Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saat 3 miljoonaa euroa NYT. Mitä teet?

Vierailija
08.09.2014 |

Rajoitteina vain Suomen laki, perintö- ja lahjaverot.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitan pankin kanssa lainaneuvottelut toisesta mokomasta

Vierailija
42/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin, irtisanoutuisin töistä, ostaisin talon ja antaisin lapsilleni niin paljon rahaa, ettei heidän tarvitsisi laskea, mihin opintotuki riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin lapseni ja muuttaisin Helsinkiin tästä paskakaupungista ja miettisin seuraavaa siirtoa.

Vierailija
44/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä suunnitelmat. Maksaa omat ja suvun lainat, ostaa pari sijoituskämppää ja elellä mukavasti loppuelämä. Ei kuulkaa 3 miljoonaa riitä.

 

Jos siitä nyt laskee päältä itselle 400 t€ asunto ja sijoituksiin vaikka à 150t€ ja suvulle vähän vippiä ja miehelle auto. 

2 miljoonaa on enää keskituloisen ansiotulo 60 vuodelta. Onko keskituloisen elämä sitten sitä mukavaa elämää? Tokihan siihen saa sijoittamalla korkoa, mutta sijoitus ei ole riskitön. En kyllä keski-ikäisenä uskaltaisi täysin heivata oravanpyörää vielä tuolla rahalla.

 

-31-

Vierailija
45/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Anoisin loppuvuoden palkatonta toimivapaata, jonka aikana tekisin suunnitelmat.

2. Enin osa menisi varmaan sijoituksiin, ehkä sijoitusasuntoon tms., tulevaisuudenturvan varmisteluun. Asuntovelka tulee joka tapauksessa maksetuksi marraskuussa.

3. Osa veljeni yrityksen rahoitukseen/ lasten koulutuksen tueksi suoraan heille sallitut summat (omia ei ole).

4. Äidin vanhuudenpäivien hyvä hoito.

5. Auto.

6. Työajan lyhennys, ehkä jopa sapattivuosi tms., jonka aikana matkustelua, opiskelua jne. (olen ollut samalla työnantajalla yli 20v., ei mammalomia, ei opintovapaita, ei pidempiä sairaslomia tms. Tauko olisi paikallaan...)

7. Jos keksisin tuon tauon aikana jotain järkevää tekemistä, josta voisi ehkä saada vähän palkkaakin, niin heihei nykyinen työ. Toisaalta jos saisin kolme milliä poikimaan sen verran, että voisin luottaa pärjääväni, niin vapaaehtoistyötkin olis ihan bueno... Kunhan on jotain järkevää tekemistä.

Vierailija
46/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin Ruotsiin, ostaisin uuden c-sarjan mersun ja haistattaisin pvaltion, eli Suomen valtionjohdolle pitkät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan osan rahoista lähisuvulle.

Ostan vähän vaatteita yms. Alan käydä kosmetologilla. 

Matkustan perheen kanssa pariin maahan pitemmäksi aikaa, jotta saamme selville, mihin haluamme muuttaa. Sinne sitten rakennamme talon ja muutamme. 

Sijoitan suurimman osan rahoista. 

Osalla aloitan sosiaalisen yrityksen. 

Vierailija
48/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin kaiken säästöön ja alkaisin miettiä tapoja, millä sen saa tuottaamaan turvallisesti vähintään se 5% vuodessa.  Eiköhän noilla 150 000 vuosituloillakin eläisi, kun käteen noista jäisi kuitenkin lähemmäs 100 000 vuodessa verojen jälkeen.  Sen jälkeen matkailisin varmaan puolisen vuotta vuodessa.

Kaikki muut tavat käyttää tuo rahamäärä olivat vain pohjatonta typeryyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 13:45"]

On teillä suunnitelmat. Maksaa omat ja suvun lainat, ostaa pari sijoituskämppää ja elellä mukavasti loppuelämä. Ei kuulkaa 3 miljoonaa riitä.

 

Jos siitä nyt laskee päältä itselle 400 t€ asunto ja sijoituksiin vaikka à 150t€ ja suvulle vähän vippiä ja miehelle auto. 

2 miljoonaa on enää keskituloisen ansiotulo 60 vuodelta. Onko keskituloisen elämä sitten sitä mukavaa elämää? Tokihan siihen saa sijoittamalla korkoa, mutta sijoitus ei ole riskitön. En kyllä keski-ikäisenä uskaltaisi täysin heivata oravanpyörää vielä tuolla rahalla.

