Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut jämähtävät tyylissään menneille vuosikymmenille?

Vierailija
08.09.2014 |

Aina välillä näitä näkee, esim. yksi työkaverini, joka on ihan viehettävän näköinen n. 40-vuotias hoikka ja pitkähiuksinen nainen. Mutta hän pitää edelleen otsatukkaa sillä järkyttävällä ysäritötsällä, jota itsekin ylä-asteella suosisin, mutta josta on tosiaan aikaa jo 20 vuotta. Myös hänen pukeutuminen on saman tyylistä jota silloin teininä 90-luvun alussa paljon käytettiin. 

No onhan esim. 80-luku ilmeisesti taas muodissa ja ainahan muotiin tulee vanhoja juttuja, mutta rajansa kaikella. Voihan sitä ihan nykyaikaiseen tyyliin yhdistellä joitakin 80- tai 90- tai minkä vuosikymmenen juttuja tahansa.

Myös niitä järkyttäviä permanentteja ja takatukkia näkee joidenkin päässä vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen, vaikka ne eivät tosiaankaan mitään kauneimpia hiusmalleja ole. Eikö nämä ihmiset tosiaan tajua, että edes vähän voisi aikaansa seurata ja tyyliä muuttaa vaikkei nyt mikään viimeisimmän muodin seuraaja tarvikaan olla? 

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks, joka pukeutuu miten tykkää, oli muotia tai ei. En vaan käsitä, miksi ihmeessä pitäisi ostaa muotiretkuja, kun kuitenkin käytän farkkuja ja toppia/t-paitaa/pitkähihaista ohutta puseroa ja päällä villatakkia. Kai ne leggarit ja mekot yms. ois kivoja, mutta ei varmasti kiinnosta aamulla viideltä, mille näyttää, kun töihin lähtee ja töissä kulkee työvaatteissa kuitenkin. Iik, ja hiuksetkin on pitkät ja värjäämättä, kun ei päänahka kestä värjäystä eikä kukkaro jatkuvaa kampaajalla juoksemista. Hiukset usein ponnarilla tai mummonutturalla. Juoskaa karkuun, jos kauhistuttaa.

Vierailija
2/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan kulkea ajassa mukana. En jämähtää. Se nuorentaa.

En suinkaan ole mikään trendien perässä juoksia, mutta kauneus kulkee ajan mukana. Se mikä ennen näytti hyvältä ei näytä enään. Minulla on oma tyylini ja yritän soveltaa sitä tähän aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:58"]Täällä yks, joka pukeutuu miten tykkää, oli muotia tai ei. En vaan käsitä, miksi ihmeessä pitäisi ostaa muotiretkuja, kun kuitenkin käytän farkkuja ja toppia/t-paitaa/pitkähihaista ohutta puseroa ja päällä villatakkia. Kai ne leggarit ja mekot yms. ois kivoja, mutta ei varmasti kiinnosta aamulla viideltä, mille näyttää, kun töihin lähtee ja töissä kulkee työvaatteissa kuitenkin. Iik, ja hiuksetkin on pitkät ja värjäämättä, kun ei päänahka kestä värjäystä eikä kukkaro jatkuvaa kampaajalla juoksemista. Hiukset usein ponnarilla tai mummonutturalla. Juoskaa karkuun, jos kauhistuttaa.
[/quote]
Ei sun tarviikkaan saat näyttää ihan niin rumalta kuin haluat.

Vierailija
4/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sitä jäädään siihen tyyliin mikä on kun loppuu nuoruus tai alkaa aikuisuus.

Vierailija
5/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin ne permanentit voi olla niin kamalia kun mun kampaajani on sanonut,että tekee niitä tänä päivänä tosipaljon.

Vierailija
6/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 15:34"]

http://i.imgur.com/9pnPRX5.png

[/quote]

Voi luoja tota tötsää. Mä muistan kun jengi tupeerasi tötsää ja suikutti lakkaa. Seppälän Proffs- lakka ol oli tönköintä ja takasi korkeimman ja pysyvimmän tötsän :)

Vierailija
7/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverilla on luonnonkiharat hiukset ja moni joka ei tunne häntä läheisesti, luulee että hän ottaa säännöllisesti permanentin.

Vierailija
8/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ysäritötsä?

Vierailija
9/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysäritötsä eli rasvakupla. Hiukset koottu puoliponihäntää pienemmäksi kuplaksi edestä ja kiinnitetty pinnillä. Päälle lakkaa niin paljon että härpäke on kova. Hirveä jo silloin. Yksi mieleeni tuleva julkisuuden henkilö jolle ysärimusiikki, tyyli ja jutut on jäänyt päälle on Tuksu.

Vierailija
10/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta jos tykkää siitä tyylistä? En tiedä onko se mitään jämähtämistä jos tykästyy johonkin tyyliin ja alkaa käyttää sitten sitä. Ei muutos ole mikään itsetarkoitus.

