Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10kk ikäinen lapsi päivähoitoon?

Vierailija
08.09.2014 |

Ei tämä mikään unelmatilanne ole, mutta taitaa olla ainoa vaihtoehto. Vanhempainvapaan jälkeen ei rahat riitä elämiseen, ja pitäisi noita opiskelujakin jatkaa. Isovanhemmista ainoastaan yksi asuu lähellä, minun isäni.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitoon. Ei päiväkotiin. On liian isot ryhmät. T. Lastentarhanope

Vierailija
62/64 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitajan näkökulma: Ennen tätä työtä suhtauduin asiaan varauksellisemmin. Nyt kun olen itse hoitanut 10 kk ikäistä, ja useita hieman vanhempia, uskon, että lapsi voi aloittaa silloin hoidon, eikä siitä ole hänelle yleensä haittaa. Lapsella on kuitenkin oltava oma pysyvä hoitaja, johon voi kiintyä, ja vain pieni ryhmä, jotta saa tarpeeksi huomiota. Nämä toteutuu varmimmin perhepäivähoidossa. Yksityisistä hoitajista vanhemmat voi itse myös valita hoitajan ja yleensä tutustua häneen ensin hieman. Ihmettelen sitä, kuinka usein päiväkotia pidetään nykyään ainoana vaihtoehtona, muita ei edes huomata. Meillä hinnat on jopa samat kuin kunnallisessa pk:ssa tukien ansiosta. Vanhempien puolesta surettaa joskus, kun tuntuu, että arkena näen heidän lapsiaan hereillä enemmän kuin he itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi opiskella lastenhoidon ohella?

Vierailija
64/64 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän molemmat lapset oli jo hoidossa tuossa vaiheessa. Nyt ovat jo 11 ja 14 -vuotiaita, loistavasti menee molemmilla. Kaikista ei ole, eikä tarvitse olla, kotiäideiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme