja kalium nyt ok.
Niissä oli puutteita mutta nyt korjaantuneet lisillä.
Välillä verenpainekin oli matala, nyt sekin normi.
Pää kuvattu, kaikki munuais ja maksa etc arvot otettu.
Paino oli ennen tosi ok, nyt olen lihonut n. 7kg viime syksystä ja olen normaalipainon ylärajalla.Ennen tosiaan juoksin ja pumppasin kahvakuula lähes päivittäin. Nyt se on muisto vaan.
Ap
Uniapnea, kilpirauhasen vajaatoiminta, 2-tyypin diabetes??? Onko näitä tutkittu?
Kilpparin vajiksesta voin sanoa että vaikka tk-lääkäri väittää arvoja normaaleiksi, voi silti olla vajaatoimintaa. Itselläni oli TSH ylärajalla ja T4 alarajalla ja ihan selkeä vajaatoiminta vaikka arvot viitteissä. Lääkitys auttoi parissa kuukaudessa ja arvot nyt lähes ihanteelliset. Tosin oireita on edelleen, lähtevät hitaasti pois.
Ylikuntoa ei voi enää olla. Vaikka askeleita tulee ne tulee rauhallisesta kävelystä päivän mittaan. Oli kuukausia jolloin en juuri edes kävellyt. Tilanne on sama teen siis niin tai näin.
Miehen vuorotyö sotkee unirytmin. Ja muukin perhe elämä. Olen tehnyt kaikki mahdolliset korjaukset jo mitä pystyn.
Ap
Long covid? Ehkä sairastit koronan vähin oireina, jopa huomaamatta?
Olet huolestunut ja väsynyt, täältä saat vain ilveilyä. Itse en ole onneksi työelämässsä, saisin taatusti lopputilin. Olen itse miettinyt, että tämä koronalla ja rokotteilla pelottelu, ristiriitainen uutisointi ja asialla keuhkoaminen väsyttää meidät henkisesti ja fyysisesti.
Kaiken tämän paskatulvan keskellä alkaa kuvittelemaan kaikenlaista, joka taas herättää vain pilkkaa ja ilveilyä.
Outo väsymys on kamalaa, ei jaksa arkisia puuhiakaan, pitää aina levätä välillä. En jaksa edes kauppaan aina lähteä, kaivelen kaapista ja pakasteesta kaikkea mitä löytyy. Ennen kaupassakäyntikin oli mukavaa vaihtelua, mutta nyt tympäsee nähdä maskipäisiä ihmisiä, joihin itsekin kuulun. Inhoan maskia.
Stressi ja kehon ylivirittyneisyys aiheuttaa mulla ainaki hirveetä väsymystä ja huono unenlaatu
Se yksikin iltaviinilasi tai -siideri pois. Jo yksi annos vaikuttaa yöuniin niin ettei se uni ravitse kunnolla. Samoin illalla nautittu kofeiini, eli kahvin lisäksi tee ja energiajuoma, vaikuttaa negatiivisesti yöuneen.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko kokeiltu vain yhtä masennuslääkettä? Itselläni esim. voxra, jonka pitäisi olla piristävä väsytti vain lisää. Mutta toisesta lääkkeestä sain edes vähän virtaa. Ihan hyvin oireilusi voi olla henkistä. Masennus voi näkyä ja tuntua hurjana uupumisena ja väsymyksenä. Jos takana on vain yksi lääkekokeilu, niin kannattaisi kyllä kokeilla muitakin lääkkeitä. Yhden lääkkeen kokeilu ei poissulje vielä mitään ja ei myöskään tuo apua, jos lääke oli vääränlainen.
Voxra nyt kokeilussa. Ssri lääkkeisiin en koske. Niitä kokeilin 15v sitten vuorotyön vuoksi.
B vitamiitit, magnessiumit katsottu.
Ap
En käytä alkoholia ja kahvia maltillisesti. En tupakoi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse epäilin samaa, kävin verikokeissa otettiin 14 eri juttua ja joku hyytymisarvo oli koholla. Otettiin koronatestikin joka oli nega. Miten se voitaisiin todentaa olenko sarastanut koronan vähin oirein?
Vierailija kirjoitti:
Nuokin on lähinnä mielenterveysongelmia. Ihmisiä peloteltu kuukausikaupalla koronan vaarallisuudella ja kaikilla mahdollisilla uhkakuvilla, niin onko sitten ihmekään, että mieli prakaa, kun tulee positiivinen testitulos.
Vierailija kirjoitti:
Olet huolestunut ja väsynyt, täältä saat vain ilveilyä. Itse en ole onneksi työelämässsä, saisin taatusti lopputilin. Olen itse miettinyt, että tämä koronalla ja rokotteilla pelottelu, ristiriitainen uutisointi ja asialla keuhkoaminen väsyttää meidät henkisesti ja fyysisesti.
Kaiken tämän paskatulvan keskellä alkaa kuvittelemaan kaikenlaista, joka taas herättää vain pilkkaa ja ilveilyä.
Outo väsymys on kamalaa, ei jaksa arkisia puuhiakaan, pitää aina levätä välillä. En jaksa edes kauppaan aina lähteä, kaivelen kaapista ja pakasteesta kaikkea mitä löytyy. Ennen kaupassakäyntikin oli mukavaa vaihtelua, mutta nyt tympäsee nähdä maskipäisiä ihmisiä, joihin itsekin kuulun. Inhoan maskia.
En ole koronan tai muunkaan asian takia juurikaan stressaantunut.
Olen luonteeltani realisti ja hyvin sopeutuvainen.
En juuri stressaa asioista paitsi että tietysti haluaisin takaisin töihin.
En kärsi paniikkihäiriöistä tai sellaisesta vaan olen vakaa ja rohkea ihmisten kanssa ja reagoin kun jotain alkaa tapahtua. Ap
Kilpirauhasessa voi olla monta muutakin asiaa vialla, sellaisia mitä ei niillä perustesteillä selviä. Oma kilpirauhasvaivani löytyi niin, että veren kalsiumarvo oli tajuttoman koholla.