Vierailija
11/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pukeudun ja laittaudun niin kuin koen itselleni miellyttäväksi, enkä mieti yhtään minkä vuosikymmenen tai -sadan tyyliä se sitten on. Nykyään minusta on hyvä kun on jo pitkään ollut niin ettei ole mitään yhtä muotia jonka mukaan pitäisi mennä, vaan jokainen saa olla ihan omanlaisensa. 

Vierailija
12/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani vastuussa siitä, miten muodikkaana kansani tai edes ikäluokkani tämän kansan sisällä koetaan. Se ei ole minulle merkityksellistä itessäänkään, saati että hyväksyisin mitään oletusta oman yksityisen pukeutumiseni, oli se sitten ap:n mieltymystä  vastaava vai sen mukainen, kansantaloutta heikentäviin vaikutuksiin.

Vierailija
13/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää

Vierailija
14/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt löytänyt hyvää kuvaa minkä olisin voinut tai pystynyt linkittämään tänne esimerkiksi. Jotkut tyylit ovat vaan ihan oikeasti niin kaameita, että on vaikea ymmärtää jonkun aina vaan vuosikymmenistä toiseen viihtyvän niin hyvin samassa lookissa. En itsekään ole sitä mieltä, että kaikkien pitäisi pukeutua viimeisimmän muodin mukaisesti. Mutta siis pukeudutteko te (jotka alapeukutitte ja tykästytte tiettyyn tyyliin) sitten samalla tavalla ja pidätte hiuksia samalla tavalla 40-vuotiaana kuin 15-vuotiaana? Minun mielestäni se on kyllä nimenomaan jämähtämistä. 

-ap

Vierailija
15/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Miksi pitäisi seurata muotia?

Vierailija
16/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mä vaihdoin kampausta suoraan ysäritötsästä mummonutturaan.

Vierailija
17/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hiukset on yhä nyt nelikymppisenä lähes samalla tavalla kuin viisi vuotiaana, eli ponnarilla. Jos oikein räväytän, ne saattavat olla jopa auki:) Teininä/parikymppienä oli räväkkä vaihe ja kerran mulla oli permanentti ja toisella kerralla leikkautin hiukset olkapääpituisiksi ja käytin välillä satunnaisesti jopa hiuslakkaa.

Ehkä tätä voisi päivittää, mutta kun mua ei jaksa kiinnostaa mun tyylini yhtään. Pukeutumista on pakko muuttaa, kun vaatevalikoima kaupassa muuttuu. Mulle riittää, että näytän siistiltä.

Vierailija
18/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämän hetken muotiko nyt edustaa ihmiskunnan kehittyneintä kauneudentajua?XDDD

Vierailija
19/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorena 80-luvulla suunnilleen kauttaaltaan tasapitkät, paksut ja luonnonkiharat hiukset, jotka heitin leijonanharjaksi edestä suoraan taakse. Ja kauhistus: minulla on yhä tismalleen sama tyyli!

Kokeilin ennen tyylini löytämistä myös lyhyttä pystytukkaa ja puolipitkää kerrostettua, mutta en pitänyt niistä. Jos saisin itselleni juuri sellaiset hiukset kuin ikinä haluaisin, ottaisin juuri nämä.

80-luvulla oli muutama muukin mukava seikka, esimerkiksi kohtuudella topatut olkapäät ja kolmiomainen siluetti. Nykyisin esimerkiksi uutistenlukijoilla - myös miehillä - on minimaaliset olkatoppaukset ja käsivarret ja samalla koko ihiminen levenee löpsön näköisesti juuri niiden alapuolelta. Vilkaiskaapa.

Nykymuoti ja takuulla myös sen jälkeen tuleva on typerän näköistä, niin hiukset kuin vaatteetkin, erityismaininnan saavat kengät, ripsenpidennykset ja rakennekynnet. Ja melkein kaikki muukin, mikä tyyliin liittyy. Joten päivittäkää itseänne, jos tahdotte, minä teen juuri niin kuin itseäni miellyttää. :)

Vierailija
20/50 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:54"]

No en nyt löytänyt hyvää kuvaa minkä olisin voinut tai pystynyt linkittämään tänne esimerkiksi. Jotkut tyylit ovat vaan ihan oikeasti niin kaameita, että on vaikea ymmärtää jonkun aina vaan vuosikymmenistä toiseen viihtyvän niin hyvin samassa lookissa. En itsekään ole sitä mieltä, että kaikkien pitäisi pukeutua viimeisimmän muodin mukaisesti. Mutta siis pukeudutteko te (jotka alapeukutitte ja tykästytte tiettyyn tyyliin) sitten samalla tavalla ja pidätte hiuksia samalla tavalla 40-vuotiaana kuin 15-vuotiaana? Minun mielestäni se on kyllä nimenomaan jämähtämistä. 

-ap

[/quote] Elina Knihtilällä oli Karjalan kunnaissa aina sellainen tötsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi