Mihin aikaan viette lapsenne päiväkotiin?
Mihin aikaan viimeistään kannattaa viedä? Miksi?
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 21:31"]
Outo kysymys mielestäni. Eikö lapsi viedä hoitoon kun työt alkavat. Omat työni alkavat siinä kahdeksan maissa, joten olemme päiväkodilla 7:40-7:50. Päiväkoti aukeaa klo 7:30, joten ei siinä ole aikaa arpoa.
[/quote]
Miksi alapeukku?
Ennen kymmentä, jotta ehtii ulkoilla ennen lounasta.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 21:31"]Outo kysymys mielestäni. Eikö lapsi viedä hoitoon kun työt alkavat. Omat työni alkavat siinä kahdeksan maissa, joten olemme päiväkodilla 7:40-7:50. Päiväkoti aukeaa klo 7:30, joten ei siinä ole aikaa arpoa. [/quote]Työt alkavat kun haluan, tosin klo 9-15 ovat useimmat palaverit.
[/quote]
Niin minullakin, mutta menen kahdeksaan jotta pääsen pois noin klo 16. PK sulkee 16:30. Ei tätä voi sen kummemmin ajoittaa. Teen prus 8h/pvä.
7.20 että ehdin itse kahdeksaksi töihin
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 22:10"]
Vien klo 6.30 ja odotan lähes joka aamu, että joku suvaitsee tulla töihin. "Kun ei muistettu..." Miten voi unohtaa, että lapsi tulee joka aamu samaan aikaan? Sopimuksessa lukee selkeästi hoitoajaksi klo 6.30 - 17.00.
[/quote]
Järkyttävän pitkä päivä lapsella:( Meidän päiväkodissa kutsutaan ylimääräiseen keskusteluun, jos lapsi on toistuvasti hoidossa yli 10 tuntia. Käy liian rankaksi lapselle ja saa viettää hereilläoloaikaa liian vähän vanhempiensa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 22:10"]Vien klo 6.30 ja odotan lähes joka aamu, että joku suvaitsee tulla töihin. "Kun ei muistettu..." Miten voi unohtaa, että lapsi tulee joka aamu samaan aikaan? Sopimuksessa lukee selkeästi hoitoajaksi klo 6.30 - 17.00.
[/quote]
Herranjesta mikä hoitoaika :(
8.30-9 välillä mies tietääkseni vie, koska yhdeksältä siellä alkaa askartelut, musisoinnit ym. aktiviteetit, ja jos mies menee töihin niin menee kymmeneksi. Kahdeksalta olisi aamupala mutta ei onneksi tarvitse raahata niin aikaisin päiväkotiin vaan lapset heräävät 7-8 välillä ja syövät rauhassa kotona. Itse menen töihin jo seitsemäksi, joten tämän tarkemmin en tiedä, mitä aamuisin tapahtuu. Epäilen, että joskus päiväkotiin meno venyy yli yhdeksään, kun mies on aikamoinen sählääjä ja myöhästelijä...
Viemme klo 7 tai 8 ja haemme klo 15 tai 16.
Ihme moralisointia. Minä vien lapsen siksi ajaksi päiväkotiin kun minulla on töitä. Eikö se päiväkoti sen takia ole olemassakin?
Olen freelancer, ja työajat vihtelevat rajusti koko ajan. Välillä työt alkavat klo 05:00, jolloin isovanhemmat tulevat apuun. Välillä työt alkavt klo 11:00, jolloin vien lapseni päiväkotiin klo 10. Pyrin normalirytmiin lapsilleni, eli ettö heräisivät aamu-kahdeksan aikaan, hoitoon ysiksi, mutta eihän minua itseäni aina huvita stressata saamaan pesuetta ylös kasilta jos olen tullut töistä puolen yön aikaan ja haluan itsekin nukkua.
Mikä ihme siinä on että vain säännöllisen työrytmin omaavat ovat oikeassa ja epäsäännöllistä työtä tekevät huonoja vanhempia - laskien alapeukkujen määrästä?
24, no siksi alapekku, että jok urpå ei tajua, että usean työn alkaa silloin kun hän itse avaa tietokoneen toimistolla/kotona.
Meillä tyytyväisimmät lapset first in first out taktiikkalla, joka yömyöhään tietsikalla töitä jatkavalle äidille tuskaa. Mutta lasten vuoksi koetan raahautua pk:lle kasin pintaan aamupalalle, että pääsisin ajoissa myös hakemaan.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 22:46"]Ihme moralisointia. Minä vien lapsen siksi ajaksi päiväkotiin kun minulla on töitä. Eikö se päiväkoti sen takia ole olemassakin?
Olen freelancer, ja työajat vihtelevat rajusti koko ajan. Välillä työt alkavat klo 05:00, jolloin isovanhemmat tulevat apuun. Välillä työt alkavt klo 11:00, jolloin vien lapseni päiväkotiin klo 10. Pyrin normalirytmiin lapsilleni, eli ettö heräisivät aamu-kahdeksan aikaan, hoitoon ysiksi, mutta eihän minua itseäni aina huvita stressata saamaan pesuetta ylös kasilta jos olen tullut töistä puolen yön aikaan ja haluan itsekin nukkua.
Mikä ihme siinä on että vain säännöllisen työrytmin omaavat ovat oikeassa ja epäsäännöllistä työtä tekevät huonoja vanhempia - laskien alapeukkujen määrästä?
[/quote]
Jos olet tuo 6.30-17 tyyppi niin ekasta viestissäsi lukee joka aamu 6.30.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 22:24"]
Vien klo 6.30 ja odotan lähes joka aamu, että joku suvaitsee tulla töihin. "Kun ei muistettu..." Miten voi unohtaa, että lapsi tulee joka aamu samaan aikaan? Sopimuksessa lukee selkeästi hoitoajaksi klo 6.30 - 17.00.
[/quote]
Järkyttävän pitkä päivä lapsella:( Meidän päiväkodissa kutsutaan ylimääräiseen keskusteluun, jos lapsi on toistuvasti hoidossa yli 10 tuntia. Käy liian rankaksi lapselle ja saa viettää hereilläoloaikaa liian vähän vanhempiensa kanssa.
[/quote]
Ja missä ihmeessä väitin, että lapsi on joka päivä noin pitkään hoidossa?
Katsokaas kotiäidit: osa meistä käy töissä. Siellä ei aina voi sanoa, että heippa, enpä ole tässä leikkauspotilaan vierellä valvomassa vaan lähdenkin hakemaan lasta päivähoidosta tai että peruutanpa iltapäivän 3 viimeistä asiakasta, koska tuntuu työpäivä kovin venähtävän, jos otan heidät vastaan.
Hoitoaika on se maksimiaika, jonka verran lapselle varaan hoitoa. Joskus haen lapsen jo 13.00 (hoitajat suuttuvat, koska sotken heidän kahvitaukonsa) ja yleensä 15.00, mutta on päiviä, jolloin pääsen vasta klo 17.00 paikalle. Päiväkoti saa kutsua minut vaikka miten moneen palaveriin, mutta työpaikkaa he eivät näinä päivinä minulta vie!
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 22:24"]
[/quote]
[/quote]
teillä ei taida olla siellä kovinkaan montaa työssäkäyvän lasta hoidossa?
Lapset meni hoitoon 5:40, minulla alkoi työt klo 6. Menivät siis perhepäivähoitajalle jatkamaan unia. Hoidosta hain pois klo 13-14. Kun lapset oli päiväunet nukkunut. Mies lähti aamulla vielä aiemmin töihin ja saapui vastiltapäivällä/a illalla kotiin.siksi aikainen herätys koska pienellä paikkakunnalla oli vain kyseinen työ johon pääsin. (tarjonta heikkoa)
Mies vie n. 8.45, kun kaikki askartelut, retket, musisoinnit ym alkavat ysiltä, ja mies menee kymmeneen töihin silloin kun on töitä. Itse menen seitsemään ja haen lapset kolmen jälkeen.