 

-31-

[/quote]

Hyvin riittäisi mulle:

- lainaa tästä 700k€ talosta vajaa 240k€

- pojan velka 150k€

- 3x 150000€ tytärten kämppiin

- talo Italiasta (on katsottu jo vuosia) 360000€

Noista tulee vasta 1,2 M€ joten 1,8 M€ jää vielä pahan päivän varalle:) Koroilla eläisi kummasti vaikka saisi vain 2% vuosittain korkotuottoa

Vierailija
50/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaisisin helpotuksesta. Kohdallani yt:t päättyivät irtisanomiseen ja viimeisiä viikkoja olen tällä hetkellä töissä. Ja Oulussa kun ollaan, niin perin on surkeat työnäkymät tällä hetkellä. Maksaisin asuntolainen pois. Veisin perheen, vanhemmat ja sisarukset lomalle ja sieltä palattuani kehittelisin yritysidean, jolla voisin työllistää muitakin poispotkittuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 13:45"]

On teillä suunnitelmat. Maksaa omat ja suvun lainat, ostaa pari sijoituskämppää ja elellä mukavasti loppuelämä. Ei kuulkaa 3 miljoonaa riitä.

 

Jos siitä nyt laskee päältä itselle 400 t€ asunto ja sijoituksiin vaikka à 150t€ ja suvulle vähän vippiä ja miehelle auto. 

2 miljoonaa on enää keskituloisen ansiotulo 60 vuodelta. Onko keskituloisen elämä sitten sitä mukavaa elämää? Tokihan siihen saa sijoittamalla korkoa, mutta sijoitus ei ole riskitön. En kyllä keski-ikäisenä uskaltaisi täysin heivata oravanpyörää vielä tuolla rahalla.

 

-31-

[/quote]

Hyvin riittäisi mulle:

- lainaa tästä 700k€ talosta vajaa 240k€

- pojan velka 150k€

- 3x 150000€ tytärten kämppiin

- talo Italiasta (on katsottu jo vuosia) 360000€

Noista tulee vasta 1,2 M€ joten 1,8 M€ jää vielä pahan päivän varalle:) Koroilla eläisi kummasti vaikka saisi vain 2% vuosittain korkotuottoa

[/quote]

50=22

Vierailija
52/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 13:45"]

On teillä suunnitelmat. Maksaa omat ja suvun lainat, ostaa pari sijoituskämppää ja elellä mukavasti loppuelämä. Ei kuulkaa 3 miljoonaa riitä.

 

Jos siitä nyt laskee päältä itselle 400 t€ asunto ja sijoituksiin vaikka à 150t€ ja suvulle vähän vippiä ja miehelle auto. 

2 miljoonaa on enää keskituloisen ansiotulo 60 vuodelta. Onko keskituloisen elämä sitten sitä mukavaa elämää? Tokihan siihen saa sijoittamalla korkoa, mutta sijoitus ei ole riskitön. En kyllä keski-ikäisenä uskaltaisi täysin heivata oravanpyörää vielä tuolla rahalla.

 

-31-

[/quote]

Hyvin riittäisi mulle:

- lainaa tästä 700k€ talosta vajaa 240k€

- pojan velka 150k€

- 3x 150000€ tytärten kämppiin

- talo Italiasta (on katsottu jo vuosia) 360000€

Noista tulee vasta 1,2 M€ joten 1,8 M€ jää vielä pahan päivän varalle:) Koroilla eläisi kummasti vaikka saisi vain 2% vuosittain korkotuottoa

[/quote]

 

2% 1,8 miljoonasta on 36000 ja siitä pääomavero pois, jää  25920€. Alle keskituloisen nettopalkka. Siitä makselet ne asunnon, mökin  ja autojen juoksevat kulut ja vakuutukset jne. Eleleehän sillä kivasti jossain bangladehissa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 000e muijalle ja muulle perheelle. 2m sijoituksiin.

 

 lopulla puolikkaalla lähtisin maailmalle katsomaan missä haluaisin asua ja mitä haluisin tehdä. pakkaisin reppuun muutaman jutun ja alottaisin jostain pikkasen kauempaa ku pirkkala.

Vierailija
54/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 13:45"]

On teillä suunnitelmat. Maksaa omat ja suvun lainat, ostaa pari sijoituskämppää ja elellä mukavasti loppuelämä. Ei kuulkaa 3 miljoonaa riitä.

 

Jos siitä nyt laskee päältä itselle 400 t€ asunto ja sijoituksiin vaikka à 150t€ ja suvulle vähän vippiä ja miehelle auto. 

2 miljoonaa on enää keskituloisen ansiotulo 60 vuodelta. Onko keskituloisen elämä sitten sitä mukavaa elämää? Tokihan siihen saa sijoittamalla korkoa, mutta sijoitus ei ole riskitön. En kyllä keski-ikäisenä uskaltaisi täysin heivata oravanpyörää vielä tuolla rahalla.

 

-31-

[/quote]

Hyvin riittäisi mulle:

- lainaa tästä 700k€ talosta vajaa 240k€

- pojan velka 150k€

- 3x 150000€ tytärten kämppiin

- talo Italiasta (on katsottu jo vuosia) 360000€

Noista tulee vasta 1,2 M€ joten 1,8 M€ jää vielä pahan päivän varalle:) Koroilla eläisi kummasti vaikka saisi vain 2% vuosittain korkotuottoa

[/quote]

 

2% 1,8 miljoonasta on 36000 ja siitä pääomavero pois, jää  25920€. Alle keskituloisen nettopalkka. Siitä makselet ne asunnon, mökin  ja autojen juoksevat kulut ja vakuutukset jne. Eleleehän sillä kivasti jossain bangladehissa....

[/quote]

Talon kk asumiskulu on 360€/kk, autot liisattuja (tosin luopuisimme niistä jos ei oltais enää töissä/Suomessa) joten ei ole kuluja. Italiassa selviää hyvin 2000€/kk varsinkin jos on se B&B joka tuottaa vähän särvintä lautaselle, puutarhasta saa paljon syötävää lähes ilmaiseksi;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin pois velat ja perheen velat, irtisanoutuisin töistä ja perustaisin sen yrityksen, jota oon jo pidempään suunnitellut.

Vierailija
56/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Menisin lapsettomuustutkimuksiin 10.000-50.000 eur

2) Ostaisin omistusasunnon 600.000 eur

3) Ostaisin asunnon, jonne isäni voisi muuttaa "nollavuokralle" 300.000 eur

4) Ostaisin 6kpl sijoitusasuntoja 1,5 M eur

5) Ostaisin veljeni perheelle kunnon auton (omissa nimissä, jottei menisi veroja) 50.000 eur

6) Hankkisin meille uuden auton 50.000 eur

7) Ostaisin mökin 300.000 eur

8) Loput menisi mökin, autojen ja asuntojen ylläpitoon

 

Vierailija
57/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia näistä luetteloista aina puuttuu jota kovasti ihmettelen. Eikö kukaan palkkaisi kotiapulaista?

Vierailija
58/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:29"]

1) Menisin lapsettomuustutkimuksiin 10.000-50.000 eur

2) Ostaisin omistusasunnon 600.000 eur

3) Ostaisin asunnon, jonne isäni voisi muuttaa "nollavuokralle" 300.000 eur

4) Ostaisin 6kpl sijoitusasuntoja 1,5 M eur

5) Ostaisin veljeni perheelle kunnon auton (omissa nimissä, jottei menisi veroja) 50.000 eur

6) Hankkisin meille uuden auton 50.000 eur

7) Ostaisin mökin 300.000 eur

8) Loput menisi mökin, autojen ja asuntojen ylläpitoon

 

[/quote]

 

Jätit 100 000 ylläpitoon. Mistäs bensarahat?

Vierailija
59/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalokolmio/ omakotitalo ja sinne puuttuvat kalusteet. Eipä tässä muulle tarvetta

Vierailija
60/65 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:42"]

Miten toisen ihmisen velat voi maksaa? Eikö se tulkita lahjaksi ja siitä pitäisi maksaa lahjavero? Ilman veroseuraamuksia voi antaa alle 4000 euroa. Tuskin kenenkään asuntolainat niin pieniä on?

[/quote]

en tiedä, paljonko velkaa veljelläni on, mutta kyllä sekin varmaan auttaisin jos antaisin sen 3999e vuosittain. Ei ole kyse asuntolainasta, vaan yrittäjän velkaantumisesta jne.